Foreløpig status: de har sjekket oss ut via gate og bedt oss gå til sas innsjekk og avklare henting av bagasje. i kø hos lufthansa KS og venter på neste utfordring
Siste oppdatering: Alt er billettert, koffertene har blitt funnet og levert, sjekker inn for OSL-DXB med emirates business nå. Takk for god hjelp til dere som bidro
Jøss, du snakker om å møte mange utfordringer med utreisen, flott at dette ordnet seg og digg med Emirates direkte istedenfor melkeruta. Nyt turen, mye bra mat og drikke i Emirates C-klasse! PS antar du havner på revenue billetter, da kan du jo sanke noen poeng i Skywards eller partner program. PPS revenue billetter gir gratis limmo ved ankomst Dubai, bare følg skilting til Emirates chauffeur service og vis frem billetten din.
I mai så bestilte jeg retur fra BKK til SVG, via VIE og CPH, etter hukommelsen. I dag så skulle jeg bestilte turen ned, da jeg fant noen billetter... Men så ser jeg i appen at det nå kun er biletter til VIE, og ikke de videre.. Lurer jo på om jeg begynner å bli senil, men mener bestemt at jeg var inne å valgte seter på alle 3 flightene i mai.. Er jeg senil, eller kan de plutselig forsvinne? Mener jeg har lest her inne tidligere at de noen ganger forsvinner for så å dukke opp igjen senere. Er ikke tur før februar så fortsatt lenge til. Et irritasjonsmoment ved bestilling i dag av turen ned, var at første leg, SVG-FRA fant ikke agenten.. Hun ville legge inn langstrekkene først, men når hun da kom til første tur, så hun den ikke. Når jeg søker SVG-FRA dukker den ikke opp, men søker jeg SVG-IST kommer den opp, sammen med den flighten til IST som jeg er på. Noe triks her for å få agenten til å finne den?
Lurer på jeg rett å slett har drete meg ut her.. Booket BKK-VIE på nettet midt på natten, og ringte dagen etter for å legge til VIE-CPH og CPH-SVG, for det gikk ikke på nettet. Da dukket de jo opp i appen kjapt, så da forsvant den fra hodet mitt.. Har ikke fått noe mail, så det har nok skjedd noe under billetering, eller hva som skjer på bakrommet.. Så er nok bare jeg som har hatt en hjerneblødning, og overhodet ikke fulgt med..
Hvordan fikk du booket utenom CT telefonen? Ringte du direkte til kundeservice? Var dette en ny booking, eller forandring av eksisterende?
Booket en utreise i First og en fiktiv retur 3 dager i forkant. Fulgte med for å se om noe skulle dukke opp. Hadde regnet med retur via Delhi, men så kon muligheten via HKG. Var uten CT, og med Gullkort kan man vel nå ringe hele døgnet.
Poengprisen tilsier at det er t/r. Antar han mener at han booket t/r først med retur på en annen dato eller rute enn han ønsket, og så endret retur (før utreise) når det åpnet seg LH F på alternativ rute.
Er det noen som har erfaringer med å finne bonusbilletter med Air New Zealand? Jeg prøver å finne billetter mellom ulike byer i Australia og New Zealand og SAS sin Star Alliance søkemotor fungerer ikke helt som den pleier. Når jeg søker på en spesifikk dato så viser den for eksempel først flere alternativ med 1-2 mellomlandinger, neste gang jeg søker viser den at det er ingenting ledig, så søker jeg igjen og så kommer det opp helt nye alternativ som ikke viste første gang. Så det er omtrent som resultatet endrer seg nesten hver gang jeg søker på samme dato, selv om det bare er noen få sekunder mellom hvert søk. De fleste gangene viser søkemotoren at det ikke er noen bonusbilletter, men når jeg har trykket søk kanskje fem ganger så er det plutselig mange alternativ. Awardfares finner heller ikke alle avgangene som dukker opp hos SAS, men finner kanskje bare noen få. I går lå det en melding hos Awardfares at SAS sin søkemotor er treg for tiden og at det påvirket resultatene på Awardfares også.
Opplevd det samme flere ganger den seneste tiden, dog til andre destinasjoner. Har kommet til bestilling og lagt inn navn osv, men så i neste steg får melding om at det ikke finnes ledig. Frustrerende...
Sliter litt med å tolke reglene til sas angående endring av retur på Star alliance bonusreise. På sas står det slik: 2.14 Kanselleringer og endring. Du kan kansellere bestillingen og få full refusjon innen tjuefire (24) timer fra bestillingen ble utført. Endring og kansellering av Star Alliance-bonusbilletter tillates frem til 24 timer før utreisetidspunktet. Så snart du har startet utreisen, kan hjemreisen ikke endres eller kanselleres. Hvis jeg da reiser i mandag 11:00, kan jeg da endre returen helt frem til jeg går ombord flyet mandag 11:00? Gjelder evt kun bookingklasse fra biz til First, noen som har erfaring med dette? Virker som en rar presisering hvis det er 24 timers regelen som gjelder uansett.
Regelen skal vel tolkes som at om reisen din starter mandag kl 11:00, så kan du gjøre endringer frem til kl 11:00 på søndag. Etter dette kan du ikke gjøre endringer på noen del av reisen - heller ikke returen. Så har man vel i praksis opplevd at endringer ofte aksepteres dagen før avreise selv om det blir under 24 timer.
Er det noen har som ide om når LH vil skifte ut business class kabinen til Alegris på 747? Vi bestilte 3 billetter i C sommer 25 for å ha kontroll på sønnen vår på 3 år, men blir 747 omgjort innen den tid er vi like langt