Dine vellykkede bookinger av CT eller vanlig poengreise

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av bighc, 19. okt 2017.

1. sness

sness Medlem

Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Takk. Fikk endret seter på classic.sas, men der var det 3 rader med 2-2-2. Var nysgjerrig på om det var 1-2-1 på Turkish sine sider, men kom ikke inn der med refnr fra checkmytrip heller, som for øvrig også viser 2-2-2. Turkish setter inn 787-9 29. mars, så prøver å ikke være så bekymret enda.

2. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Lurer på om og booke denne i Februar med bruk av CT,så da lurer jeg på om dere tror de godkjenner den??
    Osl-CDG
    CDG-TPE
    TPE-TYO
    TYO-ICN
    ICN-TPE
    TPE-MNL
    SIN-CPH
    CPH-OSL
    Vi har da tenkt til og ha 24 timers regel i Tyo-Sel-Tpe
    Så hva tror dere??

3. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,861
    Bonuspoeng:
    183
    hvor skal turen stoppe? ICN-TPE / TPE-MNL / Også plutselig singapore til københavn? Hvor er MNL -SIN?

4. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Den stopper i MNL,så ordner vi eget fra MNL-SIN :)

5. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,612
    Bonuspoeng:
    183
    Du får nok ikke lov til å passere TPE to ganger på utreisen, så dette vil ikke fungere med MNL som destinasjon. Det er også ganske strengt med maks fire flyvninger hver vei for tiden, men det er mer agentavhengig.

6. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Men vis vi flyr LHR-SIN-SIN-TYO-TYO-ICN-ICN-TPE-TPE-MNL da?

7. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,386
    Bonuspoeng:
    183
    Nå er det vel ikke akkurat Egil Drillo Olsen som sitter hos Tallinn, men tviler meget sterkt på at de har så svake geografikunnskaper at de godtar denne.

Jonkebassen, Kristian and animals like this.
  8. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Du får ikke reise ut av og tilbake til transittsone. Hvis dubsropper SIN, så får du problem med flere stopp i transitt sone. Jeg vil ha stoppet utreise et annet sted enn MNL og kjøp en billett dit.

9. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,024
    Bonuspoeng:
    293
    For en tid tilbake var det flere som slet med booking av seter på Turkish sine nye 787. Løsningen ble e-post til en hyggelig fyr på OSL. Eposten hans finner du i en eller fler av trådene på forum om det nye produktet. Selv har jeg den ikke tilgjengelig i skrivende stund.

sness liker dette
  10. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Ok,så vis vi stopper i TPE så skulle det gå greit?Og hjem da fra SIN?

11. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Tja. Lettere å få utreisen godkjent. Men runddansen SIN-TYO-ICN-TPE i seg selv kan by på problem hos enkelte agenter.

upload_2019-12-19_16-2-19.png

12. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Ok. For vi vil innom Tyo og TPE,ikke så viktig med ICN. ca 3 uker rundt i filip og hjem fra SIN da. Noen forslag her? Har veldig lyst på Eva air da siden de ikke er prøvd ut,og kansje prøvd og få booket F de siste ukene før avreise,og det må vel bli til Tyo med LF?

13. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,861
    Bonuspoeng:
    183
    Prøv denne her:

OSL-CDG
    CDG-TPE
    TPE-TYO
    TYO-MNL/ICN

Vil de ikke godkjenne ICN så prøv å få lagt på MNL så du har billett dit.

Hjem i fra Filippinene kan du fint fly

MNL-SIN
    SIN-CPH
    CPH-OSL

Når planlegger du å reise? Er mye åpent mellom SIN-FRA i First Class for tiden.
    Ønsker du First Class begge veier og det er langt frem i tid du tenker å booke så vil denne ruten gå:

OSL-LHR/FRA
    LHR/FRA-HND (ANA F)
    HND-TPE
    TPE-MNL/CEB

ChrisTW, jtmath and induktans like this.
  14. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    325
    Bonuspoeng:
    63
    Tallinn fant bare et ledig F-sete langt fram i tid når jeg sjekket igår. Har heller ikke sett noen bekreftede bookinger av to seter (ANA/SQ-F) etter juni 2020 her. Eller?

15. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,861
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har to seter SQ F feb 2020 booket nå idag. De flightene du har sett på er de ledig for KrisFlyer? Dato evt? Av ANA så stemmer vel det at de slipper kun 1 ja frem i tid, booket ANA F for oktober 2020 og det var konsekvent kun 1 ledig

16. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    325
    Bonuspoeng:
    63
    Sjekket for okt/nov 2020 og da var det som du sier konsekvent kun et ledig sete for begge selskap. Leste meg litt tilbake i tråden nå og ser at bookingen med senest avreise for to pax SQ-F er juli 2020.
    Tenker det er greit å kartlegge hvor langt fram i tid de gjør to seter tilgjengelig :)

17. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,861
    Bonuspoeng:
    183
    Skjønner :D Det åpner seg nok fort noe :)

18. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,861
    Bonuspoeng:
    183
    edit: kom to ganger...

Attached Files:

Last edited: 19. des 2019
    jgroneng liker dette
  19. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    VI skal ikke reise før i Januar-21 da, liker og planlegge litt på forhånd og være forberedt

20. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,861
    Bonuspoeng:
    183
    Flyselskap: SAS, Austrian, EVA Air, Singapore & (Philippines Airlines)
    Avreise fra: Trondheim
    Klasse: Business og First
    Destinasjon: Vietnam, Fillippinene og Bangkok.
    Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw
    Antall poeng brukt: 195 000 + CT
    Skatter & avgifter (per person): 1900 kr + noen hundrelapper i endringsgebyrer
    Antall reisende: 2 Voksne
    Reisen finner sted i: Januar 2020 / Februar 2020
    Booket: Mai 2019 opprinellig, endret Juni 2020, endret på nytt i Oktober 2019. Endret nå i Desember 2019

TRD-CPH / SK Plus
    CPH-VIE / OS Biz
    VIE-TPE / BR Biz
    TPE-SGN / BR Biz

SGN-MNL-CEB-MNL-BKK på egen billett med Philippines Airlines.

BKK-SIN / SQ Biz
    SIN-FRA / SQ F
    FRA-OSL / LH Biz
    OSL-TRD / SK Plus

D13F9674-2F2B-4DB2-9E63-26AD7EEDFE96.gif

Kommentar:

Denne har jeg endret en del på tidligere, nå når det åpnet seg SQ F mellom SIN-FRA så tenkte jeg at jeg bare måtte få byttet. Har aldri flydd F før så dette blir første turen med F, og har enda en booking i F i oktober 2020. Det gjør at man går glipp av ei natt på hotell man har betalt for i Bangkok, men det får bare være når man sammenligner med verdien av F opp mot 800 norske kroner tapt for ei natt. Det er i hvertfall hvordan jeg ser det.

Det var mye action for å få til den F flighten her. Mailet med Vibeke som forøvrig er super bra, hun fikser opp å ordner - men både endring på denne + endring på min tur i oktober 2020 som ble gjort de siste dagene har ikke gått så bra. Jeg fikk mail ifra hun igår at SQ F var på plass og det var bare å kose seg. Super glad var jeg helt til jeg våknet idag tidlig og fikk denne eposten:

806C8E66-637F-4815-8913-98FAA3176D65.jpeg

Jeg hadde spurt om både 7 og 8 februar om hva som var ledig, og det var kun 7 februar som var ledig når vi snakket i går og som hun sa hun ordnet. I SQ appen sto det slik i går:

A276DE61-C646-4EDF-8F39-B79A5B6C724C.png

Så jeg spurte om det ikke stemte at 7 feb flighten var reserervert da det så slik ut i SQ appen. Nei, det stemte ikke, det var ikke noe ledig.. Kunne få dra hjem 5 feb, for da var det ledig.

Lot det bare være, og ringte heller inn til Tallinn for å høre. 2 stk foran meg i køen, ba om å bli ringt opp og ble ringt opp av hyggelige Krystina eller hvordan du skriver det :p Hun skjønte nada 0 niks av hva som hadde skjedd her, og at det ikke lå skrevet noe logg på billettene om hva som var gjort. Hun kunne fortelle meg at Vibeke hadde klart å reservere SQ F 7 februar så denne var min og den kunne jeg få. Hun fant ikke noe ledig med morgenflighten opp til singapore så det blir en overnatting i singapore hvor vi reiser kvelden før.

40884B01-7636-42D3-868D-AA84514A54E0.png

Tok hele 44 minutter å få ordnet det. Men satte stor pris på hjelp fra Tallinn her!
    Og JA, jeg er superfornøyd med Vibeke ellers. Hun har hjulpet meg MYE hvor Tallinn har satt seg på bakbeina, men nå er det tredje feilen på kort tid :/ Dette her + at jeg på min andre booking sto uten billetter når hun la til SK hjem fra LHR til OSL og at jeg sto i fare for å miste ANA F begge veiene da de ikke var ticketed plutselig, og når jeg skulle legge på TPE-SGN-NRT når ANA F var booket begge veiene, da mistet jeg ANA F på hjemreisen... Heldigvis var det ledig dagen før som fortsatt ikke var tatt. Bare vær veldig OBS på at om Ticket nummer forsvinner i appen, eller at man ikke har fått mailen med billettene sendt så er det visst ikke OK selv om man får beskjed om det.

RoadKing, Ursa, Rscott and 2 others like this.

Del denne siden