Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. zup

    zup Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Jepp, haha. Systemene deres gikk ned mens jeg snakket med de, og jeg måtte ringe tilbake flere ganger..
     
    Rscott liker dette
  2. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,639
    Likes mottatt:
    3,947
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel ingen som kan si noe helt sikkert, men generelt er det ofte ganske marginal forskjell på First/Biz i skatter og avgifter (med unntak av f.eks. utreise fra LHR). Avreiseflyplass har mer å si en antall stopp. Den enkleste måten å få en indikasjon på er å søke opp hele ruten på https://matrix.itasoftware.com/search. Så kan du ta bort OSL-FRA og sjekke på nytt. Der får du en estimert utregning av skatter og avgifter. Eksempel:

    Lufthansa example.png

    Nei, du får ikke slått sammen to separate bookinger. Da må du avbestille, håpe at de blir frigjort, og booke på nytt. Men det toget (flyet) har jo gått.

    Når det gjelder forskjellig tilgang på ledige seter med samme status og booking må man vel bare si at Lufthansas veier er uransakelige. Det ligger nok noen algoritmer til grunn, og det kunne jo vært interessant å booke seter, bytte med hverandre og se hva som skjer.
     
  3. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,281
    Likes mottatt:
    6,394
    Bonuspoeng:
    183
    YQ og YR (carrier-imposed surcharge) kan man se bort fra på Eurobonus-reiser.
     
    Rscott liker dette
  4. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,639
    Likes mottatt:
    3,947
    Bonuspoeng:
    113
    Godt poeng :)
     
  5. kna

    kna Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har tenkt å bestille biz OSL-AMM med CT. Har Turkish eller Lufthansa bedre biz på relativt korte distanser (4-5t)?
     
  6. larsmagnus

    larsmagnus EBG

    Innlegg:
    40
    Likes mottatt:
    49
    Bonuspoeng:
    18
    Regner med at svaret er nei, men hvis jeg bestiller en poengreise med *A i dag for sommeren 2025, kan jeg da legge på en CT og få returnert poengene i mars/april?
     
  7. Teknolai

    Teknolai EBD

    Innlegg:
    162
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Kan anbefale Turkish Biz på den strekningen. De flyr narrow-body, men med 2+2. Nydelig mat og til og med pre-departure drink. Kan ikke se for meg at du får det hos Lufthansa. Men pass på å ha rikelig med transfer-tid i IST. De måtte i alle fall i juni fly utenom Israel på sørsiden, så det tar en del ekstra tid.
     
    kna liker dette
  8. kna

    kna Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Tusen takk for godt svar!
     
    Teknolai liker dette
  9. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    644
    Likes mottatt:
    1,419
    Bonuspoeng:
    93
    Er Lufthansa eller Thai Airways bedre fra BKk til OSL i Business, Lufthansa bytte 2 ganger, Thai direkte
     
  10. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,581
    Likes mottatt:
    24,420
    Bonuspoeng:
    183
    Eg har aldri flydd Thai, men kan ikkje tenke meg at dei er noko dårligare enn Lufthansa. Lufthansa har ein ganske utdatert hardprodukt, men med dyktig crew. Eg ville gått for Thai.
     
    Cumulus and ina like this.
  11. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,255
    Bonuspoeng:
    293
    Thai direkte til OSL flys med A350 mens de til FRA bruker B777.... jeg ville valgt A350 som de også bruker til ARN
     
    ina liker dette
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,032
    Likes mottatt:
    33,250
    Bonuspoeng:
    293
    Ville absolutt tatt Thai biz over Lufthansa biz. Ikke minst når Thai bruker 350. Mye stillere kabin.
     
    Cumulus and Kidnet like this.
  13. Kidnet

    Kidnet Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    182
    Bonuspoeng:
    33
    Med mindre det er via MUC med A380 da :D
     
    Sunnfjordingen, ina and RoadKing like this.
  14. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,639
    Likes mottatt:
    3,947
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har reist med Thai i First og Biz 12-14 ganger, senest direkteruten BKK-OSL for en måneds tid siden. Av disse var jeg kanskje minst fornøyd med denne siste flighten pga nesten totalt fraværende og uerfarent crew, men stort sett er det tipptopp. Har bare en håndfull turer med LH på longhaul, men ville likevel valgt Thai fremfor Lufthansa business hver dag i uken.
     
  15. kaldal

    kaldal Nytt Medlem

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    121
    Bonuspoeng:
    33
    Mulig jeg er dårlig til å søke og burde funnet svar, men dessverre.

    Har sikra oss to billetter med Thai F fra LHR til BKK, og finner 2-4 ledig videre i biz både med Thai til KIX og TPE, og til HND og NRT med ANA. CT-telefonen sier tyvärr, bare 1 ledig i biz videre til disse destinasjonene.

    Er det en slags begrensning på connection når man flyr Thai First? (Mistenker dette, siden vi ikke kunne få SAS + fra OSL til LHR, bare Eco, pga dette med Thai F, ifølge agenten).
     
  16. kaldal

    kaldal Nytt Medlem

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    121
    Bonuspoeng:
    33
    Ny agent hadde ingen problemer med å finne BKK-KIX!

    ...men OSL-LHR må vi kjøre i SAS minus. Rart, men går helt fint.
     
  17. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    716
    Likes mottatt:
    2,140
    Bonuspoeng:
    93
    Da mistenker jeg LHR-BKK hadde delvis O&D begrensning. Feks 2 ledige direkte, 1 ledig fra andre origins. Når SAS har samme begrensning (OSL-LHR i Plus bare tilgjengelig direkte) så blir det resultatet.

    At agenten klarte å pusle det sammen uten at du måtte spørre om å bytte rekkefølge er jo positivt.
     
  18. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,639
    Likes mottatt:
    3,947
    Bonuspoeng:
    113
    Vi dro to stk OSL-LHR i SK Plus og TG F videre til BKK tidligere i sommer.
     
  19. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,971
    Likes mottatt:
    2,272
    Bonuspoeng:
    113
    Må bare bookes i riktig rekkefølge.
     
  20. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    513
    Likes mottatt:
    981
    Bonuspoeng:
    93
    Får man booket om CT-reiser på kveldstid eller må det skje før kl. 17.00? :)
    Og for å bli kvitt et Wien segment, må man da vente med å kvitte seg med det til etter at billettene med Wien segmentet er billettert. For eksempel vil jeg bestille VIE-FRA-MEX, må jeg da vente til den bookingen er billettert før jeg kan ringe inn på nytt og be de endre til OSL-FRA-MEX? Eller kan jeg ringe inn og endre mens den ligger i kø for billettering? Eller kan de endres på telefonen før det i det hele tatt sendes til billettering?
     
    Last edited: 28. aug 2024

Del denne siden