Ok. Kan dere som er vant til å bestille til NRT langt i forkant gi litt råd? Skal jeg bestille en vei om gangen om det går an og det ikke påvirker antall poengsum? Jeg må ordne med pappapermisjon på jobben så det hadde vært fint å kunne bestille ivf 5/6 måneder før.. men det er kanskje ikke mulig da
Kan nok bli vanskelig dessverre til NRT. Om du booker 1 vei betaler du 60% pris, men om du i etterkant "re booker" til tur/retur endres prisen til "normal". Dette må gjøres på tlf om jeg ikke tar feil. En mulighet kan kanskje være og finne tur/retur Shanghai, Beijing eller Hong kong som er mye lettere om dagen, og kjøpe videre til NRT for penger. Bare husk og legge inn god tid for videre connection, og ha en bra reiseforsikring som feks dekker innhenting av reiserute(mange krever da minimum 3 timer mellom flyginger). Men hadde beregnet mer for sikkerhets skyld.
Flyselskap: TK, ET Klasse: Business Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Seychellene (Mahe) (SEZ) Tur/retur Antall poeng brukt: 210.000 Skatter & avgifter (per person): ca 1250 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i:September 2020 Booket: November 2019 Flyvninger: OSL-IST / TK Biz - Airbus A321-100/200 IST-MAHE / TK Biz Aibus 330-300 MAHE-ADD / ET Biz Boeing 737-800 ADD-ARN-OSL / ET Biz Boeing 777-200LR Må ta strafferunda innom ARN på hjemveien, men kan bare vente ombord, da det samme flyet går videre til Oslo.
Flyselskap: SK, AC, CM, AV, LH Klasse: Business Avreise fra: Stavanger (SVG) Destinasjon: Montego Bay, Jamaica (MBJ) Tur/retur Antall poeng brukt: 165 000 + CT + 12 000 (FP) Skatter & avgifter (per person): ca 2175 NOK, inkl. flere endringer Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted iesember 2019 Booket: Januar 2019, siste endring november 2019 Flyvninger: SVG-OSL / SK Plus OSL-LHR / SK Plus LHR-YYZ / AC Biz 12 timer layover Toronto YYZ-MBJ / AC Biz MBJ-PTY / CM Biz PTY-BOG / AV Biz BOG-FRA / LH Biz FRA-OSL / LH Biz OSL-SVG / SK Plus, egen bestilling pga antall legs Ventet lenge på Biz (I) på PTY-FRA, men dukket ikke opp og reiser i morgen. Måtte da ta et valg og valgte å reise via BOG. Fikk beskjed om "Not reasonable route", men siden agenten ikke fant andre reiser fra MBJ som var ledig med bonusbilletter fikk hun supervisor til å godkjenne via BOG. Prøvde å få leg9 hjem til SVG, men det gikk ei. Ble da en ekstra bestilling på FP.
OSL-FRA: LH C (A319) FRA-HND: NH F (B777ER) HND-SIN: SQ C (B777ER) SIN-AKL: SQ F (A380 Suites 2013) AKL-SIN: SQ F (A380 Suites 2013) SIN-BKK: SQ C (B787) BKK-FRA: TG F (A380) FRA-OSL: LH C (A320) Endret litt på denne. Siden Lufthansa er gjerrige på bonussetene om dagen, så ble det Krug-expressen og ANA F. Furter litt over at jeg mister bakkeservicen i Frankfurt, men samtidig er det veldig deilig å slippe mellomlanding i Kina. Er faktisk så lite glad i PEK at det ikke føles tungt i det hele tatt å måtte bytte ut én av de tre SQ F-setene med SQ C. Tror dette blir fint, jeg!
Påskeferie til Mellom-Amerika 2020: Det bærer tilbake til Spansktalende land neste April. Vi har reist gjennom Guatemala, Belize og Mexico før, og nå skal vi krysse av resten av landene på listen. Hadde håpet på en litt mer spennende rute, men datoene via USA (United Polaris) og hjem via Istanbul (Turkish Biz) ble for upraktiske. Så vi safer med Avianca på vei ned. Jeg håper å oppdage LH first hjem fra Panama, men vi får se. Flyselskap: SAS, Avianca, Copa Airlines, Lufthansa Kabinklasse: Plus, biz og eco Avreise fra: Oslo (OSL) Destinasjon: Guatemala City (GUA) Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antal poeng brukt: 130.000 EB-poeng + CT Skatter & avgifter (per person): Ca. 1900 NOK / pers Antall reisende: 2 Reisen finner sted i: Mars/April Booket: Oktober 2019 OSL - LHR: SAS + LHR - BOG: Avianca C BOG - GUA: Avianca C //G adventures volcano trail: Guatemala - Honduras - El Salvador - Nicaragua - Costa Rica med buss og båt// //To-do: Costa Rica - Panama med buss eller fly// PTY - BOG: Copa C BOG - MUC: Avianca C MUC - OSL: LH eco
Flyselskap: LH, NH, SQ, CA og SK Klasse: First og Business Avreise fra: Oslo (OSL) Destinasjon: Hong Kong (HKG) og Manila (MNL) Open-jaw Antall poeng brukt: 112 500 + CT Skatter & avgifter (per person): 1930 NOK Antall reisende: 1 Reisen finner sted i: Desember 2019-Januar 2020 Booket: Desember 2019 Flyvninger: SK C OSL-FRA LH F FRA-HND 74H NH C HND-HKG 787 SQ C MNL-SIN 787 SQ F SIN-PEK 77W CA F PEK-FRA 777 SK C FRA-OSL Kommentarer: Booking på vegne av en kompis som skal fly finere enn økonomi for første gang! Forsøkte i går, men Tallinn fant da verken LH F eller CA F til tross for tilgjengelighet både på United og Awardfares. I dag gikk det fint gjennom
Flyselskap: SQ, NH, og SK Klasse: Business Avreise fra: Canberra (CBR) Destinasjon: Oslo (OSL) Einvegs Antall poeng brukt: 129 000+ CT Skatter & avgifter (per person): 1389,- ? NOK (Litt usikker på denne, har blitt booka om før) Antall reisende: 2 Reisen finner sted i: Desember 2019 Booket: Desember 2019 Flyvninger: SQ C CBR-SIN NH C SIN-NRT 77W 21t i Tokyo NH C HND-LHR 77W (Ny Kabin, ‘The Room’) SK + LHR-OSL Kommentarer: Hadde originalt CBR-SIN-AMS-OSL Etter at bookinga var splitta i x2 einvegs så hadde sete reservasjon gått vekk slik at me satt bak kvarandre på AMS-SIN. Original plan var og prøve TG F SYD-BKK-LHR, men då TG ikkje såg ut til og åpne BKK-LHR måtte ein sjå seg om etter alternativ. TH åpna SYD-BKK 56timar før avgang, men dette gjaldt visst ikkje BKK-LHR. Sendte mail til Diamantmailen med denne rutinga, så fort den låg oppdatert i appen så ringte eg Tallin for og bekrefte. Så til info når eg låg og sov så åpna TG til slutt opp BKK-LHR også. Men eg vakna for seint og då var Tallinn allereie stengt. Men eg må sei at me er meget nøgd, 21t i Tokyo. Får prøve ANA sin nye kabin, tenker at det er ikkje så verst. Har aldri flydd C med ANA før heller så det blir spennande.
Kjem i reisebrevet etterkvart Ligg litt på etterskudd bare! Detta blir moro, også blir det godt med litt Yakitori i Tokyo! Og i følge EF er det ganske tom kabin også.
Trudde ikke man kunne booke SQ F på annet enn A380 på strekningen SIN-PEK/PEK-SIN. Må muligens ringe Tallinn i morgen
Men F i 380 er å foretrekke foran 777. Er noe ekstra når de banker på døren, før de spør "more Dom, sir?"
Før påske tur til Japan. Det var en liten bookingsoddyssee. Siden tickets til Japan er vanskelig å få med SAS ble det i første omgang en bestilling til PVG og tilbake fra NRT i SAS+ (60k EBP). Så bestilte jeg i tillegg PVG - ICN / GMP - HND i BIZ gjennom Star Alliance booking (30k EBP) for å komme meg til Japan. Så fant jeg ut, at det er dumt å fly på en mandag og endret avreisen uten økt kostnad til fredagen før. Og så kom poengaksjonen denne uka og hele greia ble endret for siste gang. Endret avreisedato til torsdag og fikk erstattet 12.000 EBP. Avbestilte BIZ turen til HND og har nå KIX som mål. Det ser nå sånn ut og er to bookinger for å få reisen til: Flyselskap: SAS, Asiana Kabinklasse: Plus og Biz Avreise fra: MOL (Molde) Destinasjon: KIX/NRT Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antal poeng brukt: 48.000 + 30.000 EBP (Fly premium SAS+) Skatter & avgifter (per person): Ca. 1100 NOK / pers Antall reisende: 1 Reisen finner sted i: Mars Booket: Desember 2019 MOL - OSL: SAS+ OSL - CPH: SAS+ CPH - PVG: SAS+ PVG - ICN: Asiana BIZ (booking 2, flyplassbytte) (A350-900) GMP - KIX: Asiana BIZ (booking 2, flyplassbytte) (A321) NRT - CPH: SAS+ CPH - OSL: SAS+ OSL - MOL: SAS+ Nå har jeg 2,5 dager i PVG med transitvisum (Maglev tur er planlagt) og 2-3 fulle dager i Osaka/Kyoto som jeg ikke hadde tid til da jeg booked første gang. Det skal bli bullet train til Tokyo (helvetes dyrt det sammenlignet med fly^^) fra Osaka/Kyoto og så har jeg 4 fulle dager i Tokyo. Ikke ferdig med planleggingen ennå. Hotell gjennom ViaTrumf/Expedia og Hotels.com som gi litt bonuspoeng tilbake. Fant ut at det var bedre og billigere hotelltilbud i Osaka og togturen til Kyoto tar bare en time og koster 35 kroner. Så et lite Hotell i Osaka har det blitt.
Flyselskap: SAS, ANA, SQ, LH Klasse: First/business/eco Avreise fra: Oslo Destinasjon: CGK iflg Tallinn..... Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur CT Antall poeng brukt: 112.500 Skatter & avgifter (per person): 814 sek Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: Januar 2020 Booket: desember 2019 Flyvninger: OSL-LHR: SK C LHR-HND: NH F - ny suite HND-CGK: NH C CGK-SIN: SQ C SIN-FRA: SQ F FRA-OSL: LH Y Bakgrunn: CT som går ut 15/1-2020 og en kone som takket pent nei til en C tur til BKK i vinterferien så ingen annen utvei enn å skjære i gjennom og ta en ego tur for å få prøvd nye ANA F suite. Turen går fra onsdag til lørdag og har ikke overnatting noen plasser, så egentlig totalt hjernedødt.... men what the hell
Det er sant, jeg har flydd A380 F med SQ. Men om man kan booke F på de 3 andre flightene så kan man muligens få utnyttet mer av 24timers regelen og samtidig ankomme Singapore på et mer gunstig tidspunkt om man ikke ønsker å tilbringe natten der.
Flyselskap: SAS, SQ, LH Klasse: Business, ECO Avreise fra: CPH (Blir endret til TRD) Destinasjon: Hanoi Open Jaw Antall poeng brukt: 165,000 + CT Skatter & avgifter (per person): ca 1250 NOK pr pers Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted November 2020 Booket: November 2019 Flyvninger: CPH - SIN: SQ C - A350 SIN - HAN: SQ C - A330 SGN - SIN: SQ C - A330 SIN - CDG: SQ C - A380 CDG - FRA: LH X - A320 FRA - CPH: LH X - A320 Planen er å starte/slutte reisen fra TRD, samt å oppgradere til C på alle legs. Førstereis med SQ C, ser frem til å teste flere av deres produkter.
Flyselskap: SAS, ANA, CA, SQ Klasse: First/business Avreise fra: Oslo Destinasjon: PEK Antall poeng brukt: 112.500 Skatter & avgifter (per person): 1 993 kr Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: april 2020 Booket: desember 2019 Flyvninger: OSL-LHR: SK C 737-800 LHR-HND: NH F - 777-300ER (ny suite) HND-PEK: CA C A330 PEK-SIN: SQ F A380 SIN-FRA: SQ F 777-300ER FRA-OSL: SK C 737-800 Fin liten tur til Kina i april. Tallin fant bare ledige billetter i X for det første segmentet med SK, til tross for bred tilgjengelighet hos SAS. Ordnet seg etter litt insistering fra min side. Det var også småvanskelig å få bekreftet F på SQ807 PEK-SIN, men gikk i orden til slutt. Manglet 5 min på Minimum connection time i frankfurt til siste flyet hjem den kvelden jeg ankommer, så ble en ekstra natt i Tyskland. Rekker forhåpentligvis en tur innom byen for en helles og en currywurst, med mindre noe åpner seg til med SQ F til LHR eller andre steder før april