Den store Trumf-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Neonex, 02. jan 2018.

  1. MariusJS

    MariusJS Medlem

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    43
    Tror relativt mange bruker cooppay, du må også huske på at utrolig mange transaksjoner i norge gjøres med debitkort, så for "folk flest" så ser de nok både trumfpay og cooppay som en positiv greie
     
  2. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,629
    Likes mottatt:
    3,920
    Bonuspoeng:
    113
    Helt klart. Det var derfor jeg nevnte å motivere de som bruker poeng til andre tjenester enn dagligvarer. Eksempelvis må konverteringsraten Trumf/EB økes fra 13,5 til 15 for å forsvare Trumfpay med debetkort fremfor f.eks. DNB Saga, og til 30 for å velge Trumfpay fremfor Amex (CT). Å eventuelt miste de 13,5 som i dag kommer i tillegg til 15/30 fra kredittkort er jo en klar nedgradering for oss bonusnisser uansett. Men jeg tror som sagt ikke at det skjer. Og Trumfpay vil for oss her inne være fullstendig uinteressant.
     
    Last edited: 09. aug 2024
  3. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,139
    Likes mottatt:
    7,452
    Bonuspoeng:
    293
    Med coopay kan man betale med kredittkort, selv om mange på forumet nok lar være siden cooppay ikke støtter Amex ;)
     
    Nordlands and holmen like this.
  4. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,205
    Likes mottatt:
    1,935
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen fordeler med Coopay fremfor Apple Pay? Man slipper kanskje scanne medlemskortet?
     
  5. btm

    btm Medlem

    Innlegg:
    83
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    53
    Hvis du registrerer Morrow Bank sitt kredittkort i Coopay så tolker Morrow Bank kjøpene som nettkjøp. Så hvis man ikke bryr seg om Eurobonus, men generell cashback, så får man da 1% (Coop) + 2% (Morrow Bank nettkjøp) på all Coop-handling. Man må scanne medlemskortet, og så bekrefter man kjøpet i appen når man skal betale. Synes ærlig talt det går raskere med Apple Pay.
     
  6. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,324
    Likes mottatt:
    2,515
    Bonuspoeng:
    113
    En fordel, kanskje mest for andre varer enn mat, er at alle kvitteringer blir lagret elektronisk om man senere trenger den for garanti/reklamasjon.
     
    Chrisljo and Nordlands like this.
  7. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    855
    Likes mottatt:
    2,696
    Bonuspoeng:
    93
    Kvitteringer blir også lagret om man bare skanner Coop kort/QR, likt som for Trumf kort/QR.
     
  8. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,485
    Likes mottatt:
    1,424
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har en liten opprydning i "kortstokken" og har kommet til Trumf Visa.
    Et mindre allsidig kort skal du lete lenge etter, nå som kortet ikke gir noen generell bonus. Selv hos Norgesgruppen finnes bedre kort, feks. Ikano Visa (2% på dagligvare, ikke begrenset til kjede).
    Så var det dette med kampanjer med ekstra Trumf for innehaver av kortet (tenk Hotels.com og Booking.com for en tid tilbake).
    Har det noensinne vært et krav om å betale med Trumf Visa, eller holder det å "ha det"?
    Jeg tenkte å senke kredittgrensen til det lavest mulige, for å posisjonere meg for eventuelle nye kort.
    Med en kortstokk som ble anskaffet før gjeldsregisteret tror jeg det blir vanskelig å hoppe på nye tilbud som skulle dukke opp.
     
  9. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,576
    Likes mottatt:
    24,395
    Bonuspoeng:
    183
    Før i tida var det nok å ha Trumf Visa ja. Elles lønner det seg vel berre å bruke hjå Norgesgruppen dersom du tar trumfen som $$$ eller om du konverterer til Jordbærpoeng.
     
    tobeornot999 and freddyen like this.
  10. oslo.to.unknown

    oslo.to.unknown Aktivt Medlem

    Innlegg:
    325
    Likes mottatt:
    119
    Bonuspoeng:
    43
    Har trumf visa med 5000 i ramme, kun for kampanjer. Men ikke fått noe bruk for det i år. Virker å være et dødt kort
     
    Briljo, Kaffen and freddyen like this.
  11. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,139
    Likes mottatt:
    7,452
    Bonuspoeng:
    293
    Det har holdt å ha det uten å faktisk bruke det når det har vært kampanjer med ekstra bonus for Trumf VISA-holdere på ViaTrumf, men nå er det vel over et år siden sist det var en sånn kampanje
     
    freddyen liker dette
  12. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    489
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    poeng fra trumf, regnes de som grunnpoeng eller ekstrapoeng?
     
  13. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,913
    Likes mottatt:
    22,580
    Bonuspoeng:
    293
    Ekstrapoeng.
     
  14. WingmanWizard

    WingmanWizard Medlem

    Innlegg:
    80
    Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    18
    Ekstrapoeng
     
  15. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,421
    Likes mottatt:
    8,792
    Bonuspoeng:
    183
    Bonuspoeng! (Fra 1.sept)
     
  16. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,246
    Likes mottatt:
    5,788
    Bonuspoeng:
    183
    Skulle ikke overraske med at SAS-IT vil gjøre en grov bommert og gjør mange til gull og diamanter den første uka etter 1 september hvis de mikser dette opp :rolleyes::p ... når jeg tenker på at det IT rotet de har der inne på IT avdelingen sin, så er det bare en feil knapp som skal til, før det blir fullstendig Texsas! :confused:o_O

    Mitt Tips hvis dette skjer, er å kjøre en umiddelbar Status match om du aldri har vært gull/Diamant før, eller har hatt toppstatus i andre selskaper, så vær på vakt her ;):cool:
     
    tobeornot999 and haifinn like this.
  17. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,246
    Likes mottatt:
    5,788
    Bonuspoeng:
    183
    Erfaring fra Talkmore:

    Jeg tok kontakt talkmore angående på Chatten og nevnte at jeg ikke kunne se at de hadde registrert trumf på abonnementet mitt. Svaret var først at de så at jeg hadde hatt tilsvarende abonent før fra dem. Så sa pekte jeg på at det var lenge siden jeg har hatt det, og det står skrevet på betingelsene at jeg ikke hadde mottatt bonus fra dem de sisste 12 månedene og at jeg også hadde vært borte fra dem lengre enn dette, noe de bekreftet. Så påpekte agenten at bonusen kun kunne betales ut en gang til hvær person.

    Da svarte jeg at dette svaret: OK, men da har jeg bevis for at dere lagrer personopplysninger lengre enn 6 månder som GDPR lovverket tillater, så da sender jeg beviset over til datatilsynet. Umiddelbart fikk Pipa ei anna låt. Agenten la seg flat og sa det var feil og problemet mitt ble fikset ganske så bra der :cool:
     
  18. Froland

    Froland Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    13
    Noen andre som har sett på den nyeste versjonen av Trumf Appen på iPhone? Liker ikke helt utviklingen.

    Fjernet masse informasjon og muligheter. Kan f.eks. kun overføre til bank eller uttak av Trumf ved neste handel. Ingenting om Eurobonus eller Strawberry... Fjernet muligheten for å "sortere" hvor poengene har kommet fra, osv. osv.
     
    eventyrer and Rscott like this.
  19. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,477
    Likes mottatt:
    62,745
    Bonuspoeng:
    293
    Da er det lurt å ha en Android-telefon, for her er alle mulighetene fortsatt åpne. ;)

    (Det kommer sikkert endringer til Android også, om dette er noe nytt de har funnet på. Jeg gjør uansett alltid sånt på PC. Enklere med litt større skjerm for oss over 40.)
     
    thfagert and Storbaba like this.
  20. KingBogen

    KingBogen Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    67
    Bonuspoeng:
    18
    Nå har jo det blitt slik at utvikling av apper skal ha hyppige iterasjoner, men dette virker jo noe uferdig og "hastet" frem (for å rekke lansering av Trumf Pay?). Ser f.eks. filtrering av de ulike butikkene/kjedene er borte under kvitteringer også.
     

Del denne siden