Ble ingenting av denne, så prøver igjen neste sommer... Flyselskap: SK, BR, NH, LH Klasse: SK Plus, BR Business, NH First, LH Eco Avreise fra: SVG Destinasjon: FUK / HND Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antal poeng brukt: 195.000 + CT Skatter & avgifter (per person): NOK1230 skatter + gebyr Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: juni/juli 2021 Booket: august 2020 SVG-CPH / SK 1877 / Plus CPH-AMS / SK 553 / Plus AMS-TPE (via BKK) / BR 076 / Business TPE-FUK / BR 106 / Business HND-MUC / NH 217 / First MUC-OSL / LH 2456 / Eco OSL-SVG / SK 4053 / Plus
Flyselskap: SAS Klasse: Business Avreise fra: OSL Destinasjon: HND Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 120.000 (FP4) Skatter & avgifter pp: 905,- Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Desember 2020 Booket: August 2020 Flyvninger: OSL-CPH / SK C (A320) CPH-HND / SK C (A350-900) HND-CPH / SK C (A350-900) CPH-OSL / SK C (A320neo) Kommentar: Japan er foreløpig stengt men har dette som en backup-tur hvis vår tur til Vietnam må kanselleres. Også en mulighet til å teste SAS sin A350 =) 5 dager i Tokyo. Var der høsten 2018 og har veldig lyst til å dra tilbake.
Flyselskap: Austrian, Lufthansa og EVA Air Klasse: Business Avreise fra: OSL Destinasjon: DPS Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 165.000 EBP Skatter & avgifter pp: Ca. 1200,- Antall reisende: 2 stk Reisen finner sted i: Jun/jul 2021 Booket: August 2020 Flyvninger: OSL-VIE / Austrian Business VIE-TPE / EVA Business B787 TPE-DPS / EVA Business A330 DPS-TPE / EVA Business A330 TPE-CDG / EVA Business B777 CDG-FRA / LH Biz FRA-OSL / LH Biz Kommentar: Mitt favorittselskap til en av mine favorittdestinasjoner. Lenge siden jeg har vært på Bali i sommermånedene, men det er kanskje på tide igjen.
Endret til (uthevet) OSL - LHR // SK + LHR - HND // NH F HND - OKA // NH X OKA - HND // NH X HND - FRA // NH F FRA - OSL // LH X Utvidet reisen med en dag og la til en tur innom Okinawa, blir 2 døgn der + 1 døgn i Tokyo. Litt for mange X her, men håper det kommer seter etterhvert. Hvis denne coronasituasjonen ikke roer seg tror jeg det er lurt å fly innom minst mulig land om turen realistisk skal la seg gjennomføre. Skulle imidlertid ting endre seg veldig til det bedre burde det være mulig få tatt en omvei med SQ,TG, LH eller CA F ene veien.. time will show..
Kommentar: To kjappe (og optimistiske?) bookinger nå som jeg endelig vippet over til øverste nivå på Fly Premium. Det er jo umulig å spå hvordan Covid-situasjonen vil bli i 2021, men nå har jeg i utgangspunktet noe å se frem til. Spesielt SK C til Tokyo er jo mtp. ganske lav tilgjengelighet greit å hive seg over Flyselskap: SAS Kabinklasse: Plus / Biz Avreise fra: Oslo (OSL) Destinasjon: New York (EWR) Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antal poeng brukt: 60 000 (FP) Skatter & avgifter: 700 SEK? Antall reisende: 1 Reiser: Mai 2021 Booket: August 2020 Utreise: OSL - CPH / SK Plus (A320neo) CPH - EWR / SK Biz (A330-300) Retur: EWR - ARN / SK Biz (A330-300) ARN - OSL / SK Plus (A320neo) ---------------------------------------- Flyselskap: SAS Kabinklasse: Plus / Biz Avreise fra: Oslo (OSL) Destinasjon: Tokyo (HND) Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antal poeng brukt: 60 000 (FP) Skatter & avgifter: 850 SEK? Antall reisende: 1 Reiser: Juni/Juli 2021 Booket: August 2020 Utreise: OSL - CPH / SK Plus (A320neo) CPH - HND / SK Biz (A350-900) Retur: HND - CPH / SK Biz (A350-900) CPH - OSL / SK Plus (A320neo)
Hadde opprinnelig en finfin CT-booking inne med planlagt fødselspermisjonstur til Florida i november/desember, men bestemte meg for å avbestille den i forrige uke i lys av koronasituasjonen og potensielle borgerkrigstilstander rundt presidentvalget. Med en SAS-app som plutselig var tom kjente jeg at reisefebersymptomene kom snikende, og etter en rask avklaring på hjemmebane ble følgende nødbooking lagt inn: Flyselskap: SAS Kabinklasse: Plus / Biz Avreise fra: Oslo (OSL) Destinasjon: New York (EWR) Antal poeng brukt: 100 000 (CT) Skatter & avgifter: 1312 kr totalt Antall reisende: 2 Reiser: Juni 2021 Booket: Juli 2020 Utreise: OSL - CPH / SK Plus (A320neo) CPH - EWR / SK Biz (A330-300) Retur: EWR - OSL / SK Biz (A330-300) - Satser på at følgende ting er på plass innen den tid: * Biden er president * koronaviruset er under kontroll * poden aksepterer at mamma og pappa reiser bort for en langhelg og at en eller flere besteforeldre stiller opp som barnevakt
Flyselskap: LH/OZ Kabinklasse: Økonomi og Verksemd Avreise frå: Oslo (OSL) Destinasjon: Manila (MNL) Einvegs, T/R, Open Jaw: Einvegs Antal poeng brukt: 198 000 + CT Skatter & avgifter: 3210,- (620 i avgifter og 450 i booking fee pp) Antall reisande: 3 Reiser: Juli 2021 Booka: August 2020 Utreise: OSL - FRA / LH X (A320neo) FRA - ICN / OZ I (A380-800) ICN - MNL / OZ I (B747-400) Blir nok fort endra, men uendelig godt å få booka, og kanskje få nytta CTen eg tente opp i fjor. Heimreisa vert booka seinare i haust når poenga er på plass. Vi får håpe både BR og SQ har opna for å booke business fram i tid når returen skal ordnast.
Flyselskap: SK/LX Kabinklasse: Øko, øko+, business Avreise fra: TRD Destinasjon: Tokyo Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 165 000 + CT Skatter & avgifter: 2900 ish Antall reisende: 2 Reiser: Mars 2021 Booket: August 2020 TRD-OSL SAS pluss i en b737 OSL-ZRH Swiss economy i en e190 ZRH-NRT Swiss business i en b777 NRT-ZRH Swiss business i en b777 ZRH-OSL Swiss business i en a220 (hurra! et nytt fly å huke av ) OSL-TRD SAS pluss i en b737 Måtte dessverre kansellere. Det blir, kanskje, Malta istedet. Se lenger ned i tråden.
Flyselskap: LH og NH Kabinklasse: Økonomi og First Avreise fra: Oslo (OSL) Destinasjon: Tokyo (HND) Enveis, T/R, Open Jaw: T/R (akkurat nå er det open jaw) Antall poeng brukt: 225 000 + CT Skatter & avgifter: 1295,- per person Antall reisende: 2 Reiser: Juli/august 2021 Booket: August 2020 Flyvninger: OSL - FRA / LH X (skal byttes ut) FRA - HND / NH O (ny kabin) HND - LHR / NH O (ny kabin) Kommentar: Jeg SKAL til Tokyo i 2021. Nå har jeg 5 bookinger til HND i løpet av året, den første i januar. Dette er den foreløpig siste. Fant utreise og hjemreise, og sendte avgårde en mail. Var litt sent ute, så returen ble borte ganske snart. Men, mailen ble ikke behandlet før dagen etter, så vår venninne var proaktiv, og booket retur dagen etter. Den hadde nemlig blitt sluppet i mellomtiden. Sånt setter jeg stor pris på. SK LHR-OSL er ikke sluppet ennå, den legger jeg på om en måneds tid. Må bytte ut utreisen til feks OS via VIE også. De finner alltid direkte med LH, men da er det aldri ledig i biz.
Flyselskap: Turkish Airlines Klasse: Business Avreise fra: Oslo (OSL) Destinasjon: Cancun, Mexico (CUN) Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 130 000 + CT Skatter & avgifter (per person): 1390 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: April 2021 - Mai 2021 Booket: August 2020 Flyvninger: OSL-IST / TK Business (A321) IST-MEX-CUN / TK Business (B789) CUN-IST / TK Business (B789) IST-OSL / TK Business (A321) Skrur på optimisten i meg og håper denne reisen kan gjennomføres på våren neste år. Er dog ikke fremmed for at den blir flyttet både en og to ganger. Blir første gang vi prøver TK. Det blir en spennende reise - intra-europeisk business i A321, nye IST lufthavn og TKs ferske Dreamliner er alle ting som står høyt på listen.
Flyselskap: SK, OZ Klasse: Business Avreise fra: Oslo (OSL) Destinasjon: Hanoi (HAN) / Ho Chi Minh (SGN) Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall poeng brukt: 165.000 + CT Skatter & avgifter (per person): Ca. 1100,- Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Mars 2021 Booket: August 2020 Flyvninger: OSL-CPH / SK C (A320neo) CPH-FRA / SK C (A320neo) FRA-ICN / OZ C (A388) ICN-HAN / OZ C (A321) SGN-ICN / OZ C (A330-300) ICN-FRA / OZ C (A388) FRA-CPH / SK C (A320neo) CPH-OSL / SK C (A320neo) Kommentar: I mars 2019 booket vi tur til Vietnam med reise i mars 2020. Corona kom og dermed måtte turen utsettes til desember 2020. En av flightene var AMS-SIN med SQ F men nå har SQ kuttet ut F på alle(?) sine flighter og dermed fikk vi mulighet til å booke om uten kostnad. Vi valgte å utsette til det tidspunktet på året vi egentlig skulle reise og dermed blir det (forhåpentligvis) ny tur i mars 2021. Kjedelig å miste SQ F men sånn er det ..
Flyselskap: LX, AC Klasse: Business Avreise fra: OSL Destinasjon: AKL Enveis, T/R, Open Jaw: Enveis Antall poeng brukt: 129 000 + CT Skatter & avgifter (per person): 1306 SEK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Februar 2021 Booket: August 2020 Flyvninger: OSL-ZRH / LX Biz (?) ZRH-ORD / LX Biz (A330) ORD-YVR / AC Biz (Bombardier CRJ-900 ) YVR-AKL / AC Biz (787-9) Snaut døgn i Zürich og et helt døgn i Chicago (23:55) blir stas, men er mest spent på langturen over Stillehavet: flytid på 14:20 til Auckland blir min lengste flytur. Hvis korona tillater turen da...? Jobber med å finne meg en god retur: Fikk beskjed om at det ved CT-bestilling ikke er lov med ‘Round the world’, altså at jeg må returnere samme veien jeg kom fra, altså via Nord-Amerika. Noen som vet om dette er ufravikelig? Prøve agentrulett?
Etter at SQ annonserte utstyrsendring til A350 og nedgradering til business utgjorde dagens nyhet om at Bali holdes stengt for turister ut året den endelige spikeren i kisten for reisen. Vi prøver igjen neste sommer: Flyselskap: SK, TK, BR Klasse: Plus, Business Avreise fra: OSL Destinasjon: DPS Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 165.000 + CT Skatter & avgifter (per person): 1171 + 450 NOK per voksen, 500 NOK for spedbarn Antall reisende: 2 voksne + spedbarn Reisen finner sted i: Juni/juli 2021 Booket: August 2020 Flyvninger: OSL-LHR / SK Plus (A320neo) LHR-IST / TK Business (B777-300ER) IST-DPS / TK Business (B787-9) DPS-TPE / BR Business (A330-300) TPE-CDG / BR Business (B777-300ER) CDG-OSL / SK Plus (B737-800)
Flyselskap: TP, TK Klasse: Business Avreise fra: OSL Destinasjon: CUN Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 130.000 + CT Skatter & avgifter (per person): 1143 + 450 NOK per voksen, spedbarn gratis Antall reisende: 2 voksne + spedbarn Reisen finner sted i: Mars/april 2021 Booket: August 2020 Flyvninger: OSL-LIS / TP Business (A320neo) LIS-CUN / TP Business (A330-900neo) CUN-IST / TK Business (B787-9) IST-OSL / TK Business (A321-200) Inspirert av bookingen til @rsteink fra før helgen forsøker vi oss på tur vestover i påskeuken. Agenten i Tallinn fant seter på både OSL-LIS og IST-OSL som ikke dukket opp andre steder, så godt fornøyd med denne.
Da var det på tide å være litt optimistisk og samtidig svi av ca en halv mill EB, noen CT'er og FP. Flyselskap: SAS Klasse: Business Avreise fra: TRD Destinasjon: HND Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 120.000 + FP Skatter & avgifter (per person): 907 NOK per voksen (1814 totalt) Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Mai 2021 Booket: Juli 2020 Flyvninger: TRD-CPH SAS Plus (CRJ-900) CPH-HND SAS Business (A359) HND-CPH SAS Business (A359) CPH-TRD SAS Plus (CRJ-900) Forhåpentligvis en guttetur om det lar seg gjøre. Fine legs uten drøy layover på CPH. Grei booking å ha i inventory da en også kan gjøre navne-/passasjerbytte. ==================== Flyselskap: SAS, Swiss Klasse: Business Avreise fra: TRD Destinasjon: SIN Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 330.000 + 2stk CT Skatter & avgifter (per person): 1 573 NOK pr person (6292 totalt) Antall reisende: 2 voksne + 2 barn Reisen finner sted i: Mars/april 2021 (påska) Booket: August 2020 Flyvninger: TRD-ARN SAS Plus (CRJ 900) ARN-ZRH Swiss Business (A320) ZRH-SIN Swiss Business (B777ER) SIN-ZRH Swiss Business (B777ER) ZRH-OSL Swiss Business (A320) OSL-TRD SAS Plus (B738) Ikke stort å velge i når en prøver å få hele familien i C. Drøy mellomlanding i Zürich på 10 timer på vei til SIN så vi får se hva vi kan gjøre med dette etterhvert. Dog lite gehør fra fruen når jeg presenterte denne bestillingen i dag
Flyselskap: Swiss, ANA, LH Klasse: First, Business Avreise fra: OSL Destinasjon: HND Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 195.000 + CT Skatter & avgifter (per person): 1 480 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: mai/juni 2021 Booket: August 2020 LX1217 I OSL ZRH LX160 I ZRH NRT NH217 O HNDMUC LH2456 I MUC OSL Har skrevet litt epost med Louise på gullposten og prøvd å finne en god løsning for å prøve ANA F. Det er ganske utplukket når man skal ha to PAX, men det finnes muligheter med ene veien hvert fall. Tilgjengelighet samsvarer med Awardfares. I dag gikk Louise lei: "Hvis du ønsker denne rejse eller andre fly, skal jeg bede dig ringe til os, da vi har begrænset bemanding på EuroBonus i denne uge." Men Tallinn tok telefonen på to minutter så da fikset vi det der. Louise hadde som vi har blitt vandt med ikke klart å få LH til å innvilge bis etter ankomst med fremmed F, men det ble ikke spørsmål engang i Tallinn. Pussig. Håper selvsagt at noen åpner opp noe spennende på utreise, men først og fremst håper jeg at det går an å dra en snartur til Tokyo neste år... K
Flyselskap: Lufthansa, ANA Klasse: Eco og First Avreise fra: Oslo - OSL Destinasjon: Tokyo - HND Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 225k + CT Skatter & avgifter (per person): 1776,- Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: februar 2021 Booket: august 2020 Flyvninger: LH 861 OSL-FRA / Eco / A320neo NH 224 FRA-HND / First / 777-300ER (gammel first) NH 203 HND-FRA / First / 777-300ER (ny first) LH 860 FRA-OSL / Eco / A320neo Hadde opprinnelig booket T/R Tokyo i first i august, men da det sammenfalt med de siste dagene av Sommer-OL var både Tokyo og Kyoto skrapet for hotellrom. Eneste ledig per dags dato for to personer var i februar, da med LH Eco OSL-FRA-OSL. Det positive er at vi får prøvd både gammel og ny config av ANA first. Håper på at Covid-situasjonen tillater reise men avbestiller/endrer dersom det ikke lar seg gjøre.
Avreise fra: OSL Destinasjon: NYC, HKG, Enveis, T/R, Open Jaw: RTW Antall poeng brukt: 36 000 EB + 70 000 Alaska miles Skatter & avgifter (per person): Ca. 1050 ,- (600 + 450) Antall reisende: 1 Reisen finner sted i: Mai 2021 Booket: Juli/August 2020 OSL-EWR SAS Business (A330) JFK-HKG Cathay Pacific First (B773) 16t HKG-TLV Cathay Pacific Business (A350-1000) TLV-CPH Norwegian Eco CPH-OSL Norwegian Eco Så ble turen komplett. Norwegian slapp nylig billetter, og Tel Aviv - Oslo for under 2000,- var en no-brainer. Passet bra inn, og slipper unna med en relativt kort transitt i TLV.
Folkens !!! Det er ryddet i denne tråden nå - ALLE diskusjoner rundt reiserute,bruk av CT, spørsmål,kommentarer og lignende skal tas i denne tråden : https://insideflyer.no/forums/threads/sas-amex-companion-ticket-ct-q-a.2844/ Jeg rydder litt til ser jeg....
Jeg endret denne turen i sommer til å gå via FRA begge veier for å få litt ekstra tid i Tokyo, med retur (natt til) tirsdag 2. februar i ny F. Det var kanskje litt for godt til å være sant, har nå fått kansellert HND-FRA. Hvis ANA kutter ned på det planlagte tilbudet sitt er det kanskje flere som har opplevd dette nå? Edit: Ser ut som flighten ikke er kansellert, går fortsatt an med dummy-booking hos ANA. Men equipment endret til 787-9 uten F. Litt dårlig at de kansellerer billetten min i så fall.