Dine vellykkede bookinger av CT eller vanlig poengreise

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av bighc, 19. okt 2017.

  1. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,355
    Likes mottatt:
    4,342
    Bonuspoeng:
    113
    Flyselskap: Lufthansa, Thai, Asiana, SAS
    Klasse: First, Biz & Øko
    Avreise fra: Oslo OSL
    Destinasjon: Tokyo NRT
    Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw
    Antal poeng brukt: 195.000 + CT
    Skatter & avgifter (per person): Ca 1600,- NOK
    Antall reisende: 2 voksne
    Reisen finner sted i: November 2019
    Booket: Mai 2019 + endring November 2019

    Flyvninger:
    OSL-FRA / LH Øko
    FRA-BKK / TG First (A380)
    BKK-NRT / TG First (A380)

    MNL-ICN / OZ Biz (B777)
    ICN-FRA / OZ Biz i F-seter (A380)
    FRA-CPH / LH Biz
    CPH-OSL / SAS Plus

    Kommentar:
    Open jaw inn til Tokyo med retur fra Manila. Fikk til slutt endret utreise med TG fra Europa fra Biz til First 20t før avreise.
     
    CKe, kjeeli, Insomnia4u and 12 others like this.
  2. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Reviderer denne.
    Flyselskap: SQ og SK
    Klasse: Business og økonomi
    Avreise fra: SVG
    Destinasjon: SIN/MLE
    Enveis, T/R, Open Jaw: Open jaw
    Antal poeng brukt: 228750
    Skatter & avgifter (per person): ca 1500
    Antall reisende: 2 voksne + 1 barn + infant
    Reisen finner sted i: Juni 2020 - Juli 2020
    Booket: juli/aug 2019, endret nov 2019

    Flyvninger:
    SVG-OSL SK plus
    OSL-CPH SK plus
    CPH-SIN SQ C
    KUL-MLE (bookes utenom)
    MLE-SIN SQ C meg selv i øko
    SIN-AMS SQ C
    AMS-OSL SK plus
    OSL-SVG SK plus

    Vi kom vel frem til at det var noe ambisiøst med en 1 åring og 3 dagers reise til Tahiti. Blir derfor tur til SIN/KUL og MLE i stedet.

    Satser på at SQ slipper et sete i C fra MLE til SIN. KUL-MLE blir nok Airasia da de flyr direkte.

    Måtte ringe SQ for å skille married segments CPH-SIN-ADL. Litt frustrerende når man har ringt inn, fortalt hele bookingen og får beskjed om at den ikke lar seg booke pga married segments. Men det ordnet seg jo til slutt. Tallinn fikk heller ikke booket OSL-CPH i plus, så det var opprinnelig øko, men siden den ene cten tilhører min far som er gullmedlem fikk jeg han til å sende post til gullmailen, noen timer senere var bookingen endret fra go til plus.
     
    drsyk, kjeeli and CKe like this.
  3. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,260
    Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Flyselskap: SAS, Lufthansa, Thai
    Klasse: First, Biz & Øko
    Avreise fra: Bergen
    Destinasjon: Melbourne/Sydney
    Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw
    Antal poeng brukt: 285k + CT
    Skatter & avgifter (per person): Ca 1650,- NOK
    Antall reisende: 2 voksne
    Reisen finner sted i: Desember 2019
    Booket: Januar 2019 + endring November 2019

    Flyvninger:
    BGO-OSL / SK Plus
    OSL-FRA / LH Øko
    FRA-BKK / TG First (A380)
    BKK-MEL / TG Biz (A350)

    SYD-BKK / TG First (B747)
    BKK-FRA / TG First (A380)
    FRA-OSL / LH Øko
    OSL - BGO / SK Plus

    Kommentar:
    Booket opprinnelig t/r SYD med 4 leg i F.
    Beklager kjære medforumister, men byttet ut BKK-SYD i F, til BKK-MEL i C :eek:. Skulle til MEL uansett. Slapp da mange timer med venting (BKK), immigrasjon m/transfer og innsjekk til LCC-øko etc... TG-C med 359 er dog knall :D
     
    drsyk, Upsaker, kjeeli and 3 others like this.
  4. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,942
    Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Ringte du selv til SQ og fikk un-married segments? Tidligere har det vært slik at Tallin måtte ringe.
     
  5. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Ringte selv det norske sq nr. Prøvde å få Tallinn til å ringe men hun jeg snakket mente hun ikke kunne gjøre det. Men møtte ingen motstand hos SQ.
     
    Insomnia4u, Xflipper and trygveat like this.
  6. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,477
    Likes mottatt:
    27,178
    Bonuspoeng:
    183
    Flyselskap: SK, SQ og TK
    Klasse: Business
    Avreise fra: OSL
    Destinasjon: DSP
    Enveis, T/R, Open Jaw: T/R
    Antal poeng brukt: 165000 + CT
    Skatter & avgifter (per person): 2099 kr
    Antall reisende: Junior og Senior
    Reisen finner sted i: August 2020
    Booket: November 2019

    Flyvninger:
    OSL-LHR, SK 803, A320.
    2t 05m Lounge tid.
    LHR-SIN, SQ317, A380.
    10t 50m By tur
    SIN-DPS, SQ 948, A330-300.
    3d 15t 5m til utforsking av Bali.

    DPS-SIN, SQ 939, A330-300.
    21t 10m Overnatting Singapore.
    SIN-IST, TK 191, B787.
    1t 25m Lounge tid.
    IST-AMS., TK 1955, A330-300.
    21t 20m Overnatting Amsterdam.
    AMS-OSL, SK 828, B737-700.

    Tur.png
     
    Eddie47, drsyk, Points4Fun and 6 others like this.
  7. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,942
    Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Topp! Så prosedyren er å først få utstedt billett av Tallin, så ringe SQ for å låse opp, og så ringe Tallin for å endre flight?
     
  8. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Ja det fungerte for meg hvertfall.
     
    Insomnia4u liker dette
  9. Weissen

    Weissen Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    237
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har en bonusreise hvor jeg ønsker å endre en strekning. Finner to ledige ledige seter på stat Alliance søket på sas sine hjemmesider, men når jeg ringer er det ingen agenter som finner setene (ja jeg har prøvd agentrulletten, og har ringt flere ganger i løpet av de siste ukene). Agenten som jeg snakket med i dag gjorde et manuelt søk på hjemmesiden og fant billettene der han også, men klødde seg i hodet over hvorfor de ikke dukket i systemet. Noen som har opplevd lignende, evt. har en løsning på hvordan man kan få gjort endringen?
     
  10. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,355
    Likes mottatt:
    4,342
    Bonuspoeng:
    113
    Denne flighten er nok «gift» med en annen flight, som nevnt over. Beskriv gjerne hvilke flyvninger du har og hva du forsøker å endre til
     
  11. Weissen

    Weissen Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    237
    Bonuspoeng:
    43
    Har hatt den tanken ja. Nå har jeg ANA fra HND-TSA og flyplassbytte før reisen går videre med EVA fra TPE til VIE. Flyvningen jeg ønsker å bytte til er NRT-TPE med EVA slik at jeg unngår flyplassbyttet i Taipei
     
  12. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,636
    Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Litt off topic, flyplassbytte TSA-TPE er helt uproblematisk. Jeg har skrevet detaljert hvordan og pris i en annen tråd. Personlig vil jeg heller velge HND + Flyplassbytte enn å reise til NRT fra Tokyo.
     
    Lnbre liker dette
  13. Weissen

    Weissen Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    237
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for heads up på at flyplassbytte går fint. HND-TSA går med ANA, mens NRT-TPE med EVA 787-10, så det var også litt av grunnen til at jeg ønsker å bytte. Men for all del, er ingen krise å beholde routingen jeg har nå heller
     
  14. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,636
    Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    TPE-VIE flys av enten 787-9 eller 787-10, så du får prøvd EVAs dreamliner uansett. :)
     
    Last edited: 27. nov 2019
  15. Reisegal

    Reisegal Medlem

    Innlegg:
    117
    Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    43
    Flyselskap: SK, ANA, EVA og TK
    Klasse: First og Business
    Avreise fra: Trd
    Destinasjon: Manila / Ho Chi Min
    Open Jaw
    Antal poeng brukt: 195000+ CT
    Skatter & avgifter (per person): usikker
    Antall reisende: 2
    Reisen finner sted i: des 2019
    Booket: nov 19

    Flyvninger:
    Trd- Osl- Lhr : SAS+
    LHR-HND: ANA first
    Overnatting Tokyo
    NHD- BKK: Thai First
    BKK- SIN: Thai business

    Retur:
    SGN- IST- CPH- TRD: Turkish business og SAS+

    Har forsøkt i 2 uker å få Lufthansa til Asia(ikke PEK) uten å lykkes så var veldig takknemmelig for Gullars sitt tips om at det var 2 ledige plasser med ANA. Så har jeg ventet og ventet på at Thai skulle åpne first til Bkk fra Tokyo men nei... Så da ble det backupløsning med EVA med deres nye 787-10 istedenfor. Finnes ikke first på returen så da ble det business. Alt i alt veldig fornøyd

    Edit: da fikk jeg tak i first fra HND til BKK med thai på siste mulighet. Videre med thai i c til SIN og betalt billett til manila
     
    Last edited: 29. nov 2019
    Gullars, Lnbre, sunshine and 2 others like this.
  16. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    862
    Likes mottatt:
    3,838
    Bonuspoeng:
    93
    Nice! Kor lang tid før avreise fekk du tak i seta med ANA F?
     
  17. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    759
    Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    Hei! Jeg begynner å planlegge min FlyPremium tur til Tokyo NRT med SAS. Vi ønsker å dra i vår og siden det ikke er mulig vår 2020 pga nybaby planlegger vi mot vår 2021. Og det er kanskje bra siden det er så vanskelig å få tak i billetter!
    Men som jeg har forstått slipper SAS bonusbillettene sine 11 måneder før. Men jeg har hatt awardhacks med varsler og det kommer ingen nye billetter? bare noen random når som helst på året av og til.
    Hvordan fungerer det? og hvordan skal jeg gjøre meg så skal som mulig for å faktisk få det til?
     
  18. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    862
    Likes mottatt:
    3,838
    Bonuspoeng:
    93
    Det hjelper å vere fleksibel med reisetidspunktet. CPH-NRT drypper det litt av heile tida, men det er riktig som du seier at det er tidligast 330 dager før avreise. Berre å følge med på Travelhacks og evt Awardfares. Travelhacks har litt utfordringar om dagen sidan SAS har gjort om på poengsøket sitt, så der kan det vere ein del falske positive.
     
  19. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    759
    Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    ja jeg er litt fleksibel så lenge der er april/mai så er det greit. jeg prøver å overvåke nå for å være klar når det er 330 dager igjen til vår 2021.
    Men 330 dager fra i dag er jo 23. oktober 2020, og det er og har ikke vært en eneste billett 20-23 oktober de siste dagene. det er det jeg ikke forstår. det slippes 330 dager før tidligst, men de siste ukene har jeg ikke sett nye business billetter for september/oktober f.eks. Og det er uavhenging av travelhacks siden jeg sjekker også manuelt.
    og jeg trenger egentlig 2 voksne + 1 barn.
     
  20. Nille2000

    Nille2000 Medlem

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    448
    Bonuspoeng:
    63
    Det er vel tidligere registrert at SAS ikke slipper billetter i Business 330 dager før til NRT. De kommer litt nå og da basert på salget.
     

Del denne siden