Hei folkens, raskt spørsmål. CT reiser med Star Alliance kan det ikke endres navn på, ikke sant? Eller?
Om du har en *A booking som aldri har inneholdt noe annet enn SK flights så skal det være mulig. Endring av navn på bookinger med OAL er ikke en begrensning SAS har satt. Gjelder revenue billetter også. Navneendring er låst i GDS når det er flere flyselskaper i samme booking.
CT telefonen sier at man ikke kan legge til infant på en *A booking etter 1. september. Gullmailen sier at dette ikke er noe problem siden det i praksis ikke er en endring av flybilletten. Hvem skal man stole på?
Jeg har fått samme beskjed fra diamond.no og tar for gitt at det skal løse seg. Sendte først en epost i april, og fikk det bekreftet igjen for et par uker siden. I verste fall har jeg en god sak på å få refundert service fees om reisen må avbestilles/bestilles på nytt med SkyTeam.
Da tenker jeg det skal løse seg i fremtiden. Håper jeg slipper å måtte avbestille da SkyTeam ikke slipper noe bonusbilletter til reisemålet.
Er det nokon som veit om SAS sine agentar kan løyse opp Married Segment med EVA? Eg har tinga meg tur AMS-TPE-BNE, men finn berre BNE-TPE i X (nattflight). Eg ynskjer difor å endre reisemål til TPE, men to agentar har gitt tommelen ned. HUATA?
Punkt 2 hersker det dog stor usikkerhet rundt. Selv fikk jeg bekreftet fra en kundebehandler, som tok seg tid til å dobbeltsjekke med back-office, at det etter 1/9 vil være mulig å ha Star på utreise og Sky på hjemreise. Kan hende dette kun er mulig ved kanselleringer eller endringer gjort av flyselskapet. Fasit får vi om en drøy uke.
Du kan forsøke å ringe EVA; splitte married segments er det bare operating carrier som kan gjøre. Eventuelt, om du ha et annet alternativ i bakhånd kan du ta en stor sjanse og slette hele married gruppen og håpe AMS-TPE blir tilgjengelig.
Ser ut som at eg «løyser det» med å booke BNE-TPE separat (i øko) og kryssar alt eg har av lemmar for at Air China har business ledig etter allianseskiftet.
Uten at jeg vet hvordan, men i dansk diamantmails storhetstid klarte VJ dette også. Hun gjorde det blant annet da samboeren trakk seg fra en tur like før covid pga. «for mye reising» (hun har angret greit i ettertid), og VJ byttet henne ut med en kompis av meg. Bookingen var da: LH C OSL-FRA CA F FRA-PEK ( 1 døgn i Beijing) CA C PEK-HND (1 døgn i Tokyo) NH C NRT-HKG SQ F HKG-SIN (2 døgn i Singapore) SQ C SIN-DPS (6 døgn på Bali) SQ C DPS-SIN SQ F SIN-CPH SK C CPH-OSL …og utreisen ble senere oppgradert til LH F. Som du ser var det mye VJ fikk til, inklusiv navnebytte Og turen ble for øvrig veldig fin!
Ved bestilling av poengreiser med enten Turkish eller Ethiopian i framtiden, hvem av disse er mest "pålitelig" i tilfelle kanselleringer etc. Mener å ha lest at Turkish kan være vrien og bare kansellere, hvorpå man plutselig sitter i klisteret i et fjernt land...
Er du på reise og noe skjer så har du krav på å komme deg hjem så der tror jeg ikke det er noen vesens forskjell. Nå har TK over 400 fly og ET rett over 100 så det er vel ganske naturlig at det skjer flere endringer på ruter for TK enn for ET. Personlig har jeg ikke brydd meg om problematikken i det hele tatt, har reist med TK og ET ut fra hva hvor jeg har funnet bonusreise som passet planene.
Aron bekrefter ny award-avtale med SQ: https://eurobonusguiden.no/2024/08/...ve-qampa-med-eurobonus-sjefen-aron-backstrom/