+1 Fikk idag kansellert FRA-HND i F i januar 2021 pga equipment change. Frykter det samme skjer med returen senere i måneden.
Det samme skjedde med min booking i månedsskiftet januar/februar. Jeg startet en dummybooking 28. februar med retur 31. mars på ana.co.jp og fikk da opp ANA på returen, men kun Lufthansa codeshare på tur. Jeg måtte endre utreisen helt fram til søndag 28. mars for å få opp seter i ANA F.
Nei nei nei.. Jeg har 4 turer med ANA F booket i 2021. En ting er hvis Covid-19 setter stopper for disse reisene, en annen ting er hvis de kutter F på avgangene! Hvilke avganger er det som er endret?
Dine flight står fortsatt med 77W metall - men de har sluttet selge/fjernet mulighet for å kjøpe F på disse avgangene, det pleier ikke love bra
Har også fått kansellert ei flyging med NH203 den 6. mars. Vibeke var kjapt på og flytta meg over på flyginga til LHR. Ei natt i Tokyo og ei natt i Oslo vart konsekvensen, men det får eg overleva for å få behalde NH F.
Kanselleringer av reiseruter tidligere postet her inne er vel strengt tatt on topic, men ja.. det har vel kanskje blitt litt prat utenom det og
Ikke så mye å skrive hjem om egentlig, men here we go: Klasse: Economy, Business Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Taipei (TSA – Taipei Songshan) Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 165.000 Skatter & avgifter (per person): NOK 1284 Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: Januar 2021 Booket: Januar + Februar + September 2020 Flyvninger: OSL-FRA / LH ECO (A320 sharklets) FRA-HND / NH Biz (B787-9) HND-TSA / NH Biz (B787-8) TSA-HND / NH Biz (B787-8) HND-FRA / NH Biz (B787-9) FRA-OSL / LH Eco (A320 sharklets) Da ANA valgte å sette inn 787 istedet for 777 med ny konfigurasjon på FRA-HND-FRA (NH204/NH203) i første kvartal neste år forsvant min booking med "The Suite" og "The Room" . Skikkelig nedtur... Når det er sagt så tviler jeg på om en reise til Taiwan i januar i det hele tatt er realistisk. Orket derfor ikke å styre så mye med ombooking, og sikret meg bare plass i Biz på de samme flightene som nå går med gammel konfigurasjon.
Flyselskap: Lufthansa og ANA Klasse: (Economy), Business & First, Avreise fra: OSL Destinasjon: HND Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 157.500 så langt + CT (DNB) Skatter & avgifter (per person): NOK 2014 Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: August(/September) 2021 Booket: September 2020 Flyvninger: OSL-FRA / LH Biz (A320neo) FRA-LHR / LH Biz (A320neo) LHR-HND / NH First (B777-300ER) HND-FRA / NH Eco (B777-300ER) FRA-OSL / LH Eco (A320neo) Kommentar: Hjemreise er under utbedring (skal flyttes fra august til september) ettersom nye billetter blir sluppet! Vil i utgangspunktet prøve å skaffe OSL-FRA-HND på turen ned og bumpe opp hjemreise til First. Ellers krysses fingre og tær for at alt er i boks innen CT utløper og at reisen kan gjennomføres (ser på deg covid-19!!) Uansett deilig å drømme igjen!!
Flyselskap: Turkish & Swiss Klasse: Business Avreise fra: OSL Destinasjon: KIX/Hjem fra NRT Enveis, T/R, Open Jaw: Multi City Antall poeng brukt: 165.000 + CT Skatter & avgifter (per person): Ca 1250 Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: April/Mai 2021 Booket: September 2020 Flyvninger: OSL-IST / TK Biz (AIRBUS A321) IST-KIX / TK Biz (BOEING 787-9) (Selvfølgelig oddetalls midtsete) NRT-ZRH / ZH Biz (BOEING 777-300ER) (Minikabin foran til høyre) ZRH-OSL / ZH Biz (AIRBUS A220-300) Kommentar: Skulle egentlig ha denne turen neste uke. Men det går ikke.... Eneste forskjellen er at jeg nå dropper å dra innom Singapore og drar rett til Osaka. Satser på at det går å fly i slutten av april.
Fant noen billetter til LAX i januar, og synes det var for dumt å ikke booke. Tviler sterkt på at jeg skal til California i januar, men man må drømme litt. Retur fra BOS, så det er en mulighet for å teste A321LR. Har funnet passende flyvninger mellom LAX og BOS, men ikke booket noe. Flyselskap: SK Klasse: Plus og Biz Avreise fra: OSL Destinasjon: SFO / BOS Enveis, T/R, Open Jaw: Open jaw Antal poeng brukt: 60.000 poeng Skatter & avgifter (per person): 787 kr Antall reisende: 1 "voksen" Reisen finner sted i: januar 2021 Booket: September 2020 Flyvninger: OSL - CPH / SK Plus CPH - LAX / SK Biz, A350, sete 1H BOS - CPH / SK Biz, A321LR, sete 2F CPH - OSL / SK Plus
******************** MOD - HATT PÅ ******************** Folkens.....det klages på at det må ryddes...det ryddes...også kommer det mere...det blir ryddet....og enda mere.... Utenomsnikk-snakk tas i dertil egnede tråder....DENNE tråden skal inneholde rapporter om vellykkede bookinger med CT eller vanlige poengreiser. At et fly blir kansellert skal vel ikke utløse annet enn en ny post med ny reiserute...ikke sukk og stønn over at du ikke får det F-setet du så gjerne ville ha. ********************* MOD - HATT AV *********************
Flyselskap: SK, BR, NH, LH og OS Klasse: Plus, Biz og First Avreise fra: OSL Destinasjon: DPS Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antal poeng brukt: 195.000 poeng + CT Skatter & avgifter (per person): Ca 1500,- Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Juli 2021 Booket: September 2020 Flyvninger: OSL - AMS // SK827 // 737-800 // Plus AMS - TPE(via BKK) // BR76 // 777-300ER // Biz TPE - DPS // BR255 // A330 // Biz DPS - TPE // BR256 // A330 // Biz TPE - NRT // BR184 // 787-9 // Biz HND - MUC // NH217 // 777-300ER // First MUC - VIE // LH2332 // A320 // Biz VIE - OSL // OS331 // E190 // Biz Får prøve å holde denne tråden saklig, og først ut er denne. Denne ble modifisert og korrigert via Vibeke. Blir i juli, men holder ikke akkurat pusten.
Flyselskap: SK, NH, TG Klasse: Plus, Biz og First Avreise fra: OSL Destinasjon: BKK Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antal poeng brukt: 225.000 poeng + CT Skatter & avgifter (per person): Ca 1800,- Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Nov/des Booket: September 2020 Flyvninger: OSL - LHR // SK809 // 737-800 // Plus LHR - HND // NH212 // 777-300ER // First HND - BKK // TG661 // 747-400 // First HND-LHR // NH211 // 777-300ER // First LHR-OSL // SK810 // 737-800 // Plus Denne blir jo neppe noe av, men får vann i munnen av tanken. Fikk enkelt koblet på HND - BKK når det va 89 dager igjen, men venter enda på returen.
Flyselskap: LH, NH og TG Klasse: Økonomi, Business og First Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Sydney (SYD) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 142.500 Skatter & avgifter (per person): ca 2.700,- Antall reisende: 1 voksen(?) Reisen finner sted i: Juni 2021 Booket: September 2020 Flyvninger: OSL-FRA / LH C (A320neo) 3D FRA-HND / NH F (B777-300ER, ny kabin) 1K HND-BKK / NH C (B787-9) 3A BKK-SYD / TG X (B777-300) 32A SYD-BKK / TG X (B777-300) 32A BKK-HND / NH C (B787-9) 2K HND-FRA / NH F (B777-300ER) 1K FRA-OSL / LH X (A320neo) 15D Kommentar: Å få til 6 flighter i F på samme tur er målet. Foreløpig er det kun 2 men hvis TG ikke tar bort F på BKK-HND og BKK-SYD er det mulig å få det til. Blir det kun X til SYD droppes de to flightene og jeg får lengre tid i BKK. Fikk også til LH C på utreisen selv om jeg ikke flyr LH eller LX videre. Mulig det gikk fordi hun begynte med den ..