Det blir Vietnam-tur likevel!!! (men ikke før i desember)
Flyselskap: LH, SK, SQ
Klasse: Eco(!), Plus, Business, First
Avreise fra: OSL
Destinasjon: HAN / SGN
Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw
Antal poeng brukt: 195.000 + utgått CT
Skatter & avgifter (per person): ca. 1600,-
Antall reisende: 2 voksne
Reisen finner sted i: Desember 2020
Booket: Mars 2020
Flyvninger:
OSL-MUC LH X (A319)
MUC-AMS LH X (A319)
AMS-SIN SQ F (B777-300ER)
SIN-HAN SQ C (A350-900)
SGN-SIN SQ C (B787-10)
SIN-AMS SQ C (A350-900)
AMS-OSL SK Plus (A320neo)
Bakgrunn:
I mars 2019 booket kona og jeg vår andre CT-tur. Reisen skulle gå til Vietnam med avreise 5/3-2020 (i dag). Dessverre dukket det opp et virus i verden som gjorde at vi var nødt til å kansellere hele reisen. Poengene (165.000) fikk vi tilbake men CT var utgått og ble dermed ikke ført tilbake. Før vi kansellerte hadde vi bestemt oss for å bestille ny tur til høsten men siden CT var utgått (og vi ikke har flere) måtte vi vente med bestilling til en ny var opptjent.
Men så var det en hyggelig person her på forumet som tipset om en kollega som hadde fått utvidet CTen med en måned. Stor takk til
@runguru!!! Jeg ringte derfor Tallinn tirsdag morgen og fikk først nei. Det gjaldt kun reiser til/via Kina og Hong Kong. Vår opprinnelige rute gikk ikke via noen av disse stedene men via Seoul. Jeg argumenterte for at Vietnam ikke slipper inn folk som har vært i Sør-Korea og etter ca. 5 minutter venting mens agenten sjekket med en supervisor fikk jeg den hyggelige beskjeden som at de kunne gjøre et unntak for meg. Fantastisk!
Jeg hadde ikke tid til å gjøre en booking der og da men de noterte det ned på CTen at den var forlenget.
Det meste av tirsdag kveld ble brukt til å finne en fin rute i desember. Og etter noen timer foran PCen hadde jeg tre forslag klare. På vei hjem fra Oslo på onsdag ettermiddag ringte jeg og gikk igjennom forslag 1. Og det var jackpot på første forsøkt. Bortsett fra X OSL-MUC-AMS. Men fikk SQ F AMS-SIN (og dermed TPR, ikke vært der før) og en kort reise med kun tre flyvninger hjem, alle i C. Kona syns det er fint å komme seg kjapt hjem.
Så da blir det tur til Vietnam i desember. Vi gleder oss!!
Vis alt...