Denne har fått seg opptil flere forbedringer siden sist. Først BKK-ARN-OSL med TG og SK, men akkurat nå via Frankfurt en dag tidligere. Flyvninger: OSL - LHR / SK Y LHR - BKK / TG C BKK - FRA / TG C FRA - OSL / LH C Skatter & avgifter (per person): Skal ikke være mer enn ca 1300 t/r, men tror vi nesten er i det dobbelt pga endringer.. Venter fortsatt på TG F ut, muligens hjem også. I hvert fall noe som ikke er dagflight.
Flyselskap: SAS, Thai Klasse: Plus, Minus og F Avreise fra: TOS Destinasjon: BKK Enveis, T/R, Open Jaw: Enveis Antall reisende: 1 Reisen finner sted: April 2024 Booket: Oktober 2023 TOS-OSL - SAS + OSL-LHR - SAS - LHR-BKK - Thai F Skatter, avgifter og poengtrekk er ikke gjort ferdig enda da denne ble gjort som endring av en eksisterende reise. Må derfor gjennom backoffice for ticketing i morgen.
Lufthansas gjeninnføring av A380 ser ut for å ha åpnet flere bonusplasser for Eurobonus-kunder neste sesong. Gleden var stor da jeg oppdaget to ledige billetter med denne maskinen fra California til Europa. Ny reiserute blir da: Flyvninger: BOO - OSL / SK Plus (A320neo) OSL - FRA / LH Business (A320neo) FRA - LAX / LH Business (747-8i) LAX - MUC / LH Business (A380) MUC - OSL / LH Business (A320neo) OSL - BOO / SK Plus (A320neo)
Flyselskap: SAS, Thai, Turkish Klasse: Economy Avreise fra: OSL Destinasjon: BKK Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 90k + CT Skatter/Avgifter: 2800~ for 2 stk. Antall reisende: 2 Reisen finner sted: Feb/Mars 2024 Booket: Oktober 2023 Flygninger: OSL - CPH (SAS) CPH - BKK (TG) BKK - IST (TG) IST - OSL (TK) Thailand i vinterferien med guttungen på 12. Veldig fine flytider. Flyr ned fredag morgen og hjem lørdag kveld etter 8 hele dager. En første booking gjort med kun economy. Planen er å oppgradere longhaulen hjem til C hvis det blir ledig, men tenker vi flyr kveg nedover.. får være måte på å skjemme bort på første langtur. Blir nok en nedtur fra Eva Air C.. men mye kan bli endret her før avreise
Da ble det litt endringer her, men ikke i mål. Flygninger: SVG-FRA | LH Biz FRA-ATL | LH BIZ ATL-FRA | LH BIZ Men hjem fra FRA er tydeligvis helt umulig, hverken via OSL,ARN,CPH,LHR,
Flyselskap: Austrian, ANA, Lufthansa, Swiss, United Klasse: Economy, First, Business Avreise fra: København Destinasjon: Tokyo Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antall poeng brukt: 112.500 + CT Skatter & avgifter (per person): 2100 SEK + 150 SEK endringsgebyr Antall reisende: 1 Reisen finner sted i: Januar 2024 Booket: Oktober 2023 Flyvninger: CPH - VIE / OS Biz (A320) VIE - FRA / OS Biz (A321) FRA - LAX / LH Biz (747-8i) LAX - HNL / UA Eco (777-200) HNL - NRT / NH First (A380-800) HND - ORD / NH First (777-300ER) ORD - ZRH / LX Biz (A330-300) ZRH - CPH / LX Biz (A220) Kommentar: Veldig glad med bookingen det blir første gang i First og første gang andre etasje i A380 og 747. Bestilte den først når jeg så tilgjengelighet på ANA first fra HND til ORD i slutten av januar. I går så fant jeg også tilgjengelighet i First på ANA fra HNL til NRT i A380, en flyvning jeg har hatt veldig lyst til å fly lenge.
Flyselskap: SAS og Thai Klasse: Business Avreise fra: Stavanger SVG Destinasjon: Bangkok BKK Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antall poeng brukt: 165.000 + CT Skatter & avgifter (pp): 2098 NOK Antall reisende: 2 Reisen finner sted i: Januar 2024 Booket: Oktober 2023 Flyvninger: SVG-LHR / SAS Plus LHR-BKK / Thai Biz B777 BKK-ZRH / Thai Biz B777 ZRH-CPH / SAS Go CPH-SVG / SAS Go Kommentar: Det har blitt åpnet en god del seter i januar og februar fra London til Bangkok - to seter per flyvning. Så en fin mulighet til å komme seg bort fra vinteren her hjemme.
Oppdaget en annen mulighet, som ga meg mulighet til å sitte i andre etasje også på hjemreisen av denne poengblåse-turen . La også til tilslutningsfly før og etter reisen med egne SK-bookinger. Posisjonerer meg i København dagen før den transatlantiske reisen, i håp om tilgjengelig LH F nærmere avgang. Ny foreløpig reiserute er: Flyvninger: Utreise: BOO-OSL - SK C - A320neo OSL-CPH - SK C - A320neo CPH-MUC - LH C - A321 MUC-JFK - LH C - A380-800 JFK-HND - NH F - 777-300 Hjemreise: HND-ORD - NH F - 777-300 ORD-YYZ - UA X - 737-800 YYZ-FRA - LH C - 747-400 FRA-BGO - LH C - A321 BGO-BOO - WF C - DH8
Flyselskap: Lufthansa og United Klasse: Business/First/Eco Avreise fra: Osl Destinasjon: Washington DC og Chicago Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antall poeng brukt: 87500 + CT Skatter & avgifter (pp): ca. 1500 NOK Antall reisende: 1 Reisen finner sted i: ktober 2023 Booket: Oktober 2023 Flyvninger: OSL-MUC / LH biz MUC-IAD / LH first, A340 DCA-ORD / UA eco ORD-FRA / LH first, 747 FRA-OSL / LH biz Kommentar: Overnatting i Washington, fly til Ord kl. 11 og 12 timer i Chicago på vei hjem
Flyselskap: SAS og Thai Klasse: Plus / Business Avreise fra: OSL Destinasjon: Bangkok BKK Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antall poeng brukt: 165.000 Skatter & avgifter (pp): 1947 NOK Antall reisende: 1 Reisen finner sted i: Januar 2024 Booket: Oktober 2023 Flyvninger: SVG-LHR / SAS Plus LHR-BKK / Thai Biz B777 BKK-LHR / Thai Biz B777 LHR-OSL / SAS Plus Da blir det 4 uker Thailand i januar / februar på evigunge Sandem gitt. Fant plutselig en god del ledig i C fra LHR i januar og fra BKK i februar, så da ble det booket. Det eneste som irriterer litt er at da jeg sjekket AF var det faktisk et ledig sete i First, men da jeg kom gjennom var det allerede borte. Hele bookingen hos en meget hyggelig svensk dame (som jeg ikke fikk tak i navnet på, men hun ga meg litt Vibeke-feeling) tok nøyaktig 7 minutter fra jeg tastet nummeret til mailen med bekreftelse kom. Det eneste lille negative er at det ikke var noe ledig på det tidlige flyet til TG fra London og ikke på nattflyet fra Bangkok. Det betyr at jeg ikke er i Thailand før 16:00 på fredag, men det kan jeg leve med. Jeg lever også godt med at jeg må ta en natt i London på vei hjem, TG lander 19:35 og det fantes ikke noe fly samme kveld som passer.
Flyselskap: SK, UA, LX Klasse: Plus, Buz, Eco Avreise fra: OSL Destinasjon: LAX Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 130.000 inkluderet CT Skatter & avgifter (pp): 2000 ish NOK grundet flere ændringer Antall reisende: 2 Reisen finner sted: Okt 2023 Booket: Okt 2023 OSL-LHR: SAS + LHR-ORD: UA Biz ORD-LAX: UA Eco LAX-ZRH: LX Biz ZRH-OSL: LX Biz Kommentar: Inden SAS overgår til den dårligere alliance (SkyTeam), og vi ønsker varme og ingen regn (har regnet mye i Oslo de sidste 4 måneder) blev valgtet at tage til Cali. Målet var også at få rejst med Polaris samt at oplevel LX Biz. For LX blev den booket som LAX-ZRH-VIC. Tog VIC ud og satte via agentroletten ind LAX-ZRH-CPH-OSL. Lidt tid efter åbnede ZRH-OSL, da var det at tag en telefon til SAS som fiksede det. Jeg er ikke helt fornøjet med outbound, ser at LH har sat A380 ind på MUC-LAX (ikke åbnet for Eurobonus enda) samt at UA har LHR-LAX. Sidst nævnte er dog ikke åbnet enda for Eurobonus. Spørgsmålet er om UA åbner. Ellers får vi 5t i ORD, for lounge safari.
Denne begynner å forme seg nå og posisjoneringen er i gang. Har gjort et valg på hjemreise som garanterer business med Swiss. Utreisen er med LH Biz hele veien til Chicago, der jeg krysser fingrene for ledig F. Eneste minuset nå er at det ikke er ledig på morgenavgangen, slik at jeg potensielt kan få enda flere timer i FCT dersom det skulle dukke opp. Flyselskap: Lufthansa, Swiss, SAS Klasse: Business Avreise fra: SVG - Stavanger Destinasjon: MSP Minneapolis - hjemreise fra ORD - Chicago Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall poeng brukt: 65.000 + 1 CT Skatter & avgifter (per person): ca. 1900 Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: Nov/des 23 Booket: Okt 23 SVG - FRA / LH Biz FRA - ORD / LH Biz (B747) ORD - MSP / UA Eco ORD - ZRH / LX Biz (A333) ZRH - OSL / SK Plus OSL - SVG / SK Plus
------- Da åbnede LH First fra FRA-ORD, så får desværre ikke testet UA Polaris inden overgangen til SkyTeam, men tænker, at LH F er bedre Ruten bliver derfor: OSL-FRA: LH Biz FRA-ORD: LH F ORD-SAN: UA ECO SAN-LAX: UA ECO LAX-ZRH: LX Biz ZRH-OSL: LX Biz Kommentar: - Har 5t i LH first class terminalen, hvilket er ganske digg - Håber, at UA åbner direkte ORD-LAX i stedet for en straftur via SAN
Afgang 1 Nov fra FRA. Ankomst ORD kl. 20.35. Afgang ORD-SAN 07:10 Skal finde et hotel eller noget i ORD (nogle gode råd)??, dog siger min app (timeshifter) at jeg ikke skal sove for at undgå jetlag, but....
Flyselskap: Lufthansa, United Klasse: Business, First Avreise fra: OSL - Oslo Destinasjon: CUN Cancun - heimreise frå MEX - Mexico City Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall poeng brukt: 152.000 + 1 CT Skatter & avgifter (per person): ca. 3k Antall reisende: 2 stk. type voksen Reisen finner sted: Nov 3 Booket: Okt 31 Reiserute: OSL-FRA LH Biz FRA-ORD LH F 747-8 ORD-IAH UA økonomisk IAH-CUN UA Biz MEX-FRA LH Biz (øvre etg.) 747-8 FRA-OSL LH Biz
Flyselskap: ANA, Thai Klasse: First, Business og + Avreise fra: LHR - London Destinasjon: HND Tokyo - Hjemreise fra BKK - Bangkok Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall poeng brukt: 320.000 + CT Skatter & avgifter (per person): ca. 3k Antall reisende: 2 stk Reisen finner sted: April 2024 Booket: Okt 31 Reiserute: OSL - LHR: SAS + LHR - HND: ANA First B777 KIX - BKK: Thai Biz B777 BKK - CPH: Thai Biz B777 CPH - OSL. SAS + Kommentar: Dukket opp ledige billetter til Japan April neste år, så da hev jeg meg rundt. Blir totalt 15 dager i Japan før vi tar 2 dager i Bangkok på vei hjem. Håper det dukker opp noen first billetter fra KIX - BKK etter hvert.
Flyselskap: LH og LH datter EW Discover Klasse: Biz ut, Eco hjem Avreise fra: OSL Destinasjon: TFS Enveis, T/R, Antall poeng brukt: 50k + CT Skatter/Avgifter: 1260 pluss 150 (endring) pr snute Antall reisende: 2 Reisen finner sted: Januar 2024 Booket: Oktober 2023 Siste CT med utløp 31.12.23, antagelig vår siste CT ever, ble brukt sammen med (nesten) hele poengbanken. Saldo pr idag 198 poeng. Opprinnelig bestilt med eco både ut og hjem. Men så kom noen poeng seilende, dermed blir det mere standsmessig utreise. Og litt betaling for en hjelpsom agent. Luften har gått ut av CT - og EB- ballongen, inntil vi ser hvordan nye allianser utvikler seg. Målet nå er begrenset til å samle for innenlands (les KKN/VDS) og skandinavisk (les HEL) bruk.