Og da kom den siste finpussen, bedre enn dette tror jeg ikke jeg kunne håpet på.
Klasse: Økonimi, business og first
Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL)
Destinasjon: Bangkok (BKK)
Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur
Antal poeng brukt: 225.000
Skatter & avgifter (per person): 1.860,- NOK
Antall reisende: 1 voksen
Reisen finner sted i: Oktober / november 2019
Booket: Mars 2019 / endret mai 2019
OSL-FRA LH C - A320 - 1D mandag 21/10
FRA-PEK LH F - B747 - 3K mandag 21/10
PEK-SIN SQ F - A380 - 1A tirsdag 22/10
SIN-BKK SQ C - B787 - 12A - onsdag 22/10
BKK-HND TG F - B747 - 1A - søndag 10/11
HND-FRA NH F - B777 - 1K - mandag 11/11
FRA-OSL LH X - A321 - 18D - mandag 11/11
Har jo gått en stund og håpet på å få byttet CA F med LH F (er det noen som ikke har fått med seg det de siste ukene?) og det første håpet tentes i går da det åpnet seg 3 seter dagen etter planlagt avreise. Jeg var absolutt villig til å ofre en feriedag, men da de ikke fant F-sete PEK-SIN ble det selvfølgelig droppet.
Så tikket det inn varsel på mail klokken 17:26 i dag. Problemet var bare at jeg var på vei til Skien for å se på en platesamling som dukket opp i går, selvfølgelig uten laptop, men heldigvis med mail på mobilen (takk til Espen som satte opp det for meg for bare noen måneder siden). Det var jo bare å stoppe på første mulige busslomme for å sjekke dette, og både AF, EF og United viste det samme, 1 ledig sete i F på LH720 kommende mandag. Så da var det jo bare å ringe kundeservice da.
17:39 - første forsøk. Kom gjennom på få sekunder og traff en hyggelig mann som ikke så noe ledig sete. Pokker tenkte jeg og sjekket på nytt. Joda, alle 3 viste fremdeles 1 ledig sete.
17:55 - andre forsøk. Igjen kort ventetid, men traff samme fyren, og han virket irritert over at jeg prøvde igjen. Jeg sa høflig "goodbye" og la på.
18:07 - tredje forsøk. Det ringte denne gangen faktisk i mer enn 5 minutter før jeg fikk svar, denne gangen heldigvis av en annen fyr, og nå ble det vei i vellinga her. Han fant setet med det samme, og startet prosedyren med å forandre bookingen. Fikk visanummer osv, og ba meg vente. Ble så sittende med denne grusomme "musikken" til SAS på øret i samfulle 13 minutter før jeg hørte noe mer, men da han kom tilbake på linjen kunne han bekrefte at setet nå var reservert til meg. YES! tenkte jeg da.
Så spurte han "I see that you have economy from Oslo to Frankfurt sir, do you want me to change that as well"? Takket jo høflig ja til det, og han ba meg vente litt igjen. Denne gangen tok det bare 7 minutter, så var han tilbake bare for å lese opp hele turen, og så si at han bare måtte få dette bekreftet og godkjent av en supervisor. Og det tok da 9 minutter til, men da han nå kom tilbake på linja hadde jeg allerede fått pushvarsel fra SAS om at det var "change in your booking", så da var jeg ganske sikker på at det var i boks, noe han bekreftet.
Det vil si at jeg etter min mening har en tilnærmet perfekt tur. Det eneste minuset er X på siste leg FRA-OSL på hjemreisen, der fant han heller ikke noe i dag dessverre. Og så skulle jeg gjerne ha byttet til tidligere utreise fra BKK på hjemturen, nå har jeg bare 2:20 på HND, men det får så være. Jeg overlever nok.
Men ventetiden med denne elendige "musikken" til SAS er rett og slett ikke bra for en halvgammel mann som meg, jeg må innrømme at det ikke var noe i nærheten av hvilepuls her, den var nok nærmere hjerteinnfarktpuls...
Nå gjenstår bare pakking og klargjøring.
Vis alt...