Jammen meg greide jeg ikke å få byttet til First på hjemreisen også, slik at jeg får teste ut The Suite og førsteklasseopplevelsen til ANA. Definitivt verdt 15.000 poeng ekstra. Jeg får i tillegg et par ekstra dager i Japan, så da kan jeg benytte muligheten til å se mere av landet når jeg først er der...
Flyselskap: SAS, Thai og ANA Klasse: Business og Økonomi Avreise fra: BGO Destinasjon: CTS Enveis, T/R: T/R Antall poeng brukt: 82.500 (+ CT) Skatter & avgifter (per person): 1.399 Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted: September 2024 Booket: Juli 2024 Flights: BGO-OSL / SK Business (UNK) OSL-BKK / TG Business (A350-900) BKK-KIX / TG Business (A350-900) KIX-CTS / NH Økonomi (B737-800) CTS-KIX / NH Økonomi (B737-800) KIX-BKK / TG Business (B777-300ER) BKK-OSL / TG Business (A350-900) OSL-BGO / SK Business (UNK) Kommentar: Galskapen er komplett! Jeg er fremdeles rasjonell nok til å se at dette er en irrasjonell tur. Første CT-tur etter to SAS Bonus-turer til statene tidligere i år. Etter tips i denne og andre tråder så undersøkte jeg Thai Airways sitt frislipp av bonusbilletter i høst, og det var ikke så rent lite. Nå kan man reise til Australia i Business fra Oslo på bare to flyvninger! Jeg begrenset meg til en tur hvor jeg kan oppleve mest/best mulig fly og flyplasser i øst-asia innenfor maks tre døgn. Taiwan, Seoul, Fukuoka og Okinawa var alle alternativer på bordet, men det ble med å ta én natt i Sappora nord i Japan før jeg snur. Får 8 timer i Bangkok på returen, så må nesten ut av flyplassen for å si at jeg har vært i landet. Ideelt sett skulle jeg gjerne hatt en annen retur hjem, bare for å få sjekket ut EVA Business og ANA Business. Hvis det skulle dukke opp noe til Seoul på hjemturen er det også interessant, og jeg kan fint sløyfe Sappora hvis det gir noen andre spennende flyplasser i samme sone. Timmy på CT-telefonen var effektiv, men måtte legge inn ruten i motsatt rekkefølge for å få lagt på OSL-BGO på returen. Fikk også lagt på en CT fra Point Sharing-gruppen som går ut til nyttår. Tok totalt 34 min.
Flyselskap: Lufthansa og Swiss Klasse: Business Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Montreal (YUL) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 65.000 Skatter & avgifter (per person): Ca 2000 Antall reisende: 1 Reisen finner sted i: November 2024 Booket: Juli 2024 Flyvninger: OSL-FRA / LH Biz (A321) FRA-ZRH / LH Biz (A320) ZRH-YUL / LX Biz (A330-300) YUL-ZRH / LX Biz (A330-300) ZRH-OSL / LX (Helvetic) Biz (E195) Trolig siste tur med Star Alliance, fikk velge tronesete gratis og seter forrerst gratis gjennom LH-Appen, SAS-Appen skulle ha betalt for dette. Intet strul med booking og en tom mail kom ca midt på dagen med emnefelt bekreftelse. Dukket ikke i opp SAS-app men i LH-App, måtte legges inn på SAS, og da kunne jeg også velge seter der (utenom troneseter) gratis, etter å ha lagt inn senatornummeret mitt. Nytt land, og 3 nye NHLArenaer. Hva en skal bruke øvrige dager på vil tiden vise. Har googlet "hva gjør vanlige folk på ferie" for å få tips.
Ny Flyselskap: SK, LH, TG, LX Klasse: Business Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Bangkok (BKK) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 82 500 + CT Skatter & avgifter (per person): Ca 1700 Antall reisende: 1 Reisen finner sted i: Juli 2024 Booket: Juli 2024 Fant plutselig en god grunn til å besøke asia noen dager neste uke. Endte opp med Bangkok av mange rare og personlige grunner. Fant FRA - BKK med TG, men ikke noe enkel forbindelse fra OSL for å nå den samme dag. Med litt tålmodighet på søk fant jeg ut at jeg kan fly til ARN tidlig med SK og videre med LH. Var spent på om den var enkel å booke på CT-telefonen. Svenske Camilla klarte det ikke på første forsøk, men satte meg på hold mens hun prøvde litt forskjellige rekkefølger på å legge til legs. Etter ca 4-5 min er hun tilbake og kan med glede fortelle at det gikk helt fint når hun knakk koden med rekkefølge. Hjemreisen lot seg søke opp BKK-ZRH-OSL med LX, så den var lett å booke. Fordi jeg har statusmatchet LH Sen, fikk jeg velge throne seat på LX