Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,113
    Likes mottatt:
    7,424
    Bonuspoeng:
    293
    Tror nok du skal få lov til å booke Santiago-Toronto-USA-Europa, men du kan neppe stole på treff på United-flyvninger på deres egne nettsider. De gir mye mer tilgjengelighet til egne kunder enn til oss. Hvis du finner bonusseter med United på Air Canada eller Avianca sine nettsider er det mer sannsynlig at disse er bookbare for SAS.
     
    Gnilre liker dette
  2. Gnilre

    Gnilre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    290
    Likes mottatt:
    1,553
    Bonuspoeng:
    93
    Det gikk jo dårlig. Absolutt ingen ledige bonusseter fra Toronto til Europa i business på Air Canada sin side. Jeg finner jo i økonomi, men orker ikke tanken på nattflyvning i økonomi. Jeg tror det skal gå med Avianca tilbake til Europa, så får sjekke det. Takk for hjelpen:)
     
  3. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,113
    Likes mottatt:
    7,424
    Bonuspoeng:
    293
    Har du prøvd å søke YYZ-VIE? Gode gamle Wien-trikset kan jo funke :D
     
    Gnilre liker dette
  4. Gnilre

    Gnilre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    290
    Likes mottatt:
    1,553
    Bonuspoeng:
    93
    Se der ja. Til Wien kommer jeg via Montreal eller Frankfurt. Men spørs om det går helt hjem? Får ringe SAS og foreslå den løsningen. Kanskje jeg får se Niagarafallene likevel:)
     
  5. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,113
    Likes mottatt:
    7,424
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har selv booket til Wien for så å bytte FRA-VIE til FRA-OSL, men det spørs om det går som en enklelt endring..
     
  6. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    475
    Likes mottatt:
    156
    Bonuspoeng:
    43
    Beklager om dette blir feil tråd.
    Om jeg skal booke en tur / retur reise, hvor det er en på den ene veien og to pers på retur. Da bør den siste personen på returen bli booket alene? det er ikke mulig å få med den personen bare en vei på original booking?
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,989
    Likes mottatt:
    33,161
    Bonuspoeng:
    293
    Stemmer, det blir to separate billetter. På flag carriers (SAS, LH, BA, etc) iallefall.
     
    mariusberg89 liker dette
  8. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,559
    Likes mottatt:
    24,270
    Bonuspoeng:
    183
    Er det ikkje råd å få lounge når du fly bis på delar av reisa? I tillegg kan du vel statusmatche til Lufthansa.
     
  9. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,283
    Likes mottatt:
    17,673
    Bonuspoeng:
    293
    Statusmatchen gir Senator til 02/25. Da må han evt ut å fly LH gruppen med noen leg for å forlenge denne.
     
  10. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,559
    Likes mottatt:
    24,270
    Bonuspoeng:
    183
    Ååååf….
     
  11. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,265
    Likes mottatt:
    6,352
    Bonuspoeng:
    183
    Regelen i Star Alliance er at loungetilgang bestemmes av billettklassen på avgangen fra den aktuelle flyplassen. Ulike selskap kan ha unntak for egne lounger eller ordninger for "lounge on arrival", slik som United som gir tilgang til Polaris lounge under mellomlandinger på vei til/fra en long haul UA-flight i business class.
     
  12. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,784
    Likes mottatt:
    21,893
    Bonuspoeng:
    293
    Det blir lounge før biz-leg'ene, jo =)
    Har matchet til LH Senator (og fått godkjent) men må ha 6 LH-flighter før "en eller annen dato". Tror ikke det skjer..
     
  13. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,559
    Likes mottatt:
    24,270
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er vel ikkje ein "hard" regel? Til dømes har ein jo tilgang til FCT og FCL når ein flyr inn til FRA/MUC i F og vidare til Norge i øko. Eg ville prøvd meg på å komme inn, @indahla.
     
    indahla liker dette
  14. Kristardo

    Kristardo Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Er det ikke mulig å legge til CT på en bestilling? Ringte inn for å legge til en retur på en bestilling jeg hadde gjort på nett, og samtidig legge til CT. Fikk da beskjed om at hele reisen måtte kanselleres for å legge til CT.
     
  15. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,559
    Likes mottatt:
    24,270
    Bonuspoeng:
    183
    Det er vel fleire tilfeller av at folk har fått legge til CT etter bestilling. Usikker på om eg har gjort det sjølv.
     
  16. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,617
    Likes mottatt:
    3,882
    Bonuspoeng:
    113
    Bare vås. Har gjort det flere ganger. HUACA.
     
    Trent600, indahla and Kristardo like this.
  17. Kristardo

    Kristardo Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Takk. Var det jeg mistenkte. Da blir det å prøve på nytt :)
     
  18. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,265
    Likes mottatt:
    6,352
    Bonuspoeng:
    183
    Selskap står fritt til å gjøre unntak i egne lounger, slik Lufthansa gjør for F-passasjerer og United gjør for Polaris. Men ville absolutt ikke forventet tilgang til en ANA-lounge med billett videre i business med annet selskap fra en annen flyplass.
     
  19. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,784
    Likes mottatt:
    21,893
    Bonuspoeng:
    293
    Til info har jeg (for mange år siden) fått beskjed om at CT måtte vært opptjent før bestilling, men kan legges til etterpå.
    Så hvis du f.eks. opptjener en CT i dag og bestiller en reise i morgen, uten å legge til CT, kan du senere legge til CTen på denne bestillingen.
    Men hvis du bestiller i dag og opptjener CT i morgen kan den ikke legges til reisen som ble bestilt før.
    Men, dette er mange år siden. Har lest om flere som fint får til å legge til en "nyere" CT på eksisterende bestilling.
     
    Kristardo liker dette
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,449
    Likes mottatt:
    62,369
    Bonuspoeng:
    293
    Den regelen tror jeg de har gått bort fra. Eller så har jeg vært svært heldig le der jeg har snakket med. Har lagt til ny CT, byttet CT mellom bookinger osv. uten at det har vært noe problem.
     

Del denne siden