Den store Trumf-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Neonex, 02. jan 2018.

1. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,095
    Bonuspoeng:
    183
    Du må scanne blått trumfkort og så betale med kredittkort. Så får du både trumf og poeng for forbruk på kortet

2. Mysterio

Mysterio Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,387
    Bonuspoeng:
    93
    Men det gjelder (fortsatt) med tapping av kredittkortet etter å ha scannet det blå trumfkortet? Det burde det jo, men ser ikke ut som om jeg har fått poeng for sist ukes handler.

3. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,095
    Bonuspoeng:
    183
    Handler som regel for over 500kr, og da må man jo taste kode uansett. Så da bruker jeg vanligvis chip. Har også dårlige erfaringer med tæpping&Amex, så kjenner ikke til tæpping så godt, dessverre

4. Mysterio

Mysterio Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,387
    Bonuspoeng:
    93
    Skjønner, takk for svar. Setter det på kontoen for voksenopplæring.

5. The_Dude

The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

Likes mottatt:
    2,290
    Bonuspoeng:
    113
    Er ViaTrumf bare tombola?

Fikk et booket hotellopphold som avvist nå. Men er vel bare å avbestille bookingen på hotels.com og ta den på booking.com i stedet, da?

Når jeg går via Hotels.com, Booking.com etc - må man da ikke være logget inn, altså at de avviser forsøkt på dobbeldipping med eget reward-program?

6. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Vet ikke med booking.com, men har dobbelt-dippet masse (trippel egentlig, inkl SAS MC poengene) og både samlet overnattinger hos hotels.com + fått Viatrumf.

De er tregest av alle på Viatrumf til å gjøre opp, dog. Tar gjerne opp mot et halvt år.

7. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan sende inn henvendelse om at kjøpet er uriktig avvist på https://viatrumf.no/Claim så vil de enten fikse det eller så får du begrunnelse for hvorfor det er avvist.

8. The_Dude

The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

Likes mottatt:
    2,290
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har bare avbestilt alt fra hotels.com som var gjort med innlogging. Når de avviser før avbestillingsfristen, så venter ikke jeg på svar fra Trumf om fire måneder. Da gjør jeg bare bookingen på nytt. Her er det som står på viatrumfs sider om Hotels.com

"Kun bookinger på Hotels.com gjort via Bookinger med Rewards knappen gir grunnlag for Rewards netter. Man kan likevel velge å samle bonus uten Rewards selv om man er medlem på Hotels.com. På denne måten kan medlemmet selv bestemme om han/hun vil tjene høyere bonus eller spare Rewards netter. Unntaket gjelder når man booker sin gratis bonusnatt fra Reward, da får man kun Trumf-bonus om beløpet overstiger den gratis summen for overnattingen og det er da differansen av summen som gir grunnlag for Trumf-bonus"

9. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,138
    Bonuspoeng:
    293
    Kjøpte noen lamper hos Lampekompaniet i høst. Av en eller annen grunn endte vi opp med to bestillinger. Begge ble først registrert, og under behandling. Så ble plutselig begge avvist. Sendte inn henvendelse på begge to, og de ble aktive igjen som "under behandling". Så ble de avvist igjen..

Sendte i forrige uke en ny henvendelse på begge to, og nå fikk jeg utbetalt Trumf på begge to i dag. Nok en gang viser det seg at Excel-arket er nyttig! :)

10. Mavo

Mavo Senior Medlem

Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Kjøper gjerne inntil 2500 Trumf :)

11. Stianoh

Stianoh Medlem

Likes mottatt:
    106
    Bonuspoeng:
    43
    har 555 trumf. selges for 1.4/stk.

Solgt

Last edited: 22. mars 2022
    Emma liker dette
  12. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    325
    Bonuspoeng:
    63
    Andre som opplever at kjøp av gavekort hos NCC gjennom Viatrumf ikke utbetales? Kjøpte når det var kampanje i november og nå har det stått "Overført til Trumf" i to uker. Beløpet er derimot ikke kommet inn på kontoen.

13. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Har det "på vent" hos viatrumf - så jeg vet ikke ennå. Men det har gått greit gjennom før.

Når det først står "overført", pleier det å dukke opp innenfor max 1 uke, så jeg ville sjekket med kundeservice hos viatrumf.

tombom liker dette
  14. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,490
    Bonuspoeng:
    113
    Har du sjekket kontoutskriften på Trumf.no?
    Husk at utbetalingen tilbakedateres til den dato du kjøpte gavekortet.

15. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    325
    Bonuspoeng:
    63
    Ja kjøpet er datert november og har sjekket tilbake til og med september. Tror det er to uker siden overført-status, gir beskjed om noe endrer seg og det skulle vise seg å være falsk alarm. Kundeservice er uaktuelt, sikkert i likhet med flere her :)

freddyen liker dette
  16. AirMags

AirMags Medlem

Likes mottatt:
    506
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg bruker bare AmEx på Apple Pay og da funker tapping helt supert. Dobbeldipper ved å scanne inn Trumf på Meny også betal med Apple Pay. Trenger bare å godkjenne beløpet også er man home free.

jonss liker dette
  17. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Fungerer tapping bedre med apple pay enn det gjør med selve kortet? På terminaltypen de har på Meny og andre butikker i Norgesgruppen samt Coop Mega og IKEA fungerer tapping helt fint, men for eksempel på vinmonopolet fungerer bare chip og pin.

18. AirMags

AirMags Medlem

Likes mottatt:
    506
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg skal ikke si meg sikker på om Apple Pay fungerer bedre enn tapping, men da slipper jeg skrive inn koden når beløpet er over 500 kr så da har bare det blitt min vane.

19. mariusberg89

mariusberg89 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    så dobbeldipping når jeg handler hos kiwi med trumfkort først også MC kortet gir ingen effekt?

20. mariusberg89

mariusberg89 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Norges gruppen butikkene har vel ikke åpnet for Amex kort? funker hvertfall ikke når jeg prøver å betale med kortet. Hvorfor skal det i så fall gå via apple pay?

Del denne siden