Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    702
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    Har til og med fått den norske (svenske) diamant-mailen til å fikse det. Er det noen som rir paragrafer, så er det dem.
     
    Kristardo liker dette
  2. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,629
    Likes mottatt:
    3,924
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har gjort det ved minst 4-5 anledninger. Og har til og med sagt under bestilling at jeg må ringe tilbake og legge til CT når den er opptjent. Har aldri fått et eneste spørsmål eller kommentar på det. Ren rutine.

    Antar at du ringer CT-telefonen og ikke den vanlige tulletelefonen?
     
  3. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,576
    Likes mottatt:
    24,396
    Bonuspoeng:
    183
    Det høyrer og med til historia at SAS ofte har litt ymse av sommarvikarar. Etter vel eit år som bonusnisse skulle eg tinge familieferie til Asia til jul, og då eg skulle ringe og bestille flightane eg hadde funne leita svensken febrilsk etter billettar og kunne meddele at det såg ut som at SAS "inte" fauk mellom SIN og MNL. At eg hadde lese opp flightnummeret til SQ-flighten hjalp ikkje.
     
    EndreD, RoadKing and Rscott like this.
  4. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,252
    Likes mottatt:
    5,792
    Bonuspoeng:
    183
    Er spent på om det går an å booke en *A reise til vinteren, og legge på CT senere på høsten etter at SAS gar gått ut av *A, eller om det vil by på for mye problemer for personen i andre enden av røret.
     
  5. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,576
    Likes mottatt:
    24,396
    Bonuspoeng:
    183
    Kan aldri tenke meg at det går.
     
  6. Kristardo

    Kristardo Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Var CT telefonen ja. Og spurte flere ganger om det ikke var mulig å legge til CT, ettersom jeg selv mener å ha lest eksempler på at det gjøres. Det var visst klin umulig.
     
  7. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,433
    Likes mottatt:
    3,855
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen som har erfaring fra tidligere med å søke tilgjengelighet hos Copa Airlines?
    Jeg ser på en routing som inneholder:

    CCS-PTY
    PTY-SAL

    Men jeg finner absolutt ingenting med Copa, til tross for 3 til 4, hhv. 2 daglige avganger. For sistnevnte er det tilgjengelighet med Avianca, men dem har jo ikke Business.
    Jeg er mest interessert i januar, men finner heller ingenting når jeg søker nå i juli.

    Når jeg søker mellom BOG-PTY, eller MDE-PTY, så finner jeg bra tilgjengelighet med Copa, stort sett 9 plasser på alle avganger

    Har det alltid vært slik at disse rutene med Copa ikke har tilgjengelighet eller er det nå et tegn på at vi går ut av Star Alliance?
     
  8. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    12,062
    Bonuspoeng:
    183
    Eg trur det går, når ein legg til CT så blir ikkje biletten rørt i det heile. Det er kun poeng som blir tilbakeført og trekt på nytt. Diamantmailen har også gjort dette for meg. Men pass opp, viss det er ny poengpris så må ein betale den nye prisen til vinteren. Kanskje ein må prøve fleire agentar, @Kaffen får gje oss svaret til vinteren.
     
    Sunnfjordingen and holmen like this.
  9. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    930
    Likes mottatt:
    3,433
    Bonuspoeng:
    93
    Av egen erfaring virker Copa til å ha blackout-perioder på bonusbilltter. Stort sett har det veldig god tilgjengelighet, men feks da jeg var på Jamaica i januar var det fra medio desember til medio januar ingen ledige i biz på PTY-MBJ-PTY, men fra rundt 20. januar ver det ledig hver eneste dag.
     
    themichael liker dette
  10. thfagert

    thfagert -

    Innlegg:
    202
    Likes mottatt:
    791
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som vet om South African pleier å ha blackoutperiode på sommeren? Strekningen jeg søker på har fått 2 biz-billetter hver dag et år fram i tid, men stoppet etter 24 juni '25.
     
  11. Busybob

    Busybob Nytt Medlem

    Innlegg:
    42
    Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Har noen her bestilt *A bonusreise med/uten CT for så å oppgradert online eller ved insjekk for penger? Tenkte på å bestille bonustur i LH biz (etter allianseskiftet) for så og evt oppgradere for penger ved insjekk om mulig og ikke så alt for dyrt.:)
     
  12. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,915
    Likes mottatt:
    2,505
    Bonuspoeng:
    113
    Det selges ofte oppgradering ved innsjekk hvis tilgjengelig. Men på intercontinentale reiser ligger de fleste selskap på ca 10 000 nok fra øko til business. Litt avhengig av ulike regler om bookingklasse osv.
     
  13. GlennDi

    GlennDi Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Ble tilbudt å oppgradere fra LH Business til First LAX-MUC for 2000 USD. Dette kunne fikses i loungen.
     
  14. Busybob

    Busybob Nytt Medlem

    Innlegg:
    42
    Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    okei, takk for svar. Blir å undersøke muligheten, men tenker 2000usd blir litt meget for min del ihvertfall
     
  15. ingard

    ingard Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    Hei. Jeg fikk endret en tur (opprinnelig eco) osl-vie-bkk i feb25 til Austrian biz når det ble sluppet tidligere i sommer. Tror jeg ringte inn på en tirsdag, skjedde ingenting onsdag (ringte inn - jada den ligger i køen, alt er fint), ringte inn torsdag - samme beskjed igjen, og på fredag uten noen tilbakemelding er plutselig endringene borte fra bookingen. Jeg ringer inn igjen og får beskjed om at billettene ikke var tilgjengelig lengre. Er det vanlig at bonusslipp blir fjernet mens booking/endring ligger i kø for billettering? Eller kan backoffice ha tabbet seg ut på et vis også skylder de på det?
     
  16. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,324
    Likes mottatt:
    865
    Bonuspoeng:
    113
    Usikker på OS, men har opplevd det samme med BR. Noen selskaper har tidsfrist fra billettene er reservert (les: ligger i kø for godkjenning og billettering) og selve bookingen (les: billettering). Hvis backoffice ikke får booket din billett i tide, blir reservasjonen kansellert og du må dessverre følge med selv. Dette er veldig irriterende, men om det en feil er jeg usikker på. De kunne godt ha bedre prioriteringsrutiner med tanke disse tidsfristene, men så er spørsmålet hva de egentlig tjener på å bruke tid og penger for å gjøre dette bedre vs f.eks. å bruke krefter på å få til mere salg av vanlige billetter
     
  17. ordnetseg

    ordnetseg EBG saved my life!

    Innlegg:
    423
    Likes mottatt:
    1,327
    Bonuspoeng:
    93
    skjedde noe lignende med meg og LX-billetter (hvis jeg husker rett). Siden back-office glemte å billettere forsvant de ila 3 dager selv om jeg hadde ringt inn og purret. Utrolig irriterende. De hadde i tillegg fjernet opprinnelig reise,så stod plutselig med ufullstendig reise. Var lite å hente på å claime gratis endring siden de fucka det til og jeg attpåtil hadde en reise som ikke var gjennomførbar. Så her gjelder det følge med til billettene er billettert og bekreftelse ligger in edb-postkassa
     
  18. Gnilre

    Gnilre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    290
    Likes mottatt:
    1,553
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har fått noen tips fra dere her inne, så tenkte jeg måtte fortelle hvordan det gikk. Det endte med at returen ble endret til SCL - BOG - LHR - OSL etter at jeg ringte SAS; retur fra Toronto var ikke å oppdrive i business. Slapp faktisk å betale ekstra avgifter for endringen selv om jeg antar det er ganske store avgifter på LHR. Litt kjipt at returen er med Avianca helt til London, og spesielt at første leg er en A320 uten lieflat, men skal vel overleve en 6 timers dagflyvning i noe som ligner premium economy. Superkjipt av SAS å kreve 199 kr for setereservering London - Oslo i plus. Er det virkelig mulig?
    Formålet med turen er mer Patagonia enn akkurat det å fly til nesten andre siden av kloden, så jeg håper virkelig turen blir noe av.
     
  19. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    511
    Likes mottatt:
    979
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har vært positivt overrasket de siste gangene jeg har ringt CT-telefonen og SAS kundeservice generelt, da jeg har møtt kunnskapsrike og hyggelige mennesker de siste månedene. I dag ringte jeg inn og møtte en sur og frekk ansatt som jeg husker med skrekk og gru å ha snakket med før. Jeg skulle endre en reise og den lengste strekningen jeg skulle endre klarte han å finne. Problemene begynte da han skulle finne fly fra Oslo-Madrid. Det var ingen direktefly, men det var fly med mellomlanding i Munchen. Disse flyvningene fant man ikke når man søkte på dem separat, så jeg antar det var married segments. Da sier han at; "slik har man ikke lov til å bygge billetter". Jeg har vel gjort akkurat det samme før, men greit.... Jeg avslutter samtalen og ringer opp igjen og treffer på en annen ansatt. Da er den lengste strekningen ventelistet, og jeg lurer på om det er fordi jeg like før prøvde å booke den, fordi første person jeg snakket med sa ingenting om at den var ventelistet. Noen med erfaringer? Dette gjelder Avianca :)
     
    Last edited: 11. juli 2024
    Spielhaug liker dette
  20. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    930
    Likes mottatt:
    3,433
    Bonuspoeng:
    93
    Awardhacks viser ikke feil ettersom det søkes i realtid fra SAS. SAS viser heller i utgangspunktet ikke feil.

    Det du må merke deg er at tilgjengeligheten ved nybooking og ved endring er ulik. Når du søker på Awardhacks gjelder tilgjengelighet som ved nybooking. Når du ber agenten søke opp samme leg for å endre din eksisterende booking er det ikke nødvendigvis slik at alt du finner kan kombineres.
    Det er også slik at VIE-trikset stort sett må utføres i to omganger 1) Du booker til/via VIE og får billettert 2) Du får endret til å ta bort omveien via VIE

    Feks du finner JNB-MUC-VIE-CPH er det ikke nødvendigvis slik at du kan ringe inn og be dem legge inn hele denne ruten og justere slik at det blir JNB-MUC-CPH i en go.

    Tilsvarende om du har CPH-MUC-JNB og har funnet BGO-FRA-MUC er det ikke sikkert at dette kan gjøres da BGO-FRA-MUC kan være satt opp med regel om at den kun er tilgjengelig ved MUC som endelig destinasjon.

    På samme måte som LH-gruppen åpner slusen om en reise går via VIE, mens det tidvis er vanskelig å finne long-haul fra FRA/MUC/ZRH uten omveier.
     
    Insomnia4u and thfagert like this.

Del denne siden