Er det mulig å booke med United? Eventuelt hvilket program i awardfares bør man benytte? Prøver å finne juleferie til karibien og er optimistisk
Ja, det er mulig å booke men du må ringe inn å bestille ved hjelp av kundeservice. Ved å bruke Aeroplan gir det vanligvis de mest nøyaktige resultatene. Jeg prøvde den for 2uker siden
Ringte inn for en endring på tilslutningsfly på en *A-bonus booking (uten CT) i går, alt virket greit, fikk kun beskjed om at endring ville bli 150kr. Normalt skjer billettering innen noen timer, så ringte inn igjen i dag for å spørre ny agent om de så noe feil. Viste seg at det bare var lagt inn at jeg hadde akseptert 300kr ekstra, mens det ble 600kr i økte avgifter. (Mulig agent har tenkt det skulle bli nærmere 0 siden jeg fjernet en og la til en flygning.) Et pluss var at jeg nå fikk gjort en til liten endring "gratis", og beskjed at jeg aksepterer uansett hvor mye det blir i økte avgifter
Fant en bedre rute på awardhacks hjem fra SGN til OSL og ringte inn med en gang. Møtte på Peter/Petter på telefon som var virkelig flink i jobben sin, endring og billettering på 50 minutter.
Takk for tipset, vurderte å ha varsel på billetter dit og, men ville unngå enda senere ankomst til IAD. Nå sitter jeg på flyet til CPH, får heller håpe på CU hos SAS i morgen
Må jeg vente til CT telefonen åpner for å endre en CT reise? Plutselig kan en tulling komme å knabbe billettene
Hei! Er det noen som vet om ANA og EVA kune slipper 1 billett på biz 355 dager fram i tid? Har søkt litt siste uka for en taiwan/japan-tur neste sommer for 2 pers, men finner nada. Tips eller råd mottas med takknemmelighet
Har per nå en litt knotete hjemreise fra Chili, med en del mellomlandinger og avreise på en lørdag med ankomst på en mandag. Litt slitsomt etter å ha vært på farta i 3 uker. Det vi har nå: Santiago-Bogota (Avianca) Bogota-Istanbul (Turkish, ankomst søndag) Istanbul-Amsterdam TK (søndag) overnatting AMS Amsterdam-Stockholm SK (mandag) Stockholm-Trondheim SK (mandag) Alt er i business (pluss for SAS), og Turkish er bra på business. Men, har andre muligheter... Avianca leser jeg litt forskjellig om og mange virker å ikke være veldig fornøyd med service/mat/drikke. Mulighet 1: Santiago-Bogota (Avianca) Bogota-Paris (Avianca, ankomst søndag) Paris-Brussel (Brussels Airlines, søndag) Brussel-Oslo (Brussels Airlines, søndag) Oslo-Trondheim (SAS, søndag) Mulighet 2: Santiago-Bogota (Avianca) Bogota-Madrid (Avianca, ankomst søndag) Madrid-Zurich (Swiss, søndag) Zurich-Oslo (Swiss, søndag) Oslo-Trondheim (SAS, søndag) Mulighet 2 har ankomsttid litt senere på kvelden, men ruten er omtrent 18 timer kortere enn det som er bestilt nå. Håper på å kunne booke om til KLM Santiago (stopp i Buenos Aires)- Amsterdam-Trondheim ved alliansebytte, men det vet jeg først om det går om tre uker. Hva sier "menigheten" om å bytte ut en suboptimal rute med en litt bedre rute, men etter alt å dømme en litt dårligere flyopplevelse pga byttet fra Turkish til Avianca? Har aldri flydd Avianca før.
Noen som kan fortelle meg om hvor det er mulig å finne bonusbilletter for EuroBonus hos Air Canada? Finner jo ingen på Awardfares
Jeg snakket med ei på engelsk i går morges som hevdet ny booking med LH måtte være minst 2 uker frem i tid Neste som var svensk sa 72 timer og fikk til det jeg ønsket.