Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. thfagert

    thfagert -

    Innlegg:
    202
    Likes mottatt:
    791
    Bonuspoeng:
    93
    Herlig, blir litt klokere i alle fall. Forsøkte å endre det som var billettert for noen uker siden, så har fulgt den vanlige oppskriften der. Men, da ligger det vel noen restriksjoner der. Får bare forsøke litt med jevne mellomrom for å se om det finnes muligheter.
     
  2. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    511
    Likes mottatt:
    979
    Bonuspoeng:
    93
    Hei! Er det noen som har hatt married segments som involverer Brussels airlines og som har klart å bli kvitt det? ZRH-BRU-MAD er ledig, og jeg vurderer å booke, og prøve å bli kvitt ZRH-BRU i neste runde.
     
  3. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    511
    Likes mottatt:
    979
    Bonuspoeng:
    93
    Den Norsk/Svenske gullmailen har jeg sluttet å bruke. 99% av gangene jeg har spurt dem om hjelp så ber de meg ringe inn....
     
    Jeanette and tobeornot999 like this.
  4. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,279
    Likes mottatt:
    6,390
    Bonuspoeng:
    183
    Service fee vises ikke på kvitteringen ved endringer, så totalen er nok 1399,- som før. Du slapp antagelig unna rekalkulering av avgifter pga. ufrivillig endring.
     
    Last edited: 18. juli 2024
    btm liker dette
  5. vegasbaby

    vegasbaby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    291
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Er det noe mønster i hvem som tviholder på den nye 72timers-regelen? Flyr hjem fra BOS snart og kunne tenkt meg å forsøke å oppgradere til Lh F. Men om jeg må bruke timesvis i annen tidssone og uansett ikke lykkes med agentrulletten, så er det kanskje like greit å beholde c-billettene jeg har…
     
  6. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    855
    Likes mottatt:
    2,696
    Bonuspoeng:
    93
    Det er vel 96 timer, men flere har jo rapportert at det kun gjelder nybookinger, mens endringer er fortsatt mulig 24 timer før avreise (i praksis dagen før).
     
    vegasbaby liker dette
  7. vegasbaby

    vegasbaby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    291
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Det var jeg ikke klar over. Takk for oppklaring, det er jo lovende. Sitter med Austrian i C, men kunne tenke meg å prøve LH i F en siste gang.
     
  8. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    260
    Likes mottatt:
    1,604
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde Austrian C til Tokyo forrige uke. Dukket opp LH F dagen før og det var null problem å endre.
     
    Nordlands liker dette
  9. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,172
    Likes mottatt:
    4,982
    Bonuspoeng:
    113
    Skal forsøke å få til en langhelg i F. Er det noen kombinasjoner som er bedre enn andre hva gjelder dager om man ønsker F begge veier? Det meste man kan håpe på er vel fire dager, så da er det vel snakk om torsdag-søndag, fredag-mandag eller lørdag-tirsdag.
     
  10. Busybob

    Busybob Nytt Medlem

    Innlegg:
    42
    Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    "Dagen før", vil det si at du fikk endret 24timer før avgang på første flight, eller var det mindre enn 24timer til første flight i bestillingen?
     
  11. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    260
    Likes mottatt:
    1,604
    Bonuspoeng:
    93
    Ja det mener jeg bestemt på. F billetten dukket opp i 08-09 tida på morgenen og første flight var 06:30 dagen etterpå fra OSL til FRA
     
  12. Busybob

    Busybob Nytt Medlem

    Innlegg:
    42
    Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Oki takk! Da er det håp for oss andre da jeg har observert at LH har sluppet "siste" F billet dagen før avgang.
     
  13. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    428
    Likes mottatt:
    1,544
    Bonuspoeng:
    93
    Er det ikke lenger mulig å avbestille Star Alliance-/CT-bookinger selv online? Jeg skulle til å avbestille en reise nå for å frigjøre poeng og CT, men får vite at det ikke ikke er mulig og at jeg må ringe inn. Litt krise, alle vet jo at det kan stå om minutter når noe interessant dukker opp.
     
  14. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    428
    Likes mottatt:
    1,544
    Bonuspoeng:
    93
    Oppdatering: det går om man er sleip nok og skriver &action=cancel helt til sist i URLen...
     
    jonss, AirMags, marekz and 25 others like this.
  15. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,324
    Likes mottatt:
    865
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor lenge har dere sittet og hørt på ventemusikk til CT telefonen? Jeg er på 75 minutt nå. Ny pers
     
  16. Molde

    Molde Medlem

    Innlegg:
    120
    Likes mottatt:
    206
    Bonuspoeng:
    43
    Det var ikke uvanlig med 8+ timer telefonkø i midten av 2022 mens streik og konkursfare pågikk.
     
  17. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,324
    Likes mottatt:
    865
    Bonuspoeng:
    113
    Enig, men dette er on-hold for å få endringen til å gå gjennom, altså vente på at konsulenten skal få bookingen gjennom :p
     
    Molde and Nordlands like this.
  18. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    855
    Likes mottatt:
    2,696
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk nettopp endret en *A bonusreise (uten CT) av en på vanlig kundeservice som verken satte på hold eller mutet, det var faktisk bedre å høre på tasting og at han pratet litt med seg selv enn musikk/stillhet, og virket mindre sannsynlig da at linjen plutselig skulle bli brutt. Tok cirka 20 min, bare å vente på billettering.

    Håper det ikke er en feil at både opprinnelige og nye flyvninger vises på bookingen i app nå? Når jeg har endret tidligere med CT telefon mener jeg de opprinnelige ble fjernet umiddelbart. For øvrig står også nye segmenter allerede som confirmed i app.
     
    Sunnfjordingen, jgroneng and mrt like this.
  19. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,818
    Likes mottatt:
    8,267
    Bonuspoeng:
    183
    Tror dette er ganske vanlig i senere tid, de opprinnelige segmentere blir fjernet under billetteringen.

    På en måte er det en trygghet på at man ikke mister opprinnelige rute om det skulle skje noe med billetteringen av den nye?
     
    Nordlands liker dette
  20. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,324
    Likes mottatt:
    865
    Bonuspoeng:
    113
    Denne bookingen var litt vanskelig, siden jeg hadde endret den ganske så mye pga kansellert flyvning. Ved slike endringer blir ikke skatt og slikt regnet på nytt, men nå som jeg vurderte å endre et leg fra økonomi til business, måtte alt kalkuleres og godkjennes på nytt.

    Ja, det er ganske så vanlig. Jeg pleier å booke seter mens konsulenten holder på. Syns det er digg å få sikret seter så tidlig som mulig.
     
    Nordlands liker dette

Del denne siden