Flyselskap: Scandinavian Airlines System Klasse: Plus og Business Avreise fra: OSL Destinasjon: ORD Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 100 000 + CT Skatter & Avgifter (pr. person): 536 kr. Antall reisende: 2 Reisen finner sted: Oktober / November 2019 Booket: Mars 2019 Flyvninger: OSL-ARN (B737) Plus ARN-ORD (A330) Business ORD-CPH (A330) Business CPH-OSL (A320) Plus
Flyselskap: SAS, Air China, Singapore Airlines Klasse: Eco, Plus og Business Avreise fra: SVG Destinasjon: SIN Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 165 000 + CT Skatter & Avgifter (pr. person): 1738 kr. Antall reisende: 2 Reisen finner sted: November 2019 Booket: Juli 2019 Flyvninger: SVG-OSL SK X B737 Go OSL-FRA LH C A321 Business FRA-PEK CA I B777 Business PEK-SIN SQ I B777 Business SIN-LHR SQ I A380 Business LHR-SVG SK I B737 Business Satser på å bytte CA til noe F etterhvert, time will show.
Flyselskap: Lufthansa og Swiss Klasse: Business Avreise fra: OSL Destinasjon: AUS Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall poeng brukt: 130 000 + CT (Kjøpt på forumet) Skatter & Avgifter (pr. person): 1391 kr. Antall reisende: 2 Reisen finner sted: November 2019 Booket: Juli 2019 Flyvninger: OSL-FRA LH FRA-AUS LH AUS-MIA (betalt med cash) MIA-ZRH LX ZRH-OSL LX
Flyselskap: SAS, LH, CA, TG og TK Klasse: Business/First Avreise fra: TOS Destinasjon: Denpasar Bali (DPS) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 195.000 +CT Skatter & avgifter (per person): ca 3.200 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: August 2019 Booket: April 2019 endret Juli Flyvninger: TOS-OSL / SAS Plus (737) OSL-FRA / LH Biz (A320) FRA-PEK / LH First (747-8) PEK-BKK / CA Biz (A321) BKK-DPS / TG Biz (B747) DPS-IST / TK Biz (787-9) IST-OSL /TK Biz (A321) OSL-TOS / SK Plus (737) Hadde utreise via Osl-Bkk med TG C som først ble endret til GDG og Thai F. Så endret igår til LH F for å få oppleve FCT. Så ble "bonus" 11 t i PEK. Bestilt dagstur til muren, så er det også checked på bucketlist. Spørsmålet blir om man angrer på bytte fra TG F blir LH F
Spørs hvor man flyr ut i fra. Ut fra FRA er jo LH F alltid best. Så i dette tilfellet er det riktig valg.
Nå flyr NH med F fra FRA, da.. Og jeg vil sette dem over LH. Nei, man får ikke FCT, men det klarer jeg meg fint uten.
Enig. NH over LH i lufta. For all del, FCT er verdt å besøke. Men den er ikke så spennende at jeg prioriterer LH F når jeg booker en reise. Senator holder massevis for min del. LH i lufta er helt ordinært og jeg synes TG er minst like bra som LH.
Glemte den i farten. Tok NH F ut fra LHR (Men som sagt, han hadde valg mellom TG og LH, ikke NH, så da er det i dette tilfellet riktig/et bra valg).
Da ser det ut til at en har fått dratt turen i land. Prøvde å få lagt utreisen via annen plass men det er skralt med LH/TG F billetter som kan hjelpe oss. En uke til avreise Flyselskap: SAS, Lufthansa, Singapore Klasse: Business / First Avreise fra: Oslo (Trondheim retur) Destinasjon: Singapore Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall poeng brukt: 225 000 + ct Skatter & avgifter (per person): 1547 NOK (ble vell noe mere nå men) Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: August 2019 Booket: Mars 2019 / endret bøttevis OSL-FRA Lufthansa A320 Business FRA-MUC Lufthansa A321 Business MUC-PEK Lufthansa A380 First PEK-SIN Singapore A380 First SIN-PEK - Singapore A380 - First (1 natt layover) PEK-MUC - Lufthansa A380 - First MUC-CPH- Lufthansa A320 - Business CPH-TRD - SAS CRJ900 Plus
OSL - WAW / LO Biz WAW - NRT / LO Biz - 12 t layover NRT - HNL / NH First (777-300ER) HNL - NRT / NH First (A380-800) - overnight NRT - PEK / CA Biz (A330-300) - overnight PEK - LHR / CA First (777-300) LHR - OSL / SK Pliz Endelig en oppdatering på denne. Har ringt Tallin flere ganger, men hver gang har håp blitt til skuffelse da setene i F hos CA har vist seg å være spøkelsesseter. Inntil i dag: Ringte egentlig fordi jeg fant seter i den nye kabinen til Turkish via IST til MUC, men manglet reise videre fra MUC da det blir for mange leg. Awardfares/EF viste 3 ledige i F hos CA på flere ruter til Europa. Alle viste seg å være kun 1 sete, bortsett fra PEK-LHR. Haken var overnatting i både Tokyo og Beijing. Bruker da et døgn ekstra på reise, men sitter foran gardinen. Vi skulle helst hatt mer effektiv retur, men alt er vel bedre enn Eco? Får se hva madammen sier. Observasjon 1: Kontaktet som nevnt Tallin flere ganger angående denne reisen, og ingen av agentene har nevnt at routingen er ulovlig (Europa-Asia-Hawaii). En av de sjekket med supervisor, og det var fortsatt innafor. Observasjon 2: Agenten i dag fant ikke TRD-OSL eller OSL-TRD, til tross for at jeg får opp 9 ledige begge veier. Kan gullmail legge til dette på en CT-bestilling?
Flyselskap: Singapore Airlines Klasse: Business Avreise fra: Zürich (foreløpig) Destinasjon: Brisbane Enveis, T/R, Open Jaw: tur/retur Antall poeng brukt: 215 000 + CT Skatter & avgifter (per person): 1636 NOK (herav 450 kr tjenestegebyr for online-bestillingen) Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Juli 2020 Booket: Juli 2019 (tilslutningssegment med SAS bookes senere) Segmenter ZRH - SIN - Singapore A380 - Business (2017J) SIN - BNE - Singapore A350 - Business (2018RJ) BNE - SIN - Singapore A350 - Business (2018RJ) SIN - ZRH - Singapore A380 - Business (2017J)
Flyselskap: Lufthansa, Austrian, EVA, SAS Klasse: Business Avreise fra: Oslo Destinasjon: San Francisco Enveis, T/R, Open Jaw: Enveis Antal poeng brukt: 78.000 Skatter & avgifter (per person): ca 1100NOK ink 450,- i gebyr Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: Juli 2020 Booket: Juli 2019 Flyvninger: OSL-FRA / Lufthansa Biz FRA-VIE / Austrian Biz VIE-TPE / EVA Biz 787-10 TPE-SFO / EVA Biz 77W Kommentar: En aldri så liten glitch i Star Alliance søkemotoren til SAS. Kan bli en hyggelig weekendtur på far neste sommer dette her.