Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk bestilt ombooking i går kl 20 og fikk billettene i dag kl 16 ..
     
  2. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    513
    Likes mottatt:
    981
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar :)

    Jeg booket i 16-tiden og fikk utstedt billetter like før kl. 22.00.... Uten returen... De hadde altså endret på utreisen som jeg ba dem, men returen som jeg hadde skaffet med Wien trikset var forsvunnet! OMG!
     
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,255
    Bonuspoeng:
    293
    Har en sønn som prøver å booke om en CT reise ....
    Han vil fra CPH til TRD, men kommer bare til OSL ikke noe ledig fra OSL til TRD.
    MEN
    Det er tilgjengelige plasser CPH-MUC-TRD .... agenten svarte at det ikke er mulig å fly via MUC når man først var kommet til Skandinavia??
    Er dette en regel jeg aldri har hørt om før ...??
     
    Cumulus liker dette
  4. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,920
    Likes mottatt:
    2,522
    Bonuspoeng:
    113
    Er vel backtracking de refererer til og most reasonable route. Kommer litt an på agenten. Ville ringt igjen et par ganger. Kan være backoffice stopper den.
     
    Eddie47 liker dette
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,255
    Bonuspoeng:
    293
    Det er slutten av en reise fra GIG-BOG-IST-CPH-OSL ..... vil til TRD
     
  6. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,018
    Likes mottatt:
    2,993
    Bonuspoeng:
    113
    Endringer må alltid innom backoffice, det kan lage litt problemer. Men det er ikke en regel som sier at det ikke er lov. Vi fløy selv BOS-MUC-FRA-CPH-BRU-OSL på returen med overnatting i Køben i vinter.
     
    Eddie47 liker dette
  7. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,281
    Likes mottatt:
    6,394
    Bonuspoeng:
    183
    Eneste publiserte regel er som nevnt av @Insomnia4u at reisen må følge «most reasonable route». Dette håndheves manuelt og det finnes trolig like mange tolkninger av hva som er «reasonable» som det finnes agenter på kundeservice. Utfordringen i dette tilfelle er nok at det er enklere å resonnere om geografien i nærområdet vårt sammenlignet med lengre omveier i andre verdensdeler.

    map (7).gif
     
    Cumulus and Insomnia4u like this.
  8. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,255
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo lett å få til BKK-TPE-VIE og BKK-HKG-IST
     
    trygveat liker dette
  9. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    682
    Likes mottatt:
    639
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk en kansellering et leg (KUL-ADD) og ringte da SAS sin CT telefon og fikk ordnet et bra alternativ på hele min retur KUL-SVG. I tillegg ønsket jeg å få endret min reise ned da det var dukket opp et bedre alternativ.
    Kundebehandler sa at han bare kunne legge inn halve reisen og at jeg ville få SMS når jeg kunne ringe tilbake å få ordne resten. Det hadde noe med godkjenning av en ekstra kundebehandler da det ble for mye endringer.

    Resultatet ble som følger: Jeg fikk mail (ikke SMS) om ny rute der kun reisen hjem var endret. Så ringer jeg SAS og de bare gjør som om de ikke aner noe som helst og jeg må ut med gebyr og ny CT om jeg skal endre noe mer nå....

    What to do? Jeg har klagd via det eneldige klageskjema, men det vil jo ta vinter og vår før jeg får svar her.
     
  10. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,038
    Bonuspoeng:
    183
    ALA-ICN-TPE-CDG-FRA-OSL fikk jeg til å booke hos en agent... Ved endring av utreisen et par uker senere, ble jeg oppringt av en agent og sa at backoffice heller ville tilby meg ALA-IST-OSL. Jeg argumenterte at endringen gjaldt utreisen, ikke hjemreisen. Backoffice ga seg til slutt. Så backoffice er nok mye strengere/nøyere enn kundeservice når det gjelder håndtering av "most reasonable route".
     
    Last edited: 30. aug 2024
    Insomnia4u and Eddie47 like this.
  11. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,247
    Likes mottatt:
    8,639
    Bonuspoeng:
    183
    Hmm... Booket en reise på telefon og så har agent klart å få inn et ekstra segment med ET. Alt under med ET - som har married segments.

    Segment 1: JNB-ADD
    Segment 2: ADD-ARN og ADD-FRA
    Segment 3: FRA-DUS-OSL

    upload_2024-8-30_13-11-13.png

    Det er i utgangspunktet ADD-ARN-segmentet som skal bort - men det er da knyttet sammen med JNB-ADD som nå ikke har noe ledig i C.

    SAS har tatt kontakt og informert om problemet, og sagt at de skal få agenten som booket det til å finne noen alternativer.

    I mellomtiden funderer jeg på hva som egentlig er realistisk å gjøre her, eller hva jeg kan foreslå som gode alternativ? Ruten fra Frankfurt er melkerute og har 12 gode timer i byen vi tenkte å bruke på en bytur, men vi klarer oss fint uten.

    SAS har flights ARN-OSL 07:45 og 09:25, ankomst 06:40 med ET, så spesielt 09:25 bør de jo klare å trylle frem noen seter på og kommer godt ovenfor MCT. Ingenting ledig for poeng. ET714 ARN-OSL funket heller ikke å booke opprinnelig, fant ikke ADD-OSL og kommer under MCT ved å booke det som to separate.

    Et alternativ er å se om det kan dukke opp noe med Skyteam-partnere, og da antagelig gjøre om hele reisen til ST. Ideelt sett kan vi også ha retur fra CPT og ikke JNB. Finner aktuelle reiser med KLM, endog en kommer frem 8 timer senere (dvs. godt utpå fredagskvelden og ikke fredag formiddag).

    Enn så lenge sitter vi rolig i båten og venter på nærmere beskjed, men om noen har kreative idéer er jeg lutter øre.
     
  12. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,639
    Likes mottatt:
    3,947
    Bonuspoeng:
    113
    Det hadde jo ikke vært så dumt om de klarte å booke deg om til AF JNB-CDG-OSL. Da er du fremme i Norge før lunsj.

    AF.png
     
  13. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,247
    Likes mottatt:
    8,639
    Bonuspoeng:
    183
    Absolutt. Finnes også et alternativ fra CPT som går sent på kvelden og får oss hjem til en marginalt senere lunsj, men basert på poengpris for 2 mistenker jeg den er ganske full og det sikkert er krevende for SAS å finne ledig plass på den uten mye manuell behandling.

    upload_2024-8-30_14-0-25.png
    upload_2024-8-30_14-1-31.png
     
  14. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,639
    Likes mottatt:
    3,947
    Bonuspoeng:
    113
    Det begynner vel å nærme seg en EU261, og da må de jo hoste opp revenue..
     
  15. ari1000

    ari1000 Medlem

    Innlegg:
    86
    Likes mottatt:
    1,192
    Bonuspoeng:
    83
    Når booket du den? Fordi når jeg prøver å bokke nå så finner agentene ikke noe med EVA, selv om de finnes på United. Kan det være at SAS har tatt vekk muligheten til bestille EVA?
     
  16. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    513
    Likes mottatt:
    981
    Bonuspoeng:
    93
    Dere som har bestilt/booket om i dag, har dere fått billetter? Hvor lang tid tok det evt? ☺️
     
  17. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,997
    Likes mottatt:
    7,685
    Bonuspoeng:
    183
    For en uke siden :cool:

    Rettelse: Mandag (4 dager siden).
     
    Last edited: 30. aug 2024
    ari1000 liker dette
  18. cooolcatz

    cooolcatz Aktivt Medlem

    Innlegg:
    268
    Likes mottatt:
    804
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg bestilte tur på formiddagen og den ble billettert mens jeg var i telefonen med agenten.
     
  19. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    513
    Likes mottatt:
    981
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg bestilte i 13 tiden i går og har ennå ikke fått billetter:/ Bør jeg være bekymret?
     
    NoLimit liker dette
  20. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    399
    Likes mottatt:
    822
    Bonuspoeng:
    93
    Samme her…
    Ringte dem i dag, og se ba meg ringe igjen 12:15 for da var visst det rette kontoret/agenter på plas..
     
    Nurse82 liker dette

Del denne siden