Spørsmål; ser ut til å bli 330 og 330 neo. Hvilken seterad anbefales? Vi vil sitte sammen, så det blir i midten.
Ringte Tallinn, snakket med et par forskjellige, inkludert "supervisor" (eller de snakket med supervisor) og de mente at dette ikke var en lovlig rute. Så jeg fikk ikke booket dette Noen tips der ute? Og ja, jeg forklarte tydelig at det skulle brukes 2 x CT og 2 enkeltreiser
Flyselskap: SK Klasse: Biz Avreise fra: Oslo Destinasjon: LA/DC Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall poeng brukt: 60.000 + FP Skatter & avgifter (per person): 802 NOK Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: Sep. 2021 Booket: Nov. 2020 Flyvninger: OSL - CPH: SK Plus (A320Neo) CPH - LAX: SK Biz (A350) IAD - CPH: SK Biz (A330) CPH - OSL: SK Plus (A320Neo) Kommentar: Det er for dumt å ikke booke tur til LA når man har muligheten. Så da booket jeg tur til LA. Tar en tur innom DC på vei hjem for å hilse på Joe (Donald har jo flyttet innen den tid). Flyet mellom LAX og DC må jeg nok kjøpe utenom.
Flyselskap: LH/NH Klasse: Biz/First Avreise fra: OSL Destinasjon: HND Enveis, T/R, Open Jaw: Enveis (foreløpig) Antall poeng brukt: 135000 + CT Skatter & avgifter: NOK 2724 inkludert booking fee for 2pers Antall reisende: 2 Reisen finner sted i: Oktober 2021 Booket: November 2020 Flyvninger: OSL-FRA / LH Biz (A320) FRA-LHR / LH biz LHR-HND / NH first (777-300ER – 2019 kabin) Booka denne einvegs for og sikre x2 NH F i ny kabin på utreise. Retur blir lagt til, eller skulle ein ordna x1 einvegs til og ta retur via LAX/JFK? Og det blir nok direkte OSL-LHR når SK opnar opp slik at ein kan få litt meir tid i lounge på LHR.
Flyselskap: TK, CA Klasse: C, F Avreise fra: Bishkek Destinasjon: Beijing Enveis, T/R, Open Jaw: Enveis Antall poeng brukt: 84.000 (For begge. Ingen CT) Skatter & avgifter (per person): 987 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Juli 2021 Booket: Nov. 2020 Flyvninger: FRU - IST / TK Biz (B737) IST - FRA / TK Biz (A332) FRA - PEK / CA F (B747) Bytter selvfølgelig til LH720 FRA-PEK når den blir ledig i first
Jeg ringte Tallinn og sa jeg ikke hadde CT. Virket ikke som om at det var et problem. Kanskje jeg var heldig.
Jeg har bestilt bonusturer både med og uten CT ved å ringe/maile SAS ...jeg har ennå ikke snakket med noen i Tallinn
Okay. Siden bookinger m staralliance er blokket på sas.no trodde jeg man kun fikk tur med CT vha Tallin. Hvordan finner man evt ledig bonusbill m f.eks turkish da? Er sugen på en tur i biz til Maldivene. Ser TK flyr osl- ist-male?
Søk/Finn flygninger på Expertflyer og ring eller Mail SAS ... er du diamant mailer diamantmailen i Danmark .. eller gull Danmark .. forhold deg alltid til Danmark på Mail .. virker som de har bedre oversikt/fullmakt enn «tüverrr Svenson»
Flyselskap: LH/NH Klasse: Biz/First Avreise fra: OSL Destinasjon: HND Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 112500 + CT Skatter & avgifter: NOK 1661 inkludert booking fee Antall reisende: 1 Reisen finner sted i: Oktober 2021 Booket: November 2020 Flyvninger: OSL-FRA / LH Biz (A320) FRA-HND / NH First (777-300ER – 2019 kabin) HND-FRA / NH First (777-300ER – 2019 kabin) FRA-OSL LH Biz (A320) Begynner å bli ein del nordmenn som skal til Tokyo neste høst, så eg føyer meg inn i rekka der. Var egentlig tenkt å snekre sammen en tur med SK i Biz til Lax og så ta turen vidare til Japan og Europa med ANA, men datoane går ikkje opp. Så då blir det ein kjapp helgetur til Tokyo i staden for. Hadde gleda av å fly ANA "the room" i fjor HND-LHR og det var ein meget trivelig opplevelse, så her er forventningane til 23 timar i "the suite" absolutt på plass!
Hva er erfaringen med å ringe til CT-telefonen om dagen? Jeg har ringt et par ganger og kommer alltid til de nye på Kypros (basert på aksenten), og de ser sjeldent den samme tilgjengeligheten som jeg ser i Awardfares. Begynner å lure på hvor mye agentrulett jeg skal benytte meg av, eller om Awardfares virkelig stemmer så dårlig med det de ser på CT-telefonen. De finner bare plasser i Economy på LH2420 MUC-ARN 12. oktober 2021, men Awardfares viser også plasser i Business.
LH har vist seg å være litt tricky å få booket i Biz hvis du ikke blir å fly med de videre ut ifra Europa / Til Europa. Så der hender det ofte at man kun får Economy.