Flere som har klart å booke "PEK-SIN-HKG" er kanskje litt overdrevet? Bortsett @paramberg som også ble avvist av Tallinn men fikk hjelp av Gull-mailen, så kan jeg ikke se "flere" som har fått det til.
Jeg ringte Tallinn i dag for å bestille en tur til neste høst til Asia. Jeg fant flightene på United med Lufthansa i C i Europa. Men når jeg ringte så fant de ingen av flightene i C, kun i Y. Men United viste tilgjengelighet i C på begge 2. Er det nå slik at vi ikke kan stole på United lenger? Hun i Tallinn sa at det eneste stedet jeg kunne sjekke var på SAS Star Alliance award sidene. Men der er jo det nesten ingen tilgjengelighet i det hele tatt. Hvis jeg finner C på Expertflyer, kan Tallinn da booke dette med Lufthansa i tilfellet over? I tillegg er det jo absolutt ingenting tilgjengelighet neste høst i F utenom Air China
Ringte Tallin idag kl. 1206, valgte tilbake ringing, venter forsatt, er EBD... Blir ny telefon i morgen...
Vet ikke helt hvorfor du er så «bombustisk») på at jeg lyver. Men fant frem en til det som jeg husket datoen sånn ca på. Flere sider gidder jeg ikke å lete igjennom. se over
Men det er vel ikke «flere»? Vi vet jo at en eller anne Poenget er at glipp fra Tallinn sin side skjer innimellom. Det har hendt at noen har fått layover på over 24 timer, men det er ikke dermed sagt at andre også får det til. Når du mener flere har fått det til PEK-SIN-HKG, høres det ut som du tror denne er lovlig i utgangspunkt og blir overrasket at Tallinn ikke tillater deg en slik ruting. Men en slik ruting er utgangspunkt ikke lovlig, og det har vært sånn lenge.
Er vel kanskje derfor de strammer ytterligere inn? Har vært slik ved andre endringer de siste årene. Vi liker jo å pushe grensene, og så kommer det en reaksjon fra Tallin. Etter en tid så virker det som at ting normaliserer seg igjen. Når det gjelder akkurat din booking er det blant annet en solid bactracking som nok gjør at de reagerer. Ofte kan det være greit å plotte in i gcmap f.eks for å se:
Nå er jeg bare EBG så det er ikke noe alternativ. Men det er ingen som har svart på bruk av United for å finne ledige plasser. Jeg finner OSL FRA på United med LH i C, men ingenting på Award sidene til SAS. Før var det slik at jeg kunne stole på United. Jeg kan også bekrefte at Tallinn nektet å godkjenne PEK-SIN-HKG. Må fly PEK-HKG.
United viser av og til seter som ikke Tallinn finner. Jeg stoler aldri på United alene. Sjekker også på EF, AF og gjerne ANA også. Har aldri opplevd at Tallinn ikke finner seter som finnes på alle disse sidene. Seter som kun tre av disse finner har det skjedd at Tallinn ikke finner.
Kommentaren min om bruk av diamant-mailen er vel ment til drsyk. men jeg har heller omvendt opplevelse av United nå, at de er mindre til å stole på. Ellers har jeg gått over til expertflyer.
. Jeg har booket denne for 2pers 2 ganger men måtte virkelig gjennom agentrulletten og det var mye diskusjoner...
Flyselskap: SK, ET Klasse: Plus, Biz Avreise fra: OSL Destinasjon: SEZ Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 105.000 + CT Skatter & avgifter (per person): ca 1600 NOK Antall reisende: 2 Reisen finner sted i: januar 20 Booket: november 19 OSL-LHR SK Plus LHR-ADD ET C ADD-SEZ ET C SEZ-ADD ET C ADD-OSL ET C Ja, så enkelt kan det også gjøres. Har en uke ferie in-between-jobs, så da tar madammen og jeg en uke i solen. Min første bruk av CT noensinne. Sykt value for money, spør du meg. Og så tjener jeg inn igjen 30.000 EB på viatrumf fra resorten vi skal bo på. Herlig
Flyselskap: SAS, Avianca, Lufhansa, Austrian + to betalte bookinger Klasse: Business, Economy på siste to leg Fra: OSL Til: LPB, open jaw med retur fra SCL Poeng: 82500 + CT for en person Gjentar suksessen med alenetur OSL-FRA-TOY-SIN-AKL-SIN-CPH-BGO-OSL i F/C i vinterferien. Kona har gitt meg permisjon, så da blir det nytt kontinent og land nummer 52 til 54 i høstferien 2020. Kjedelig at Latam har forlatt Star Alliance, kompliserer bookingen. OSL-SVG-LHR med SAS. Litt kjedelig med ekstra stopp i SVG, men tydeligvis mange som vil til London i høstferien så fullt på direkte flight. LHR-BOG med Avianca. Har 16 timer stopover, så planlegger å finne meg en guide som kan kjøre meg rundt.Tips? BOG-LPB med Avianca. Blir et par dager for å se på byen og venne meg til høyden. LPB-UYU, betalt billett som ikke er bestilt. UYU-CJC, tre dagers kjøretur gjennom saltørkenen. Blir vel i baksetet på en Landcruiser uten varme kluter, kaviar og Krug. CJC-SCL, betalt billett som ikke er bestilt. Kostet fra 160 kroner. Et par dager i SCL. SCL-BOG-MUC med Avianca. 1 time layover, så blir spennende. MUC-VIE-OSL med Lufthansa og Austrian på economy. 40 min transfer i VIE blir også spennende, hører at de har minimum transfer på 30 minutter der. Lander 22:55 og skal på jobb dagen etterpå etter 10 flighter på 10 dager. Så da var det bare å lære seg spansk så fort som mulig.
Flyselskap: LX, SQ, TK Klasse: Biz Avreise fra: OSL Destinasjon: DPS Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 165.000 + CT Skatter & avgifter (per person): ca 1200 NOK Antall reisende: 2 Reisen finner sted i: mai 20 Booket: november 19 OSL-ZRH LX C ZRH-SIN LX C (777ER) SIN-DPS SQ C (A330) DPS-SIN SQ C (787) SIN-IST SQ C (A350) IST-OSL TK C Liten uke i Bali i en langhelg i slutten av mai. Nøyaktig 24 timer i Istanbul gir mulighet til å få sett litt av den byen.