Dine vellykkede bookinger av CT eller vanlig poengreise

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av bighc, 19. okt 2017.

  1. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,561
    Likes mottatt:
    6,540
    Bonuspoeng:
    183
    Idag dukket det endelig opp seter FRA-PEK, så det blir FCT og vi slipper å fly OSL-FRA-MUC-PEK :) Det blir vel neppe en versjon 7 av denne bookingen, med mindre det skulle åpne seg en retur dagen etter fra Australia eller på magisk vis åpne seg noen F-seter på returen før avreise torsdag.

    Flyselskap: LH, TG, SQ, SK (pluss QF og VA på separate billetter)
    Klasse: First på tur, Business på retur
    Avreise fra: OSL
    Destinasjon: Australia
    Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw
    Antal poeng brukt: 250 000 + CT
    Skatter & avgifter (per person): 1605 + endringsgebyrer
    Antall reisende: 2
    Reisen finner sted i: Oktober 2019
    Booket: Mai 2019
    Endret: Juli, Sep, Okt 2019

    OSL-FRA LH C
    FRA-PEK LH F
    PEK-BKK TG C
    BKK-SYD TG F
    SYD-ADL QF Y (separat billett)
    ADL-MEL VA Y (separat billett)
    MEL-BNE VA Y (separat billett)
    BNE-SIN SQ C
    SIN-LHR SQ C
    LHR-OSL Sas Plus
     
    CKe, Finnks, indahla and 8 others like this.
  2. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    385
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Bestilte disse i går, ser ut som om det er en fortrinn å kunne søke mer enn 330 dager fram i tid med SAS sin *A søk. Brukte CT.

    Flyselskap: Turkish, TAP
    Klasse: Business
    Avreise fra: Brüssel (BRU)
    Destinasjon: Miami (MIA)
    Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur
    Antal poeng brukt: 130.000
    Skatter & avgifter (per person): ca 1.200 NOK
    Antall reisende: 2 voksne
    Reisen finner sted i: September/Oktober 2020
    Booket: Oktober 2019

    Flyvninger:
    BRU-IST / Turkish Biz (A321)
    IST-MIA / Turkish Biz (777-300)
    MIA-LIS / TAP Biz (A330-900neo)
    LIS-BRU / TAP Biz/Plus (A321)
     
    coconuts, ChrisTW and animals like this.
  3. SVGflyer

    SVGflyer Medlem

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    33
    Det har sannelig vært en påkjenning psykisk å bestille F reiser til Asia for tiden, med et F marked som nesten er helt tomt for ledige seter.

    Men heldigvis klarte jeg å skaffe meg denne rundturen. Den er ikke helt perfekt, og jeg kunne ha lagt inn litt mer flytid hvis jeg ville. men etter å ha stresset med å løse "married segments" (måtte ringe SQ i Singapore for å skille SQ segmenter), så tror jeg bare turen blir slik inntil det nærmer seg avreise i tilfellet jeg vil gjøre forandringer kjapt.

    Har flydd SQ new Suites før, så det er ingen krise at det ble B77W og "vanlig" sete på den ene SQ flighten, da jeg faktisk aldri har prøvd det setet. Og så får jeg forhåpentligvis prøvd old suites på vei hjem.

    Eneste store minus er at FRA - OSL er en dag senere enn ankomst FRA i F, så da får jeg vel ikke benyttet meg av FCL/FCT ved ankomst (kommer meg vel ikke inn igjen airside etter sikkerhetskontrollen)? Men heller ingen krise, da jeg har vært på FCT minst 10 ganger før.

    Flyselskap: LH, SQ
    Klasse: First
    Avreise fra: OSL
    Destinasjon: Singapore
    Enveis, T/R, Open Jaw: T/R
    Antal poeng brukt: 112500 + CT
    Skatter & avgifter (per person): Mistet kontrollen pga. alle endringer
    Antall reisende: 1
    Reisen finner sted i: Oktober 2019
    Booket: August 2019
    Endret: Mange ganger Oktober 2019

    OSL - FRA LH C A320
    FRA - MUC LH C A320
    MUC - PEK LH F A388
    PEK - SIN SQ F B77W
    SIN -PEK SQ F A388
    PEK - FRA LH F A346
    FRA - OSL LH C A320
     
    Last edited: 17. okt 2019
    coconuts, CKe, Reisegal and 10 others like this.
  4. Leifen1980

    Leifen1980 Nytt Medlem

    Innlegg:
    26
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Brenner av mine (siste) CT på dette. Har vel egentlig ikke booket noe skikkelig CT før foruten Oslo – New York for noen år siden.
    Ikke helt fornøyd med 6 timer mellomlanding i IST på veien hjem. Kanskje noe å gjøre på en relativ ny flyplass, men håper å finne noe annet ledig med Singapore via Køben, Stockholm, Frankfurth, Roma, London eller omtrent hva som helst egentlig. Gjør ingenting med en halv dag i disse byene mtp litt juleshopping. Alternativt Thai direkte Oslo fra Bangkok. Dessverre bare 1-2 ledige seter i Biz på de aktuelle alternativene. (Har sjekket United Awards og ringt Tallin i flere omganger)
    Har andre som har flydd tilsvarende ruter noe god erfaring mtp flyselskap og/eller steder for mellomlanding? Noe sannsynlig at det blir flere ledige seter?
    Har noen klart å booke til Torp, via Køben f.eks?
    Lang flyrute med mange mellomlandinger er selvsagt ikke ønskelig.

    Flyselskap: Lufthansa, Singapore, Turkish
    Klasse: Business
    Avreise fra: Oslo (OSL)
    Destinasjon: Singapore (SIN)
    Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur
    Antal poeng brukt: 247 500
    Skatter & avgifter (per person): ca 1.350 NOK
    Antall reisende: 2 voksne + 1 barn
    Reisen finner sted i: November/Desember 2019
    Booket: Oktober 2019

    Flyvninger:
    OSL-FRA / Lufthansa Biz (737)
    FRA-SIN / Lufthansa Biz (A380)
    SIN-IST Singapore Biz (A350-900)
    IST-OSL Turkish Biz (A321)
     
    CKe, jgroneng and ChrisTW like this.
  5. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,561
    Likes mottatt:
    6,540
    Bonuspoeng:
    183
    FCL skal vel gå bra. Du kan vel bare gå mot transfer istedenfor arrivals når du går av flyet? FCT blir verre siden de ikke har noe fly å kjøre deg til.

    Når du skal videre dagen etter kommer du bare inn på Senator.
     
  6. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,827
    Likes mottatt:
    7,719
    Bonuspoeng:
    183
    Dato reiser du hjem da?
     
  7. Leifen1980

    Leifen1980 Nytt Medlem

    Innlegg:
    26
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Slik det er nå reiser vi hjem natt til mandag 2 desember, men både avgang sent søndag 1 desember og natt til tirsdag 3 er aktuelt. Bare vi er fremme i Oslo til tirsdag ca kl 12 pga annen avtale :)
     
  8. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,827
    Likes mottatt:
    7,719
    Bonuspoeng:
    183
    Denne her da? Da er du der til rundt kl 12 ;) Også får du en dag ekstra i SIN.
    3672C8B6-48ED-424C-9A09-1755196D15A0.png
     
    Ddan and Gullars like this.
  9. Leifen1980

    Leifen1980 Nytt Medlem

    Innlegg:
    26
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Denne ruten dukker jo ikke opp på United sin nettside i det hele tatt.
    Hadde jo vært ypperlig, men det er vel bare 2 ledige biz seter SIN-MXP?
    Vi er 2 voksne og 1 barn. :)
    Det var også et alternativ med Singapore - Zürich - Oslo, med avgang natt til tirsdag, men har ikke sett tilstrekkelig ledige seter på denne.
     
  10. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,827
    Likes mottatt:
    7,719
    Bonuspoeng:
    183
    Ahhh, leste ikke at du hadde ett barn. Awardfares er nøkkelen til å søke. Mer nøyaktig enn United :) Du kan jo evt ringe å høre ang ruten der.

    Zurich er det ingen ledige kun eco
     
  11. SVGflyer

    SVGflyer Medlem

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    33
    Tror du må vise/scanne gyldig billett for samme dag for å komme igjennom sikkerhetskontrollen i FRA ved ankomst, men jeg skal ikke si det for sikkert.

    Og ved avreise neste ville det blitt Senator loungen som du sier, men det er fordi jeg er EBD. Vanlig LH business billett gir kun Business lounge, og ikke Senator.

    Men det løste seg nå, da agentrulletten hos Tallinn nå fant ledig sete på kveldsflighten til OSL, så da blir det FCT :)
     
  12. coconuts

    coconuts Medlem

    Innlegg:
    213
    Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Etter å ha akkurat prøvd både F på B77W og gamle suites så må jeg si at jeg faktisk foretrekker B77W;) Bedre service fordi kun maks 4 passasjerer. Mindre trafikk forbi deg (og dermed støy). Gamle suites føltes VELDIG gammelt - med synlig slitasje, misfarging, skittflekker OG suite-dør som hele tiden satt fast:eek: Dette var på HKG-SIN, så vet ikke om PEK er freshere..
     
  13. SVGflyer

    SVGflyer Medlem

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    33
    PEK er også gamle Suite, men SQ oppgraderer jo stadig flere og flere A380, så det kan jo dukke opp ny Suite. Selv vil jeg faktisk bli litt skuffet om jeg får ny Suite på hjemturen.
     
    coconuts liker dette
  14. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,091
    Likes mottatt:
    4,801
    Bonuspoeng:
    113
    Her har vi hatt veldig forskjellige opplevelser. Vi skulle egentlig ha ny suite på HKG-SIN, men ble offer for equipment change og gammel A380. Syntes de suitene var dødsfreshe - antakelig den flotteste kabinen jeg har opplevd!
     
  15. SVGflyer

    SVGflyer Medlem

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    33
    Ville folket ha flydd OSL-FRA og hatt en natt i FRA før FRA-MUC, eller ville de kjørt på med OSL-FRA-MUC samme dag?

    Skal nemlig videre fra MUC med Lufthansa First Class, men tenkte litt FCT er kjekt å ta med seg
     
  16. coconuts

    coconuts Medlem

    Innlegg:
    213
    Likes mottatt:
    230
    Bonuspoeng:
    43
    Godt å høre at ikke alle er like nedslitte som den vi fikk! Har gamle suites PEK-SIN booket til februar. Nesten at jeg vurderte å bytte den ut pga opplevelsen vi fikk nå..
     
    Gullars liker dette
  17. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Og da kom den siste finpussen, bedre enn dette tror jeg ikke jeg kunne håpet på. :)

    Klasse: Økonimi, business og first
    Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL)
    Destinasjon: Bangkok (BKK)
    Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur
    Antal poeng brukt: 225.000
    Skatter & avgifter (per person): 1.860,- NOK
    Antall reisende: 1 voksen
    Reisen finner sted i: Oktober / november 2019
    Booket: Mars 2019 / endret mai 2019

    OSL-FRA LH C - A320 - 1D mandag 21/10
    FRA-PEK LH F - B747 - 3K mandag 21/10

    PEK-SIN SQ F - A380 - 1A tirsdag 22/10
    SIN-BKK SQ C - B787 - 12A - onsdag 22/10

    BKK-HND TG F - B747 - 1A - søndag 10/11
    HND-FRA NH F - B777 - 1K - mandag 11/11
    FRA-OSL LH X - A321 - 18D - mandag 11/11

    Har jo gått en stund og håpet på å få byttet CA F med LH F (er det noen som ikke har fått med seg det de siste ukene?) og det første håpet tentes i går da det åpnet seg 3 seter dagen etter planlagt avreise. Jeg var absolutt villig til å ofre en feriedag, men da de ikke fant F-sete PEK-SIN ble det selvfølgelig droppet.

    Så tikket det inn varsel på mail klokken 17:26 i dag. Problemet var bare at jeg var på vei til Skien for å se på en platesamling som dukket opp i går, selvfølgelig uten laptop, men heldigvis med mail på mobilen (takk til Espen som satte opp det for meg for bare noen måneder siden). Det var jo bare å stoppe på første mulige busslomme for å sjekke dette, og både AF, EF og United viste det samme, 1 ledig sete i F på LH720 kommende mandag. Så da var det jo bare å ringe kundeservice da.

    17:39 - første forsøk. Kom gjennom på få sekunder og traff en hyggelig mann som ikke så noe ledig sete. Pokker tenkte jeg og sjekket på nytt. Joda, alle 3 viste fremdeles 1 ledig sete.

    17:55 - andre forsøk. Igjen kort ventetid, men traff samme fyren, og han virket irritert over at jeg prøvde igjen. Jeg sa høflig "goodbye" og la på.

    18:07 - tredje forsøk. Det ringte denne gangen faktisk i mer enn 5 minutter før jeg fikk svar, denne gangen heldigvis av en annen fyr, og nå ble det vei i vellinga her. Han fant setet med det samme, og startet prosedyren med å forandre bookingen. Fikk visanummer osv, og ba meg vente. Ble så sittende med denne grusomme "musikken" til SAS på øret i samfulle 13 minutter før jeg hørte noe mer, men da han kom tilbake på linjen kunne han bekrefte at setet nå var reservert til meg. YES! tenkte jeg da. :)

    Så spurte han "I see that you have economy from Oslo to Frankfurt sir, do you want me to change that as well"? Takket jo høflig ja til det, og han ba meg vente litt igjen. Denne gangen tok det bare 7 minutter, så var han tilbake bare for å lese opp hele turen, og så si at han bare måtte få dette bekreftet og godkjent av en supervisor. Og det tok da 9 minutter til, men da han nå kom tilbake på linja hadde jeg allerede fått pushvarsel fra SAS om at det var "change in your booking", så da var jeg ganske sikker på at det var i boks, noe han bekreftet. :D

    Det vil si at jeg etter min mening har en tilnærmet perfekt tur. Det eneste minuset er X på siste leg FRA-OSL på hjemreisen, der fant han heller ikke noe i dag dessverre. Og så skulle jeg gjerne ha byttet til tidligere utreise fra BKK på hjemturen, nå har jeg bare 2:20 på HND, men det får så være. Jeg overlever nok. :)

    Men ventetiden med denne elendige "musikken" til SAS er rett og slett ikke bra for en halvgammel mann som meg, jeg må innrømme at det ikke var noe i nærheten av hvilepuls her, den var nok nærmere hjerteinnfarktpuls... :rolleyes:

    Nå gjenstår bare pakking og klargjøring.
     
    Baldrick, Lillegutt, ChrisTW and 24 others like this.
  18. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,441
    Likes mottatt:
    5,404
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg reiste i den gamle suite SIN-AKL-SIN. Absolutt ingen tegn til slitasje på noen som helst måte. Tipper det varierer fra fly til fly.
     
    coconuts and Jonkebassen like this.
  19. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Herlig at det løste seg :)
    Krysser fingrene for at jeg får til det samme.
     
  20. paron

    paron Senior Medlem

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    2,671
    Bonuspoeng:
    93
    Gratulerer!
    Denne har du virkelig jobba for:)
     
    furlong liker dette

Del denne siden