@Rygel fikk jo booket denne ruten etter at han fant den hos Krisflyer. Det var derfor jeg ringte og sjekket. Men det var vel for godt til å være sant om det hadde vært så enkelt
Flyselskap: Lufthansa, ANA, SK Klasse: Biz Avreise fra: Oslo OSL Destinasjon: Osaka & Tokyo Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antal poeng brukt: 165 000 + CT Skatter & avgifter (per person): ca 1800 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Januar 2020 Booket: Oktober 2019 Flyvninger: OSL-MUC / LH Biz MUC-PVG / LH Biz A380 PVG-KIX / ANA Biz //Shinkansen// Osaka - Tokyo HND-PEK / CA Biz PEK-FRA / LH Biz 747 FRA-CPH / SK Plus CPH-OSL / SK Plus Kommentar: Guttetur og langhelg i Japan + 23 timer i Beijing på returen. Satser på at det åpner seg LH F begge veier.
Ser det er mange bookinger bakover i tråden hvor reisen finner sted i januar 2020, en utvikling jeg liker svært dårlig da jeg selv har en booking som jeg ønsker å endre til LH/TG/NH F nærmere avgang. Slik jeg ser det kan det bli stor kamp om setene på denne tiden og spesielt dårlig for min del da jeg er låst på en spesiell dato
Flyselskap: SK & AC Klasse: +/Biz Avreise fra: OSL Destinasjon: MIA/TPA Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antal poeng brukt: 130 000 + CT Skatter & avgifter (per person): ??? Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Mars/April 20 Booket: November 19 Flyvninger: OSL-ARN SK+ ARN-MIA SK C TPA-YYZ AC C YYZ-LHR AC C LHR-OSL SK+ Kommentar: Et vennepar som ønsket seg en tur til Orlando. De ønsket også å fly SAS C den ene veien samt stop i en annen by enten på utreise eller hjemreise. De får nå fly AC Signature class og en natt i Toronto på returen Jeg har kun funnet reisen og lagt alle kortene på bordet slik at bestillingsprosessen gikk så enkelt og smertefritt som mulig for dem. Derav ukjente skatter & avgifter
Er ute etter 4 billetter i F i januar. Veldig fleksibel på dato, rute og selskap. Har en zillion aktive varslinger, og støvsuger nok det jeg kommer over Edit: Er også helt låst på datoer, så det blir ikke stor konkurranse fra meg
Flyselskap: SK & SQ Klasse: +/Biz Avreise fra: OSL Destinasjon: HKG Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antal poeng brukt: 165 000 + CT Skatter & avgifter (per person): ??? Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Desember 19 Booket: November 19 Flyvninger: OSL-LHR SK+ LHR-SIN SQ C SIN-HKG SQ C HKG-SIN SQ C SIN-AMS SQ C AMS-OSL SK+ Kommentar: En kollega som skulle på tur, ønsket aller helst F men var låst på dato og måtte nøye seg med kun C. Det var F tigjengelig på strekningen HKG-SIN, men HKG-SIN-AMS var visst married segment og de lyktes ikke med å åpne denne. Jeg har kun funnet reisen og lagt alle kortene på bordet slik at bestillingsprosessen gikk så enkelt og smertefritt som mulig for dem. Derav ukjente skatter & avgifter
Flyselskap: SK, NH og LH Klasse: Economy og First Avreise fra: OSL Destinasjon: HND Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antal poeng brukt: 112500 + CT Skatter & avgifter (per person): NOK 1822,- Antall reisende: 1 voksne Reisen finner sted i: Oktober/November 2020 Booket: Desember 19 SK 809 OSL-LHR Econ NH 212 LHR-HND First NH 203 HND-FRA First LH 866 FRA-OSL Econ Booket en spekulativ langhelg i Tokyo neste høst, håper jeg får muligheten til å dra. De lange flightene er perfekte for meg - nattflight, bra med soving, god mat og Krug. Men et skår i gleden er at Tallinn ikke klarer å booke hhv. SAS plus og LH biz på tilslutningsflightene. Her finnes det tilgjengelige seter når man sjekker SAS star alliance award booking tool, så jeg skjønner ikke helt hva som er greia. Har vært borti det samme før. Siden setene egentlig er der så er det vel lav sjanse for at de plutselig får til å booke de senere. Noen som har vært borti dette og evt. kommet seg rundt det?
Etter tips fra @paramberg byttet jeg destinasjon og flyselskap for R&R i januar: Moderskip: SK, SQ, TG, VN Klasse: Plus, Biz Avreise fra: OSL Destinasjon: PQC Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 165.000 + CT Skatter & avgifter (per person): 1480 NOK Antall reisende: 2 Reisen finner sted i: januar 20 Booket: november, desember 19 OSL-LHR SK Plus LHR-SIN SQ C (77W) SIN-SGN SQ C SGN-PQC VN C (booket separat for penger) PQC-SGN VN C (booket separat for penger) SGN-BKK TG C BKK-LHR TG C (A380) LHR-OSL SK Plus Blir førstereis både i andre etasje på A380 og med SQ biz. Har varsling på F begge veier, men er egentlig godt fornøyd med turen som den er.
Det kjem an på korleis dei søker. Sist eg bestilte så fann dei kun økonomi på OSL-LHR. Men då hadde eg gitt dei dei lange flightane først med start LHR. Så når dei då skulle legge til OSL-LHR var det kun økonomi. Når dei då søkte på nytt med ‘start’ OSL så fann dei sete i SK + også. Funka vertfall i mitt tilfelle.
Flyselskap: SK, SQ og TK Klasse: Plus, Biz og First Avreise fra: OSL Destinasjon: SIN Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antal poeng brukt: 195000 + CT Skatter & avgifter (per person): NOK 1600,- Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Januar/Februar 2020 Booket: Desember 19 SK OSL - LHR Plus (738} SQ LHR - SIN First (777} SQ SIN - IST Biz (359} TK IST - OSL Biz (321) Fruen er ikke så glad i å fly, i tillegg til at hun har et begrenset antall dager å avse. Derfor blir det ikke så mye mer enn dette. Håper å finne en F strekning hjem via et eller annet når det nærmer seg...
Nei, ingen indikasjoner på at det var noe ledig på noe nettsted. Ringte Tallinn og ba dem saumfare store deler av januar. Da fant de en dag med to seter i F.
Kan melde at jeg i dag klarte å booke et sete på SQ F SIN - FRA i midten av februar. Krisflyer viste et ledig sete i First Saver, og det stemte overens med hva Tallinn så i sine systemer. Hjertelig takk til @Rygel og @Gullars for informasjon om denne muligheten!
Det virker som om Saver på Krisflyer er en bra indikasjon om ett ledig sete på SIN-FRA. Men har ikke inntrykk av at det noen gang slippes to, og det virker heller ikke som om Krisflyer funker på noen av de andre rutene.
Da blir det mange telefoner til Tallin fremover. Jeg er mest interessert i FRA-SIN, ikke motsatt. Foreløpig er det fire seter ledig på flighten min iflg EF. Håper å kunne kapre to av disse.
Endte opp med nabohotellet, Majestic Elegance Det så generelt litt finere ut. Club rom med jacuzzi++. Man får også tilgang til begge de andre Majestic resortene som ligger like ved, så da har man 20+ restauranter å velge mellom. Blir knall dette