Klasse: Plus Flyselskap: SK Avreise fra: TRD Destinasjon: KEF Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 165 000 poeng + FP Avgifter: 2689 NOK Antall reisende: 4 voksen og 3 barn Reisen finner sted i: Juli 2023 Booket: Januar 2023 Flyvninger: TRD-OSL- A320 - SAS OSL-KEF - A320 - SAS KEF-OSL - A320 - SAS OSL-TRD - A320 - SAS Sikring av utflukt i sommerferien - 6 netter på Island. Her har vi med opphavet og søskenbarn - første gang jeg har 7 pax på samme award booking.
Endret til OSL - BRU / SN Eco BRU - MAD / SN Biz MAD-BOG / AV Business BOG - AUA / AV Eco BRU - IAD / UA Business IAD - PTY / CM Business PTY - AUA / CM Business AUA - BOG / AV Eco BOG - BCN / AV Business BCN - BRU / SN Biz BRU - OSL / SN Eco Fulgt med på alternative ruter fra BRU, da vi kun hadde 40 minutter transit til MAD på opprinnelig booking, 40 minutter transit i Februar tror jeg er dømt til å feile... i dag slapp United 3 seter på ruten BRU-IAD, samt at Copa hadde ledig IAD-PTY-AUA Fordeler: Mindre sjangs for at vi og/eller baggasjen står igjen på BRU når flyet til MAD gikk. Får også prøvd ut United Business/Polaris og Copa Business. Faktisk har jeg ikke flydd med noen av selskapene på denne bookingen, untatt UA eco innenlands, håper Polaris er noe mer å glede seg til.. Forstått det slik at vi har tilgang til Polaris loungen på IAD når vi ankommer med UA Polaris, selv om vi skal videre med Copa Business? Ulempe: Natt må tilbringes på COPA Airlines IAD-PTY istedet for på hotell i Bogota. Ellers er det en uting at agentene ikke kan billettere selv. Gjorde endringen i dag til morgenen, sjekket for morro skyld bookingen hos Copa og det var der en nedtelling, om at hvis billettene ikke var betalt innen x timer ville bookigen bli kansellert. Begynte bli litt svett rundt 12:30 tiden og ringte og purret. agenten sa de ikke kunne gjøre annet enn å purre på EB avdelingen, men ser ut som det hjalp, billlettene kom ca. 35 minutter etterpå.
Polaris er for internasjonal business, tror ikke du må være *A Gold for å komme inn der om du ikke er på UA metall.
Klasse: Business (I) Flyselskap: SK/UA/AC/LO/SN Avreise fra: OSL Destinasjon: BOS Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 65 000 poeng + CT Avgifter: 1665 + 450 NOK Antall reisende: solo Reisen finner sted i: Juni 2023 Booket: Januar 2023 Flyvninger: OSL-LHR - SK - A320neo - 4 timer loungesafari i LHR - LHR-BOS - UA - 767-300 BOS-YYZ - AC - E175 - 5 timer AC lounge - YYZ-WAW - LO - 787-8 - 8 timer i WAW, noen som har en anbefaling for et sted å dra og lufte seg? - WAW-BRU - SN - A319 - flybytte på 40min - BRU-OSL - SN - A319 Skal i bryllup over dammen i turistsesong... Jammen ikke lett å finne tilgengelighet i biz. Ikke noe I-klasse å oppdrive direkte ut fra BOS, men LOT ser ut til å være ganske raus med award space. Endte opp med en lengre tur enn den jeg hadde funnet på egen hånd ettersom agenten påsto å ikke kunne booke mixed class. Satser på å kunne kvitte meg senere med den siste helt unødvendige turen innom Brussel og slippe det tvilsomme flybyttet som er satt opp. Ellers blir det nok EU261 og ekstra natt på hotel, har heldigvis ikke noe jeg skal rekke dagen etterpå.
Ringte CT telefonen vha EBD og fikk vite det var 27 min ventetid rundt kl 1400. Fant ingenting på OSL-FRU på 10-15 dager i juni, og Maria tilbød å lete segment for segment. Jeg ble satt på vent og det ble brutt Nytt forsøk og det nærmet seg 1700 deadline for telefonbruk av 2022-CTene. Det første jeg spurte Lisa om etter 29 min vent var om hun så nummeret mitt og om hun kunne være så snill å ringe tilbake om det skulle bli brutt. Hun sa ja og ja Vi skulle booke CT 1 og 2 OSL-FRU t/r til 165K poeng per booking. Sas online viste mye ledig som gav feilmelding ved online booking. Samme på telefon. Mange forsøk, ruter og datoer så var dette booket alt i biz; CT1 juni/juli 2023: OSL-BRU-IST-FRU // FRU-IST-CPH-OSL første segment ut og siste hjem med SK, ellers TK. CT2 juni/juli 2023: OSL-CPH-FRA-IST-FRU // FRU-IST-VIE første segment ut med SK deretter LHx2 før TK siste leg. Hjem kun TK. Her stanget vi i en max 8 segmenter, siden ruten hjem egentlig var FRU-IST-VIE-LGW//LHR-OSL. Hun prøvde først kutte LHR-OSL uten at det hjalp. Fant ut etter mange turer til London at det like greit var å hoppe av i VIE, ta et par netter der og kjøpe DY hjem, ettersom også LGW medførte overnatting. CT 3&4 gikk smudere og det ble booket OSL-WAW-DEL// DEL-WAW-OSL med LO C for alle segmenter/pax, men med et par dagers mellomrom på bookingene i desember/juleferie 2023. CT5 ble booket online FRU-IST-CPH-OSL//OSL-CPH-IST-FRU. Utvidet påskeferie 2023. Når de får gratis billett måtte ta til takke med Y, og det er TK alle segmenter bortsett fra CPH-OSL-CPH. Med utgående CT og forsåvidt nok EB poeng er dette fortsatt billigere enn å kjøpe Y. CT6&7 ble byttet bort i 2x 2023 CT, og ble booket online OSL-DXB-DXB av de reisende selv. CT-telefonen skulle også endre navn på noen eksisterende SK award til USA, og jeg oppgav nøyaktig hvilke endringer som skulle til. Merket jeg ble litt stresset da Lisa blingset fælt på hvordan de 4 navnebyttene skulle være, men endte med at hun skulle sende over til riktig avdeling som skulle fikse og sende oppdaterte bookinger kommende uke (altså denne uken). For betaling gav jeg henne en voucherkode. Den klarte hun forøvrig ikke å bruke på CTene (var noen ganger med lange hold mens hun sjekket ting). Jeg mener jeg har klart det før? Heldigvis ble ikke dette gjort og dagens oppfølgingssamtale endte med at vi ikke tar navnebytter https://insideflyer.no/forums/threads/endre-navn-på-eurobonusbilett.4771/#post-481084 Totalt 3 timer med rør i røret til jeg var ør i hodet
Etter lang tid med anonym lusking i gangene her tenkte jeg det var på tide å begynne å bidra litt selv etter å ha høstet av deres erfaringer i lang tid. Flyselskap: SAS, United, ANA, LH Klasse: Plus, Business Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Tokyo (HND) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 165.000 + CT Skatter & avgifter (per person): 2238,- NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Januar 2023 Booket: Januar 2023 Flyvninger: OSL-LHR / SAS Plus (A320N) LHR-ORD / United Biz (767-300) ORD-HND / ANA Biz (777-300ER) HND-MUC / LH Biz (A350-900) MUC-OSL / LH Biz (A321N) En reiserute som skapte mer trøbbel enn del fleste andre jeg har prøvd å booke pga ruting vestover til TYO. Når SAS plutselig kansellerte den bekreftede reisen min når jeg skulle gjøre en endring, for det de mente var ulovlig ruting, så tenkte jeg sjansene mine var borte. Mye masing på tlf og klaging til diamantmailen (gjennom min reisekompanjong) gjorde utslag i form av at vi kom til en agent som var villig til å utstede de tidligere billettene vi hadde fått for noen dager siden. LH hjem er ikke det mest spennende, men 2 nye *A biz som ikke er prøvd før på utreisen blir interessant. For å gjøre det ekstra spennende så gjennomføres hele reisen på ca 65 timer. Ideelt sett skulle vi dratt tidligere for å få mer tid i Polaris-lounge på ORD men nå tør jeg ikke endre flere ganger i frykt for å få den slettet igjen.
Flyselskap: SAS Klasse: Plus, Business Avreise fra: BGO Destinasjon: SFO Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 60.000 (FP4) Skatter & avgifter (per person): 1006,- NOK Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: Januar 2023 Booket: Januar 2023 Flyvninger: BGO-CPH / SAS Plus (CRJ 900) CPH-SFO / SAS Biz (A350) SFO-CPH /SAS Biz (A330) CPH-OSL / SAS Plus (A321) OSL-BGO / SAS Plus (A320N) @Sunnfjordingen tipsa om at det var ledig på same flight som han skulle over dammen. Etter ein kort konferering med sjefen i heimen vart det gitt aksept for tur, og fekk også sjekka det av med arbeidsgivar. Endelig tur i A350'en til SAS, det ser eg veldig fram til. Og så blir det triveleg å slå følgje med @Sunnfjordingen over til SFO. Blir også spennande å sjå om det er store endringar sidan januar i fjor når eg var der sist. Klok av skade etter turen til Boston i november blir det overnatting denne gongen, satsar på å sleppe unna ubehag med immigrasjonen på det viset
Flyselskap: LH, UA, TK, OS Klasse: Øko, Business Avreise fra: OSL Destinasjon: Cancún Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 260+CT Skatter & avgifter (per person): 2757,-NOK Antall reisende: 2 voksne, 1 barn Reisen finner sted i: Mars 2023 Booket: Januar 2023 Flyvninger: OSL-LHR / sas+ LHR-IAH / UA Biz 777 IAH-CUN / UA Biz CUN-IST / TK Biz 787-9 IST-VIE / TK Biz VIE-OSL / OS Biz Kommentar: 2 uker på ferie med familien hvor yngste på 2,5år skal få sin første biz tur.
Flyselskap: Lufthansa Klasse: Business og first Avreise fra: Oslo Destinasjon: Washington, D.C. Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 175k+CT Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Desember 2022-januar 2023 Booket: Desember 2022 Flyvninger: OSL-FRA // LH C FRA-IAD // LH F IAD-FRA // LH F FRA-OSL // LH C Kommentar: Inspirert av et par andre som har klart å booke LX F til NRT forsøkte jeg det samme. Det var synlige billetter på united.com, men til tross for flere telefoner var det ingen agenter som fant disse. Derimot var det ledig 7 stk LH F fra IAD til FRA på Awardfares, og gleden var stor da de også fant to billetter i F fra FRA til IAD. Første gang i F, fikk lengre opphold i FCT begge veier.
Flyselskap: SAS Klasse: Plus, Business Avreise fra: BGO Destinasjon: BOS Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 120.000 (FP4) Skatter & avgifter (per person): 1044- NOK Antall reisende: 2 voksen Reisen finner sted i: Januar 2023 Booket: Januar 2023 Flyvninger: BGO-OSL / SAS Plus A321 OSL-CPH/ SAS Biz A320LR ( Ifølge setekartet er det skikkelig business på dette strekket CPH-BOS /SAS Biz A320LR BOS-CPH / SAS Biz A320LR CPH-OSL/ SAS Plus A321 OSL-BGO/ SAS Plus A320 Kom tilfeldigvis over tur/retur Boston og det rykket i booking fingeren Får prøvd A320LR i business og første gang innom Boston Flyr ned en onsdag og tilbake torsdagen etter, kan det bli trøbbel med immigrasjon her ? Visitt nr 3 i USA iløpet av eit år, og kan selvfølgelig forklare at årsak er bruk av frequent flier miles Galskapen lenge leve @Zendus er også med
Skal på femte besøk til USA på under eit år til helga, og skal då berre vere litt over 24 timar i landet. Tenker det der går heilt fint sjøl om Boston er dei eg har slite mest med. Dog ikkje så rart kanskje med 3 timar i landet før retur den gongen
Hastet med aller siste CT (som jeg hadde glemt at jeg hadde), men endte med en helt grei rute - selv om jeg må posisjonere til LHR og tilbake på egen hånd. Det siste er null stress, for jeg er i London flere ganger i måneden uansett... Flyselskap: Eva Klasse: Business Avreise fra: LHR Destinasjon: BKK Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 82k EBP + CT Skatter & avgifter (per person): 2429 NOK Antall reisende: 1 Reisen finner sted i: November 2023 Booket: Nyttårsaften 2022 Flights: LHR-BKK, Eva biz, B777-300ER BKK-LHR, Eva biz, B777-300ER
Flyselskap: Lufthansa & EVA Air Klasse: Business Avreise fra: OSL Destinasjon: SGN Enveis, T/R, Open Jaw: Enveis Antall poeng brukt: 99 000p +CT Skatter & avgifter (per person): 1073,- kr Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Januar 2024 Booket: Januar 2023 Flyvninger: OSL-MUC / LH Biz (A320) MUC-TPE / BR Biz (787-9) TPE-SGN / BR Biz (777-300ER) Kommentar: Booket enveis 2 januar til SGN med min kjære bror Retur legges på senere. Dette blir hans første tur i business og til Asia. Forhåpentligvis ett nytt medlem her på sikt? Kundeservice svarte på 4 minutter nå idag på en søndag og han tror jeg er den raskeste personen som har booket en CT booking og issued tickets når jeg har vært på tråden med de. Vi hadde opprinnelig en tur som ble ødelagt pga COVID og div til Tokyo i ANA sin nye Biz og hjem fra Hanoi men den røyk. Så da blir det tur til Saigon i 2024 så skal jeg få lagt til hjemtur i fra Bangkok. Dette blir vel den 6 bookingen jeg har med EVA og syns de leverer knall bra i business. Håper på at SAS åpner for SQ i løpet av januar nå da denne CTen løper ut 31 januar sånn at jeg kan få byttet EVA ut med SQ for å fly noe annet og i tillegg ta en 24t layover i Singapore.
Flyselskap: Lufthansa og SAS Klasse: Plus/Biz og First Avreise fra: TOS Destinasjon: MIA Enveis, T/R, Open Jaw: Enveis Antall poeng brukt: 56 250p +CT Skatter & avgifter (per person): 1557,- kr Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: Januar 2023 Booket: Januar 2023 Flyvninger: TOS-MUC / SAS Plus OSL-MUC / Lufthansa Biz MUC-MIA / Lufthansa First Har hatt en planlagt reise som er booket i SAS Plus. I dag kom det varsel om ledig sete MUC-MIA i First på Lufthansas A340-600 samme dag som min originale avreise. Ringte inn til SAS og fikk tak i en engelsk konsulent som fant og fikset reisen umiddelbart. Ikke helt spikret enda, men mest sannsynlig blir denne gjennomført. Første reise i First. 2023 ligger an til et bra reiseår. Noen som vet om LH har wifi på dette flyet?
Denne er endret ørlite, bl.a. fra 4 til 6 pax: Klasse: Eco, plus & business Avreise fra: TRD Destinasjon: SJO Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 390.000 + 3 CT Skatter & avgifter (per person): NOK1765 Antall reisende: 3 voksne (derav en på 12) og 3 barn Reisen finner sted i: Mars/april 2023 Booket: Desember 2022 Flyvninger: TRD-SVG/ SK Plus (CRJ-900-Røøøret) SVG-LHR/ SK Plus A320n) LHR-BOG / AV Biz (B787-8) BOG-SJO / AV Eco (A320n) SJO-BOG / AV Eco (A320n) BOG-LHR / AV Biz (B787-8) LHR-CPH / SK Plus (A320n) CPH-TRD /SK Plus (CRJ-900) Påskeferie i Costa Rica for familien. Ikke all verdens forventninger til Avianca, men med 4 unger er det faktisk søvn som teller mest. Og da er det ikke så veldig enkelt å finne 6 ledig bonusbilletter i biz rundt påsketider. Faktisk ikke lett å finne *A-ruter i det hele tatt. Noe går via USA, men da får man enten flyplassbytte EWR-JFK eller laaaang layover på JFK, eller domestic flight i USA. Annet går via Canada, som er penere. Men vanskelig å finne biz fra Canada til SJO (som er en litt for lang flyvning for eco når man uansett betaler biz-pris). LH har 1-2 ukentlige FRA-SJO, men finner ikke ledige plasser for oss i EB. Uansett fornøyd med å få den for 130.000 poeng-sonen, selv om den er innom Colombia, som er Sør-Amerika-sonen. Angst for å sitte med masse poeng midt oppi Chapter 11-behandlingen. Satser på at dommeren i New York respekterer utstedte billetter selv i restruktureringen.
Hva slags verktøy bruker du for å finne turen, kun SAS? Jeg finner nesten ingen turer selv på random datoer, for et år halvannet siden var det null problem
Vet ikke hvordan du søker, men jeg gjorde ett tilfeldig søk 22.03.23 LHR-BOG og får opp ledig Biz der og videre til SJO 23.03 Eco eller evt Biz med 1 mellomlanding PTY. Så søk leg for leg med hovedleg først og deretter endepunkt og tilknytting. Jeg søkte her: https://www.sas.no/eurobonus/star-alliance-award-trips/
Her er linken til tråd for spørsmål ang. bookinger @Trippeltrumf og @cooolcatz =) https://insideflyer.no/forums/threa...yvninger-eller-andre-poengreiser.16163/unread
Flyselskap: Lufthansa og Turkish Airlines Klasse: Business og økonomi Avreise fra: Oslo Destinasjon: Seattle Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 65.000 + CT Skatter & avgifter (per person): NOK 1873 Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: Nov. 2023 Booket: Jan. 2023 Flyvninger: OSL - FRA: Lufthansa Business (A321-100/200) FRA - IST: Lufthansa Business (A321-100/200) IST - SEA: Turkish Airlines (B787-9) SEA - IST: Turkish Airlines (B787-9) IST - FRA: Lufthansa Økonomi (A321-100/200) FRA - OSL: Lufthansa Økonomi (A321-100/200) Kommentar: 2023 avrundes med en tur til Seattle for å besøke venner. Siden jeg ønsker å komme meg hjem raskest mulig, nøyer jeg meg med økonomi mellom IST-OSL