Et lite tips, denne tråden er kun for vellykkede bookinger. Spørsmål som dette stilles i disse trådene https://insideflyer.no/forums/threads/bonushjelp.28/page-171 https://insideflyer.no/forums/threa...ninger-eller-andre-poengreiser.16163/page-149
Flyselskap: SK, TK Klasse: Business; Plus og Go! Avreise fra: OSL Destinasjon: BKK. Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 330000 + 2xCT Skatter & avgifter (per person): ca kr 950,- + service fee 450+ 150x4 endringsgebyr. Antall reisende: 2 voksne + 2 barn Reisen finner sted i: Juni/juli 2023 Booket: August 2022/November 2022. Flyvninger: OSL-AMS / SK Plus (A320) AMS-CPH / SK Go (Canadair Crj 900) CPH-IST / TK Business (A321-100/200) IST-BKK / TK Business (A330-300) BKK-IST / TK Business (A330-300) IST-CPH / TK Business (A321-100/200) CPH-OSL / SK Go (A320) Kommentar: Sommerferien 2023 Thailand endelig i boks. Med 2 pax CT som går ut 31.12 så var det fint få tilslutning til OSL. OSL-CPH er en av få dager Sas ikke har sluppet bonusbilleter på for hele 2023. Da må vi ta melkeruten om Ams. Blir en overnatting i Køben. Det jeg ikke forstår er miksen med go, plus og biz? Jeg så ledig plus på AMS-CPH og CPH-OSL men det så ikke agenten.
Flyselskap: Ethiopian, Air Canada, LOT Klasse: Business Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Buenos Aires (EZE) / Santiage de Chile (SCL) Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antal poeng brukt: 165.000 Skatter & avgifter (per person): 1.293 NOK p.p. Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Oktober - November 2023 Booket: November 2022 Flyvninger: OSL-ADD/ ET Biz (787-9) ADD-EZE / ET Biz (787) --------- Kjøper egen billett BUE(AEP)-MDZ og MDZ-SCL --------- SCL-YYZ / AC Biz (787-9) YYZ-WAW / LO Biz (787-9) WAW-OSL / LO Biz (737-800) Første versjon booket med 2022-CT for å ha fleksibilitet til gjøre endringer fremover. Damen booket velvillig alle flights jeg hadde funnet, men når vi kom til betaling stoppet alt opp, og hun ringte EB-avd. Etter en stund kom hun tilbake og sa at det var en ulovlig ruting fordi strekningene ikke var "rette nok". Jeg tok leksa om Open jaw, men hun ga seg ikke. Fant et par andre alternativer, men klarte heller ikke å prise de. Ny runde med EB-avd. og det endte med at jeg fikk opprinnelig ruting som jeg hadde funnet. Tok en time, men kom i mål! Ser frem til fire uker i Sør-Amerika neste høst som også skal inkludere et lite besøk i Uruguay.
Klasse: Business Avreise: OSL Destinasjon: HAV/CUN Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall poeng brukt: 147500 + CT Skatter & avgifter (per person): 2080,- Antall reisende: 2 Reisen finner sted i: OKT 2023 Booket: November 2022 Flyvninger: OSL - BRU / SN Biz (A319) BRU - IST/ TK Biz (A321) IST - HAV / TK Biz (787-9) (HAV - CUN på egen billett) CUN - IST / TK Biz (777-300ER) IST - BRU / TK Biz (A321) BRU - CPH / SK Plus CPH - OSL / SK Plus Kommentar: Da er neste års høstferie booket. Veldig spent på Havana, og planlegger å ta en titt på Mayapyramidene i Chichen Itza i tillegg. Ikke veldig kompetent agent, hele samtalen tok i overkant av 40 min. Etter at e-ticket ble utsendt oppdaget jeg at han hadde skrevet inn feil kjønn. Dette skulle han selvsagt fikse, ikke noe problem. Var på hold i rundt 15 min og begynte å bli bekymret. Håpet alt var i orden, da datoene passet veldig godt for oss. Da han kom tilbake sa han at billettene måtte kanselleres og bestilles på nytt, og at i mellomtiden var biz tilgjengeligheten borte.. Akkurat som fryktet, tenkte jeg. Men neida, kun IST-OSL som hadde forsvunnet. Alle andre legs var ok. Så da ble det en liten strafferunde via BRU og CPH, men det skal overleves. Alt ble tross alt i biz.
Klasse: Business Avreise: TRD Destinasjon: JFK Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 130.000 + CT Skatter & avgifter (per person): 1300,- Antall reisende: 2 Reisen finner sted i: Mars 2023 Booket: November 2022 Flyvninger: TRD - OSL / SK Plus (A320neo) OSL - CPH / SK Plus (A321-100/200) CPH - ZRH / LX Biz (A320-100/200) Overnatting i Zurich. ZRH - JFK / LX Biz (A330-300) JFK - GVA / LX Biz (A330-300) GVA - ZRH / LX Biz ZRH - OSL / SK Plus (A320neo) OSL - TRD / SK Plus (A320neo) Kommentar: CT med varighet til 30.11.22 så den måtte brukes. Denne tror jeg ble tjent opp tilbake i 2019, og lå gjennom hele Covid (med maaaaange endringer) med en booking som til slutt ble kansellert tidligere i år. På tide å få brukt denne. Booket først ZRH-JFK online (fant ikke rute hele veien online). Ringte deretter inn for å få lagt inn flights med start og slutt i Trondheim. Gikk raskt og hun på telefon fant samme flights intra-europa som jeg fant online.
Flyselskap: SAS, United, Swiss, Helvetic Klasse: Plus, Business, Eco, Go Avreise fra: Trondheim Lufthavn (TRD) Destinasjon: New York (EWR/JFK) Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antal poeng brukt: 260.000 Skatter & avgifter (per person): 2050 Antall reisende: 3 voksne, 1 barn Reisen finner sted i: August/september 2023 Booket: November 2022 Flyvninger: TRD-OSL SK+ OSL-LHR SK+ LHR-EWR UA Polaris, 767 JFK-GVA LX biz GVA-CPH Helvetic eco CPH-OSL SK Go OSL-TRD SK Go Fant egentlig tilgjengelighet begge veier med LX, noe som krevde overnatting, men svensken på telefonen fant ikke det jeg så på SAS.no. Men - han kom selv med et forslag om United fra Heathrow, som også hadde 4 ledige i biz, og litt Polaris sier man ikke nei til. Variasjon er jo som kjent livets krydder. En del traurig eco på vei hjem, får se om det dukker opp noe bedre etterhvert når sommerprogrammet forhåpentligvis blir litt fetere enn det er nå.
Klasse: Øko og first Avreise fra: EVE Destinasjon: HND Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 112500 + CT Skatter & avgifter (per person): ca. 2000kr Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: Okt 2023 Booket: Okt/Nov 2022 Flyvninger: EVE-OSL / SK GO (A320neo) OSL-LHR / SK GO (A320neo) LHR-HND / ANA FIRST (777-300ER) HND-LHR / ANA FIRST (777-300ER) LHR-OSL / SK GO (A320neo) OSL-EVE / SK GO (A320neo) Kommentar: Etter en måneds tid med søking så klarte jeg til slutt å snekre sammen en ny tur til Japan. Jeg fløy en lignende tur nå i høst (via BKK på retur, Japan var nokså lukket), men da i business på returen. Å fly first med ANA var en helt magisk, så etter hjemkomsten var jeg raskt igang med å lete etter ny tur i 2023. Tilgjengeligheten på first til Japan fra Europa er som kjent veldig dårlig, så var først heldig å snappe opp en billett LHR-HND for en måneds tid siden. Noen dager senere ordnet jeg resten av reisa med bl.a retur i business HND-FRA. Jeg regnet ikke med at det skulle dukke opp noe first på retur, men jeg hadde et par alerts på det. Så, lørdag for et par uker siden, plinget det i telefonen. Awardfares viste en ledig first HND-LHR. Jeg skøv fra meg tacoen og sa til kona at her må det prioriteres! Jeg ringte SAS innen det hadde gått to minutter, og den engelsktalende agenten fant heldigvis billetten (måtte selvfølgelig sette meg på hold fem ganger før alt var ordnet). Å få utstedt billetter tok som vanlig flere dager og jeg måtte ringe et par ganger for å purre på. Jeg var nervøs for at nok en reise skulle glippe pga tregheten i systemet (har skjedd meg flere ganger). SAS kundeservice er noe upålitelig og dårlige greier. Hadde det vært mulighet for å ordne ting selv så hadde jeg aldri ringt de igjen. Nok om det.. Siste legs i økonomi (ledig i Plus men det var umulig å få til sa agenten) ble lagt til da billetter ble sluppet. Så får jeg bare håpe at verden består til neste høst og krysse fingrene for at turen blir noe av.
Klasse: First Business og eco Avreise: OSL Destinasjon: MNL Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 125000 + CT Skatter & avgifter (per person): ca 2000 Antall reisende: 1 Reisen finner sted i: Desember 2022 Booket: Desember 2022 Flyvninger: OSL - HLR / SAS+ LHR-BKK / Thai F BKK-MNL Thai C MNL-BKK Thai C BKK-ADD Ethiopian C ADD-LHR Ethiopian C LHR- OSL / SK Plus Fikk melding om Thai F på morgenen i dag, mens jeg ventet på Bolt i Amsterdam. Booket den på telefon og fikk tilbud av en ung danske om å legge den på hold i 24 timer. Nå i skrivende stund har jeg hatt en lang tung samtale med den britisktalende kvinnen som ofte jobber på kvelden. Mye avbrudd og vanskelig å høre for oss begge. Reisen starter om 10 dager, så det er veldig lite å finne, dermed en ganske keitete retur, med mellomlange stopp på diverse flyplasser. Kommer til å være sliten. Men, jeg får fløyet Ethiopian for første gang og Thai F for første gang. Og skal tilbake til Manila. Returen går fra Manila 17 eller 18 Desember : Hvis noen kjeder seg, så søk gjerne og se om dere finner et alternativ
Klasse: First og Business Avreise: OSL Destinasjon: MNL Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 125000 + CT Skatter & avgifter (per person): ca 2000 Antall reisende: 1 Reisen finner sted i: Desember 2022 Booket: Desember 2022 Flyvninger: OSL - HLR / SAS+ A320neo LHR-BKK / Thai F 777-300ER BKK-MNL Thai C 777-300ER MNL-BKK Thai C 777-300ER BKK-DEL Thai C 330-300 DEL-FRA AirIndia C A 787-9 FRA- OSL / LH C A320 Ombooking i går kveld, har nettop blitt billetert. Takk til @Jorge som søkte raskt og effektivt og fikk meg til å ringe tilbake for å forandre hjemreisen til BKK-DEL-FRA som et bedre alternativ med mere tid på bakken. Selv om flere konsulenter ikke fant denne ruten i første omgang.
Klasse: Economy, United Avreise: Guam Destinasjon: Chuuk, Pohnpei, Kosrae, Kwajalein & Majura Enveis, 3 stk. 2 netter hver i Pohnpei & Majura Antall poeng brukt: 15000 * 3 Skatter & avgifter ca 1350 kr Antall reisende: 1 Reisen finner sted i: August 2023 Booket: November 2022 Flight 1 - 15000 poeng GUM - TKK TKK - PNI PNI - KSA KSA - KWA KWA - MAJ Flight 2 - 15000 poeng MAJ - PNI Flight 3 - 15000 poeng PNI - TKK TKK - GUM Skjønner ikke helt poeng sammensetningen for å booke disse flightene. De tar konsekvent 15000 Economy & 30000 Business for enveis biletter uavhengig av antall stopper mellom Guam & Majura. ( Island Hopper ). Mens om man booker T/R samme flighter så øker dette til 35000 & 70000 poeng Prøvde finne ut hvorfor via kundeservice etc, men ingen god forklaring. Er det noe ved T/R som er svært mye mer verdifult eller, jeg skjønner ikke helt logikken her så endte med å bare bestille enveisbiletter ?¨ Eksempler under
Da fikk jeg endelig tak i Biz billett på en flight jeg lenge har drømt om. Dagflight med EVA fra BKK til LHR. Videre forbindelse til SVG får en fikse med SAS i etterkant. Flyselskap: EVA Klasse: Business Avreise: BKK Destinasjon: LHR Enveis, T/R, Open Jaw: Enveis Antall poeng brukt: 99000 Skatter & avgifter (per person): 658 Antall reisende: 1 Reisen finner sted i: April 2023 Booket: Desember 2022
Flyselskap: SK, TP Klasse: Business og Plus Avreise fra: OSL Destinasjon: SID Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 52.500 + 1xCT Skatter & avgifter (per person): kr 1.477,- Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: Januar 2023 Booket: November 2022 Flyvninger: BDU-OSL / SK Plus (B737) OSL-LIS / TP Business (A321-200NX) LIS-SID / TP Business (A321-100/200) SID-LIS / TP Business (A321-100/200) LIS-OSL / TP Business (A320neo) OSL-BDU / SK Plus (A321-100/200)
Flyselskap: OS, LH, LX Klasse: Business Avreise fra: OSL Destinasjon: HND Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 165 000 +2CT Skatter & avgifter (per person): kr 1.529 Antall reisende: 2 voksne + 1 barn Reisen finner sted i: Juli/august2023 Booket: Desember 2022 Flyvninger: OSL-CPH / SK Pluss A320 CPH-VIE / OS biz E90 VIE-FRA / OS biz A320 FRA-HND / LH biz 747-8i NRT-ZRH / LX biz 777-300er ZRH-VIE / OS biz A320 VIE-LHR / OS biz A320 LHR-OSL / SK pluss A320 Sommerferien 2023 i boks med tur til Tokyo. Overraskende mye ledig på biz i juli fra Frankfurt til Tokyo, men siden jeg fikk en open jaw i Tokyo så måtte jeg legge start og mål til Wien når det var eneste ledige destinasjon på retur. Dobbel open jaw på samme booking var visst ikke mulig å få igjennom i systemet. Så får vi se om det dukker opp noen bedre alternativ etterhvert. Skulle gjerne byttet ut LH med ANA . Takk til «Snik» her på forumet for godt bidrag til at turen lot seg realisere
Flyselskap: SAS, THAI AIR, AIR INDIA Klasse: Business, Økonomi Avreise fra: OSL Destinasjon: BKK Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw - Enveis Antall poeng brukt: ca 200.000 + 1CT Skatter & avgifter (per person): kr 1875 Antall reisende: 2 voksne + 1 barn Reisen finner sted i: Ferbuar-Mars 2023 Booket: Desember 2022 Flyvninger: OSL-ARN - X - Airbus A320 NEO ARN - BKK - I - Airbus A350-900 BKK-DEL - I - Boeing 777-200/200ER DEL - LHR - I - Boeing 787-8 OSL-ARN - X - Airbus A320 NEO Fant ledige billetter i BIZ fra ARN - BKK, og fra BKK - LHR, SAS hjalp med Open Jaw på denne reisen. De fant heller ingen billetter fra OSL - ARN eller fra LHR-OSL Måtte derfor booke disse for seg selv. Etter å ha ringt tilbake flere ganger klarte de å legge til OSL-BKK via ARN, med ett senere fly, men uten mulighet for seter i BIZ, selvom jeg finner ledige seter... De klarte heller ikke legge til reisen fra LHR - OSL så denne har jeg også måttet booke for seg selv. Kjedelig da jeg taper endel poeng på dette siden jeg ikke får brukt CT på hele reisen.
Klasse: First og Business Avreise: OSL Destinasjon: MNL Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 145000 + CT Skatter & avgifter (per person): 1245 nok inkludert ombooking Antall reisende: 1 Reisen finner sted i: Desember 2022 Booket: Desember 2022 Flyvninger: OSL - HLR / SAS+ A320neo LHR-BKK / Thai F 777-300ER BKK-MNL Thai C 777-300ER MNL-BKK Thai C 777-300ER BKK-DEL Thai C 330-300 DEL-HND ANA C 787-9 HND-LHR ANA F 777-300ER LHR- OSL / LH X A320neo Dette ble egentlig en liten rysare. Med ombooking i to omganger, nå en uke før avreise. Første ombooking på ferie i Amsterdam, den siste nå i ettermiddag mens jobben egentlig krevde litt oppmerksomhet. Det kom inn varsel om et ANA F sete på awardfares. Og det ble lagt til bookingen av en hyggelig ansatt på CT. Litt leting og jeg fant to muligheter. Enten turist fra BKK via FUC til HND. Eller å utnytte den gamle bookingen som fremdeles lå i bookingen nemlig flyvningen til DEL også tilbake til HND med ANA C. Trodde egentlig ikke jeg ville få lov til det. Men i dag svarte CT på sekunder, og alle tre ansatte jeg snakket med, skjønte problemet. To av dem kommenterte at det flott jeg hadde funnet F begge veier og skjønte at jeg jobbet for å få det til. Ruteforslaget via DEL ble godkjent av ansatte nr 2 på telefonen, som så satte meg videre til en annen ansatt, som skulle kunne ferdigstille billetten. Han godkjente også 5 legg på veien hjem, som han sa, da blir det billigere med gebyrer også. Og pling så kom epost og kortet var belastet. Ut, får jeg en natt i London som er frivillig. Frokost på SQ F loungen og kjedelige 6 timer på BKK. Hjem får jeg en kort natt i BKK som kan utnyttes til noe hyggelig, og desverre 8 timer på DEL. Så hvis noen vet om et airside hotell på DEL så rop ut. Jeg får sove ombord hos ANA og får 3 timer på HND F loungen før jeg returnerer mot LHR og kveldflyet hjem med sas minus.
Flyselskap: SK, LX Klasse: Business Avreise: OSL Destinasjon: JFK Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 130000 poeng +1 CT Skatter & avgifter (per person): 647kr pr pers Antall reisende: 2 Reisen finner sted i: Mars 2023 Booket: Desember 2022 I julegave sender jeg mor og far på en tur til Amerika ettersom sist de var der var på slutten av 80-tallet i Miami. Far får endelig sett Billy Joel i MSG og kan trekke det fra listen over ting som må gjøres før en sjekker ut. De har heller aldri fløyet business så litt gøy å sende de avgårde med det. Jeg håper LH vil åpne bonusbilletter på et av flyene hjemover så de får fløyet 747 en gang til ettersom siste tur var med Clipper til Miami. OSL - GVA -I- SK Plus A320Neo, ingen ledige seter å kunne velge i GVA - JFK -I- LX BIZ A330-300, fikk velge seter og gikk for sete 7A og 7B da de så best ut. Tar imot innspill fra andre som har fløyet LX tidligere da jeg ikke har gjort det før. JFK - GVA -I- A330-300 Samme seter i retur GVA - OSL -I- Ukjent fly Rad 1 på begge to.
Flyselskap: SK Klasse: Plus og Business Avreise: OSL Destinasjon: HND Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 120.000 poeng og FP Skatter & avgifter (per person): 890,- Antall reisende: 2 Reisen finner sted i: september 2023 Booket: desember 2022 Søkte litt tilfeldig på billetter til Tokyo til morgen i dag og kom over to t/r en langhelg i september. Byen har stått øverst på ønskelista i årevis så nå håper jeg det endelig blir noe av. Korte connections, fine flytider, Plus på tilslutnignsflightene og A350 begge veier.
Flyselskap: SK, UA, AC, LH Klasse: Business (og økonomi FRA-LHR) Avreise: OSL Destinasjon: IAD Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 65.000 poeng og CT Skatter & avgifter (per person): Tiden vil vise Antall reisende: 1 Reisen finner sted i: påsken 2023 Booket: desember 2022 Litt påskeferie ordnet. Fant OSL-BRU (SK)-IAD (UA) på nett og booket med CT. Ringte inn og la til IAD-YUL-FRA (AC) - LHR (LH) - OSL (SK). Første gang med United C på long haul og første gang med Air Canada for min del. Strafferunden via LHR på vei hjem får jeg se om jeg får gjort noe med etterhvert. SAS tok telefonen etter bokstavelig talt 2 sekunder. Eneste litt rare er at jeg kan velge seter på alle flighter bortsett fra LHR-OSL med SAS.
Flyselskap: SK Klasse: Business Avreise: OSL Destinasjon: JFK Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 60.000 poeng og FP Antall reisende: 1 Reisen finner sted i: sept 2023 Booket: desember 2022 Fikk ordnet en liten helgetur til JFK når oppdaget i går kveld sittende på IAD at de hadde sluppet bonusbilletter på den nye ruten.
Flyselskap: SK Klasse: Business Avreise: OSL Destinasjon: YYZ Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 60.000 poeng og FP Antall reisende: 1 Reisen finner sted i: juni 2023 Booket: desember 2022 Fikk ordnet en liten helgetur til Toronto via CPH ut og ARN hjem. Det er fortsatt en del ledige seter i C i begynnelsen av juni. Hadde først booket en oval helg, og fikk ringt inn i dag og gjort det om til en langhelg. SAS tok også tidligere i dag telefonen etter bokstavelig talt 2 sekunder.