Dine vellykkede bookinger av CT eller vanlig poengreise

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av bighc, 19. okt 2017.

  1. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    924
    Likes mottatt:
    3,240
    Bonuspoeng:
    93
    Klasse: First BIZ
    Avreise fra: OSL
    Destinasjon: TPE
    Antall poeng brukt: 98 000 + 1 CT
    Skatter & avgifter (totalt): Ca 1400 per person
    Antall reisende: 1 voksne
    Reisen finner sted i: Oktober 2024
    Booket: Juni 2024,Juli 2024

    OSL-CPH | SAS Plus (A320n)
    CPH-LHR | SAS Plus
    LHR-BOM | AI First (777-300ER)
    BOM-SIN | AI Biz (A320n)
    SIN-TPE | EVA biz (777-300ER)

    TPE-LHR | EVA BIZ (777-300ER)
    LHR-OSL | SAS Biz (A320n)

    [​IMG]
    map.gif

    Melkerute på veien bort, men får krysset av to nye land på lista.
    En overnatting i CPH, en overnatting i Mombai.
    18t i Bombai, 8timer i Singapore
    Endret fligth en dag før andre ruta, men var fortsatt ledig på Air India F, Men ingen ting ledig fra OSL-LHR. Må derfor omveien om CPH først.
    Nå håper jeg det åpner seg noen mulighete via GIMP/ICN på hjemreisen :D
     
    Last edited: 15. juli 2024
  2. bunit

    bunit Medlem

    Innlegg:
    123
    Likes mottatt:
    849
    Bonuspoeng:
    93
    Klasse: Biz
    Avreise fra: OSL
    Destinasjon: SIN T/R,
    Antall poeng brukt: 105k+CT
    Skatter & avgifter (totalt): Ca 1400
    Antall reisende: 1 voksne
    Reisen finner sted i: September 2024
    Booket: Juli 2024

    OSL-BKK TG Biz (A350)
    BKK-SIN TG Biz (A350)
    SIN -BKK TG Biz (777)
    BKK-OSL TG Biz (A350)

    Kompis har flyttet til Singapore så når jeg fant straka vegen i biz med Thai var det bare å slå til. Første gang jeg har hatt en rute så ukomplisert at den lot seg booke på nett:)

    Litt spennende å fly med *A etter d-day, men satser på at det ikke blir noen forviklinger og at jeg får lagt inn Senator statusen på booking før avreise. Får håpe Thai leverer, hard product på A350 ser ihvertfall ok ut.
     
  3. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,453
    Likes mottatt:
    6,727
    Bonuspoeng:
    183
    Flyselskap: Lufthansa, Air Canada, Swiss
    Klasse: First, Business, Economy
    Avreise fra: OSL
    Destinasjon: IAD / NYC
    Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw
    Antal poeng brukt: 175.000 + CT
    Skatter & avgifter (per person): 1347 NOK + 450 NOK + 3 * 150 NOK
    Antall reisende: 2
    Reisen finner sted i: Juli 2024
    Booket: Mai 2024, endret juni og juli 2024

    Flyvninger:
    OSL-MUC / Lufthansa Business (operated by Air Baltic) (A220-300)
    MUC-IAD / Lufthansa First (A380-800)

    WAS-NYP / Amtrak Coach

    EWR-YUL / Air Canada Economy (E175)
    (overnatting YUL)
    YUL-ZRH / Swiss First (A330-300)
    ZRH-OSL / Swiss Business (E195)

    Startet med hjemreisen i det Swiss hadde «spesialslipp» i mai. På dette tidspunktet hadde jeg allerede en separat booking OSL-IAD/NYC-OSL i Business. Noen uker senere slapp Lufthansa nye seter OSL-MUC-IAD i Business på passende dato, opprinnelig booking ble så avbestilt og Swiss-reisen ble endret til t/r (open jaw).

    Fire dager før avreise startet jeg å følge med på slipp av First på MUC-IAD uten at noe dukket opp. Dagen etter (72 timer før take-off fra OSL) dukket det opp married segments OSL-MUC-IAD, men disse lot seg ikke kombinere med eksisterende booking og setene forsvant mens jeg spilte agentrullett. På samme tidspunkt åpnet det seg OSL-MUC-IAD med avreise et døgn senere, disse ble booket for å sikre F på utreisen.

    I går tidlig tikket det inn varsel fra Seats.aero om to ledige seter MUC-IAD på ønsket avgang (i dag). CT-telefonen ble kontaktet på slaget 09:00 og en hjelpsom agent reserverte setene etter å ha bekreftet med back office at endring innenfor 72 timer før avgang var tillatt med de nye reglene. Nye e-tickets var på plass i mailboksen i løpet av halvtimen.
     
    AirMags, Marshall, jonvegard and 22 others like this.
  4. sirjobis

    sirjobis Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    134
    Bonuspoeng:
    28
    Ny
    Klasse: Biz
    Avreise fra: TRD
    Destinasjon: ACO
    Antall poeng brukt: 65k+CT
    Skatter & avgifter (totalt): Ca 2500 + 10k i separate billetter.
    Antall reisende: 1 voksne
    Reisen finner sted i: Juli 2024
    Booket: Juli 2024

    TRD-OSL NAS (cash)
    OSL-ZRH SAS Pluss
    ZRH-LIS TAP Biz
    LIS-MIA TAP Biz
    30 timer Miami Beach
    MIA-CTG Avianca Biz (cash)
    3 døgn i Cartagena
    CTG-SJO Avianca Biz (cash)
    SJO-ACO Green Airways (cash)
    1 uke Santa Teresa
    ACO-SJO Green Airways (cash)
    SJO-PTY Copa Biz
    PTY-IST Turkish Biz
    IST-CPH Turkish Biz
    CPH-OSL SAS pluss
    OSL-TRD SAS pluss

    Ble invitert med på surfecamp i Costa Rica, og da må billettene ordnes på "fornuftig" vis. Får krysset av 2 nye longhaul-bekjentskaper på tampen her og med både Turkish og TAP. Dette blir bra!
     
    AirMags, Kalsnes, sheim and 20 others like this.
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    8,036
    Likes mottatt:
    23,026
    Bonuspoeng:
    293
    Klasse: Plus og Go
    Avreise fra: OSL
    Destinasjon: TIV
    Enveis, T/R: T/R
    Antall poeng brukt: 30.000 + FP4
    Skatter & avgifter (totalt): 1036
    Antall reisende: 1 voksne
    Reisen finner sted i: Juli 2024
    Booket: Juli 2024

    OSL-CPH SK Plus
    CPH-TIV SK Plus
    TIV-CPH SK Go
    CPH-OSL SK Go

    Et resultat av værsyke som slo inn da det regnet forrige uke. Bestilt torsdag, avreise fredag. Var muligheter for bonusbilletter til flere sydendestinasjoner. Valgte et sted jeg hadde vært før denne gangen.
     
    AirMags, Liza, Flymunda and 16 others like this.
  6. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    948
    Likes mottatt:
    1,402
    Bonuspoeng:
    93
    Klasse: Biz/First/Biz
    Avreise fra: OSL
    Destinasjon: ORD
    Antall poeng brukt: 72,5k+CT
    Skatter & avgifter (totalt): Ca 2,000.-
    Antall reisende: 1 voksne
    Reisen finner sted i: Juli 2024
    Booket: Juli 2024

    Booket i I-klasse med avreise i morgen for yngstedatters ferie, i dag tidlig åpnet FRA-ORD segmentet seg i O-klasse og gikk ultragreitt å endre dette segmentet, hun får nok en svært positiv opplevelse i morgen i sete 1K på 747-8 :D
     
    AirMags, bunit, cooolcatz and 19 others like this.
  7. btm

    btm Medlem

    Innlegg:
    116
    Likes mottatt:
    484
    Bonuspoeng:
    63
    Flyselskap: SAS, Thai, EVA og ANA
    Klasse: Business og Økonomi
    Avreise fra: Bergen (BGO)
    Destinasjon: Okinawa (OKA)
    Enveis, T/R: T/R
    Antall poeng brukt: 82.500 (+ CT)
    Skatter & avgifter (per person): 1399,-
    Antall reisende: 1 voksen
    Reisen finner sted: September 2024
    Booket: Juli 2024

    Flights:
    BGO-OSL / SK Business (A320neo)
    OSL-BKK / TG Business (A350-900)
    BKK-TPE/ TG Business (B777-300ER)
    TPE-OKA/ BR Økonomi (A321-100)
    OKA-
    KIX / NH Økonomi (B737-800)
    KIX-BKK / TG Business (B777-300ER)
    BKK-OSL / TG Business (A350-900)
    OSL-BGO / SK Business (A320neo)

    Kommentar:
    Fikk to mindre tidsendringer på long haul, som (noe urettmessig?) utløste muligheten for å endre gratis. Jaja, at flyturene ble en halvtime lenger betyr jo bare mer tid til å sove/spise/drikke. Etter at den initielle reiserusen mot Sappora gav seg så innså jeg at det neppe var verdt å bruke en dag/natt der versus alle de andre alternativene. Kult å si at jeg hadde vært der, men ikke så mye mer med bare en kveld til rådighet. Etter et par dager med mye grubling og rutepusling så landet jeg på et av mine tidlige alternativ som en bedre løsning. Etter 1. september vil trolig tilgangen med Skyteam og SAS være til stede til Seoul og Tokyo. Valgte derfor å prioritere å oppleve Taipei-flyplassen og B777-300ER (kanskje det slippes First når det nærmer seg? :eek:). En bonus at jeg får sjekket ut et lite EVA-fly, om enn fra en nødutgang. Tror uansett en natt på Okinawa blir minst like kjekt som i Sappora.

    Jeg skjønner mer og mer hvorfor man anser dette som en hobby. Er jo litt gøy å finne forskjellige ruter. Er ganske fornøyd slik ruten er nå, så jeg vet ikke om det er så mye som kunne fått meg til å forandre denne nå, annet enn å oppgradere short haul øko til business. Vet at EVA og ANA long haul scorer høyt, men mye bedre enn Thai? Kanskje. Vi får se når det nærmer seg. Må jo ha noe å drive på med om kveldene :p

    PS: jeg er noe forvirret av så lave skatter og avgifter. Lavere enn en tur til København? Når SAS utsteder ny e-ticket med et lavere beløp enn det som initielt er trukket (949,- vs 1399,-): betyr det at jeg får refundert, eller betyr det at det kommer i tillegg til allerede innbetalinger? Jeg oppgav ikke noe kortnummer nå når jeg endret. Tar gjerne imot en DM fra en som har gjort dette før. Edit: takk til @trygveat for fasiten.
     
    Last edited: 19. juli 2024
    AirMags, cooolcatz, Scrooge and 5 others like this.
  8. Akira

    Akira På jakt etter status

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    75
    Bonuspoeng:
    18
    Flyselskap: SAS, Turkish Airlines, THAI, EVA Air, Austrian Airlines & SWISS
    Klasse: Business & Økonomi
    Avreise fra: Oslo (OSL)
    Destinasjon: Saigon (SGN)
    Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur
    Antal poeng brukt: 82 500 poeng + 1CT
    Skatter & avgifter: ca 2000 NOK
    Antall reisende: 1
    Reisen finner sted i: Oktober 2024 - November 2024
    Booket: Juli 2024

    Flyvninger:
    OSL-CPH / SAS Plus - A320NEO
    CPH-IST / TK Biz - B737-8 MAX
    IST-BKK / TG Biz - A350-900
    BKK-SGN / TG Eco - A320
    ---
    SGN-TPE / EVA Biz - B777-300ER
    TPE-VIE (via BKK) / EVA Biz - B787-10
    VIE-ZRH / OS Biz - A320
    ZRH-OSL / LX Biz - A220-300

    Bakgrunn:
    Enda en CT i boks for i år, men ikke nok poeng kunne man bare dagdrømme. Begynte å sjekke forskjellige ruter på awardhacks og jeg noterte ned rutene jeg kunne fly til SGN i business. Funderte lenge om jeg skulle fly ned i Y og C hjem. Etter global IT outage, åpnet det seg en ledig sete i C med EVA på turen til, så da ringte jeg selger om han kunne selge meg de siste poengene slik at jeg rakk å ringe inn til CT telefon før svenskene stengte klokka 17. Poengene kjapt inne og slo inn nummeret til CT. Møtte på ei agent som ikke kunne finne EVA flighten fra LHR til BKK, ikke fant hun returen heller fra TPE til VIE den dagen jeg hadde klart for meg. Tafatt takket jeg henne for hjelpen og la på.

    Hjemme og fyrte opp laptopen å sjekka SAS *A og så at jeg kunne booke sektorene hun ikke fant. Ringte inn på ny 16:47 og møtte på en kar, tydeligvis har han vært i gamet lenge. Fikk han til å sjekke først TPE til Europa på returen, så la jeg til sektor for sektor. Når returen var klart, kjørte jeg på en annen rute jeg plutselig fant i business fra awardhacks på vei til SGN, angrer litt på at jeg ikke fikk han til å sjekke LHR med BR på vei til. Flighten BKK-SGN skal jeg fint klare meg i økonomi, da flighten er under 1.30t.

    På siste strekning til OSL kunne jeg booke direkte med OS og være hjemme klokka 13:35, men vil prøve LX i C og A220, så jeg lander ikke før 18:15.

    PS; Selv om vi bare kan booke maks 8 sektorer, ble jo resultatet 9?!:D Fordi EVA flighten fra TPE til VIE må jo ned i BKK først før vi flyr mot Europa, så man skal jo telle det som 2 sektorer?! :p Takk til Jon på CT-telefonen i dag, du er virkelig flink i jobben din. Takk også til deg som solgte poengene kjapt og radig, you know who you are.

    Kjenner på at jeg fikk makset ut CT og poengene å fly SAS, Turkish Airlines, THAI, EVA Air, Austrian Airlines & SWISS i C før SAS går ut av Star Alliance i september. Jeg gleder meg veldig.

    map.gif
     
    AirMags, did1did, Scrooge and 11 others like this.
  9. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    452
    Likes mottatt:
    957
    Bonuspoeng:
    93
    Flyselskap: Lufthansa, Air China, Thai, SAS
    Klasse: Business, Plus
    Avreise fra: Oslo (OSL)
    Destinasjon: Seoul (ICN)
    Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur
    Antal poeng brukt: 82 500 poeng + 1CT
    Skatter & avgifter: ~1800 NOK
    Antall reisende: 1
    Reisen finner sted i: Juli/August 2024
    Booket: Juli 2024

    Flights:
    OSL-MUC (LH Business) 1H45 layover
    MUC-PEK (LH Business) 7h10 layover
    PEK-ICN (AC Business)

    ICN-BKK (TG Business) 11h15 layover
    BKK-MXP (TG Business) 11h layover
    MXP-OSL (SK Plus)

    Endelig duket for solotur igjen. Avreise på selveste bursdagen min 29/7 :) Retur etter en ukes tur ca.

    Usikker på om ~7 timer i PEK er verdt stresset med å komme seg inn i landet.

    Ganske så sikker på at turen går til Seoul denne gangen her.. men med et håp om å oppleve 1st er det vel ingenting som er spikret. Returen var opprinnelig dagfly ICN-WAW med LOT, men endra til nattfly BKK-MXP (Boeing 787-9 som ser smooth ut).

    Veldig glad i Bangkok og nåværende retur gir over 11t layover fra 13:25 lokal tid til 00:40. Rekker fort både en tur til Pattavikorn bruktmarked, MBK og en massasje :)

    Så at 1st var ledig med ANA LHR-HND men pulla ikke trigger det kvarteret jeg hadde til rådighet. Vil ikke til Tokyo og fant ikke noe bra connections videre. Så totalvurderingen var at det ikke var verdt det. Håper det åpner seg opp FRA-ICN eller MUC-ICN i 1st nærmere avreise.

    Layover på CDG og se litt OL vurderes også.

    Spennende å se hva som skjer med denne bookingen :) Men solotur blir det hvertfall 99% sikkert!
     
  10. thfagert

    thfagert -

    Innlegg:
    239
    Likes mottatt:
    992
    Bonuspoeng:
    93
    Flyselskap: OS, LH, SA, TK
    Klasse: Business
    Avreise fra: CPH
    Destinasjon: MRU
    Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw
    Antall poeng brukt: 165 000EBP + CT
    Skatter & avgifter (per person): 2250 NOK
    Antall reisende: 2 voksne
    Reisen finner sted i: Juni 25
    Booket: Juni 24

    CPH-VIE / OS Biz
    VIE-MUC / OS Biz
    MUC-JNB / LH Biz
    JNB-MRU / SA Biz

    MRU-IST / TK Biz
    IST-DUB / TK Biz

    Etter at forrige bestilling av hjemreise falt gjennom pga dobbel open jaw, og siden SAA ikke ser ut til å ville slippe flere billetter fra MRU falt valget over på TK. Oslo og Dublin var de eneste stedene i Europa jeg kunne finne Biz billetter til fra MRU, og billetter kun til IST fantes heller ikke. Oslo ble waitlisted, så da ender vi opp i Dublin, og får finne en vei hjem derfra etter hvert.
    Bare godt å ha det viktigste på plass før 1. september, så blir nok dette stående med mindre AF dukker opp etter skiftet.
     
  11. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    451
    Likes mottatt:
    3,644
    Bonuspoeng:
    93
    Oppdaget plutselig muligheten for Lufthansa A350 med nye Allegris på hjemreisen, så da ble det en kjapp justering på denne. Ny rute blir som følger:

    Flights:
    SVG - CPH // SK // Plus // CRJ-900
    Overnatting CPH
    CPH - YYZ // SK // Business // A321LR
    2 x overnatting i Toronto
    YYZ - MUC // LH // Business // A359 (Med ny business-class)
    (Det er også et leg til VIE på denne billetten, men reiser med håndbagasje, så hopper av i MUC)
    MUC - FRA // LH // ECO // A319
    FRA - LHR // LH // ECO // A320n
    LHR - SVG // SK // ECO // A320n
     
  12. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    433
    Likes mottatt:
    1,565
    Bonuspoeng:
    93
    For meg som bor i Stockholm og besøker Tokyo minst tre ganger hvert år så må jeg si at jeg er fornøyd :cool:

    Flyselskap: NH
    Klasse: Business
    Avreise fra: ARN
    Destinasjon: HND
    Enveis, T/R, Open Jaw: T/R
    Antall poeng brukt: 165 000 EBP + CT
    Skatter & avgifter (per person): 1391 SEK
    Antall reisende: 2 voksne
    Reisen finner sted i: februar/mars 2025
    Booket: juli 2024

    ARN-HND / NH Biz
    HND-ARN / NH Biz

    Så får vi bare håpe bookingen holder seg intakt også etter at SAS forlater Star Alliance.
     
    AirMags, sunshine, sheim and 16 others like this.
  13. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    971
    Likes mottatt:
    2,998
    Bonuspoeng:
    93
    Flyselskap: Lufthansa, SAS
    Klasse: Business
    Avreise fra: København (CPH)
    Retur til: Oslo (OSL)
    Destinasjon: Washington (IAD)
    Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw
    Antall poeng brukt: 130 000
    Skatter & avgifter (per person): 1.998 NOK (+ 15 EUR)
    Antall reisende: 1 voksen
    Reisen finner sted i: August 2024
    Booket: Juli 2024

    Flyvninger:
    AES - CPH | SK + | CRJ900 (betalt)
    CPH - MUC | LH C | A319
    (17 timer overnatting)
    MUC - IAD | LH C | A380-800
    (2 overnattinger)
    IAD - FRA | LH C | A340-600
    FRA - ZRH | LH C | A319
    ZRH - OSL | SK + | A320neo
    (12 timer overnatting)
    OSL - AES | SK + | (betalt)

    Kommentarer:
    Booking med forhåpning om å få oppgradert en eller begge veier til F, tilgjengelighet ser foreløpig bra ut, men reiser uansett da jeg skal på sightseeing med noen som reiser bortover samme dag med SK. Blir også min første tur med A380 og A340. Booket først på nett t/r fra VIE for noen dager siden, var ingen problem å få fjernet omveien dit når jeg ringte inn i dag. Eneste agent ikke fant var LX på ZRH-OSL som viste 4 ledig på søk FRA-OSL (muligens kun åpent for nye bookinger?), men fikk samme routing med SK.

    Utreise fra CPH med betalt tilknytning valgt for senere avreisetid fra AES, på hjemreise glemte jeg å spørre om OSL-AES, var mest opptatt av om VIE-trikset fungerte :) Får se om jeg ringer inn en ekstra gang for å få det med, venter til det åpner seg F, eller bare beholder betalt billett.

    upload_2024-7-23_20-9-31.png
     
    Last edited: 23. juli 2024
  14. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    410
    Likes mottatt:
    1,258
    Bonuspoeng:
    93
    Flyselskap: Lufthansa
    Klasse: First / Business
    Avreise fra: OSL
    Retur til: OSL
    Destinasjon: BOS
    Antall poeng brukt: 76.250
    Skatter & avgifter (per person): 1.780 NOK NOK + 402 NOK ved ombooking
    Antall reisende: 1 voksen
    Reisen finner sted i: Juli 2024
    Booket: Juli 2024

    Flyvninger:
    OSL - FRA | LH C | A320neo
    FRA - BOS | LH F | A340
    (1 overnatting)
    BOS - MUC | LH C | A380
    MUC - OSL | LH C | A321

    Kommentarer:
    Med ferie og barnefri rykket det i fingeren å benytte sjansen til å teste F for første gang og få min badeand så lenge sjansen fortsatt finnes. Fulgte med på Awardfares noen dager og fant ut av at BOS nok var den destinasjonen med størst sjanse for å finne noe i F. Ikke den mest eksotiske destinasjonen og litt rarr når jeg har vært hjemme fra USA en uke.

    Ble litt skuffet når jeg leste at SAS har lagt til en grense på 72/96 timer men etter å ha fått noen tips her inne fulgte jeg denne fremgangsmåten:

    Booket sent mandag kveld en T/R på nettet i business fredag - søndag. Ville helst slippe unna to overnattinger da vettuge hoteller i Boston ligger på 4500++ denne helgen (noe konsert eller kongress??). Onsdag morgen våknet jeg til alert om at FRA - BOS hadde en ledig F billett. På CT telefonen 09.01 og en hyggelig svenske fant denne. Han fant også connection til Frankfurt selv om Awardfares viste at det var ikke var noe ledig på lørdagen. Nye etickets kom etter en drøy time. Blir 4t50m opphold i FRA så god tid til å oppleve First Class terminalen og er foreløpig alene i First kabinen.

    Da er det bare å håpe at det dukker opp et ledig sete på returen på søndag også så jeg får prøvd First på en A380:)
     
    AirMags, sunshine, sheim and 20 others like this.
  15. ordnetseg

    ordnetseg EBG saved my life!

    Innlegg:
    428
    Likes mottatt:
    1,376
    Bonuspoeng:
    93
    Flyselskap: LH, TK, LX
    Kabinklasse: Business
    Avreise fra: OSL
    Destinasjon: MNL
    Enveis, T/R: T/R
    Antall poeng brukt: 210k + CT
    Skatter & avgifter (per person): 1811 kr (inkl. én endring)
    Antall reisende: 2
    Reisen finner sted: November 2024
    Booket: mars 2024 + endret juli


    Flygninger:
    OSL-FRA / LH Biz (A320)
    FRA-IST / LH Biz (A321-100/200)
    IST-MNL / TK biz (A350-900)

    Manilla-caticlan på separat booking

    MNL-IST / TK biz (A350-900)
    IST-ZRH / TK biz (A321)
    ZRH-OSL / LX biz (A220-300)

    Da åpnet det seg endelig en dugende utreise og retur fra/til OSL hvor vi også unngår blanding av *A og ST. Digg å få det i boks før fristen nærmer seg! Litt lange mellomlandinger på IST begge veier, men det får gå. Ikke det verste stedet å tilbringe litt tid :)
     
    AirMags, sunshine, paramberg and 13 others like this.
  16. Marshall

    Marshall Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    182
    Bonuspoeng:
    28
    Flyselskap: SAS, ANA
    Klasse: Business
    Avreise fra: Oslo
    Destinasjon: Tokyo
    Enveis, T/R, Open Jaw: T/R
    Antall poeng brukt: 165 000
    Skatter & avgifter (per person): kr 1056
    Antall reisende: 2 voksne
    Reisen finner sted i: Januar 2025
    Booket: Juli 2024

    Flyvninger:
    OSL-MXP / SK C / A320neo
    MXP-HND / NH C / 787-9

    HND-MXP / NH C / 787-9
    MXP-OSL / SK C / A320neo
     
    AirMags, sunshine, ordnetseg and 14 others like this.
  17. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    684
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    93
    Flyselskap: LH, ANA, EVA
    Klasse: First, Business
    Avreise fra: Oslo
    Destinasjon: Tokyo
    Enveis, T/R, Open Jaw: T/R
    Antall poeng brukt: 225.000
    Skatter & avgifter (per person): kr 1800
    Antall reisende: 1 voksne
    Reisen finner sted i: Juli 2024
    Booket: Juli 2024

    Flyvninger:
    OSL - FRA / LH C
    FRA - ICN / LH F
    GMP - HND / NH C
    HND - TSA / NH C
    TPE - HKG / BR C
    HKG - FRA / LH F
    FRA - OSL / LH C

    Siste Star Alliance tur. Fikk booket dette til tross for 96 timers regelen. Hadde selvfølgelig ikke gått om jeg måtte forholdt meg til CT telefonen. Fornøyd med dette. Er ikke ofte HGK dukker opp med F.
     
    Last edited: 26. juli 2024
    AirMags, sunshine, ordnetseg and 21 others like this.
  18. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    971
    Likes mottatt:
    2,998
    Bonuspoeng:
    93
    Flyselskap: SAS
    Klasse: Plus, Business
    Avreise fra: Oslo (OSL)
    Destinasjon: Tokyo (HND)
    Enveis, T/R, Open Jaw: T/R
    Antall poeng brukt: 160 000 (FP3)
    Skatter & avgifter (per person): ca 1100 NOK
    Antall reisende: 2 voksne
    Reisen finner sted i: September 2024
    Booket: Juli 2024

    Flyvninger:
    OSL - CPH | SK + | A320neo
    CPH - HND | SK + | A350-900

    HND - CPH | SK C | A350-900
    CPH - OSL | SK + | A320neo

    Kommentarer:
    Funnet og booket for mine foreldre. Var bare ledig for 2 per vei, så må ev. finne annen rute om jeg skal bli med (ser noen muligheter med LX). Vil følge med for om mulig å få endret utreise til C med SAS.
     
    AirMags, sunshine, ordnetseg and 8 others like this.
  19. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    2,147
    Bonuspoeng:
    93
    Flyselskap: LH
    Klasse: Business
    Avreise fra: Oslo (OSL)
    Destinasjon: Boston (BOS)
    Enveis, T/R, Open Jaw: T/R
    Antall poeng brukt: 130k + CT
    Skatter & avgifter (per person): 1808 NOK
    Antall reisende: 2 voksne
    Reisen finner sted i: August 24.
    Booket: Juli 2024

    Flyvninger:
    OSL-MUC
    MUC-BOS / A380

    BOS-FRA / A340-600
    FRA-OSL

    Kommentarer:
    Posisjonert oss for muligheten med 2x LH F for siste gang. Med avgang med både A380 fra Munchen og A340 fra Frankfurt bør muligheten være gode.

    Dersom det ikke går, får vi iallefall fly A380 for kanskje siste gang?

    Merker at det er lenge siden jeg har booket A* bonusreiser. Mye nye regler siden forrige gang jeg booket reise. Men med en konto som hadde nærmere 700k poeng så var det bare å prøve å finne en tur. Bookingen var rimelig rett frem, så lever vi bare i håpet at det åpner seg 2 seter i F.
     
    AirMags, sunshine, Rscott and 6 others like this.
  20. Busybob

    Busybob Medlem

    Innlegg:
    116
    Likes mottatt:
    583
    Bonuspoeng:
    93
    upload_2024-7-28_14-53-32.png

    Flyselskap: LH
    Klasse: First/Business
    Avreise fra: Oslo (OSL)
    Destinasjon: Tokyo/Seoul
    Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw
    Antall poeng brukt: 225 000
    Skatter & avgifter (per person): 2109 NOK
    Antall reisende: 1 voksen
    Reisen finner sted i: Juli/August 24.
    Booket: Juli 2024

    Flyvninger:
    OSL-FRA: LH Biz
    FRA-HND: LH First
    HND-GMP: ANA Biz
    ICN-FRA: LH First
    FRA-VIE: OS Biz
    VIE-MUC: LH Biz
    MUC-ALC: LH Biz


    Kommentar:
    Ble en liten omvei for å komme seg på sommerferie til spania. :p

    Aldri vært øst for kirkenes, noen som har "must do" tips for ett heldags stopp i tokyo?
     

    Attached Files:

    AirMags, sunshine, Cumulus and 21 others like this.

Del denne siden