Den store Trumf-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Neonex, 02. jan 2018.

  1. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,994
    Likes mottatt:
    10,938
    Bonuspoeng:
    183
    Veldig sjelden jeg gidder å dra innom Meny for å kjøpe kun en type matvare. Så jeg likte mye bedre den gamle ordningen med extra trumf for fersk fisk, grovt brød og alt av frukt og grønt. Men klart, hvis jeg er innom, så sjekker jeg hva som er ukas bonus.

    Jeg mener jo at det viktigste med en god markedsaktivitet er å øke salget totalt og gjerne også trekke inn nye kunder som ellers ville dratt i andre butikker. Uten at jeg sitter på noen interne tall fra Meny, så tviler jeg sterkt på at Ukas sunnhetsbonus på løk (eller de andre varene) har den effekten. I det minste burde de ha større variasjon på hva som faktisk er ukas sunnhetsbonus. (Og kanskje skifte navn når fløtegratinerte poteter av og til inngår i en såkalt "sunnhets"bonus.)
     
    Travellingalf liker dette
  2. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    (Denne burde vel egentlig ligge under "HVA ER DERES ERFARING MED VIATRUMF." Admin kan gjerne flytte.)

    Har testet flere ganger med Nettbuss nå. Går over til status "Bekreftet" etter ca. 8 dager ser det ut til. Første kjøp gjorde jeg den 6./9., men ikke kommet trumf på konto ennå.
     
  3. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Søtpoteter på tilbud eller heftig nedpriset til 20 kr kg på mine lokale kiwier i bergen. Ble vel ca 5 kg på trippeltrumfen på torsdag. Godt i gang med å lage egne søtpotetfries. En 500 grams pose (som egentlig er ok priset) på rema koster 30 kr, så 66% billigere per kg OG man får trumf. Meny har samtidig økt sin pris til 33 kr kg, så nå begynner det å bli færre og færre varer på 25% trumf som faktisk lønner seg å handle.
     
  4. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eg sliter med å få nytt trumfkort av trumf, så då må ein løyse det sjølv.

    Løysinga:
    Trumfnummeret og strekkoda er bygd opp som ei normal strekkode i EAN-13 standarden
    Finn nummeret på baksida, under strekkoda, og få den inn i ein strekkodegenerator:
    https://barcode.tec-it.com/en/EAN13?data=978020137962

    Og du får ei strekkode du kan lage kristrelapper av, og sette den på mobilen, bakpå lommeboka, tatovere i panna etc. Eg har testa det(edit: Altså utskrift, ikkje tattis), og det fungerer!

    Som ei lita anekdote om strekkoder så kjem denne:
    Ein kamerat av meg, fekk eit ark med strekkoder av ein svenske til bryllaupet sitt. Han var særdeles stolt då han forklarte at dette var strekkoder ein kunne sette på bokser og flasker frå Svinesund/Tyskland for å få pant i Norge. Strekkodene gjekk i søpla, og det gjekk på kontoen forskjell mellom svensker og normenn
     
    Last edited: 28. sept 2018
    GinTonic, Trent600, dkvt and 3 others like this.
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Har du bilde? :rolleyes:
     
    Hanen, DanH and ValdresBjarne like this.
  6. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    :D:D:D:p
    Det går litt fort iblant. Men ein er dedikert trumfjegar om ein tatoverer det i panna, og må legge seg på bandet for å bli skanna for kvar gong:
     
    Kristian, DanH and holmen like this.
  7. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Har limt fast strekkoden på Amexkortet, så da er Trumf alltid med :)
     
    DanH, dkvt and ValdresBjarne like this.
  8. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    upload_2018-9-28_18-24-9.png

    @ValdresBjarne Dette er jo urutt! Du taper jo minst 5p på hundrelappen! Eller tar ikke din lokale Joker amex? :)
     
    ValdresBjarne and indahla like this.
  9. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Tek du meg for ein amatør?
     
    DanH, Xflipper and ejoa like this.
  10. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg håper jo vitterlig at det er en grov siteringsfeil av artikkelskribent. Men da det står SAS-tilknyttede Mastercard, så kan man jo lure... :) Dette er jo nesten så du må kreve oppfølgingssak!
     
  11. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Her må avisen dementere!
     
  12. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Et DNB Saga-kort med Eurobonusopptjeningn er også et SAS-tilknyttet Mastercard. Attpåtil med 20 poeng per hundrelapp.
     
    ValdresBjarne liker dette
  13. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eg prøvde amexen to gonger i lesaren, og var mindre nøgd. Men norgesgruppen er informert, og eg måtte diverre ta SAS MC i bruk, ogja, eg må få på plass SAGA no!
     
  14. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    De feilpubliserte tabellene stod det 15 poeng per hundrelapp på, så spørs hvor lenge moroa varer.
     
  15. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Typisk, men får satse på startbonus på 12000 nokre gonger i året, og vurdere om basepoenga er verdt det. Har kun ein bonusgivende flygning inne i neste periode(starter i mars), og tre bonusflygninger...
     
  16. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Må nok skuffe deg der...startbonusen er nerfet fra 12k til 10k og pris økt fra 99 til 149, både på saga og PB. De andre er nerfet fra 6k til 3k -.- DnB har rett og slett gjort hva DnB gjør best - se at andre gir et rævva produkt - gi ut et rævva produkt selv - for på den måten å øke inntjeningen. Disse sign-up bonusene er eneste grunnen til at jeg gadd å ha noe med dnb å gjøre utenom bsuen min, som jeg egentlig ikke trenger å ha der heller, da bsu2.0en ikke er låst og følger konto nr 1..

    Så vil anbefale deg å få kortene med bonus nå i så fall, før de justerer (regner med de vil følge amex sånn noenlunde i lansering).
     
  17. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Det gjeld vel frå nyttår eller er ikkje offentleg endå?
    https://www.dnb.no/privat/nettbank-mobil-og-kort/kort/sas-dnb-samarbeid.html
    Kan prøve å få med ein startbonus i år uansett
     
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Maggie liker dette
  19. Oysteinnor73

    Oysteinnor73 Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    La merke til at kona fikk 3.41 trumf for å handle for 101 kroner på Kiwi Holmlia i går....kan noen forklare dette?? Bruker kun Visa med "innebygget" Trumf
     
  20. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Handlet litt frukt/grønt?
    Det er 15% trumf på slikt ;)
     

Del denne siden