Flyselskap: Austrian, Swiss Klasse: Business Destinasjon: SIN T/R Antall poeng brukt: 210.000 EBP Skatter & avgifter (per person): 950+450 kr Antall reisende: 2 Reisen finner sted i: Desember 2021 Booket: September 2021 OSL - VIE // OS Business // Embraer 195 VIE - ZRH // OS Business // A320 ZRH - SIN // LX Business // 77W SIN - ZRH // LX Business // 77W ZRH - OSL // LX Business // A220 Håpet er å endre til First på tur-retur mellom Europa og Singapore, men er usikker på hvor lett det er i julesesongen...
Flyselskap: Swiss, Austrian Klasse: Business Destinasjon: BKK Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 165K EB-poeng Skatter & avgifter (per person): 1275kr Antall reisende: 1 Reisen finner sted i: Nov/Des 2021 Booket: Sept 2021 OSL - ZRH // LX C ZRH - BKK // LX C BKK - VIE // OS C VIE - OSL // OS C Tentativ booking, kommer an på hva som skjer med karantenebestemmelser i Thailand.
Flyselskap: Turkish Klasse: Økonomi Destinasjon: MLE Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 80000 + CT Skatter & avgifter (per person): 848+450kr Antall reisende: 2 Reisen finner sted i: Juli/August 2022 Booket: September 2021 OSL - IST // TK X IST - MLE// TK X MLE - IST// TK X IST - OSL // TK X CT fra 2020 med tur til Bali ble kansellert forrige måned, og måtte brukes før den utløpte. Håper å få oppgradert til C om disse billettene blir sluppet ut..
Flyselskap: ANA (og etterhvert SAS for tilslutningsflightene frem og tilbake til LHR når de slippes) Klasse: F Destinasjon: HND Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 112500 + CT Skatter & avgifter (per person): Pt ca 3400 før tilslutningsflighter blir lagt til, og prisen går ned når reisen ikke starter på LHR. Antall reisende: 1 Reisen finner sted i: Sept 2022 Booket: Sept 2021 LHR - HND ANA ny F HND - KHR ANA ny F Etter at ANA kansellerte masse flighter i november ble det avklart at jorden rundt med ANA F HND-ORD røk. Søkte på awardfares og fant en helgetur i sept neste år, og sendte mail til Janni. I mellomtiden hadde søndagsreturen blitt tatt av noen andre, men Janni holdt av mandagsretur. Ringte inn og kom gjennom etter ca 10 min, og fikk svært konstruktiv hjelp av en svenske til å kansellere jorden rundt i november i år som var på to bookinger (en med CT). Fordi det ville ta noe tid å frigjøre CT'en (som er en 2019 CT), og det var fare for at det først ville skje på mandag til uken, hvor billettene ville være borte, så utstedte han billettene og trakk pengene, og sa at han ville følge opp å trekke poengene når CT'en var frigjort. Ekstremt konstruktiv og god service både fra diamantmail og CT-telefon!
I går ble HND-ORD kansellert av ANA. Jeg satt da igjen med en litt kronglete (umulig) reiserute. Sjekket litt på AF, og fant en retur som kunne være mulig. Sendte avgårde e-post til DK, med alt 1: ANA F til LHR, og alt 2: SAS biz via CPH. ANA var ledig, og jeg har nå følgende tur: OSL-FRA LH Eco 14 timer i Frankfurt FRA-HND NH F gammel kabin? 28 timer i Tokyo HND-LHR NH F ny kabin 19 timer i London LHR-OSL SK Eco USA ville jo uansett ikke ha besøk av meg, så det at den flighten ble kansellert gjorde egentlig ikke så mye. Hadde det ikke vært noe ledig hjem fra HND hadde jeg kansellert hele turen, men nå er det jo i teorien mulig å gjennomføre reisen, og bli på HND i 28 timer, frem til returen. Vi får se. Håpet om ANA Få lever fortsatt! Edit: Ingen endring i pris, verken penger eller poeng. Er litt usikker på om det egentlig ble brukt en CT her.
HND-FRA kansellert, fikk rebooket ANA F en dag senere enn planlagt NRT-ORD og videre ORD-CPH-SVG med SAS Go. Ingen poengendring/avgiftsendringer.
Avreise fra: OSL Destinasjon: EWR Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 130 000 poeng + CT Skatter & avgifter (per person): ca 1219 kr Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Nov 2021 Booket: Sep 2021 Flyvninger: OSL-ZRH / LX Biz (A320) ZRH-EWR / LX Biz (A330-300) EWR - FRA/ LH Biz (747-8i) FRA-OSL / LH Biz (A320)
Avreise fra: OSL Destinasjon: CUN Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 260 000 poeng + 2xCT Skatter & avgifter (per person): ca 2000 kr Antall reisende: 2 voksne+2 barn Reisen finner sted i: JUN/JUL 22 Booket: Sep 2021 Flyvninger: OSL-MAN / SAS Plus 737-800 MAN-LIS / TAP Biz EMB 190 LIS-CUN / TAP Biz A330 NEO CUN-IST / TK Biz 789 IST-OSL / TK Biz A321-/200 2x ct med utløp om en uke ble brukt for sommerferien 2022 til Cancun. Takk for hjelpen til Janni på dk.mailen og en fin fyr fra forumet for lån av awardhacks tilgang. Heldigvis samme terminal videre med TAP men redd for både oss og bagasje i Manchester grunnet layover i Manchester på kun 40min. Om noen finner en bedre løsning OSL-CUN i perioden 18-20 juni 22, så skrik ut
Da fikk jeg booket CT på Biz til Singapore med Swiss og Turkish, også fikk jeg booket en strategisk "sjakk booking" i CT-billetten slik at jeg kan spille bingo etter ett bedre selskap eller i det minste få 600 Euro i kompensasjon om de skulle føkke det til på reise ned
Ja, det er i den komboen fella ligger, så reiser med "carry on" i forhold til de viktige tingene også en innsjekket slitt bruktkoffert med litt gammelt tøy som skal kastes uansett. Det er jo tross alt greit å få betalt for søpla mi
Alltid spennende når noen forsøker å svindle andre for penger, uten å være flau og dele det på et forum for å skryte ..
Det er ikke å svindle, det er flyselskapene og myndighetene som har lagt reglene og jeg bare følger dem jeg. Det trikset der lærte jeg fra mr Ben Schlappig, så det er ikke noe nytt i grunn
Har jeg ikke lest noe liknende på riksdekkende aviser i det siste? Var det «sjakk bombing» han drev med fra gutterommet, eller husker jeg feil
Flyselskap: SK, LX, TK Klasse: Plus og Business Avreise fra: OSL Destinasjon: SIN Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 210.000 + CT Skatter & avgifter (per person): kr 1086 per voksen Antall reisende: 2 voksne + spedbarn Reisen finner sted i: Desember 2021 Booket: September 2021 Flyvninger: OSL-ZRH / SK Plus (A320neo) ZRH-SIN / LX Business (777-300ER) SIN-IST / TK Business (787-9) IST-OSL / TK Business (A321) Kommentar: Romjulstur til Singapore. Ørlite håp om at signaler om gjenåpning kan bety karantenefri innreise innen året er omme.
Klasse: Business, økonomi Flyselskap: SK, SWISS, AUSTRIAN Destinasjon: BKK Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 165K EB-poeng Skatter & avgifter (per person): 1275kr Antall reisende: 1 Reisen finner sted i: Nov/Des 2021 Booket: Sept, endret sept 2021 XXX-OSL // SK Plus dagen før OSL - FRA// LH X FRA - HKT(!) - BKK // TG C. BKK - VIE // OS C VIE - OSL // OS C OSL-XXX // SK Plus Allerede første schedule change, LX skifter fra 17.55 til 13.10, så byttet avreisedag og la inn tid til C-19-test på OSL. Litt kronglete med fuelstopp 1,5t i Phuket på vei til BKK.
Klasse: Business & plus Flyselskap: LH, ET & SK Destinasjon: SEZ Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 105K EB-poeng +CT Skatter & avgifter (per person): 1908kr Antall reisende: 2 Reisen finner sted i: okt 2021 Booket: sept 2021 OSL - MUC // LH C MUC - LHR // LH C LHR - ADD // ET C. ADD - SEZ // ET C SEZ- ADD // ET C ADD - ARN // ET C ARN - OSL // SK Plus Siden Bali utgår så ble denne bestilt som en erstatning. 1 uke på Sychellene skal nok også gå helt greit. Vi er optimistiske på denne men det må gjøres mer research nærmere avreise. Når det gjelder selve bookingen så er OSL - LHR direkte på utreisen ønskelig samt å endre hjemreisen til ARN-OSL til ET teknisk stopp uten flybytte, det var pr dags dato ikke mulig ifølge agenten, vi må derfor ta til takke med SK Plus. Men dette håper jeg å få optimalisert nærmere avreise.