Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. ingard

    ingard Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg hadde VIE-MUC-BKK først, og fikk lagt til OSL-FRA-VIE på den da det var det eneste de fikk til. Det er 3 direkte flighter med LH OSL-MUC den aktuelle dagen jeg kunne endret til hvis det er mulig å kutte ut VIE. Ingen av de tre flightene kommer opp med noe begrensning på antall i søket på sas.no
     
  2. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    513
    Likes mottatt:
    981
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har akkurat samme problem på en booking. Jeg har brukt Wien trikset i begge ender av bookingen. På hjemreise fikk jeg uten problem endret fra EZE-FRA-VIE til EZE-FRA-OSL, hvorav FRA-OSL er med Lufthansa. Så noen ganger fungerer det med Lufthansa. Men på utreisen får jeg ikke kuttet ut VIE ved å legge til en direkte flyvning med Brussel airlines, de klarer å legge til et direktefly med SAS, men det gir en mellomlanding på 12 timer, og enda en dag borte fra jobb som jeg helst vil unngå
     
  3. kaldal

    kaldal Nytt Medlem

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    121
    Bonuspoeng:
    33
    Tøft!

    Hvor finner jeg TPE-/BR-trikset "nevnt i en annen tråd her inne"?
     
  4. renzor

    renzor Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    8
    Var nettop på telefon med SAS for å forsøke å endre leg fra OSL - CPH da jeg har 6timer på CPH før avgang til SFO. Fikk da beskjed at de måtte endre hele reisen til økonomi om hun endret fly til CPH. Er det virkelig rett?
     
  5. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,581
    Likes mottatt:
    24,420
    Bonuspoeng:
    183
    Stundom dukkar det opp litt kokko krav for tilsutningsfly mellom Norge og CPH. Eg har opplevd å berre kunne få Plus BGO-CPH om CPH-USA var i Plus, men kunne berre få BGO-CPH i øko om eg ville halde på business mellom CPH og USA. Å gå ned til øko på langstrekket var nytt for meg. Prøvd agentrulett?
     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,035
    Likes mottatt:
    33,258
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, men det her beror nok på informasjon som du ikke deler. Det som noen representanter sliter med, er reiser hvor det er blandede service klasser. Prøv på nytt og håp at du får en annen representant.
     
    Wiolenze liker dette
  7. renzor

    renzor Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    8
    Hele utreisen er booket som en reise i business. Får prøve å ringe igjen, takker for feedback
     
  8. kaldal

    kaldal Nytt Medlem

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    121
    Bonuspoeng:
    33
    Bra tilgjengelighet med EVA?

    Jeg skulle til å spørre her om ikke den er blitt strupet. De har pleid å slippe noen billetter få dager avgang, men nå er det ikke mer enn 1 ledig pr avgang til/fra Europa hele sensommer og høst. Men det er kanskje utover i neste år det er god tilgjengelighet, da.
     
  9. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,640
    Likes mottatt:
    3,951
    Bonuspoeng:
    113
    holmen liker dette
  10. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    856
    Likes mottatt:
    2,699
    Bonuspoeng:
    93
    Merk at hvis du hadde bestilt retur på star-søket i stedet for sas.no hadde du sluppet unna med $20 per person i endringsgebyr. Alternativt bestilt en t/r lengre frem i tid og flyttet hele reisen mot endringsgebyr 150kr per person.
     
  11. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    513
    Likes mottatt:
    981
    Bonuspoeng:
    93
    Kan man bestille en SA reise med CT som har 8 legs totalt, men 6 på utreise og 2 på hjemreise? Det blir i så fall en melkerute, men utvalget dit vi skal like før høstferien er svært begrenset.
     
  12. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    Ja du kan ha 6 på utreise og 2 på hjemreise .... maks 8
     
    Nurse82 liker dette
  13. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,971
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    1. IKKE mulig å endre på hjemreise etter at utreise er startet!
    2. Alle endringer på *A-flighter må være gjort innen 31.august, deretter kan du kun booke om hele reisen til Skyteam.
     
  14. Monkeycat

    Monkeycat Mmmm...beer...

    Innlegg:
    202
    Likes mottatt:
    363
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, jeg er klar over begge disse tingene og mente å ringe inn ila uken.
    Tenkte mer på om det i det hele tatt var mulig.
     
  15. Akira

    Akira På jakt etter status

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    Awardfares og Awardhacks viser 1 ledig sete på avgangen jeg vil bytte til xx.oktober, men vises ikke på SAS Star Alliance side, er det noe vits å ringe CT telefonen i morgen da?
     
  16. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det skader ikke å spørre.
     
    Akira liker dette
  17. duppsko

    duppsko Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som kjenner til om United nå er helt ute/umulig å få booket? Mener jeg leste at det var problematisk å få booket domestic United for litt siden, samt at det står et varsel på sas.no om at "We currently have problems displaying flights from United Airlines", men har da i mitt stille sinn tenkt at det burde være mulig å booke f.eks. FRA-IAD med United som normalt dersom man ringer inn.

    Snakket med CT-telefonen i går som fant tilgjengelighet på nevnte FRA-IAD i november som jeg er ute etter, men booket den ikke da hen ikke fant den returen som jeg ville egentlig ville ha.

    Forsøkte på nytt i dag, og vedkommende var da ekstremt (over)tydelig på at United-avtalen var avsluttet og at det var teknisk umulig å få booket det nå, og dersom andre agenter sa noe annet så var dette direkte feil. Ring etter 1. sept var beskjeden.

    HUACA, eller sant?
     
  18. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,581
    Likes mottatt:
    24,420
    Bonuspoeng:
    183
    HUACA. Leit etter flightar på AF, men søk etter billettar for Air Canada sitt bonusprogram.
     
    duppsko liker dette
  19. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    427
    Likes mottatt:
    575
    Bonuspoeng:
    93
    HUACA, fløy med United over atlanteren for to uker siden med EuroBonus-poeng, nice hard product!
     
    Sunnfjordingen and duppsko like this.
  20. duppsko

    duppsko Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Takk, ja, flightene hadde jeg allerede funnet på AF og Air Canada. Jeg ba sågar også agenten sjekke likevel, hvorpå hen svarte at "det eneste jeg får opp i business den dagen er en flyvning med United, men som jeg nettopp sa til deg går det ikke an å booke denne".

    Prøver på nytt da!
     
    Sunnfjordingen liker dette

Del denne siden