Den store Trumf-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Neonex, 02. jan 2018.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,477
    Likes mottatt:
    62,745
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har heller aldri brukt inkognitomodus. Har måttet etterregistrere et par ganger, men i forhold til hvor mange kjøp som er gjennomført, er det ikke noe å tenke på. (Vet jo ikke om de hadde blitt registrert med inkognitomodus heller)
     
  2. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,576
    Likes mottatt:
    24,395
    Bonuspoeng:
    183
    Påverkar Simen Vatne har lagt denne ut på Snapchat. Nokon som veit noko meir?

    IMG_0322.png
     
  3. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,818
    Likes mottatt:
    8,267
    Bonuspoeng:
    183
    Trumf Pay
     
  4. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,421
    Likes mottatt:
    8,792
    Bonuspoeng:
    183
    +1
    Selv om jeg egentlig ikke er så veldig positivt ladet for det der
     
  5. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,171
    Likes mottatt:
    8,482
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, dårlig skjult hemmelighet akkurat det.

    Men så langt jeg kan lese, gir dette 1% istedet på kjøp hos Norgesgruppen. Akkurat som i dag med Trumf QR kode.

    På gamlemåten (med Trumf QR kode) er det jo nesten alltid bedre å ta 1% Trumf og så i tillegg dobbelt-dippe med Amex.

    EDIT: Jeg hadde skrevet 0,5% og det riktige er 1%. Rettet, og poenget mitt er det samme.
     
    Last edited: 08. aug 2024
  6. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,576
    Likes mottatt:
    24,395
    Bonuspoeng:
    183
    Kafaen? Det er jo ikkje rare nyheita… bannja
     
  7. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,421
    Likes mottatt:
    8,792
    Bonuspoeng:
    183
    0,5%??? Er det ikke 1% til vanlig da?
     
    tobeornot999 and Nordlands like this.
  8. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,096
    Likes mottatt:
    1,688
    Bonuspoeng:
    113
    1% ja.
     
    Nordlands liker dette
  9. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,246
    Likes mottatt:
    5,787
    Bonuspoeng:
    183
    Tror dette er en måte å gradvis tvinge folk over til å skanne Trumfpay QR kode i kassen også må du legge til kredittkortet i appen. Deretter luker de ut alle andre kredittkort enn trumfvisa og med det er det byebye Amex for deres del tipper jeg :rolleyes: Alt for dyrt å betale en forbanka mellommann når de kan fryse han vekk og ta fortjenesten selv ;)
     
  10. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,171
    Likes mottatt:
    8,482
    Bonuspoeng:
    183
    Det har du nok helt rett i.

    De sier rett ut hva planen er i denne pressemeldingen:
    https://bankaxept.no/nyheter/norgesgruppen-coop-og-rema-1000-velger-bankaxept-i-digitale-kanaler

    Sannelig har de også slengt på litt nasjonalist-propaganda like gjennomsiktig som hva bøndene driver med på sitt eget felt: "det er viktige å hegne om norske løsninger, så ikke globale aktører vinner kampen" :D
     
  11. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,246
    Likes mottatt:
    5,787
    Bonuspoeng:
    183
    Det kan være lurt å gjøre det vanskelig for dem, jeg laster ikke ned den appen der med det første. Prøver å unngå den fella der :oops:
     
  12. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,171
    Likes mottatt:
    8,482
    Bonuspoeng:
    183
    Enig.

    Og de kommer jo ikke til å stoppe å selge mot kontanter feks.

    Så en lagret kopi av Trumf QR kode på mobilen vil nok fortsette å virke bla i kombinasjon med både kontanter det betalingskortet man selv velger - med mindre de aktivt sperrer for Trumf hvis man betaler på andre kort enn deres eget kort/app.

    Og hvis de gjør det siste kommer nok konkurransetilsynet til å lage trøbbel for dem, for da har vi plutselig kun én tilbyder av elektronisk betaling for matvarer i Norge: Bankaxept.

    For REMA, Coop og Norgesgruppen er alle med, jfr pressemeldingen.

    Hvem eier Bankaxept? I hovedsak DnB og Sparebank1 gruppen med ca 50 og 25 %

    Særlig DnB har mer enn nok makt i det norske bankmarkedet allerede.
     
  13. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,096
    Likes mottatt:
    1,688
    Bonuspoeng:
    113
    Likevel fikk de kjøpe S-banken. Det er ikke til å tro. Og når de fikk kjøpe S-banken får de lov til det meste.

    Og der var vi til de grader off-topic :oops:
     
  14. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,171
    Likes mottatt:
    8,482
    Bonuspoeng:
    183
    Haha, ja - men tilbake til topic:

    Kan se ut som om det Trumf innfører egentlig bare er en app-basert versjon av Visa-kortet sitt, som bruker Bankaxept istedet for Visa som innløser (og uten kreditt, selvsagt).

    Om opptjeningen av Trumf i tillegg blir dårligere i appen enn med dagens Trumf Visa er det jo temmelig meningsløst å kalle dette en "stor og flott" nyhet.

    Vi får vente å se ang opptjeningen. Jeg synes ikke det er veldig lett å lese av de offisielle kildene på nettet akkurat hvilken prosentsats de skal bruke for appen.
     
  15. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,818
    Likes mottatt:
    8,267
    Bonuspoeng:
    183
    Slik jeg tolker Trumf Pay( https://www.trumf.no/trumf-pay/ ) så vil det bare fungere som betalingsmiddel i Norgesgruppen sine butikker.

    Det reklameres med at du får 1% ekstra trumf om du bruker Trumf Pay.
    På sikt frykter jeg det kan bli slik at du kun får Trumf om du bruker denne løsningen.

    Helt klart ett grep fra Norgesgruppen for å øke marginene sine ved å slippe betale gebyr til andre kortustedere.
     
  16. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,246
    Likes mottatt:
    5,787
    Bonuspoeng:
    183
    Kan være lurt å bestille ett plastkort nå før den muligheten forsvinner for godt.
     
    eventyrer and petrate like this.
  17. MariusJS

    MariusJS Medlem

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    43
    Coop har hatt tilsvarende lenge, men deler fortsatt ut plastkort



    Tviler på at de sperrer for amex mtp turister osv, men at de slutter med trumf for alle som ikke bruker trumf pay hadde ikke overrasket meg
     
  18. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,279
    Likes mottatt:
    6,390
    Bonuspoeng:
    183
    Verdien av Trumf og andre kundeklubber er å samle inn detaljert data om handlemønstere. Det sitter forhåpentligvis langt inne å begrense mulighetene for å registrere kjøp :)
     
  19. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,171
    Likes mottatt:
    8,482
    Bonuspoeng:
    183
    Det er garantert riktig. Men les pressemeldingen jeg linket oppover i tråden.

    Både Rema1000 og Coop skal innføre det samme i sine forskjellige apper. Alt blir Bankaxept i stedet for Visa/Master/Amex i alle de 3 kjedene som prosentvis samlet selger nesten hver eneste matvare i Norge.
     
    Rscott and NoLimit like this.
  20. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,629
    Likes mottatt:
    3,920
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jo egentlig det samme samme som i dag hvor en kun kan linke bankaxept-kort direkte mot Trumfkontoen, bare at de nå utvidere med mobilbetaling.

    Jeg ser ikke helt hvordan de skal motivere noen som samler Trumf for andre formål enn å handle dagligvarer for Trumfkronene til å ta i bruk løsningen. De kommer selvsagt ikke til å sperre for handel med kredittkort direkte eller via Apple Pay o.l., men de kan stoppe muligheten for manuell registrering av Trumf som noen spekulerer i. Da er vi tilbake til poenget med kundedata. Der er jeg helt enig med @trygveat om at de ikke gir slipp på dette uten videre. I hvert fall ikke uten at de samtidig øker standard opptjening til godt over 1% for å kunne matche fordeler fra kredittkort som jevnt over utgjør mer enn det.
     
    magnusant and holmen like this.

Del denne siden