Hmm... Booket en reise på telefon og så har agent klart å få inn et ekstra segment med ET. Alt under med ET - som har married segments.
Segment 1: JNB-ADD
Segment 2:
ADD-ARN og ADD-FRA
Segment 3: FRA-DUS-OSL
View attachment 144370
Det er i utgangspunktet ADD-ARN-segmentet som skal bort - men det er da knyttet sammen med JNB-ADD som nå ikke har noe ledig i C.
SAS har tatt kontakt og informert om problemet, og sagt at de skal få agenten som booket det til å finne noen alternativer.
I mellomtiden funderer jeg på hva som egentlig er realistisk å gjøre her, eller hva jeg kan foreslå som gode alternativ? Ruten fra Frankfurt er melkerute og har 12 gode timer i byen vi tenkte å bruke på en bytur, men vi klarer oss fint uten.
SAS har flights ARN-OSL 07:45 og 09:25, ankomst 06:40 med ET, så spesielt 09:25 bør de jo klare å trylle frem noen seter på og kommer godt ovenfor MCT. Ingenting ledig for poeng. ET714 ARN-OSL funket heller ikke å booke opprinnelig, fant ikke ADD-OSL og kommer under MCT ved å booke det som to separate.
Et alternativ er å se om det kan dukke opp noe med Skyteam-partnere, og da antagelig gjøre om hele reisen til ST. Ideelt sett kan vi også ha retur fra CPT og ikke JNB. Finner aktuelle reiser med KLM, endog en kommer frem 8 timer senere (dvs. godt utpå fredagskvelden og ikke fredag formiddag).
Enn så lenge sitter vi rolig i båten og venter på nærmere beskjed, men om noen har kreative idéer er jeg lutter øre.
Vis alt...