Herlig, blir litt klokere i alle fall. Forsøkte å endre det som var billettert for noen uker siden, så har fulgt den vanlige oppskriften der. Men, da ligger det vel noen restriksjoner der. Får bare forsøke litt med jevne mellomrom for å se om det finnes muligheter.
Hei! Er det noen som har hatt married segments som involverer Brussels airlines og som har klart å bli kvitt det? ZRH-BRU-MAD er ledig, og jeg vurderer å booke, og prøve å bli kvitt ZRH-BRU i neste runde.
Den Norsk/Svenske gullmailen har jeg sluttet å bruke. 99% av gangene jeg har spurt dem om hjelp så ber de meg ringe inn....
Service fee vises ikke på kvitteringen ved endringer, så totalen er nok 1399,- som før. Du slapp antagelig unna rekalkulering av avgifter pga. ufrivillig endring.
Er det noe mønster i hvem som tviholder på den nye 72timers-regelen? Flyr hjem fra BOS snart og kunne tenkt meg å forsøke å oppgradere til Lh F. Men om jeg må bruke timesvis i annen tidssone og uansett ikke lykkes med agentrulletten, så er det kanskje like greit å beholde c-billettene jeg har…
Det er vel 96 timer, men flere har jo rapportert at det kun gjelder nybookinger, mens endringer er fortsatt mulig 24 timer før avreise (i praksis dagen før).
Det var jeg ikke klar over. Takk for oppklaring, det er jo lovende. Sitter med Austrian i C, men kunne tenke meg å prøve LH i F en siste gang.
Skal forsøke å få til en langhelg i F. Er det noen kombinasjoner som er bedre enn andre hva gjelder dager om man ønsker F begge veier? Det meste man kan håpe på er vel fire dager, så da er det vel snakk om torsdag-søndag, fredag-mandag eller lørdag-tirsdag.
"Dagen før", vil det si at du fikk endret 24timer før avgang på første flight, eller var det mindre enn 24timer til første flight i bestillingen?
Ja det mener jeg bestemt på. F billetten dukket opp i 08-09 tida på morgenen og første flight var 06:30 dagen etterpå fra OSL til FRA
Oki takk! Da er det håp for oss andre da jeg har observert at LH har sluppet "siste" F billet dagen før avgang.
Er det ikke lenger mulig å avbestille Star Alliance-/CT-bookinger selv online? Jeg skulle til å avbestille en reise nå for å frigjøre poeng og CT, men får vite at det ikke ikke er mulig og at jeg må ringe inn. Litt krise, alle vet jo at det kan stå om minutter når noe interessant dukker opp.
Enig, men dette er on-hold for å få endringen til å gå gjennom, altså vente på at konsulenten skal få bookingen gjennom
Fikk nettopp endret en *A bonusreise (uten CT) av en på vanlig kundeservice som verken satte på hold eller mutet, det var faktisk bedre å høre på tasting og at han pratet litt med seg selv enn musikk/stillhet, og virket mindre sannsynlig da at linjen plutselig skulle bli brutt. Tok cirka 20 min, bare å vente på billettering. Håper det ikke er en feil at både opprinnelige og nye flyvninger vises på bookingen i app nå? Når jeg har endret tidligere med CT telefon mener jeg de opprinnelige ble fjernet umiddelbart. For øvrig står også nye segmenter allerede som confirmed i app.
Tror dette er ganske vanlig i senere tid, de opprinnelige segmentere blir fjernet under billetteringen. På en måte er det en trygghet på at man ikke mister opprinnelige rute om det skulle skje noe med billetteringen av den nye?
Denne bookingen var litt vanskelig, siden jeg hadde endret den ganske så mye pga kansellert flyvning. Ved slike endringer blir ikke skatt og slikt regnet på nytt, men nå som jeg vurderte å endre et leg fra økonomi til business, måtte alt kalkuleres og godkjennes på nytt. Ja, det er ganske så vanlig. Jeg pleier å booke seter mens konsulenten holder på. Syns det er digg å få sikret seter så tidlig som mulig.