Flyselskap: SAS Klasse: Plus, Biz Avreise fra: Osl Destinasjon: SFO / ORD Enveis, T/R, Open Jaw: Open jaw Antall poeng brukt: 120.000 + FP Skatter & avgifter (per person): 750,- Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Mai/Juni 2021 Booket: Oktober 2020 Flyvninger: OSL-CPH / SAS plus (A320 neo) CPH-SFO / SAS biz (A350-900) ORD-ARN / SAS biz (A330-300) ARN-OSL / SAS plus (A320 neo) Kommentar: Jeg er evig optimist, og tenker at det må da være mulig å reise litt neste år. Road trip nr to booket, denne gangen fra San Francisco til Chicago.
Flyselskap: LH/NH/OS Klasse: Biz, First Avreise fra: Osl Destinasjon: HND Enveis, T/R, Open Jaw: Open jaw Antall poeng brukt: 195.000 Skatter & avgifter (per person): SEK 1569 Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: September 2021 Booket: Oktober 2020 Flyvninger: OSL-FRA / LH biz (A320 neo) FRA-HND / NH first (777-300ER) NRT-VIE / OS biz (777-200) VIE-OSL / OS biz (Embraer 195) Kommentar: Jeg er fornøyd med den, men prøver å oppgradere returen senere hvis mulig. Dagene er lite fleksible
Bruk heller denne tråden for spørsmål knyttet til CT. https://insideflyer.no/forums/threads/sas-amex-companion-ticket-ct-q-a.2844/ "Noen" bør rydde litt her ...
Flyselskap: SAS Klasse: Plus, Biz Avreise fra: KRS Destinasjon: HND Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 60.000 + FP Skatter & avgifter (totalt): 1007,- Antall reisende: 1 voksen, 1 spedbarn Reisen finner sted i: Slutten av Juni 2021 til slutten av August 2021 Booket: Oktober 2020 Flyvninger: KRS-OSL / SAS plus (737-800) OSL-CPH / SAS plus (A320 neo) CPH-HND / SAS biz (A350-900) HND-CPH / SAS biz (A350-900) CPH-OSL / SAS plus (A320 neo) OSL-KRS / SAS plus (737-800) Kommentar: Veldig glad for at SAS begynte å fly til HND fremfor NRT, men ikke fått glede av det enda da sommerens tur gikk i vasken
Flyselskap: LH, ANA Klasse: First, Biz, Øko Avreise fra: OSL Destinasjon: BKK Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 112500 + CT Skatter & avgifter (totalt): 1795,- Antall reisende: 1 voksen(?) Reisen finner sted i: September 2021 Booket: Oktober 2020 Flyvninger: OSL-FRA / LH C (A320) FRA-HND / NH F (777-300ER) HND-BKK / NH C (787-9) BKK-HND / NH C (787-9) HND-FRA / NH F (777-300ER) FRA-OSL / LH X (A320neo) Kommentar: Ny CT er opptjent og dermed må nok en ego-trip bookes. Vet jo ikke hvordan verden ser ut i september men greit å ha noe å glede seg til. Og skal en fly F i disse dager (om ett år) er det jo nå ANA som gjelder. Ny kabin i 777-300ER (igjen) blir bra =) Som vanlig er LH kjipe med tilslutningsfly til/fra FRA/MUC hvis en ikke flyr LH/LX men denne gang fikk jeg iallfall C til FRA men må leve med X hjemover .. Håper å bytte HND-BKK t/r til TG F (hvis det kommer tilbake).
Flyselskap: TK Klasse: C Avreise fra: OSL Destinasjon: DPS Enveis, T/R, Open Jaw: Enveis Antall poeng brukt: 99000 + CT Skatter & avgifter (totalt): 820 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Juli 2021 Booket: Oktober 2020 Flyvninger: OSL-IST (A321) IST-DPS (B787-9) Kommentar: Første ct booking på over 1 år..Tallinn fant flere returer, men ingen som var bekreftet av TK, dermed kunne hun ikke utstede retur billett...Hun kommenterte at det bare var å ringe tilbake senere for å sjekke om TK hadde bekreftet disse, så kunne de legge til retur på samme booking. Dette er forhåpentligvis bryllupsreisen vår, så får håpe at samfunnet har åpnet igjen når reisen skal gjennomføres..
Flyselskap: LH og NH Klasse: Øko, Biz og Fist Avreise fra: Oslo Destinasjon: Tokyo Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antal poeng brukt: 97 500 + CT Skatter & avgifter (per person): 1663 NOK Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: Aug./sept. 2021 Booket: Okt. 2020 Flyvninger: OSL - FRA: LH Øko (A320) FRA - HND: NH Biz (B777-300ER) HND - FRA: NH First (B777-300ER) FRA - OSL: LH Øko (A320-neo) Kommentar: Turen til Santiago og Buenos Aires ble kansellert i dag. Har i den siste tiden prøvd å utsette reisen til 2021, men verken jeg eller Tallinn har klart å sette sammen en reise i biz. Da booket jeg en tur til Tokyo istedenfor. Det blir en langhelg og målet er å spise mye japansk mat, litt shopping og praktisere så mye japansk som mulig!
Flyselskap: NH Klasse: First Avreise fra: Oslo (Tja.. Det blir jo det til slutt) Destinasjon: Tokyo Enveis, T/R, Open Jaw: T/R (egentlig open jaw akkurat nå) Antal poeng brukt: 112 500 + CT Skatter & avgifter (per person): 1892 NOK (Til jeg får tilslutnignsflyene) Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: Okt. 2021 Booket: Okt. 2020 Flyvninger: FRA - HND: NH First (B777-300ER) HND - LHR: NH First (B777-300ER) Kommentar: Jeg SKAL til Tokyo i F i 2021.
Flyselskap: TK, NH Klasse: Business, First Avreise fra: OSL Destinasjon: KIX/HND Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antal poeng brukt: 195 000 + CT Skatter & avgifter (per person): 1139 NOK per voksen Antall reisende: 2 voksne + spedbarn Reisen finner sted i: Oktober 2021 Booket: Oktober 2020 Flyvninger: OSL-IST: TK Business (A321-200) IST-KIX: TK Business (B787-9) HND-LHR: NH First (B777-300ER) Kommentar: Opprinnelig påskeferie som nå ble flyttet til høsten etter meldinger om at Japan ikke forventer å åpne for turisme før i april. Gikk glipp av NH F for utreisen, men heldigvis ordnet dette seg for returen. Mønsteret virker å være at det slippes to seter i F per flyvning 355 dager i forkant, men at minst et av disse ofte forsvinner før Tallinn åpner på morgenkvisten. LHR-OSL legges til når SAS etterhvert slipper billettene sine.
Flyselskap: TK, NH Klasse: Business, First Avreise fra: OSL Destinasjon: HND Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw (foreløpig, skal blit T/R TRD) Antal poeng brukt: 195 000 + CT Skatter & avgifter (per person): 1101 NOK per voksen Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Oktober 2021 Booket: Oktober 2020 Flyvninger: OSL-IST: TK Business (A321-200) IST-HND: TK Business (B777-300ER) HND-LHR: NH First (B777-300ER)
Flyselskap: LH/NH/(SK) Klasse: Biz, First Avreise fra: OSL Destinasjon: HND Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 225.000 Skatter & avgifter (per person): NOK 1.800 Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Sept-okt 2021 Booket: Oktober 2020 Flyvninger: OSL-MUC / LH X MUC-HND / NH F (gammel config) HND-LHR / NH F (ny config) LHR-OSL / SK C (legges forhåpentligvis til senere) Kommentar: Ønsket naturligvis ny config begge veier, men måtte ta til takke med gammel på utreisen. Heller ikke optimalt med 7,5t på MUC. Likevel godt fornøyd med å få retur via LHR slik at vi kan få testet F-loungen der. Håper på å få endret utreisen til LH F når det nærmer seg, slik at vi får besøkt FCT/FCL igjen. Altfor lenge siden sist...
Du får ikke noe F lounge tilgang på ankomst, da er det SAS Plus billetten videre som gjelder, du kan gå på business loungene til Air Canada, United og Lufthansa.
Javel? Der har jeg virkelig ikke fulgt med i timen. Trodde SQ sin F-lounge ga tilgang ved ankomst i F. Er du helt sikker? Hadde egentlig planer om SK-avgangen tre timer senere, men i så fall blir det den som gir en drøy time på LHR. Edit: Ser det stemmer med en post jeg faktisk selv har skrevet tidligere... F-lounge på utgående *A F og innkommende SQ F. Vi ankommer 1610. Da bør det vel gå fint med SK videre 1730.
Oppdatering: Hiver meg på Tokyo-bølgen og har fått utvidet til 15 dager tur/retur ANA First (ny kabin ned, gammel tilbake). Etter to ombookinger så er jeg ganske sikker på at dette blir final (CT-en løper ut 30. nov), med mindre ny kabin dukker opp på vei tilbake da selvsagt! Klasse: Economy, Business & First Avreise fra: OSL Destinasjon: HND Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 225.000 + CT (DNB) Skatter & avgifter (per person): NOK 1405 (+2x2 endringsgebyr) Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: August - september 2021 Booket: Oktober 2020 Flyvninger: OSL-LHR / SK Biz (A320neo) LHR-HND / NH First (B777-300ER) HND-MUC / NH First (B777-300ER) MUC-OSL / LH Eco (A320-100/200)
Måtte dessverre kansellere, Japan har gitt uttrykk for at de ikke vil slippe inn turister før april. Da det kom en kansellering for en av mine legs tok jeg snittet for å kunne avbestille kostnadsfritt og få igjen alt, inkl gebyrer og poeng og det hele. Det ligger i kortene at all reising frem til sommeren blir "stanset", men for å bare ha noe liggende i SAS appen, valgte jeg å bestille en tur til Malta. Avreise fra: TRD Destinasjon: MLA Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 60000 EB og CT Skatter & avgifter (per person): Ca. 1500 ,- Antall reisende: 2 Reisen finner sted i: Mars 2021 Booket: Oktober 2020 TRD-OSL Boeing 737-800 sk pluss OSL-CPH Airbus A320neo sk pluss CPH-FRA Airbus A319 lh business FRA-MLA Airbus A320neo lh business MLA-FRA "Fly" (dette er da lovende, det er langt å svømme/gå!) lh business FRA-OSL Airbus A320neo lh business OSL-TRD Boeing 737-800 sk go
Flyselskap: TK Klasse: Biz Avreise fra: Oslo Destinasjon: DPS Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 165 000 + CT Skatter & avgifter (per person): 568 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Sept. 2021 Booket: Okt. 2020 Flyvninger: OSL-IST: TK Biz (A321) IST-DPS: TK Biz (787-9) DPS-IST: TK Biz (787-9) IST-OSL: TK Biz (A321) Kommentar: Da er den første turen med ANA F kansellert. Skulle vært i januar, men jeg har innsett at det sannsynligvis ikke er mulig å reise da. Awardfares er snille og legger til ny funksjonalitet, og det måtte jeg teste ut. Måtte jo få flyttet CT og poeng til en ny reise! Sjekket noen datoer rundt bryllupsdag i september '21, og da var det ledig tur til Bali for meg og kona. Sendte avgårde mail til diamant dk, og etter en times tid så var Tokyo-turen kansellert. Så tok det laaang tid før det skjedde noe mer. Men, vår venninne slo til igjen, og jeg fikk ny mail med ferdige billetter. (Siden jeg ikke ville få igjen booking-gebyret på 450 kr på den opprinnelige bookingen, så slapp jeg å betale det på denne.. Det kaller jeg service.) Jeg har også fått seter på alle flyvningene. Tipp topp, tommel opp! (Nå er det bare å håpe at det kan la seg gjennomføre.)
Flyselskap: Ethiopian, Turkish & Lufthansa Klasse: Business Avreise fra: Stockholm ARN Destinasjon: Mahé, Seychellene SEZ Antall poeng brukt: 105 000 + CT Skatter & avgifter (per voksen): ca. NOK 2 000,- Antall reisende: 2 voksne + infant Reisen finner sted i: Desember 2020 Booket: Oktober 2020 Flights: ARN-ADD / ET C (787) ADD-SEZ / ET C (737) SEZ-IST / TK C (A333) IST-FRA / TK C (A321) FRA-ARN / LH C (A320neo)