Den store Trumf-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Neonex, 02. jan 2018.

  1. Grooo

    Grooo Aktivt Medlem

    Innlegg:
    253
    Likes mottatt:
    796
    Bonuspoeng:
    93
    Bare å klistre strekkode bakpå andre kort det, kjapt og enkelt :)
     
  2. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,563
    Likes mottatt:
    6,540
    Bonuspoeng:
    183
    Litt mindre kjapt og enkelt hvis man verken eier etikettprinter eller vanlig printer ;)
     
  3. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    155
    Bonuspoeng:
    43
    Vel, når man ikke bruker kort da man har alt annet på telefonen så blir det ikke noe å klistre på, og jeg vil ikke ha en strekkode klistret bakpå mobilen min.
     
  4. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,563
    Likes mottatt:
    6,540
    Bonuspoeng:
    183
    Men da går du jo glipp av CT-opptjening på alle stedene som tar Amex men ikke amex contactless! :p
     
  5. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,100
    Likes mottatt:
    7,783
    Bonuspoeng:
    183
    Skjedde med meg på polet en gang. Aldri mer contactless på polet!
     
    BamBamBoogey liker dette
  6. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    155
    Bonuspoeng:
    43
    Så lenge man tar amex så skal det i teorien ikke ha noe å si om det er NFC eller ikke. men skjønner at det kanskje ikke er sånn i praksis.
     
  7. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,563
    Likes mottatt:
    6,540
    Bonuspoeng:
    183
    Polet er vel den viktigste som kun tar chip+pin. Det er jo en liten mulighet for at det funker med Apple Pay selv om det ikke fungerer contactless med kortet, men det har jeg ikke prøvd..
     
    Spielhaug liker dette
  8. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Disse poengene kom aldri, selv etter nærmere en måned som "Overført". Verdt å være oppmerksom på Trumf ved kjøp av gavekort, meld gjerne fra her om dere har erfaringer.
    Unødvendig å gå veien om gavekort om man ikke får Trumf for det, så tungvint som det til tider kan være å bruke dem.
     
  9. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,043
    Likes mottatt:
    1,735
    Bonuspoeng:
    113
    Hva er denne diskusjonen rundt contactless? Bruker nesten bare det.

    Man har jo en konto med en historikk, og har man brukt minimum spend og 150k, så har man krav alle poeng og CT, uansett hvordan det blir registrert der og da. Om noe har gått feil, så ordner deg seg etter en kjapp prat med kundeservice.
     
  10. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,100
    Likes mottatt:
    7,783
    Bonuspoeng:
    183
    Poenget er at noen butikker feks Vinmonopolet ikke godtar contactless Amex, men chip virker. Historikk har ikke noe å si her, fordi betalingsterminalen rett og slett avviser Amexkortet, og man må benytte et annet kort.
     
    BamBamBoogey and The_Dude like this.
  11. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,385
    Bonuspoeng:
    293
    Har du virkelig fått Amex poeng og omsetning tellende mot CT når ditt Amex avvises og du betaler med Mastercard?
     
    markus liker dette
  12. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,043
    Likes mottatt:
    1,735
    Bonuspoeng:
    113
    Såklart ikke. Så problemet er at man blir lurt til å tro at de ikke tar amex?
     
  13. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,385
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, hvis en ikke har med fysisk kort vil en i noen få settinger ikke få brukt det. I og med at ikke alle fysiske terminaler tar contactless osv. Hvis jeg har skjønt det riktig ;) Tror moralen er at en må ta med Amexkortet når en er på storhandel hos Vinmonopolet.

    Så får hver og en reflektere over hvor mye hassle og tankevirksomhet en vil bruke på å perfeksjonere inntjeningen kontra tids og tankebruk. Jeg har noen enkle kjøreregler som er ganske automatiske, men ser at jeg i blant bruker " feil" kort/ betalingsløsning. Uten at jeg lar meg stresse veldig av det.
     
    The_Dude liker dette
  14. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Apple pay fungerte i alle fall ikke da jeg testet det for noen måneder tilbake
     
  15. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    308
    Likes mottatt:
    413
    Bonuspoeng:
    63
    Fungerer ikke med Apple Pay heller. Har ingenting med Vinmonopolet å gjøre men deres terminal leverandør som ikke har gjort nødvendige tilpasninger for contactless for Amex. Samme problem andre steder også som har terminaler fra samme leverandør…
     
  16. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,563
    Likes mottatt:
    6,540
    Bonuspoeng:
    183
    Antok det, men kunne jo ikke være sikker siden jeg aldri har prøvd. Og amex er jo treg med å implementere alle andre leverandører av kontaktløs betaling, selv om de støtter mange av disse i andre land :rolleyes:
     
  17. Jalla

    Jalla Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg fikk betalt med Apple pay og amex på polet sist fredag. Fått feilmelding tidligere, men nå gikk det altså
     
  18. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    748
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    kom de på viatrumf?
     
  19. FlyMCO

    FlyMCO Aktivt Medlem

    Innlegg:
    478
    Likes mottatt:
    589
    Bonuspoeng:
    93
    Trines matblog 5% trumf hos Meny funker mere en en gang.
    Bare å registrere dere på nytt etter handel,så kommer 5% bonus på neste handel til 31.12.2022 opp igjen.
    Man trenger ikke å handle noe som er i Trines oppskrifter.
    Vi får 5% på allt.
    Fikk levert varer for 3 gang på 2 mnd i dag og har fått 5% hver gang.
    Registrer på nytt her så kommer 5% på neste handel opp igjen : https://meny.no/tema/Trumf/trines-matblogg/
     
    The_Dude, Vaskehanske, Catch and 7 others like this.
  20. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    308
    Likes mottatt:
    413
    Bonuspoeng:
    63
    10% Trumf bonus på et fast utvalg varer og et utvalg nye varer hver måned på nye Gigaboks på Metro senter. Skal bli spennende å se hvilke varer det blir, ser allerede for meg valgfartingen av poengkåte bonusjunkies for å hamstre disse varene:)

    https://www.trumf.no/fordeler/gigaboks/
     
    Last edited: 21. april 2022
    Leon liker dette

Del denne siden