Fjerde forsøk på Tokyo-tur... Fikk mail fra SAS om at ANA hadde kansellert hjemreisen så da var det bare å ringe inn til kundeservice. Fikk hjelp av en trivelig agent som raskt fant ruta jeg på forhånd hadde søkt opp på Awardfares. Han ordnet også mer effektiv reiserute til og fra Zürich enn jeg klarte, så dette funka greit. Klasse: Business Avreise fra: TRD Destinasjon: NRT Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 165.000 + CT Skatter & Avgifter (pr. person): mistet oversikten etter X antall ombookinger Antall reisende: 2 Reisen finner sted: Juni 2022 Booket: September 2021 Flyvninger: SK C TRD-CPH / LX C CPH-ZRH / LX C ZRH-NRT / 777-300ER LX C NRT-ZRH / 777-300ER LX C ZRH-ARN / A320-100/200 SK C ARN-TRD / CRJ900
Oppdatering Flyselskap: SAS, Thai Klasse: Business, Plus, Avreise fra: Oslo Destinasjon: Bangkok Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 165.000 + 1 stk CT Skatter og avgifter per person: 1332 kr Antall reisende: 2 stk Reisen finner sted i: November - Desember 2021 Booket: Mars 2021, endret Sep 2021 OSL-CPH (SK C) CPH-BKK (TG C) BKK-ARN (TG C) ARN-OSL (SK C) Mor og far ville heller fly med Thai så da slo vi til her når det ble tilgjengelige billetter. Dansk gullmail var skeptiske til å endre en reise med utløpt CT, men en rask screenshot av deres egen bekreftelse på at dette var OK ved bestillingstidspunkt så løste det seg likevel, men med beskjed om at jeg dessverre ikke kom til å få endret denne igjen. BKK-ARN har et stopp i Phuket på veien, men det får gå. Da gjenstår det bare å se om Thailand mykner opp karantenekravene til November eller ikke.
Som mange andre her er vi også rammet av ANA-kansellinger. Vi hadde funnet en fin rute til Tokyo, Taiwan og Bangkok, men nå prøver vi på kortest mulig vei til Phuket slik at det er større mulighet for at vi faktisk kan reise. Flyselskap: SAS; Thai, Swiss, Lufthansa Klasse: Business & Økonomi Avreise fra: OSL Destinasjon: HKT Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall poeng brukt: 165.000 + CT Skatter & avgifter (per person): kr 1.519 per voksen Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Desember 2021 Booket: September 2021 Flyvninger: OSL-FRA / SK Go (737-800) FRA-HKT / TG Business (777-300) BKK-ZRH / LX Business (777-300ER) ZRH-FRA / LX Business (A320) FRA-HAM / LH økonomi (A321) HAM-OSL / SK Go (737-800) Kommentar: Litt kronglete hjemreise, så får se om vi klarer å justere på den.
Prøver å optimalisere denne litt, for å ha større sjanse til at den faktisk lar seg gjennomføre. Layover i FRA og LHR er kuttet, og ruten ser nå slik ut: OSL-FRA LH Eco FRA-HND NH F gammel kabin? 28 timer i Tokyo (Eller på HND..) HND-LHR NH F ny kabin LHR-FRA LH Eco FRA-OSL LH Eco Først ble utreisen på feil dag, og så ble telefonen brutt. Men det ordnet seg til slutt. Har nå løst "problemet" med å klare å ha en test til LHR 3 dager før, men nå er den store utfordringen å få lov til å henge på HND i et døgn..
Allerede dagen etter ble denne reisen endret pga kansellering av leg OSL - ZRH. Fikk ny utreise dagen etter, som gjorde at jeg også måtte ha retur dagen etter. Returen ble først med TAP, men så fikk jeg endret den til Lufthansa siden vi foretrekker dårligere hw og Champagne fremfor Espumante og +1t reisetid. Flyvninger: OSL-ZRH / LX Biz (A320) ZRH-EWR / LX Biz (A330-300) EWR - MUC/ LH Biz (A350) FRA-OSL / LH Biz (A320)
Dagen etter at USA meldte at vi kan få lov til å komme inn i landet etter november, så fikk jeg melding om at hjemreisen fra SFO var kansellert. De var veldig snille og booket meg om til dagen før, men på det tidspunktet er jeg på konsert.. Så da ble gode råd dyre, men CT-telefonen kunne ikke hjelpe med dessverre. SAS beste tilgjengelighet ble løsningen. Heldigvis er det mye poeng i omløp. Ny rute: Avreise fra: OSL Destinasjon: SFO Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 169.000p Beste tilgjengelighet Skatter & avgifter (per person): 952,- Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: Desember 2021 Booket: Juli 2021 Flyvninger: OSL-CPH / SK Plus (A320neo) CPH-SFO / SK Biz (A350) SFO-CPH / SK Biz (A350) CPH-OSL / SK Plus (A320neo) Bonusen er jo at man får ca 24.000 grunnpoeng i retur. Skal bli enkelt å beholde EBD neste år!
Here we go again, tredje schedule change på ti dager: Flyselskap: TG, SK, LX Destinasjon: BKK Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 165K EB-poeng Skatter & avgifter (per person): 1275kr Antall reisende: 1 Reisen finner sted i: Nov/Des 2021 Booket: Sept, endret sept 2021 XXX-OSL // SK Plus dagen før OSL - FRA// LH X FRA - HKT(!) - BKK // TG C. BKK - ZRH // LX C ZRH - OSL // SK X OSL-XXX // SK X
Swiss kansellerte ZRH-SIN og flyttet oss en dag senere, noe som medfører ruteendring med overnatting. OSL - DUS // SAS Business // B737 m/overnatting DUS - ZRH // LX Business // A321NEO ZRH - SIN // LX Business // 77W SIN - IST // TK Business // B787 IST - OSL // TK Business // A330 Vi skulle egentlig prøve TK 787 for første gang i påsken 2020, men reisen ble selvfølgelig kansellert pga. C-19. Nå blir det spennende å se om vi får gjennomført det denne gangen, forhåpentligvis åpner Singapore innreise for oss før den tid.
2\4 legs ble avlyst.. så denne gikk i vasken. Flyselskap: SAS/Lufthansa Klasse: Business og ECO Avreise fra: OSL Destinasjon: KIX (Osaka) T/R Antall poeng brukt: 165 000 Med CT Skatter & avgifter (per person): Usikkert Antall reisende: 2+1infant voksne Reisen finner sted i: Mars 2021 Bokket : November/des 2020 jan 2021, September 2021. Fikk bokket om i dag: OSL-FRA C FRA-MUC C MUC-KIX C LH742 A350-900 KIX-MUC C LH743 A350-900 MUC-OSL C
Flyselskap: LH, ANA, LX, SK Destinasjon: NRT Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 165K EB-poeng Skatter & avgifter (per person): 1674,- Antall reisende: 2 Reisen finner sted i: Februar 2022 Booket: Sept 2021 BGO-FRA-BRU LH BRU-NRT ANA NRT-ZRH-OSL LX OSL-BRO SK Hadde litt poeng med utløp som trengte bein å gå på, og satser på ANA og LX biz leverer. Hadde ønsket meg first såklart, men tilgangen er så som så når jeg er såpass seint ute. Har et ørlite håp om LH eller ANA skal dukke opp first fra FRA etterhvert som det nærmer seg.
Avreise fra: OSL Destinasjon: MIA Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 90K fly premium. Skatter & avgifter (per person): ca 500,- Antall reisende: 1voksen + 1barn Reisen finner sted i: Desember 2021 Booket: ca 330 dager tidligere. Flyvninger: OSL-MIA SK Biz (A350) MIA-CPH / SK Biz (A350) CPH-OSL / SK Plus (737-800) En stund siden jeg booket men nå ser det langt lysere ut for at reisen kan gjennomføres. Herlige billetter med A350 t/r Miami, jeg avlyser julen om den ikke lar seg gjennomføre Har en nøyaktig lik booking for fruen og barn nr 2 i plus. Krysser fingrene for at det slippes biz billetter før avreise. Om det ikke gjør det, finnes det forhåpentligvis fortsatt mulighet for oppgradering før avreise, evt ved gaten.
Avreise fra: OSL Destinasjon: EWR/MIA Enveis, T/R, Open Jaw: Open jaw Antall poeng brukt: 90K fly premium. Skatter & avgifter (per person): ca 500,- Antall reisende: 1voksen + 1barn Reisen finner sted i: Desember/Jan 2021/2022 Booket: ca 330 dager tidligere. Flyvninger: OSL-EWR SK Biz (A330) MIA-ARN/ SK Biz (A350) ARN-OSL / SK Plus (737-800) En stund siden jeg booket denne og dette er en back up for reisen rett over. Tanken om 3-5 dager i New York rett før jul og nyttårsaften i Miami er god. Må da evt kjøpe billetter til Florida og de billigste jeg har funnet ligger på ca 6K for 2voksne+2barn. Har en nøyaktig lik booking for fruen og barn nr 2 i plus. Krysser fingrene for at det slippes biz billetter før avreise. Om det ikke kommer, finnes det forhåpentligvis fortsatt mulighet for oppgradering før avreise, evt ved gaten.
Flyselskap: SAS & United Klasse: Business Avreise fra: OSL Destinasjon: NAS Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 82.500 + CT Skatter & avgifter (per person): kr 1.774 Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: Desember 2021 Booket: September 2021 Flyvninger: OSL-EWR / SK Business EWR-NAS / UA Business NAS-EWR / UA Business EWR-OSL / SK Business
Flyselskap: Austrian, ANA, Thai og Swiss Klasse: Business Avreise fra: OSL Destinasjon: TSA/TPE Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 82500 + CT Skatter & avgifter (per person): NOK 792,- Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: Juli 2022 Booket: Sept. 2021 Flyvninger: OSL-VIE- OS biz (E195) VIE-NRT - OS biz (B777-200) HND-TSA - NH biz (B767-300) TPE-BKK - TG biz (A350-900) BKK-ZRH - LX biz (B777-300ER) ZRH-OSL - LX biz (A320-100/200) Kommentar: Det er ikke aktuelt å reise til Taiwan i november fordi jeg må være i karantene i 14 dager hvis jeg velger å reise. Jeg er derfor forberedt på å miste CT'en fordi den allerede er gått ut. Gleden er derfor stor da Swiss kansellerte OSL-ZRH. Siden jeg allerede har booket fire bonusreiser i første halvdelen 2022, utsetter jeg denne turen til juli 2022. Målet er fremdeles å prøve så mange forskjellige biz-produkter som mulig, så LX er fremdeles med. BR er derimot byttet ut med OS siden jeg allerede har booket BR hjem fra Taiwan april 2022.
Flyvninger: OSL-WAW / LO Biz WAW-LHR / LO Biz LHR-YUL / AC Biz YUL-YYZ / AC Eco YYZ-YUL / AC Biz YUL-FRA / AC Biz FRA-OSL / SK Plus Kommentar: Fikk endret utreisen via ARN til WAW med LO Biz isteden. Dermed blir det FT og Lounge på OSL. Også spennende å prøve LOT. Har aldri flydd med de.
Flyselskap: SK,ANA Klasse: Plus,Business, First Avreise fra: OSL Destinasjon: LAX/HND Enveis, T/R, Open Jaw: 2x T/R Antall poeng brukt: 172500 + CT og FP Skatter & avgifter (per person): ca 18000 NOK Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: August 2022 Booket: Sept. 2021 Flyvninger: OSL-ARN // A320 Neo // SK Plus ARN-ORD // A330 // SK Business ORD-LAX// ?? // ?? LAX-HND // 777-300ER // ANA F (ny suite) HND-LAX // 777-300ER // ANA F (ny suite) LAX-CPH // A350 // SAS Business CPH-OSLO // A320 Neo // SK Plus Kommentar: Etter at ANA kansellerte HND-HNL-HND på turen min i Januar satt jeg igjen med en ubrukelig booking, er også tvilende til at Japan er åpen i Januar. Med utgående CT og dårlig tilgjengelighet mellom LHR/FRA-HND fant jeg en alternativ løsning. Fly premium med SAS til ORD og hjem fra LAX, gjenstår bare og finne connection mellom ORD og LAX på vei ut - her har jeg en voucher fra Southwest som jeg tenker bruke. T/R LAX-HND med ANA F - flighetene er satt opp med ny suite - bekreftet via dummy booking hos ANA og setekart i EF.. Har 13 timer(+ litt tidsfoskjell) fra jeg lander på ORD til flyet går fra LAX 18 timer i Tokyo 42 timer i LAX(satser på og finne reise hjem en dag tidligere)
Flyselskap: ANA Klasse: First Avreise fra: JFK Destinasjon: HND Retur til: LAX Enveis, T/R, Open Jaw: Open jaw Antall poeng brukt: 112500 + CT Skatter & avgifter (per person): ca 950 NOK Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: September 2022 Booket: September 2021 Flyvninger: JFK-HND // 777-300ER // ANA F (ny suite) HND-LAX // 777-300ER // ANA F (ny suite) Planen er at dette skal bli reisen, når jeg får lagt til OSL-EWR, og LAX-CPH-OSL: Kommentar: Følger i @Lars J 's fotspor, og tar en tur over den andre dammen om et år. Fant først utreise fra ORD med gammel kabin, og så var det for kort kø på CT-telefonen, så jeg fikk ikke sjekket alt jeg skulle mens jeg ventet. Etter at den var booket, så sjekket jeg utreise fra JFK, og det var ledig på samme dato. Med ny kabin, i 14 timer. Så da ringte jeg opp igjen, og byttet utreise. Må legge til SAS OSL-EWR og LAX-CPH-OSL når det slippes. Jeg er rimelig fleksibel på avreise og hjemreise, så det skal la seg ordne. Da blir det 60k poeng til. Og en ganske fin tur. Har ca 48 timer i Tokyo, og så vil tiden vise hvor mye tid jeg får i NYC og LA. Tanken er å teste TWA-hotellet på JFK, så får vi se om det blir noe av.
Flyselskap: SAS Klasse: Business/Plus Destinasjon: LAX/SFO (og Vegas) Enveis, T/R, Open Jaw: Open jaw Antall poeng brukt: 81047 poeng (minus 9375 grunnpoeng i opptjening på returen) Skatter & avgifter (per person): 735 NOK Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: midten av november 2021 Booket: september 2021 (i dag) Flyvninger: XXX-OSL-CPH-LAX // SFO-CPH-OSL-XXX. A350 på utreisen, A340 på returen. Business med Fly Premium på utreisen og Plus Smart betalt med poeng på retur. Hadde faktisk returen bestilt som en enveis bonusreise i Business fra SFO fra før, hvor jeg kunne lagt til utreisen for å få Business begge veier. Denne blir jeg i stedet å avbestille. Valgte Plus Smart på returen for å sikre diamant i neste opptjeningsperiode da jeg tviler på at SAS forlenger status for perioden som slutter i oktober 2022. Returen gir totalt (6000+750+750)*1,25*4 = 37500 grunnpoeng og statuspoeng. Planlegger å legge inn et minstebud med Plusgrade. Går det gjennom får jeg ytterligere 3750 grunnpoeng + 11250 statuspoeng. Denne tikket forøvrig inn to timer etter innlevert søknad. Nå håper jeg bare Biden åpner opp som annonsert i starten av november.
Flyselskap: SAS / Lufthansa / Air Canada Klasse: Business/Plus/Economy Destinasjon: YYC/EWR Enveis, T/R, Open Jaw: Open jaw Antall poeng brukt: 130000 poeng Skatter & avgifter (per person): 674 NOK + 450 Service Fee :/ Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: August 2022 Booket: september 2021 Flyvninger: MOL - OSL - FRA - YVR - YYC -EWR - OSL - MOL Ikke kalrt med flytype ennå, men det ser ut som 777-300ER med Air Canada og A330-300 med SAS. Kunne ikke velge seter på SAS flygninger, men vindu skal det bli. Det er pluss med SAS innenriks, BIZ med Lufthansa, Air Canada til YVR, men Eco på siste delen (skal overleve 84 minutter i Eco^^). Første gang SAS BIZ... veldig spent på den. Dessverre ikke i A350. Eneste jeg må fortsatt bestille er YYC til EWR/JFK/LGA. Her blir det enten brent flere poeng for BIZ eller betalt for Eco/Plus Hotellene bestilt gjennom Hotels.com og det kan bli 7000 poeng i retur. Fant ut at å ha hotel i Newark er betydelig billigere enn i NYC. Siden jeg ikke kan gå high end, så ble det Residence Inn by Marriot i Calgary sentrum (6 netter) og TRYP by Wyndham i Newark sentrum (3 netter). I e fornøyd. Nå er det bare å håpe at denne reisen lar seg gjennomføre.
Flyselskap: Austrian, United, Lufthansa Klasse: Business, eco Avreise fra: Stockholm (ARN) Destinasjon: Cancun (CUN) Enveis, T/R, Open Jaw: Open jaw Antal poeng brukt: 260.000 +1 CT Skatter & avgifter (per person): ca 2500 NOK Antall reisende: 2 voksne og 1 unge på tre år Reisen finner sted i: Desember 2021 Booket: September 2021 Flyvninger: ARN-VIE / OS C VIE-EWR / OS C (767-300) EWR-CUN / UA X (737) MEX-MUC / LH C (A350-900) MUC-ARN / LH C (A320) Kommentar: Er ikke helt fornøyd her, skal forsøke å unngå transfer i USA. Jeg syntes det er mye støy på Awardfares nå som Air Canada sitt program viser utrolig mye tilgjengelighet som EB tilsynelatende ikke kan booke. Er det noen som vet hvor jeg kan finne Air Canada flights som er bookbar for EB, eller må jeg bare sitte å spørre dem på telefon? Jeg tenker AC er beste alternativ hvis jeg finner tilgjengelighet