jeg tenker å booke SAS Biz for Go med FP og vil til NRT. Er det vanskelig å få tak i SAS biz CPH-NRT? I dag er det maks til 13-02-2020 det finnes ledige bonusplasser, det er kun 3 måneder! bruker det ikke å komme til senere eller er de bare kjøpt opp allerede? andre destinasjoner har fram til oktober 2020... også må jeg tenke litt fordi hvis jeg får FP Nivå 4 nå, gjelder det kun til november 2020, og jeg ønsker å dra til NRT i april/mai 2021... så hvis det ikke slippes bonusbiletter tidligere går det kanskje ikke...
Bonusbilletene til sas slippes 330 dager før, så du må følge med 330 dager før avreise i 2021. Du kan fint booke billettene nå når du har FP Nivå 4 og reise i 2021 selv om du da feks er på FP Nivå 3.
awardhacks viser: Code: CPH-NRT 14 business seats on 6 flights 2019-11-29: 4 2019-12-05: 1 2019-12-12: 3 2020-01-08: 1 2020-01-20: 1 2020-02-13: 4 så da betyr det at alle andre er kjøpt sikkert.. da skal det være greit hvis jeg har Nivå 4 t.o.m 11/2020 siden billettene til april/mai 2021 skal slippes i mai/juni 2020. takk!
***UNDER CONSTRUCTION*** Flyselskap: SAS, Singapore Airlines Klasse: Plus, Business, Suites Avreise fra: OSL Destinasjon: HKG Tur/retur Antal poeng brukt: 165 000 (!) + CT Skatter & avgifter (per person): ca 1800 NOK Antall reisende: 2 Voksne Reisen finner sted i: mars 20 Booket:November 19 OSL-CPH // SAS + CPH-HKG // SAS Business A340 HKG-SIN // SQ Nye suiter A380 SIN-AMS // SQ Business A350 AMS-OSL // SAS + Neste års CT tur med @Satyv er påbegynt. Jeg snakket med Tallinn og fikk høre at det var et par-tre ledige dager i mars med 2 pax nye suiter i A380 fra HGK-SIN (ingenting den andre veien, men drøssevis med 777) Siden nyheten om nye suiter var bookbart med EB så var dette hele tiden noe vi skulle teste. Utreisen skal selvfølgelig endres til Lufthansa First. Regner med dette går greit da vi har flere muligheter (BKK/SIN/HKG/PVG/PEK +(?)) Har ikke posisjonert oss til Frankfurt. Mulig dette bør gjøres? Tenkte at det kanskje ikke blir noe problem med tanke på married segments. Uansett fant de kun economy fra Frankfurt og jeg orket ikke tanken på å ha et leg i economy i appen. Hjemreisen blir da suites til Singapore. Lander på kvelden så da er det TPR som gjelder. Optimalt så finner vi Lufthansa F fra Singapore på vei hjem (tvilsomt) evt F med Thai. I verste fall så er ikke A350 noe krise. (Nattflight) Det er utreisen som må endres, og det satser jeg på går i orden. PS: Ble opplyst om at turen kostet 165 000 poeng. Dette har også blitt trekt. Noen erfaring her? Regner uansett med at glitchen fikses opp i når vi endrer turen. Det gledes
Mulig noe jeg misforstår her, men dere MÅ til Hong Kong på utreisen, ikke sant? Det er vel SVÆRT lite sannsynlig at dere får lov til å bytte til LH F til Bangkok eller Singapore? Men de tre andre alternativene består vel Det jeg ikke skjønner, er hvorfor dere ikke bare booker med Air China F via Frankfurt og har posisjoneringen på plass, samt har en F å falle tilbake på hvis ikke LH åpner opp noe... Jeg fikk forresten ikke lov til OSL-FRA-HND-PEK-SIN, men OSL-FRA-PEK-SIN var uproblematisk... Lurer derfor på om dere kan få problemer med f eks. OSL-FRA-PVG/PEK-HKG-SIN eller tilsvarende variant...
Vi MÅ ikke noe som helst. Vet at LH F til Bangkok og Singapore er sjeldent. Men vi har heldigvis flere lodd i kurven. Air China var ikke ledig. Og det er egentlig ikke aktuelt uansett. Om ikke vi finner LH F på utreisen så blir nok turen utsatt. Prøvde med flere agenter i går: OSL-FRA-PEK-SIN-HKG Det var niks alle gangene. Sa at jeg hadde fått godkjent bookingen av en annen agent for 10 minutter siden (bs) hun dobbeltsjekket med supervisor. Not a chance. Nye regler sa hun. som trådde i kraft bare for noen dager siden. OSL-FRA-PVG/PEK/HND-HKG blir nok mest sannsynlig utreisen Vi må ikke innom Singapore på vei ned.
Flyselskap: SK, TG og LH Klasse: Go, First, Business Avreise fra: OSL Destinasjon: KUL/BKK Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall poeng brukt: 112.500 + CT Skatter & avgifter (per person): ca 1700 NOK Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: november 19 Booket: november 19 OSL-LHR SK Go LHR-BKK TG F BKK-KUL TG C KUL-KOS-BKK Air Asia økonomi BKK-FRA TG F FRA-OSL LH C Det måtte jo bli en endring her. Både Singapore og ANA tviholdt på setene sine, mens Lufthansa slapp noe til Hong Kong. Føler jeg uansett fikk til det beste jeg kunne mtp utnyttelse av ferie og poeng. Nå blir det et døgn i Kuala Lumpur, tre netter på Koh Rong og tre netter i Bangkok. Tips? Fyr løs.
Uansett, glad det ordnet seg @Upsaker TG F er et fint kompromiss, litt deilig massasje og DP venter på deg Blir det et SPA bilde denne gangen
Denne er neppe ny regel. Siden 2017 da jeg begynte å samle bonuspoeng, har regelen om at man i en reise ikke kan komme tilbake til en sone man reiser fra eksistert. Hvis det er nye regler, så lurer jeg veldig på hvilke regler det er.
Mulig. Men jeg har sett flere her inne postet vellykkede bookinger med nettopp denne ruten. Mulig litt agentrullering skal til. Virker uansett som de har blitt litt strengere over hele linja.
TG F HND-BKK og TG F BKK-NRT eller Kjøre på med ruten ned til HKG slik som den er nå og booke EVA air til NRT fra SGN via TPE? TG F blir da i både 747 og A380 - verdt det?
Du kan ende opp med gammel F på 747 mellom Japan og BKK. Den er sjarmerende, men ikke noe å rope hurra for..
Hm, sant.. Ser de flyr den 747en mellom HND og BKK, fordelen er at jeg da slipper å komme meg ut av HND og til NRT på 4 timer for å fly SQ i gammel biz A380 ned til SIN. Hvilket av de produktene er bedre da? Antar det ikke vil åpne seg noe SQ F på ruten NRT-SIN... Kan forsåvidt gå for NRT-BKK med A380 men da går flyet kl 17.30 istedet for 10.50... Og jeg lander i HND kl 06.55 med utreise i fra Frankfurt kl 12.30 så døgnrytmen vil jo være totalt ødelagt
Hvis du skal velge mellom SQ C og gammel TG F, så velger du F. Alltid F. Du kommer inn i ANA-loungen på HND, og der kan du få wagyu.