Er det kurrant å splitte Star Alliance-booking? Eg har p.t. ei booking med Star Alliance som går: Ut: BGO-FRA-AMS-TPE-BNE Heim: TPE-AMS-OSL-BGO Eg booka denne i håp om at BNE-TPE skulle dukke opp seinare, men eg fann for litt sidan ut at denne flighten berre går annan kvar dag, og at eg difor ikkje er innanfor 24t-grensa for layover. Eg ynskjer difor å endre heimreisa til: SYD-ICN-TPE-AMS-OSL-BGO, men då blir det 9 legs totalt. Er det nokon som veit om det går an å splitte eksisterande booking i to, slik at eg får: Booking 1: BGO-FRA-AMS, AMS-OSL-BGO Booking 2: AMS-TPE-BNE, SYD-ICN-TPE-AMS Edit: Har lang layover på AMS, so det er ein del å gå på om eitkvart skulle skjere seg.
Hey. Har et lite dilemma jeg håper dere litt mer erfarne kan hjelpe meg å synse noe om. Jeg og frua kunne tenkt oss en tur til japan på sensommeren neste år. Ca et år fra nå altså og det finnes ledige biletter vie-muc-hnd feks. Dilemma del1: Burde man bestille dette nå, vente en uke og så ringe inn å legge på returen? På hvilke tidspunkt kan man regne med å få lagt på osl-vie (og tilsvarende på retur)? Om dette aldri blir tilgjengelig før 1. sept får man vel ikke lagt det på i det hele tatt? Del2: Burde man som i del1 bestille mest som en slags forsikring, men se an om man kan booke om til air france cdg-hnd (eksempelvis) etter 1.sept. Kan man i det hele tatt booke om en star alliance booking til en af/klm variant etter 1.sept? Det beste hadde vel vært å ha flaks nok til at LH har rullet ut Allegris på A359 MUC-HND tilfeldigvis innen 1 år fra nå, eller gamble på at det er ledig hos AF i deres nye A359 biz. Hva tenker dere?
Du får ikke flyttet bekreftede legs mellom bookinger, men dersom BGO-AMS t/r er ledig for nybestilling kan du fint slette disse fra opprinnelig reise og booke på nytt.
Jeg forstår ikke hvorfor BKK-HND/NRT business class-ruten med Thai Airways ikke er utgitt for EB 180 dager slik de er utgitt for United Airlines. Jeg sjekket billetten med United og så at det var billetter i businessklasse , men da jeg sjekket med awardhack/aeroplan, fant jeg ingen billett med business class i det hele tatt Er det noen som har erfaringer eller tips her?
Longhaul TG business og first (6t og lenger) er bare tilgjengelig 3 mnd før for Eurobonus. Om du kan fly fra ICN istedenfor er det et alternativ da det blir under 6t.
Ja, etter litt nærmere undersøkelser ser det ut til å ikke være nøyaktig definert på flytid. Varierer litt om det stopper på 5-6t. BKK-ICN er 5t25m og ICN-BKK er 5t50m. Begge er tilgjengelig for EB inntil 6 mnd frem. Mens BKK-FUK på 5t10m ikke er det.
Jeg har brukt Wien trikset på en reise til Sør-Amerika. Foreløpig så er hjemreisen perfekt, men utreisen på har jeg fremdeles VIE-BRU-MAD-BOG. Når jeg ringte CT-telefonen i dag så sa de at det går fint å fjerne VIE og legge til OSL-BRU. Men problemet er at den flyvningen som jeg ønsker å legge til er med Brussels Airlines og den kom ikke opp når de søkte den opp i forbindelse med min bestilling ifølge agenten. Når hun søkte på flyvningen uten å være inne på min bestilling så fant hun den imidlertid. SAS sin flyvning til Brussel kan legges til bestillingen uten problem, men altså ikke avgangen til Brussels Airlines som jeg ønsker å legge til. Har noen av dere lignende erfaringer? Nytter det med agent-rulett i denne sammenheng eller vil det være samme svaret uansett?
Intra-europa LH-gruppe flighter uten mellomlandinger pleier å ha O&D begrensninger, så det kan bli vanskelig. Men om du finner OSL-BRU/FRA/MUC/VIE-MAD får du antageligvis erstattet VIE-BRU-MAD med det.
Takk for svar! Jeg har funnet OSL-BRU-MAD, begge flights med Brussels airlines, og likevel går det ikke. Det er mulig at mellomlanding i Brussel på 50 minutter er årsaken, men samtidig så selger Brussels airlines selv reiser med 50 min transfertid I Brussel. Hva betyr O&D begrensninger?
Origin&destination. Det betyr at den billetten du finner feks OSL-BRU bare er tilgjengelig med BRU som endelig destination, mens din destinasjon er BOG. Det er åsaken til at det ofte fungerer å legge inn shorthaul først. Connection time på 50min skal være OK i Brussels, så enten er det O&D begrensning på "gruppen" som helhet eller så har agenten søkt segment for segment. Be de prøve igjen og søke OSL-MAD, og plukke den med mellomlanding i BRU. Du kan også be agenten fjerne VIE-BRU-MAD fra bookingen først, det kan være det fungerer hvis agenten får "request rejected", trolig pga overlappende segment. Risikoen er at du ikke får lagt til VIE-BRU-MAD igjen, men det betyr kanskje ikke så mye?
Jeg hadde nøyaktig samme sak. Ringte kundeservice som feilaktig sendte saken til ebretro og fikk svar fra indisk kundeservice som ikke tok seg tid til å lese mitt motsvar på epost før jeg fikk nytt avslag. Ble irritert og skrev et surt svar og CC'et eposten til et par høyere opp i SAS, og fikk svar fra SAS Control OC NO([email protected]) dagen etterpå som etterspurte noen detaljer vedrørende den kansellerte bookingen. Poeng var på konto 3 dager senere.
Slik jeg har forstått det kan du ikke endre deler av en *A-reise til ST. Så enten må hele endres eller ingenting. Hvis du booker nå har du dermed ca. 14 dager til å finne returen. Spørsmålet er da om det er verdt 450,- pr. pax å forsøke..
150,-kr per pax for endring. 450,-kr er hvis man kansellerer og det er ingen grunn til å kansellere fremfor å booke om. Gitt at man uansett skal ut og fly. Man har veldig lite å tape på å booke *A-billetter nå den siste tiden.
Jeg ringte å bestilte i dag tidlig. Så må jo da henge på returen på et tidspunkt - men vi tar sjansen siden tilgjengelighet med AF på samme tidspunkt foreløbig er uvist. På direkte spørsmål om endring av bookingen etter 1. sept sa agenten at det er ikke et problem og at det tilogmed kunne være mix av SA/ST. Vet ikke helt om jeg tror på det, men det var det han sa
Yes takk for innspill. Jeg konkluderte med at det er/var lite å tape på å gjøre den bookingen. Som jeg svarte indahla også så sa agenten at ombooking/endring skulle være greit uten å måtte kansellere, men vi får se om det stemmer eller ikke etterhvert
Til dere med mest innsikt, hva er egentlig utfordringene/problemene for SAS å feks ha en bonusbillett med ren *A ut og ren ST hjem? Gitt at man kan selge billetter på tvers av selskaper og allianser virker det litt som det også er viljen det står på, ikke bare evnen.
Trolig bare deres egne systemer som ikke håndterer det. Men en løsning de kunne brukt er å utsede seperate billetter for Star og Skyteam-flightene, selv på samme PNR. Denne løsningen bruker de faktisk på Etihad-awardbilletter. Det blir jo sikkert mer manuelt arbeid med to billetter på én PNR, men det vil føre til langt færre pissed off kunder som får turene sine ødelagt. I det minste burde de gjort dette ved irrops.