Flyselskap: SAS, Lufthansa & Avianca Klasse: First og Biz Avreise fra: Oslo OSL Destinasjon: Cartagena CTG Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antal poeng brukt: 225.000 + CT Skatter & avgifter (per person): ca 1600 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Oktober 2019 Booket: Oktober 2019 Flyvninger: OSL-FRA / LH Biz FRA-BOG / LH First BOG-CTG / AV Biz CTG-BOG / AV Biz BOG-FRA / LH First FRA-CPH / LH Biz CPH-OSL / SK Biz Kommentar: En finfin tur til Sør-Amerika der altså.
Hei, har du funnet ut hvilken rad bassinet er på i BIZ på SAS nye A350? Jeg har lett og lett, men blir ikke klok på det. I tillegg vises det ikke på noe fornuftig vis når jeg velger sete.
Jeg fikk åpna opp married segments i sommer, men da forsvant de ledige C billettene på SIN-DPS i tiden jeg brukte på å åpne billettene. Så er nok mulig
Da er denne oppgradert: Klasse: Plus, Business, First Avreise fra: Alta (ALF) Destinasjon: Ho Chi Minh City (SGN) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antall poeng brukt: 195 000 Skatter & avgifter (per person): 1222 NOK + 700 + 374 Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Oktober 2019 Booket: August 2019, endret oktober 2019. Flyvninger: ALF-OSL/ SAS + (B737) OSL-FRA / LH C (A320) FRA-PEK / LH F (B747-8i) PEK-SGN / CA C (B737) SGN-BKK / TG C (B777-200) BKK-ARN / TG C (B777-300) ARN-OSL / ET C (B787-900) OSL-ALF / SAS + (B737) Endelig ble det åpnet noe østover i LH F, en av mine x-antall varsler tikket inn. I dag kom jeg meg til Oslo på direkten også. Blir 12 timer i PEK, vi tenker å prøve oss på muren, får se om vi får napp hos noen som guider dit, tar tips til guide om noen har. Kjedelig med B737 og Air China, men men. SQ hadde bare 1 sete i F til SIN.
Flyselskap: SAS Klasse: biz Avreise fra: Stavanger SVG Destinasjon: Los Angeles LAX Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antal poeng brukt: 200.000 Skatter & avgifter (per person): ca 740,- NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Juli 2020 Booket: Oktober 2019 Flyvninger: SVG-CPH / SAS Plus CPH-LAX / SAS Biz A350 LAX-CPH / SAS Biz A350 CPH-SVG / SAS Plus Kommentar: Etter å ha blitt gjort oppmerksom på at SAS hadde «frislipp» på seter til Cali i kveld, var jeg en av de heldige som fikk sikret noen seter dit neste sommer.
Arrrgh. Har også funnet noen fine ledige Biz til LAX i juni her også. Men får ikke lov av kona når jeg skal være i Chicago måneden før... :-(
Flyselskap: SAS Klasse: Plus - Business Avreise fra: BGO Destinasjon: MIA Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 100' + CT Skatter & avgifter (per person): ca 750 (?),- NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Nov 2019 Booket: Jan 2019, endret Sep 2019 Flyvninger: BGO - CPH / SAS Plus CPH - MIA / SAS Business MIA - ARN / SAS Business ARN - OSL / SAS Plus OSL - BGO / SAS Plus Kommentar: Opprinnelig booking fra jan/feb med knotete routing via OSL på utreise og Plus på retur, fikk endret i september etter varsel fra EF med direkte-flight BGO-CPH, 20t i Kongens By samt business MIA-ARN.
Håper det åpnes for LH F Mia-Muc 27/10. Akkurat nå er to seter tatt i følge Expertflyer og F6A6. Så det kan jo være muligheter her?
Flyselskap: SAS, Austrian, EVA Air, Singapore, Thai Airways, Swiss & (Philippines Airlines) Avreise fra: Trondheim Destinasjon: Vietnam og Fillippinene, Bangkok. Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall poeng brukt: 165 000 + CT Skatter & avgifter (per person): 1250,- + 150 kr endringsgebyr Antall reisende: 2 Voksne Reisen finner sted i: Januar 2020 / Februar 2020 Booket: Mai 2019 opprinellig, endret Juni 2020, endret på nytt i Oktober 2019. TRD-CPH / SK Plus CPH-VIE / OS Biz VIE-TPE / BR Biz TPE-SGN / BR Biz SGN-MNL-CEB-MNL-BKK på egen billett med Philippines Airlines. BKK-SIN / TG Biz SIN-FCO / SQ Biz FCO-ZRH / LX Biz ZRH-OSL / SK Plus OSL-TRD / SK Plus Kommentar: Etter en del reviews av TK sin Biz i 787 så valgte jeg å bytte. Det er gjennomgående både i forumet her og andre plasser at setene er noe av det trangeste i markedet. 14timer på flytur fra Bali med TK blir da uaktuelt så jeg booket oss om via Singapore istedet med A350. Fordelen er at vi får bedre tid i Bangkok slik billetten er nå, og noe tid i Singapore den 7 feb når avreise er Men awardfares og star alliance søkemotoren til SAS sier det er ledig på tidligere flights mellom BKK og SIN så skal få prøve å bytte om til noen av disse flightene litt senere, men 13.20 i fra BKK er helt OK Fått bulkhead seter på SIN-FCO i mini kabinen så blir første gang i bulkhead. Får se om det er noe Men det var ikke bare bare å endre.. Ringte til Tallinn, der sier de at de finner absolutt ingenting mellom SIN-FCO, og de søkte leg pr leg. Ringte flere ganger, ingen ledige. Sender en mail til danske gull mailen, der får jeg utrolig god hjelp og hun bytter om hele returen til slik den er nå og la til og med på OSL-TRD den 8 feb, så vi slapp å enten booke OSL-TRD separat eller ta stopover i CPH og reise direkte CPH-TRD dagen etter. Merkelig at de klarer å finne billettene men ikke Tallinn...?
Endret rute: Flyselskap: SAS, SQ, TK, LH Klasse: Business Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Denpasar Bali (DPS) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 165.000 + CT Skatter & avgifter (per person): ca 1200 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Januar 2020 Endret: Oktober 2019 Flyvninger: OSL-LHR / SAS Plus (A320neo) LHR-SIN / SQ Biz (777-300ER) SIN-DPS / SQ Biz (A330-300) DPS-SIN / SQ Biz (A330-300) SIN-IST/ SQ Biz (A350-900) IST-FRA / TK Biz (321 Sharklets) FRA-OSL / LH Biz (A319) Tidligere rute: Flyselskap: SAS, SQ, LH Klasse: Business Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Denpasar Bali (DPS) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 165.000 + CT Skatter & avgifter (per person): ca 1200 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Januar 2020 Booket: August 2019 Flyvninger: OSL-LHR / SAS Plus (A320-200) LHR-SIN / SQ Biz (777-300ER) SIN-DPS / SQ Biz (A330) DPS-SIN / SQ Biz (A330) SIN-CDG / SQ Biz (777-300ER) CDG-MUC / LH Biz (A320-200) MUC-OSL / LH Biz (A320-200)
Flyselskap: SAS, SQ Klasse: Business Avreise fra: Alta lufthavn (ALF) Destinasjon: Denpasar Bali (DPS) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 165.000 + CT Skatter & avgifter (per person): ca 1550 NOK Antall reisende: 2 voksne + 1 baby Reisen finner sted i: Mars/April 2020 Endret: Oktober 2019 Flyvninger: ALF-OSL / SAS Plus (B737-700 winglets) OSL-LHR / SAS Plus (B737-800) LHR-SIN / SQ Biz (A380-800) SIN-DPS / SQ Biz (B787-10) DPS-SIN / SQ Biz (B787-10) SIN-CDG/ SQ Biz (A380-800) CDG-OSL / SAS Plus (B737-800 winglets) OSL-ALF / SAS Plus (B737-800 winglets) Tro om der er sannsynlig at SQ kan slippe flere F-seter rundt utreisen eller noen måneder/uker i forveien? Umulig å få tak i 2 seter på noen flights per nå.. Returen SIN-CDG er A380 med gammel kabin, skal prøve å endre til TG F
Sliter med at Tallinn nekter å søke leg for leg, og hevder de kun kan søke start til slutt. Hun virket forøvrig lite behjelpelig fra starten av, da samtalen startet med at hun lurte på hva som var problemet med å bestille selv online. Andre med samme problem? Gjelder dette bare en småsur agent, eller er det ny policy? Kan ikke være mye nytte i å ha henne der om hun ikke vil gjøre mer enn vi kan gjøre selv online
Agentrulett er løsningen. Jeg har booket flere CT-reiser og snakket med flere agenter. Alle jeg har snakket med sier det ikke er noe problem at jeg kommer med reiseruter som jeg har satt opp selv. Altså, hun slipper å "søke" selv. Det eneste hun gjorde var å taste inn dato og flightnr jeg oppgav. Hadde du reiseruten klar da du ringte? Hun siste jeg snakket med synes det faktisk er underholdende å høre om "kreative" ruter og er imponert over at enkelte kan minst like mye som henne.