Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    360
    Likes mottatt:
    340
    Bonuspoeng:
    63
    Kan ikke kundeservice hjelpe meg/oss med å bestille reiser der man betaler med poeng (men ikke bonusreise) ? Har problemer med en bestilling (får bare opp at "Prisen du valgte er dessverre ikke tilgjengelig lenger. Velg en annen prisklasse." på siste leddet), og de sier at disse kan jeg kun bestille selv på nett???
     
  2. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    576
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    CT med LH til dubai i morgen kansellert av LH
    Blitt booket om til avreise 2 dager senere.
    Hva gjør man? 3 reisende og 2 CTer på en ferie som blir alt for kort.
     
  3. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,279
    Likes mottatt:
    6,390
    Bonuspoeng:
    183
    Ring Lufthansa og be om annen rute. F.eks. Emirates har ledige seter OSL-DXB i morgen. Mulig du må være litt påståelig i telefonen da Lufthansa som mange andre har en tendens til å henvise til billettutsteder, noe som ikke er riktig ved irrops tett på avgang.
     
  4. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    576
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Tusen takk. Har du noe jeg skal si spesifikt?
     
  5. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,279
    Likes mottatt:
    6,390
    Bonuspoeng:
    183
    jonss liker dette
  6. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,909
    Likes mottatt:
    2,023
    Bonuspoeng:
    113
    Swiss har nå 3 ledige seter igjen på business ZRH-DXB imorgen, ring og be om å bli booket om. Alternativt si at du vil ha Emirates direkte.
     
  7. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    576
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Er på tråden nå. Skal prøve å foreslå nå. Osl-zrh-dxb? Klokkeslett på de, har du tilfeldigvis det?
     
  8. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    576
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    De nekter og ber meg ringe star alliance
     
  9. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,607
    Likes mottatt:
    6,031
    Bonuspoeng:
    183
    Du finner dem på *A-søket på SAS sin side. (Hvis de er bonusseter)
     
  10. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    576
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Ct telefonen er nå stengt, og lufthansa sier snakk med sas. Game over da?
     
  11. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,909
    Likes mottatt:
    2,023
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er revenue seter, siden din avgang er såpass nært kan Lufthansa ta over bookingen (hvis de vil). SAS blir ikke til noe hjelp her med mindre det skulle ligge åpne bonusbilletter tilfeldigvis, det er Lufthansa billettnr og Lufthansa kansellering, og de som dermed må bidra med løsningen med å booke om til revenue billetter, som de får til hos datterselskapet Swiss hvis de vil.

    Virker som veldig dårlig kundeservice fra Lufthansa og at de ikke ønsker å hjelpe dere.
     
  12. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,909
    Likes mottatt:
    2,023
    Bonuspoeng:
    113
    Da var det kun F1 J1 på Swiss flyvningen, så akkurat det toget har gått dessverre (trolig til noen andre Lufthansa kunder).
     
  13. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    576
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    ringte på nytt til en annen agent og fikk i hvert fall
    Osl-fra-kwi-dxb

    KWI med emirates.

    takk for god hjelp!
     
    AirMags, Teknolai, Rapolo and 4 others like this.
  14. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,900
    Likes mottatt:
    8,167
    Bonuspoeng:
    183
    Må si jeg ble imponert av SAS idag. Om det er sommerhjelp som har funnet ut at man skal rydde litt i bookinger som er ødelagt eller hva det var så må jeg si jeg ble imponert :cool:

    Har en booking til DPS med SAS, LH, TK og EVA.

    IST-TPE ble kansellert, og jeg ble sittende med en ubrukelig booking.
    Fant ingenting, og endte opp med å booke en helt ny til Manila med samme retur, den som jeg nå har endret til å fly til Singapore istedet.

    Samma det, jeg lot denne bookingen bare bli liggende.
    Noen uker etter kanselleringen av IST-TPE så tikket det inn nye billetter hvor jeg var satt på IST-TPE dagen etter, og jeg rakk da ikke EVA air til DPS. Ingen ledige award seter dagen etter.

    Har fortsatt latt den ligge, og nå ett par måneder senere så dukket det opp nye billetter idag i mailboksen.

    Da har noen vært inn å booket med om til IST-DPS direkte med TK.
    Jeg har fulgt med LENGE på ledige award billetter på den direkte ruten og det fins ingenting. Og nå plutselig idag har noen(?) på SAS funnet ut at jeg satt med en ubrukelig booking da jeg ikke rakk EVA flyet TPE-DPS at de like gjerne booket med direkte fra Istanbul.

    Bra jobb:D Bare synd jeg skal beholde den andre bookingen til Singapore istedet så denne her skal kanselleres uansett:p
     
    AirMags, RoadKing, Kjetil L and 5 others like this.
  15. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    576
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Da er det litt kaos på OSL og FRA, og følgende har skjedd:

    OSL-FRA er 2 timer forsinket, og rekker mest sannsynlig ikke FRA-KWI

    Bagasjen er nå innsjekket, men det er jo fortsatt OSL-DXB med emirates, eller FRA-DXB med emirates klokken 15.

    Er i kø hos kundeservice nå. Noen som vet om det kan kreves å booke om noe her? selv etter at bagasjen er sendt inn?

    Risikoen nå er å komme til frankfurt og bli sittende der/sjekke inn på hotell/ikke komme seg videre hvis ting ikke er løst på forhånd.
     
  16. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,818
    Likes mottatt:
    8,267
    Bonuspoeng:
    183
    Min erfaring er at det er vanskelig å få noen til å booke om før flyet dere ikke rekker er i luften, så tror det er vanskelig å bli booket om før FRA-KWI flyet er i luften uten dere.

    Mest sannsynlig blir dere omrutet ved ankomst FRA, går f.eks 2 Emirates fly FRA-DXB i løpet av dagen.



    Ved irrops samme dag står du mye sterkere enn ved kansellering ett par dager på forhånd.

    Bagasjetagging fikser de for deg.
     
    Last edited: 25. juli 2024
    Nordlands liker dette
  17. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    576
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Takk.

    Men er det noe håp i å omrutes over telefon nå direkte? Så slipper man å styre med det ved ankomst i frankfurt.

    Spørsmålet er om det ikke blir ytterligere forsinkelser, og beste alternativ er å kjøre OSL-DXB?
     
  18. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,818
    Likes mottatt:
    8,267
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis dere skal fly med LH859 så er flyet fra Frankfurt på vei opp nå med estimert landing 10:34, så det er god sjanse for at det ikke blir noe særlig mer forsinket.

    Enig i at OSL-DXB er beste alternativ, men LH kommer nok ikke til å booke deg om dit så lenge det er en teoretisk mulighet for at du kan rekke FRA-KWI(det flyet kan jo også f.eks bli forsinket).
    Slik det er nå ser det ut som dere lander på FRA ca akkurat når FRA-KWI er estimert reise
     
  19. cire913

    cire913 Medlem

    Innlegg:
    146
    Likes mottatt:
    144
    Bonuspoeng:
    43
    SAS vil be deg kontakte Lufthansa og omvendt, billetten din er bestilt av SAS, så Lufthansa vil be deg kontakte SAS. men ved ankomst vil de hjelpe i henhold til din forespørsel, vennligst forbered på forhånd reiseruten du ønsker å omrute.
     
  20. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    576
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Lufthansa har sagt at de gir emirates osl-dxb direkte idag med emirates, og jeg har videoopptak av samtalen.

    men de ber meg sjekke ut først av flyvningen før de får gjort noe, og ga meg et nr som ikke virker. 23500176.

    spaserer vi ut til innsjekk og løser det sånn eller hva blir fremgangamåten nå for å ikke gå på en smell?
     

Del denne siden