Så rart. Vedkommende jeg snakket med var håpløs på alt jeg gjerne skulle ha ordnet, men å booke nye SQ-reiser var uproblematisk. Eneste problemet var at hun ikke fant noen av reisene som kom opp på United.com ...
Booket ikke da hun ikke fikk opp de jeg ville ha. Aktuelle strekning jeg forhørte meg om var Oslo-Tokyo. Hun sa at det gikk fint å booke SQ.
Jeg fikk greit booket CT-tur i dag. Første forsøk, svenske nummeret. To pers til Tokyo i F i januar, via MUC en vei og LHR den andre. Godt fornøyd!
Hvilket flyselskap var dette med? Jeg har lest litt på det svenske buisnessclass.se forumet. Der sier flere at det ikke er mulig å booke med Thai lengre enn 90 dager frem i tid. De sier også at SQ er låst for booking. Men det er flere også der som har lagt inn ny CT- bestilling med Star Alliance idag, blant annet med ANA☺️
Snakket med Tallinn igjen nå. De sier at det hverken er mulig å legge til "legs" eller "linke" to bookinger. De finner heller ingen av flightene jeg får opp på United.com. Noen som vet hva dette skyldes?
Rart. Du ringte Tallinn? Altså ikke rart at du booket, men at dem jeg har snakket med ikke finner noe. Kan det ha noen betydning at jeg er Sølvmedlem?
Ja, ringte. Sølv har ingenting å si... Men tror nok at ANA er eneste alternativ nå i F og at agent ruletten har noe å si.
Ikke noen Tokyo-tur i slutten av august. Selv om det skulle åpne opp drøyer vi den litt. Fikk booket om til en fin tur i april '21. Blir kanskje litt mer fin-tuning, men greit fornøyd med denne. Klasse: First og Business Avreise fra: TRD Destinasjon: NRT/HND Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 195.000 + CT Skatter & Avgifter (pr. person): ca. 1600 NOK (mister litt oversikten etter mange ombookinger...) Antall reisende: 2 Reisen finner sted: April 2021 Booket: Juli 2020 Flyvninger: SK C TRD-CPH / CRJ900 (reiser kvelden før) SK C CPH-FRA / A320neo NH F FRA-HND / 777-300ER LX C NRT-ZRH / 777-300ER LX C ZRH-CPH / A320-100/200 SK C CPH-OSL / A320neo (neste dag) SK C OSL-TRD / 737-800 Kommentarer: Ombooket til vår-tur neste år i stedet for høst-tur i år. Blir bra hvis verden kommer på stell igjen. Ble F på utreise og business med Swiss hjem igjen. Overnatting i Køben på vei dit og hjem igjen som var litt knølete. Får se om jeg får til noe fin-tuning for å unngå det.
Flyselskap: SAS, NH, LH Klasse: First, Plus, X Avreise fra: Oslo (OSL) Destinasjon: Tokyo (HND) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 112.000 + CT Skatter & avgifter (per person): ca 2.200 NOK + 150kr Antall reisende: 1 voksne Reisen finner sted i: Okt - Nov 2020 Booket: December 2019 / ombokning Juli 2020 Flyvninger: OSL-LHR / SAS Plus (737-800) LHR-HND / NH First (777-300ER) HND-FRA / NH First (777-300ER) FRA-OSL / LH X Drar ett sträck över HKG :/ och bokade om till oval weekend i Tokyo!
Har fått bekrefta frå diamantmailen at *A booking er åpna igjen Men kun på telefon eventuelt via dei. Forøvrig blei eg informert at det er fortsatt litt begrensa på kva dei ser i forhold til kva me kan finne sjølv på f.eks award fares. Men altså bekrefta at det er ein sakte opning av *A reiser med CT.