Jeg skal til SGN fra OSL via ZRH, LHR og BKK, men på "mine bestillinger" står reisen min slikt, betyr det at jeg må hente ut bagasjen min i LHR? Hele reisen er i samme PNR
Nei, reiser som går over flere datoer fordeles på dato ut fra avg.tid. Jeg har hatt en natt i London som en del av intercont. reise og måtte ikke ta ut bagasje.
Ønsker en second opion: På min CT booking med STAR står der fornavn (Nicolai) og efternavn. I passet står begge fornavne Nicolai Frederik. Jeg har snakket med CT telefonen som mener dette er uproblematisk da jeg reiser med en infant. Navnet på billetten til infant mangler også et fornavn. Ka tenker dere, vil ovenstående accepteres selvom, at der ”mangler” et fornavn på mig og infant?
Kun første fornavn går fint. Resten fylles ut sammen med passinformasjon i APIS til destinasjoner hvor dette er påkrevd. Navnefeltet har begrenset plass, slik at mange/lange navn uansett blir kuttet.
Vennligst bruk denne tråden for kommentarer. For øvrig er det jo tydelig snakk om 2 reiser, første til Zanzibar i desember og andre til Seychellene neste sommer.
Sitter på gjerdet om jeg skal booket en reise for sommerferien 2025 jeg har funnet. 4 Pax i C til Asia med VIE trikset( 165 000 poeng pr pax), problemet er at jeg bare har 1 CT. Spørsmål 1: Noen som har formening om man får lagt til CT på Star Alliance booking etter 31. August? I mitt hode burde jo dette gå da billettene ikke blir utstedt på nytt. Spørsmål 2: De som har fulgt med på tilgjengelighet i ST generelt, er det mye ledig awards for 4 pax ?
Spørsmål 1 vil eg tru går bra, ettersom det berre er ei endring av poenga du betalar, men du har sjølvsagt ikkje nokon garanti. Spørsmål 2: Vi veit ikkje korleis tilgangen vil bli, men du kan søke på Awardfares med både KLM/AF og Delta sine bonusprogram. Det vil i alle fall gje ein peikepinn. Finn du ikkje noko med dei blir det truleg vanskelig med SASEB.
Du har ingenting å tape (utover endringsgebyr) - finner du bedre reise med Sky etter 1.9 kan du booke om (men må booke om hele reisen t/r).
Skjønner at du påpeker det og forvirringen. Jeg har altså en reise med ET til Zanzibar ZNZ i desember, og nå har jeg i posten du siterte bestilte en tur til med ET til SEZ i juni/juli Skal bare evaluere ET og deres produkt i desember - er det bra så beholder vi nok turen med dem til SEZ også. Flytidene må jo være svært behagelige, i nesten samme tidssone og gjennom hele natta!
Ser agenten klarte og booke 10åringen som voksen selv om han fikk beskjed om barn, med fødselsdato.. Antar det går greit at barn reiser på voksen billett? Siden det ikke har noe å si på prisen(foruten kanskje noen få kr i tax) er jeg fristet til å la dette ligge.. Noen med erfaring?
Barn under 12 får barnebillett selv om prisen er den samme. Tvilsomt at det har noe si, annet enn at man kan få noen overraskelser dersom man velger seteplassering ved nødutgang el.
Jeg fikk booket tur fra FRA - HND - FRA - OSL med lufthansa FIRST vha CT-telefonen. Da jeg booket, var det kun 1 ledig FIRST og tok ikke sjansen på å vente. Så gjorde 2 bookinger der den ene var business og den andre FIRST. Så kom det utover dagen flere ledige FIRST, og fikk oppgradert den andre til FIRST også. La også til flight fra OSL - FRA, siden det ikke var mulig å legge til da jeg først booket. Ser at i PDFen for bookingene så står det at skatter/avgifter = 1455 NOK + 170 NOK ombookingsgebyr. Har flere spørsmål: - Hvorfor trakk de 2582 NOK for skatter/avgifter etter jeg snakket på CT-telefonen og ikke 1455? - Er det på noen som helst måte å merge disse to bookingene på slik at jeg slipper å bruke 2 CTer istedenfor 1? Det er identisk rute, klasse og flyvninger - Merket at på de to ulike bookingene så var det forskjell på hvilke seter som var ledige (er mange jeg ser på booking 1 som ikke er ledige på booking 2)