Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,295
    Likes mottatt:
    5,203
    Bonuspoeng:
    183
    Ja det håper jeg virkelig. Virker ikke som det går så fort med retrofit som planlagt.
     
  2. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,113
    Likes mottatt:
    7,424
    Bonuspoeng:
    293
    Har også hørt at alegris-setene ikke passer i andre etasje og dermed ikke blir byttet ut der i første omgang. Så hvis dere vil være helt sikre, velg andre etasje
     
  3. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,798
    Likes mottatt:
    8,187
    Bonuspoeng:
    183

    I følge OMAT så skal 2. etasje bestå av 1 - 1 konfig, men det blir nok ikke før sent 2025

    The much more challenging thing is installing this on the upper deck, which is somewhere between a wide body and narrow body in terms of width, and you have a single aisle. For some time, there had been discussion of Lufthansa installing its new business class seats on the lower deck, but keeping the old business class seats on the upper deck. This was an absurd concept, though fortunately the airline has chosen not to follow through with these plan

    The new plan is reportedly for Lufthansa to just have a 1-1 layout on the upper deck. Essentially with the above seat map, just picture the cabin without the center suites. Lufthansa plans to fit either 20 or 22 business class seats on the upper deck. That’s a massive capacity reduction, compared to the 32 business class seats currently on the upper deck.
     
    Jeanette liker dette
  4. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    2,147
    Bonuspoeng:
    93
    Du som klarte å plukke opp de to TG F billettene på mandag førstkommende? Forsøkte meg på de, men var for sent ute..

    Nyt det! Blir nok en super tur !
     
    CptSideslip liker dette
  5. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,295
    Likes mottatt:
    5,203
    Bonuspoeng:
    183
    Så vidt jeg har lest meg fram til blir det ikke Alegris i 2.etasje nei, men mer standard seter i 1-1 konfigurasjon. Men virker som både 1. og 2. etasje skal byttes samtidig selv om de ikke får samme seter.
     
    Last edited: 02. aug 2024
  6. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,295
    Likes mottatt:
    5,203
    Bonuspoeng:
    183
    Vi har satt oss i 2.etasje. Ikke helt optimalt hvis den som sitter ved midtgang får en tissetrengt medpassasjer ved siden av seg, men det funker ;)
     
  7. CptSideslip

    CptSideslip Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    910
    Bonuspoeng:
    93
    Stemmer det, så de ved en tilfeldighet og slo til :D
     
  8. Kidnet

    Kidnet Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    182
    Bonuspoeng:
    33
    Noen som har erfaring med C i Air China A350? Ser det er en del tilgjengelighet i forbindelse med påsken 25 til TPE (via PVG) med Air China. Verdt å prøve?
     
  9. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,685
    Likes mottatt:
    872,248
    Bonuspoeng:
    293
    Har nettopp fått denne fra Awardfares ..
    IMG_5900.jpeg
    Ringte umiddelbart inn og en svært hyggelig og hjelpsom dame gikk raskt i gang med å booke om til BGO-OSL-BKK .. (fra BGO-FRA-IST-BKK), men nei det fantes bare økonomi.
    Men vent litt, låt meg kolla, … « Thai har bare lagt ut businessbilletter til 29.10, så du må vente noen dager»

    Men på Awardfares har det ikke blitt lagt ut TG Biz billetter for EuroBonus siden 10-12.oktober (?)
    Har noen klart å booke TG Biz for reiser etter 12.10?
     
  10. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,949
    Likes mottatt:
    2,230
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, jeg har via SAS og awardhacks.se sjekket hver dag siste uken for BKKOSL. Det ble sluppet biz alle dager unntatt sist helg. Jeg booket om en hjemreise for 28OCT i biz i går. TG slipper setene kl 19 norsk tid. Jeg prøvde meg ikke via kundeservice på kvelden før siden det ble sluppet fire seter (jeg skulle ha to), og alle var der i går morges så det løste seg glatt.
     
    Sunnfjordingen and Eddie47 like this.
  11. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    897
    Likes mottatt:
    3,277
    Bonuspoeng:
    93
    Veldig verdt det spør du meg. Hvis du blar i reisebrevtråden finner du en review på to flighter jeg hadde med dem i romjulen CPH-PEK-ICN med A350 og B737.
     
    Kidnet and RoadKing like this.
  12. Akira

    Akira På jakt etter status

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har ikke lest hele tråden her, men hadde en booking med OSL-CPH-IST-BKK-SGN, retur fra SGN. Måtte endre reisen til 2 dager senere og heldigvis fant jeg samme rute utenom på siste leg BKK-SGN, da TG ikke har lagt ut bonusseter på morgen avgangen, kun ettermiddag avgangen. Så per dd har jeg kun utreise til BKK, men hjemreise fra SGN. Var det slikt Star Alliance CT bonusreiser ikke tillater open jaw?
     
  13. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    2,147
    Bonuspoeng:
    93
    Herregud for et opplegg. Vi hadde et formål, å få fly LH F en siste gang før 1 september. Etter mye frem og tilbake, blinket vi oss ut Boston siden de hadde 2 avganger med A380 fra Munchen og 344 fra Frankfurt.

    Nye 96t / 72t regler har satt mange kjepper i julene. Da det endelig tikket inn 3 ledige F seter på returen på mandag, var jeg kjapp på tråden til CT telefonen klokken 9. Men fikk ikke lov å forandre billetten innenfor 24t av avreise...

    Heldigvis var agenten løsningsorientert å spurte om vi kunne være interessert i å booke en egen booking for 2x110k poeng+ 1100 NOK pr pers. Siden vi har alt for mange poeng, slang vi oss på tilbudet. Så nå får vi oppleve A380 for kanskje siste gang i C og en retur på mandag i F.
     
    RoadKing, Sunnfjordingen and holmen like this.
  14. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,949
    Likes mottatt:
    2,230
    Bonuspoeng:
    113
    Open jaw er ok, ikke dobbel open jaw (du kan ikke reise OSL-SGN og returnere BKK-KRS som eksempel).
     
  15. Akira

    Akira På jakt etter status

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    Supert, takk for svar.
     
  16. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,162
    Likes mottatt:
    4,972
    Bonuspoeng:
    113
    Dette var ekstremt streng håndheving av 24-timersregelen. Du tar 0725-flyet til MUC neste dag, ringte inn 0900 dagen før og fikk nei? Håper jeg møter en noe mindre rigid agent når jeg skal forsøke selv senere i måneden...

    Uansett: Gratulerer med flott tur! Blir det da utreise lørdag og retur mandag eller utreise lørdag og retur tirsdag?
     
    Nordlands liker dette
  17. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    2,147
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, vi flyr idag, så er sånnsett ikke noe å si på håndheving. Var vel mer jeg som hadde glemt denne regelen å prøvde meg uansett. :oops:

    Retur på mandag.

    Bare glad at det var agenten som foreslo ny booking. Hadde vel nærmere 600k poeng på kontoen, så de ekstra gjorde ingenting for å få fly F en siste gang.
     
  18. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    248
    Likes mottatt:
    1,514
    Bonuspoeng:
    93
    Forsøkte å endre returreisen til F samme dag som avreise jeg og en gang selv om jeg visste det egentlig ikke var lov. Stod på Vigra og venta på første flyet med agenten på telefonen og agenten prøvde faktisk helhjertet å få det til. Da fikk jeg forhåpninger, men desverre ble det til slutt Tyvärr fra backoffice. Og jeg måtte da bare holde ut i Business class :)
     
  19. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,162
    Likes mottatt:
    4,972
    Bonuspoeng:
    113
    Aha, da skjønner jeg. Da fortsetter jeg å krysse fingrene for vår del :) God tur!
     
  20. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,685
    Likes mottatt:
    872,248
    Bonuspoeng:
    293
    TG legger ut nye bonusseter på asiatiske ruter med ujevne mellomrom, men dessverre bare på økonomi.
     

Del denne siden