Imponerende booking! Jeg vurderer en lignende rute t/r Australia til neste år. Tallinn hadde ingen innvendinger mot stop i både PEK og SIN på veien til Australia?
Jeg ser på reglementet at man kan endre / kansellere bonusbilletter opp til 24 timer før avreise. Jeg har avreise 09.15 fra Gardermoen til onsdag. Betyr det at jeg må forandre på dette senest 09.15 i morgen tidlig, hvis ikke er jeg låst? Jeg håper i det lengste det skal dukke opp en bedre rute til Tokyo på onsdag i løpet av natten, men er redd de 15 minuttene går forbaska fort i kø til Tallin fra kl 09.00 i morgen.. Har noen erfaring med å forsøke å ombooke etter at 24 timers grensen er passert, selv om det er en samme avreisedag man ønsker å bytte reise på?
Reglene er 24 timer, men det praktiseres 1 virkedag før. Så du skal kunne endre fram til 17:00 dagen før( mulig lengre om du er EBG+ og har 24 timers support.)
Reglene sier også én virkedag før avreise: https://www.sas.no/hjelp-og-kontakt...a-er-reglene-for-endringer-og-avbestillinger/
Takk for svar folkens. EBG+ kan jeg bare drømme våte drømmer om så får satse på at det er innafor innen 17.00 i morgen,og at jeg får byttet CA reisen min med noe som er hakket mer fristende
Vet ikke om du reiser alene eller sammen med noen, men her er i hvert fall to muligheter på onsdag: FRA - PEK LH720 i F (1 ledig sete), eller MUC - PEK LH722 i F (2 ledige seter) PEK - HND NH962 i C (4 ledige seter). Avreise fra Tyskland onsdag ettermiddag/kveld, ankomst Beijing torsdag formiddag og videre til Japan torsdag ettermiddag. Ankomst Tokyo torsdag kl. 20 lokal tid
Hellu, Ja det ble brukt 2 stk. 1 som jeg trodde var utløpt men som tydelig fortsatt var gyldig. (Lucky me) Det blir biz med Lufthansa, Singapore og Turkish. Ser for øvrig at det er få som rangerer Luftansa Biz særlig høyt, og stusser litt med det. Er det ikke stas med Business med deres A380?
Klasse: Business Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Seychelles (SEZ) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 105 000 Skatter & avgifter (per person): 2 638,- NOK Antall reisende: 2 voksen Reisen finner sted i: Oktober 2020 Booket: Oktober 2019 OSL-IST Business Turkish Airlines IST-SEZ Business Turkish Airlines SEZ-IST Business Turkish Airlines IST-OSL Business Turkish Airlines
Klasse: Business Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Quito/San Jose Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antal poeng brukt: 140 000 Flying blue miles + 78 000 sas poeng Skatter & avgifter (per person): ca 5000,- NOK Antall reisende: 2 voksen Reisen finner sted i: Desember 2019 og hjem januar 2020 Booket: Juli 2019 OSL-AMS Business KLM AMS- UIO Business KLM UIO-GYE Økonomi (penger) LATAM GYE- GPS - Økonomi (penger) LATAM GPS- GYE Økonomi (penger) LATAM GYE-PTY Økonomi (penger) PTY-SJO Økonomi (penger) SJO- BOG Business Avianca BOG-LHR Business Avianca LHR-OSL Sas Plus Årets juleferie går fra OSL 06.30 på 25 desember. Målet er 7 dager på Galapagos, før 3 små flyturer i økonomi tar oss til 10 dager i Costa Rica.
Takk for gode tips. Vi er 2 på tur, og har foreløpig en rute som innebærer CA men samtidig er vi på plass i Tokyo rundt 14, så foretrekker det fremfor å lande i 20-tiden på kvelden ettersom vi kun har 4 dager i tokyo før returen. Ser en mulighet for å ta swizz biz til PEK og ANA videre - ankomst ca 12. Dette er en mulighet, men det innebærer også avreise kl 6 fra OSL innom CPH til ZUR. 3 timer tidligere avreise for 2 timer med i Tokyo, samt 1 ekstra stopp (CPH).. Får se når jeg våkner i morgen hva som har dukket opp over natten
Den er for stor. For mange passasjerer vs crew. Ingen singelseter (går da an om man reiser to) og relativt trangt, sammenlignet med f.eks SAS biz
Takker for svar. Da skal jeg se litt muligheter med Thai, Singapore, Swiss eller lignende hvis de plutselig har 3 seter ledig med fornuftig reisetidspunkt.
Sikkert rart spm, men når jeg ser det f.eks er 3 ledige F og 6 ledige C på en rute som passer meg perfekt. Det er 1 dag til avreise men ingen tilgjengelige i award.. Er det noen som helst kanal ( Tallin, direkte til flyselskap eller noe annet) man kan bruke for å spørre om de kan åpne for award på denne ruten ?
Nei, Tallin brukes kun for å bestille award med CT. Hvorfor et flyselskap og når de åpner for award vet vi aldri, det er en godt bevart hemmelighet. Det eneste du kan gjøre er å vente å håpe det åpner seg.
Jeg reiser hjem AKL-SIN-PEK-FRA-CPH-SVG. Den ruta var det Tallin selv som foreslo, da jeg ringte inn og spurte enkelt om de kunne få meg i F. Utreise er SVG-LHR-SIN-SYD, så tre segmenter ned og fem hjem.
Flyselskap: Austrian, ANA, Asiana, Turkish Klasse: First og Business Avreise fra: OSL Destinasjon: HNL Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antal poeng brukt: 220 000 pts + 1 CT Skatter & avgifter (per person): ca 1771,- NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: September/Oktober 2020 Booket: Oktober 2019 Flyvninger: OSL-VIE // OS C (A319) VIE-NRT // OS C (B772) NRT-HNL // NH F (B773) HNL-ICN // OZ C (B772) ICN-IST // TK C (A359) IST-OSL // TK C (A321) Mitt aller første innlegg på forumet. Takk for innpass! Det er med litt stolthet at første innlegget ble en vellykket CT-booking. Denne rookien har vært inne på forumet noen måneder og snoket i trådene etter inspirasjon og tips til å få en noenlunde bra utnyttelse av CT. Turen er ikke til meg selv, men til mine foreldre. Er det noen som har noen tips til flere endringer som kan gjøres her? - Har prøvd å få til SQ C på utreise eller hjemreise, men ingen agenter vil gi meg dette fordi det ikke er en reasonable routing. Er det virkelig umulig, eller er det bare å spinne videre i ruletten? - En mulighet, kan være å legge til CA F, slik at man får et leg til i F, men har lest en del blandet om dette. Hva veier mest opp mot de opplistede her? Takker så mye for alle innspill! Hadde satt stor pris på om de kom før 15. jan Hadde bare CT vært "best før, men ikke dårlig etter"...