Flyselskap: Lufthansa, Thai, Asiana, SAS Klasse: First, Biz & Øko Avreise fra: Oslo OSL Destinasjon: Tokyo NRT Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antal poeng brukt: 195.000 + CT Skatter & avgifter (per person): Ca 1600,- NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: November 2019 Booket: Mai 2019 + endring November 2019 Flyvninger: OSL-FRA / LH Øko FRA-BKK / TG First (A380) BKK-NRT / TG First (A380) MNL-ICN / OZ Biz (B777) ICN-FRA / OZ Biz i F-seter (A380) FRA-CPH / LH Biz CPH-OSL / SAS Plus Kommentar: Open jaw inn til Tokyo med retur fra Manila. Fikk til slutt endret utreise med TG fra Europa fra Biz til First 20t før avreise.
Reviderer denne. Flyselskap: SQ og SK Klasse: Business og økonomi Avreise fra: SVG Destinasjon: SIN/MLE Enveis, T/R, Open Jaw: Open jaw Antal poeng brukt: 228750 Skatter & avgifter (per person): ca 1500 Antall reisende: 2 voksne + 1 barn + infant Reisen finner sted i: Juni 2020 - Juli 2020 Booket: juli/aug 2019, endret nov 2019 Flyvninger: SVG-OSL SK plus OSL-CPH SK plus CPH-SIN SQ C KUL-MLE (bookes utenom) MLE-SIN SQ C meg selv i øko SIN-AMS SQ C AMS-OSL SK plus OSL-SVG SK plus Vi kom vel frem til at det var noe ambisiøst med en 1 åring og 3 dagers reise til Tahiti. Blir derfor tur til SIN/KUL og MLE i stedet. Satser på at SQ slipper et sete i C fra MLE til SIN. KUL-MLE blir nok Airasia da de flyr direkte. Måtte ringe SQ for å skille married segments CPH-SIN-ADL. Litt frustrerende når man har ringt inn, fortalt hele bookingen og får beskjed om at den ikke lar seg booke pga married segments. Men det ordnet seg jo til slutt. Tallinn fikk heller ikke booket OSL-CPH i plus, så det var opprinnelig øko, men siden den ene cten tilhører min far som er gullmedlem fikk jeg han til å sende post til gullmailen, noen timer senere var bookingen endret fra go til plus.
Flyselskap: SAS, Lufthansa, Thai Klasse: First, Biz & Øko Avreise fra: Bergen Destinasjon: Melbourne/Sydney Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antal poeng brukt: 285k + CT Skatter & avgifter (per person): Ca 1650,- NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Desember 2019 Booket: Januar 2019 + endring November 2019 Flyvninger: BGO-OSL / SK Plus OSL-FRA / LH Øko FRA-BKK / TG First (A380) BKK-MEL / TG Biz (A350) SYD-BKK / TG First (B747) BKK-FRA / TG First (A380) FRA-OSL / LH Øko OSL - BGO / SK Plus Kommentar: Booket opprinnelig t/r SYD med 4 leg i F. Beklager kjære medforumister, men byttet ut BKK-SYD i F, til BKK-MEL i C . Skulle til MEL uansett. Slapp da mange timer med venting (BKK), immigrasjon m/transfer og innsjekk til LCC-øko etc... TG-C med 359 er dog knall
Ringte du selv til SQ og fikk un-married segments? Tidligere har det vært slik at Tallin måtte ringe.
Ringte selv det norske sq nr. Prøvde å få Tallinn til å ringe men hun jeg snakket mente hun ikke kunne gjøre det. Men møtte ingen motstand hos SQ.
Flyselskap: SK, SQ og TK Klasse: Business Avreise fra: OSL Destinasjon: DSP Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antal poeng brukt: 165000 + CT Skatter & avgifter (per person): 2099 kr Antall reisende: Junior og Senior Reisen finner sted i: August 2020 Booket: November 2019 Flyvninger: OSL-LHR, SK 803, A320. 2t 05m Lounge tid. LHR-SIN, SQ317, A380. 10t 50m By tur SIN-DPS, SQ 948, A330-300. 3d 15t 5m til utforsking av Bali. DPS-SIN, SQ 939, A330-300. 21t 10m Overnatting Singapore. SIN-IST, TK 191, B787. 1t 25m Lounge tid. IST-AMS., TK 1955, A330-300. 21t 20m Overnatting Amsterdam. AMS-OSL, SK 828, B737-700.
Topp! Så prosedyren er å først få utstedt billett av Tallin, så ringe SQ for å låse opp, og så ringe Tallin for å endre flight?
Jeg har en bonusreise hvor jeg ønsker å endre en strekning. Finner to ledige ledige seter på stat Alliance søket på sas sine hjemmesider, men når jeg ringer er det ingen agenter som finner setene (ja jeg har prøvd agentrulletten, og har ringt flere ganger i løpet av de siste ukene). Agenten som jeg snakket med i dag gjorde et manuelt søk på hjemmesiden og fant billettene der han også, men klødde seg i hodet over hvorfor de ikke dukket i systemet. Noen som har opplevd lignende, evt. har en løsning på hvordan man kan få gjort endringen?
Denne flighten er nok «gift» med en annen flight, som nevnt over. Beskriv gjerne hvilke flyvninger du har og hva du forsøker å endre til
Har hatt den tanken ja. Nå har jeg ANA fra HND-TSA og flyplassbytte før reisen går videre med EVA fra TPE til VIE. Flyvningen jeg ønsker å bytte til er NRT-TPE med EVA slik at jeg unngår flyplassbyttet i Taipei
Litt off topic, flyplassbytte TSA-TPE er helt uproblematisk. Jeg har skrevet detaljert hvordan og pris i en annen tråd. Personlig vil jeg heller velge HND + Flyplassbytte enn å reise til NRT fra Tokyo.
Takk for heads up på at flyplassbytte går fint. HND-TSA går med ANA, mens NRT-TPE med EVA 787-10, så det var også litt av grunnen til at jeg ønsker å bytte. Men for all del, er ingen krise å beholde routingen jeg har nå heller
Flyselskap: SK, ANA, EVA og TK Klasse: First og Business Avreise fra: Trd Destinasjon: Manila / Ho Chi Min Open Jaw Antal poeng brukt: 195000+ CT Skatter & avgifter (per person): usikker Antall reisende: 2 Reisen finner sted i: des 2019 Booket: nov 19 Flyvninger: Trd- Osl- Lhr : SAS+ LHR-HND: ANA first Overnatting Tokyo NHD- BKK: Thai First BKK- SIN: Thai business Retur: SGN- IST- CPH- TRD: Turkish business og SAS+ Har forsøkt i 2 uker å få Lufthansa til Asia(ikke PEK) uten å lykkes så var veldig takknemmelig for Gullars sitt tips om at det var 2 ledige plasser med ANA. Så har jeg ventet og ventet på at Thai skulle åpne first til Bkk fra Tokyo men nei... Så da ble det backupløsning med EVA med deres nye 787-10 istedenfor. Finnes ikke first på returen så da ble det business. Alt i alt veldig fornøyd Edit: da fikk jeg tak i first fra HND til BKK med thai på siste mulighet. Videre med thai i c til SIN og betalt billett til manila
Hei! Jeg begynner å planlegge min FlyPremium tur til Tokyo NRT med SAS. Vi ønsker å dra i vår og siden det ikke er mulig vår 2020 pga nybaby planlegger vi mot vår 2021. Og det er kanskje bra siden det er så vanskelig å få tak i billetter! Men som jeg har forstått slipper SAS bonusbillettene sine 11 måneder før. Men jeg har hatt awardhacks med varsler og det kommer ingen nye billetter? bare noen random når som helst på året av og til. Hvordan fungerer det? og hvordan skal jeg gjøre meg så skal som mulig for å faktisk få det til?
Det hjelper å vere fleksibel med reisetidspunktet. CPH-NRT drypper det litt av heile tida, men det er riktig som du seier at det er tidligast 330 dager før avreise. Berre å følge med på Travelhacks og evt Awardfares. Travelhacks har litt utfordringar om dagen sidan SAS har gjort om på poengsøket sitt, så der kan det vere ein del falske positive.
ja jeg er litt fleksibel så lenge der er april/mai så er det greit. jeg prøver å overvåke nå for å være klar når det er 330 dager igjen til vår 2021. Men 330 dager fra i dag er jo 23. oktober 2020, og det er og har ikke vært en eneste billett 20-23 oktober de siste dagene. det er det jeg ikke forstår. det slippes 330 dager før tidligst, men de siste ukene har jeg ikke sett nye business billetter for september/oktober f.eks. Og det er uavhenging av travelhacks siden jeg sjekker også manuelt. og jeg trenger egentlig 2 voksne + 1 barn.
Det er vel tidligere registrert at SAS ikke slipper billetter i Business 330 dager før til NRT. De kommer litt nå og da basert på salget.