Kult å høre! Synes SQ F er helt fantastisk, men valgte å gå for TG F på returen da det dukket opp, siden det er blitt såpass sjelden og vi aldri har prøvd det før. God tur!
Flyselskap: TK, SQ, LX Klasse: Biz Avreise fra: OSL Destinasjon: KIX, NRT Hjem Enveis, T/R, Open Jaw: Open jaw Antall poeng brukt: 165000 + CT Skatter & avgifter (per person): NOK 1335 Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: September 2020 Booket: Februar 2020 Flyvninger: TK 1752 OSL-IST 11:20 16:15 // Business, Turkish Bingo fly TK 200 IST-SIN 18:25 10:15 +1 // Business 787-9 SQ 620 SIN-KIX 08:30 16:10 // Business A350 LX 161 NRT-ZRH 10:25 15:35// Business 777-300ER LX 1216 ZRH-OSL 16:35 19:00 // Business A220-300 Kommentarer: Veldig fornøyd med nye Turkish business i fjor fra IST til CUN, så blir encore der. Kona ikke fryktelig glad i lange mellomlandinger, men fikk solgt inn 22 timer i Singapore så hun får sovet. Aldri prøvd hverken SQ eller LX, så det blir gøy. Også Japan-jomfru begge to. Igjen takk til forumet som alltid, for nyttig info!
La akkurat inn en OSL-BKK-HKT-BKK-MUC-GVA-OSL. C hele veien. Brukte vel mer i tlf fra ICN enn hva avgiftene ble
Flyselskap: SK, LX, TK, CM Klasse: Biz og eco Avreise fra: OSL (hjem CPH) Destinasjon: EZE Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 165000 + CT Skatter & avgifter (per person): NOK 2061 Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Februar 2020 Booket: Februar 2020 Flyvninger: SK4747 OSL-GVA 15:20-18:00, Go A320 LX 2815 GVA-ZRH 19:20-20:10, Eco A220 LX 092 ZRH-GRU 22:40-06:45+1, Biz 77W TK 015 GRU-EZE 19:30 22:25, Biz 77W CM 364 EZE-PTY 5:26-10:48, Biz 738 TK 800 PTY-IST 12:45-9:05+1, Biz 789 TK 1703 IST-STR 12:30-13:35, Biz A321 SK 656 STR-CPH 16:15-17:45, Plus CRJ9 Kommentarer: For et drama! Startet med at vi forkastet reisen vår til TPE via HKG med SK og BR i vinterferien pga. Coronavirus og innstilt fly (TPE-HKG). Kompassnåla ble vendt mot sørvest, CT ble børstet støv av, men Tallinn sa først nei til å booke segment for segment. Agentrulett, og vi var i gang, helt til agenten glemte en bokstav i mitt navn, og dermed måtte kansellere hele ruta og booke igjen. TK slapp selvfølgelig ikke de to siste setene PTY-IST, men etter et nervepirrende døgn dukket setene opp igjen og nytt forsøk ble gjort. Rimelig fornøyd med å lande denne ruta på så kort varsel, selv om vi selvfølgelig kunne ønsket biz direkte til IST på reisen ned, litt kortere transfer her og der og helt til OSL hjem. Hvis ikke ny tilgjengelighet dukker opp før helgen så må vi kjøpe separat billett CPH-OSL. Hva bør vi se/gjøre med 10 timer i GRU?
Flyselskap: SAS, United Klasse: Business, Economy Avreise fra: Oslo OSL Destinasjon: MSY/AUS Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antal poeng brukt: 130k + CT Skatter & avgifter (per person): 1473,- Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: April 2020 Booket: Januar 2020 Flyvninger: SK 821 OSL-AMS / SK Plus (A320 neo) UA 021 AMS-IAH / UA Polaris business (777, ny config) UA297 IAH-MSY UA klasse K (fleksibel eco, 737-800) UA 2284 AUS-ORD UA klasse X (737-900) UA 776 ORD-EWR UA klasse X (737-800) SK 908 EWR-OSL SK Biz (A330) Jeg fikk skjøtet på et par flights for å komme seg til EWR på denne idag. I tillegg kjøpte jeg en fleksibel UA økonomibillett IAH-MSY i tilfelle det ikke åpner seg bonusseter på denne strekningen. Det som gjenstår da er å finne ut hvilken dag vi ønsker å reise MSY-AUS og booke denne separat. Er forøvrig litt spent på om man slipper inn i Polaris lounge på separat billett videre i Eco etter innkommende Polaris-flyvning, men Internett™ sier at dette går greit så får håpe det stemmer.
Flyselskap: SK, LH, TK, SQ og NH Klasse: Plus, Biz, First Avreise fra: OSL Destinasjon: SYD Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 142500 + CT Skatter & avgifter (per person): Gjort fire endringer underveis, så mistet litt kontrollen. Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: Februar 2020 Booket: April og september 2019, Januar og februar 2020 Flyvninger: SK 4631 OSL-GVA plus LH1217 GVA-FRA, CRJ900 C TG921 FRA-BKK, A380 F TG475 BKK-SYD 744 F SQ288 SYD-SIN 77W C SQ630 SIN-HND 773 C NH211 HND-LHR 77W F (ny kabin) SK 812 LHR-OSL plus Kommentarer: I april i fjor fanget jeg CA F på FRA-PEK (med håp om LH F) og SQ F suites på PEK-SIN, i tillegg til NH F med ny kabin HND-LHR. Satt langt inne å gi fra seg F på FRA-PEK og PEK-SIN til fordel for SQ C LHR-SIN. Oppturen desto større når jeg i morges etter å ha fanget SQ F FRA-SIN fra Gullars (et par poster ovenfor) for en tur i januar 2021, spurte om det kunne stemme at det var ledig med TG F LHR-BKK. Det var det, men hun nektet, også etter prat med supervisor å gi meg OSL-LHR-BKK-SIN-MEL da det gikk direktefly BKK-MEL (opprinnelig booking var en open jaw med MEL ut og SYD hjem). At det ikke var ledig var irrelevant. At det måtte litt skjønn ved tolkningen av most reasonable route til for å få F var det ikke snakk om. Hun hevdet forøvrig også ha solgt mange CT som inkluderte SQ F på SIN-SYD, noe jeg aldri har hørt om? I mellomtiden hadde jeg funnet ut at det også var ledig på TG F BKK-SYD. Av uforklarlig grunn kunne hun ikke parre TG F på LHR-BKK med BKK-SYD (selv om det var helt OK ifht 24 timers regelen), men hun kom opp med TG F FRA-BKK og så TG F BKK-SYD. Da steg humøret ganske betraktelig igjen. At jeg må fly OSL-GVA-FRA med 23,5 timer i Frankfurt før jeg kan gå ombord i TG F ble plutselig veldig irrelevant. Ikke opplevd TF F før, så dobbel dose med både A380 og 744 blir bra! TG F FRA-BKK ble forøvrig tilsynelatende sluppet en uke før, TG F LHR-BKK 5 dager før og TG F BKK-SYD 4 dager før. Hvis noen vil en siste liten vinterferietur til Australia, så er det nå da forøvrig ledig SQ C LHR-SIN 16.02 med videre forbindelse 17.02 SQ C SIN-MEL. For å komme meg til LHR hadde jeg 15.02 OSL-WAW-LHR med LOT C, så det er også ledig hvis noen sliter med å komme seg ut av Oslo på lørdag.
Flyselskap: LH, OZ, NH og TK Klasse: Eco, Biz, First Avreise fra: OSL Destinasjon: HNL Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 250 000 + CT Skatter & avgifter (per person): Rundt 2000kr pr person? Antall reisende: 2 voksen Reisen finner sted i: Januar 2021 Booket: Januar og Februar 2020 Flyvninger: OSL-FRA 320 Lufthansa Eco FRA-ICN 380 Asiana Business ICN-NRT 777 Asiana Business NRT-HNL 380 All Nippon First HNL-NRT 380 All Nippon First NRT-ICN 777 Asiana Economy ICN-IST 777 Turkish Business IST-OSL 321 Turkish Business Kommentarer: Sikret NRT-HNL-NRT i All Nippon 380 First Class, woop woop. Resten av bookingen er full av potensiale for endringer, hehe. Med 1 år frem i tid tenker jeg det skal gå greit
Ringte Tallinn. Trikset later til å være forespørsel om kun nrt-hnl leg, samt litt under 1 år frem i tid. De kunne booke seter som var mer enn 330 dager til. Booket slutten av januar i går for eksempel.
https://blog.awardfares.com/ultimate-guide-to-award-release-dates/ Denne er super fin til å se når selskaper åpner opp for bonusbilletter
Stemmer alt her inne da? Jeg booket jo nett en tur i F med TG fra BKK til LHR i midten av januar 20221. Var også en del ledig i biz på samme flight. Ellers er det vel også et genrelt inntrykk at datoene ikke stemmer for oss EB-kunder hos LX, LH og UA.
Det stemmer, men TG har plutselig sluppet haug is med F tilgjengelighet ifra BKK til LHR/FRA helt ut til januar 2021. Du finner ikke ledig LHR/FRA til BKK kun fra hjemmebasen - men ellers er den helt on route den lista der altså!
Gi en lyd da, hvis de finner noe i juli! Har ingenting imot å finpusse litt på bryllupsreisen til HNL
Bryllups reise til HNL CONGRATS på forhånd, da skal jeg ha ekstra utkikk for TG F Hva har du booket til nå?