Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    677
    Likes mottatt:
    1,381
    Bonuspoeng:
    93
    Også interessant at firedagers-regelen forsvinner snart.
     
  2. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,808
    Bonuspoeng:
    183
    Det var jammen meg et meget matnyttig og interessant intervju!
     
  3. Akira

    Akira På jakt etter status

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg skal til SGN fra OSL via ZRH, LHR og BKK, men på "mine bestillinger" står reisen min slikt, betyr det at jeg må hente ut bagasjen min i LHR? Hele reisen er i samme PNR

    Skjermbilde 2024-08-26 192816.jpg
     

    Attached Files:

  4. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,971
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, reiser som går over flere datoer fordeles på dato ut fra avg.tid. Jeg har hatt en natt i London som en del av intercont. reise og måtte ikke ta ut bagasje.
     
  5. nicolai

    nicolai Medlem

    Innlegg:
    72
    Likes mottatt:
    136
    Bonuspoeng:
    33
    Ønsker en second opion:

    På min CT booking med STAR står der fornavn (Nicolai) og efternavn. I passet står begge fornavne Nicolai Frederik. Jeg har snakket med CT telefonen som mener dette er uproblematisk da jeg reiser med en infant. Navnet på billetten til infant mangler også et fornavn.

    Ka tenker dere, vil ovenstående accepteres selvom, at der ”mangler” et fornavn på mig og infant?
     
  6. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,282
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Kun første fornavn går fint. Resten fylles ut sammen med passinformasjon i APIS til destinasjoner hvor dette er påkrevd. Navnefeltet har begrenset plass, slik at mange/lange navn uansett blir kuttet.
     
    Cumulus and holmen like this.
  7. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    856
    Likes mottatt:
    2,699
    Bonuspoeng:
    93
    Vennligst bruk denne tråden for kommentarer.

    For øvrig er det jo tydelig snakk om 2 reiser, første til Zanzibar i desember og andre til Seychellene neste sommer.
     
    btm liker dette
  8. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    910
    Likes mottatt:
    3,152
    Bonuspoeng:
    93
    Vil det si. at siste booking dag på telefon er i dag, eller i morgen?
     
  9. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,830
    Likes mottatt:
    8,312
    Bonuspoeng:
    183
    Antar telefon går som "offline" så altså helt frem til 31. August
     
    oddA and trygveat like this.
  10. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    910
    Likes mottatt:
    3,152
    Bonuspoeng:
    93
    Takk
    /Me henter mer kaffe
     
  11. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,830
    Likes mottatt:
    8,312
    Bonuspoeng:
    183
    Sitter på gjerdet om jeg skal booket en reise for sommerferien 2025 jeg har funnet.

    4 Pax i C til Asia med VIE trikset( 165 000 poeng pr pax), problemet er at jeg bare har 1 CT.

    Spørsmål 1:
    Noen som har formening om man får lagt til CT på Star Alliance booking etter 31. August? I mitt hode burde jo dette gå da billettene ikke blir utstedt på nytt.

    Spørsmål 2:
    De som har fulgt med på tilgjengelighet i ST generelt, er det mye ledig awards for 4 pax ?
     
  12. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,581
    Likes mottatt:
    24,420
    Bonuspoeng:
    183
    Spørsmål 1 vil eg tru går bra, ettersom det berre er ei endring av poenga du betalar, men du har sjølvsagt ikkje nokon garanti.

    Spørsmål 2: Vi veit ikkje korleis tilgangen vil bli, men du kan søke på Awardfares med både KLM/AF og Delta sine bonusprogram. Det vil i alle fall gje ein peikepinn. Finn du ikkje noko med dei blir det truleg vanskelig med SASEB.
     
  13. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,971
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    Du har ingenting å tape (utover endringsgebyr) - finner du bedre reise med Sky etter 1.9 kan du booke om (men må booke om hele reisen t/r).
     
  14. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    427
    Likes mottatt:
    575
    Bonuspoeng:
    93
    Skjønner at du påpeker det og forvirringen. Jeg har altså en reise med ET til Zanzibar ZNZ i desember, og nå har jeg i posten du siterte bestilte en tur til med ET til SEZ i juni/juli :D

    Skal bare evaluere ET og deres produkt i desember - er det bra så beholder vi nok turen med dem til SEZ også. Flytidene må jo være svært behagelige, i nesten samme tidssone og gjennom hele natta!
     
  15. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,830
    Likes mottatt:
    8,312
    Bonuspoeng:
    183
    Ser agenten klarte og booke 10åringen som voksen selv om han fikk beskjed om barn, med fødselsdato..

    Antar det går greit at barn reiser på voksen billett?
    Siden det ikke har noe å si på prisen(foruten kanskje noen få kr i tax) er jeg fristet til å la dette ligge..

    Noen med erfaring?
     
  16. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,808
    Bonuspoeng:
    183
    På Star Alliance er alle voksne. Ingen barnebilletter der
     
    Cumulus liker dette
  17. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,282
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Barn under 12 får barnebillett selv om prisen er den samme. Tvilsomt at det har noe si, annet enn at man kan få noen overraskelser dersom man velger seteplassering ved nødutgang el.
     
  18. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,172
    Likes mottatt:
    4,982
    Bonuspoeng:
    113
    Samme PNR
     
  19. zup

    zup Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg fikk booket tur fra FRA - HND - FRA - OSL med lufthansa FIRST vha CT-telefonen. Da jeg booket, var det kun 1 ledig FIRST og tok ikke sjansen på å vente. Så gjorde 2 bookinger der den ene var business og den andre FIRST. Så kom det utover dagen flere ledige FIRST, og fikk oppgradert den andre til FIRST også.

    La også til flight fra OSL - FRA, siden det ikke var mulig å legge til da jeg først booket.

    Ser at i PDFen for bookingene så står det at skatter/avgifter = 1455 NOK + 170 NOK ombookingsgebyr.

    Har flere spørsmål:
    - Hvorfor trakk de 2582 NOK for skatter/avgifter etter jeg snakket på CT-telefonen og ikke 1455?
    - Er det på noen som helst måte å merge disse to bookingene på slik at jeg slipper å bruke 2 CTer istedenfor 1? Det er identisk rute, klasse og flyvninger
    - Merket at på de to ulike bookingene så var det forskjell på hvilke seter som var ledige (er mange jeg ser på booking 1 som ikke er ledige på booking 2)
     
  20. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,640
    Likes mottatt:
    3,951
    Bonuspoeng:
    113
    Ser ut til at Eurobonus-avdelingen har fått kjørt seg i dag :p
     
    Preference and btm like this.

Del denne siden