Dine vellykkede bookinger av CT eller vanlig poengreise

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av bighc, 19. okt 2017.

1. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,256
    Bonuspoeng:
    183
    Flyselskap: Widerøe, SAS
    Klasse: Go
    Avreise fra: HFT
    Destinasjon: TRF
    Enveis, T/R, Open Jaw: T/R
    Antall poeng brukt: 10.000
    Skatter & avgifter (per person): 341,-
    Antall reisende: 1
    Reisen finner sted i: Oktober 2020
    Booket: Mai 2020

Normalpris for turen er rett i underkant av 5000kr, så da gir det mening å bruke poeng på innenriks. Det var ikke noe ledig i pluss, så fikk ikke brukt FP4.

2. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,997
    Bonuspoeng:
    93
    Bonusplus kan vel heller ikke kombineres med WF-flight? Jeg har ihvertfall ikke fått det til.

3. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,907
    Bonuspoeng:
    293
    Det er så utrolig dumt når eneste forskjellen på "klasser" hos WF er mulighet for refusjon.. Alle seter og "service" er likt.

4. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,256
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har sett avganger der det var mulig å bestille "pluss" på denne turen, men de er uaktuelle fordi besøket passer kun en spesifikk helg.
    Om man skulle bestille pluss, betyr det at man kun får noe igjen for det på SAS maskinen fra Tromsø til Trondheim i dette tilfellet, ettersom, som de andre angir, WF kun har en klasse ombord.
    Nå for tiden har det vel ingen betydning hvor man sitter, for etter det jeg leser får man like mye ingenting ved alle seter uavhengig av klasse.

5. rgn

rgn Medlem

Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Forsøkte å søke uten hell (noe som godt kan skyldes mindre gode søkord fra min side). Er det mulig å booke en enveisbillett med CT og bonuspoeng nå, for så å senere booke den andre veien, slå disse sammen og dermed få samme poengpris som jeg ville oppnådd ved å booke tur-retur nå?

6. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,359
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan i alle fall ringe Tallinn og de legger til retur på den bookingen du lagde først, og prisen rekalkuleres slik at du får T/R poengpris.

7. rgn

rgn Medlem

Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Ikke dumt! Fungerer CT da på tur og retur, eller blir det bare 1/2-poengpris på den første bookingen?

8. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,359
    Bonuspoeng:
    113
    Hele, ble iallefall det når jeg booket en vei (hos Tallinn og fikk lagt til retur etterpå)

9. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,907
    Bonuspoeng:
    293
    Den som hadde hatt en åpen *A-booking en kunne endret litt på ...

10. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for tips! Da ble det en "endring" for vår del også. Tokyo to uker i påsken med utreise onsdagen før og retur tirsdagen etter. NH F via FRA begge veier :)

Men endte opp med NH223/224 begge veier, og det er vel gammel kabin...

Kortbanetraver liker dette
  11. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, merket meg begge de avgangene. Returen blir nok i seneste laget. Utreisen vurderte jeg sterkt, men landet likevel på dagen etterpå. Tror allerede jeg har strukket det litt i lengste laget mht. jobbfri for samboeren ;)

Får krysse fingrene for at det plutselig dukker opp ny kabin på 223/224 om et års tid!

12. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,724
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg smeller til med en CT booking, blir antagelig den billigste reisen noensinne.
    Flyselskap: SK
    Klasser: Eco
    Avreise fra: OSL
    Destinasjon: TRD
    Enveis, T/R, Open Jaw: T/R
    Antall poeng brukt: 10k + CT
    Skatter & avgifter (per person): 0,- zero, nix, nada :)
    Antall reisende: 2 pers
    Reisen finner sted i: Juni 2020

OSL - TRD 737 800 Winglets
    TRD - OSL 737 800 Winglets

Helt spontant fant vi ut at vi skulle ta en sjekk på et gammelt hus i familien, på Trøndelagskysten. Vurderte faktisk å fly helt frem, men da ville man ikke kunne brukt poeng (Widerøe) og det var helt ville priser.

Jammen gikk ikke Avis free weekend inn også, så denne turen blir kun å koste NSB ( jeg mener VY...) Lillestrøm - Gardemoen og tilbake (72,- pr vei pr pers) og hva det nå måtte tilkomme av bensin.

Valgt CT over MC sin gratis oppgradering, for den er jo ikke verdt stort i dag.

Noen vil argumentere med at det er vanvittig sløsing av CT, joa, mulig det, men slik ståa er... Denne turen vil bli gjennomført, så kan man alltids diskutere fantasifostre fram i tid. Har poeng nok og fortsatt mer CT, så byr det seg en anledning skal jeg nok greie å få brukt det og.

Så, gjør karsken klar, gjør været godt (finnes ikke maken til Trøndelagkysten en solskinnsdag) den reisesjuke utvandrede ska heim en tur.

Last edited: 25. mai 2020
    SVG_flyer, Lillegutt, holmen and 3 others like this.
  13. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,564
    Bonuspoeng:
    113
    Hvorfor solgte du ikke CTen med noe poeng og heller ikke brukte MCen?

14. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,724
    Bonuspoeng:
    293
    For mye styr. Dessuten, m ct kostet turen 10k poeng for 2. Fb ville kostet 20k og verdiløs plus (ingen servering eller noen ting).
    Selge? Næh.

15. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,564
    Bonuspoeng:
    113
    ok :)

16. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,724
    Bonuspoeng:
    293
    Men som sagt, jeg forstår at det er kontroversielt. At jeg gjorde som jeg gjorde er også en konsekvens av situasjonen med Corona.

17. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,154
    Bonuspoeng:
    293
    Da har det skjedd diverse endringer på denne reisen.
    Jeg ventet på retur fra PVG som passet med hjemreisen, men det skjedde selvfølgelig akkurat det samme på returen: Det ble aldri sluppet noe på datoene som var aktuelle. Jeg endte derfor med å booke en retur fra PVG som innebærer 4 dager ekstra ferie (stakkars oss, men det har vi ikke tid til). Planen er fortsatt å finne retur direkte fra SIN når *A åpnes for booking igjen.

I dag var jeg tilfeldigvis inne på Awardhacks, og hva skuer mine øyne? Joda. To biz billetter fra HND! På riktig dato! Så nå ser reisen slik ut:

Flyselskap: SAS
    Klasse: Business
    Avreise fra: OSL
    Destinasjon: PVG / HND
    Enveis, T/R, Open Jaw: Open jaw
    Antall poeng brukt: 288.598 (Beste tilgjengelighet på utreisen)
    Skatter & avgifter (per person): Ca. 750,-
    Antall reisende: 2
    Reisen finner sted i: Mars/april 2021

Flyvninger:
    OSL-CPH SAS Plus (737, tipper jeg)
    CPH-PVG SAS Business (A350), 1D og 1F
    HND-CPH SAS Business (A350), 1D og 1F
    CPH-OSL SAS Plus (A320neo)

map.gif

Venter fortsatt i spenning på at *A åpnes for booking, men dette er absolutt en fin løsning om det ikke klaffer. Må kjøpe SIN-HND i tillegg.

Last edited: 29. mai 2020
  18. Eriksan

Eriksan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg ser du booket en blanding av vanlig billett for poeng og SAS bonusbillett, og at du ønsker å endre til *A award. Det går ikke an å kombinere vanlig billett for poeng og *A award i en booking, hvis det er planen din.

Eller er planen å kansellere bookingen og booke *A award t/r? Utreisen din har muligens avbestillingsgebyr.

19. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,154
    Bonuspoeng:
    293
    Planen er å finne en retur fra SIN med *A når det åpnes for booking igjen.
    Da har jeg to muligheter:
    - Finne en utreise til PVG på *A, og avbestille hele billetten jeg har booket.
    - Booke enveis *A fra SIN, og beholde returen jeg har, men ikke bruke den.

Hvis jeg ikke finner (eller det ikke åpnes for) *A bonus fra SIN, så får jeg kjøpe en billett SIN-HND. *A SIN-HND er selvfølgelig også en mulighet, og kanskje den billigste løsningen totalt sett.

Billetten som er booket ble MYE billigere ved å legge på en vilkårlig retur, så hvis jeg avbestiller returen blir utreisen dyrere.

Utreisen er perfekt, så den har jeg egentlig tenkt til å beholde uansett. Usikker på om det er avbestillingsgebyr, det er bookingklasse Z. Står ikke om det er Business Pro eller Smart på bestillingen, men den står under Pro i opptjeningstabellen.

Eddie47 liker dette
  20. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Det @Eriksan sier er at det ikke går an å booke *A award med beste tilgjengelighet, kun SAS. Du kan selvsagt booke reisen som en ren EB *A award eller amex 2-4-1. Da må du nok avbestille og begynne på nytt.

Beholder du bookingen som den er, kan du legge til en separat EB *A award HND-SIN-PVG. Den vil da koste 90K poeng pr person i business.

Del denne siden