Kun ledig i plus hele veien, ellers hadde jeg gjort det. Det kan jeg prøve. Bør man ringe på dagtid (skandinavisk support) eller kveldstid (engelsk?)? Jeg prøvde med to agenter i går. Første svenske sa bare det ikke var noe ledig, jeg så feil. Forklarte han at det faktisk var ledig på nettsidene og jeg kunne booke denne (til CPH vel og merke), men nei, slik var det ikke. Andremann (engelsktalende) var litt mer forståelsesfull (og fant setene), men var likevel totalt umulig å gjøre noe. I ettertid har det kommet et lass med billetter dagen etter, så kjører et litt parallelt løp med arbeidsgivere og denslags.
Nei, men om det er noe du tenker på så er det gjerne greiest med 7K. Det er jo tross alt vindu der, bare ikke to (ref Aerolopa).
Vi har en tur med LH som starter i FRA da det ikke var mulig å finne tilslutningsfly før SAS gikk ut av StarAlliance. Det betyr at jeg må kjøpe billetter mellom OSL og FRA dagen før avreise fra FRA. Direkte OSL-FRA med LH er utelukket pga skyhøye priser. Det står nå mellom 2 alternativer: 1. OSL-MUC-FRA med Eurowings og LH, med 1 t og 20 min i MUC 2. OSL-AMS-FRA med KLM med 3 timer i AMS Bekymringen min er om det mot formodning skjer noe som gjør at vi ikke kommer oss til FRA i tide til langturen med LH til MIA. Jeg tenker at med 3 timer i AMS er det mindre sannsynlig at vi/baggasjen ikke kommer oss til FRA, mens 1 time og 20 min i MUC kan være risikabelt. Fordelen her er da at vi reiser Eurowings og LH og har LH videre. Hva ville dere gjort her?
Jeg ville vært komfortabel med 1t20 i MUC, og der er jo mange avganger MUC-FRA, så sannsynligvis noen mellom dere reiser ettermiddag/kvelden før og avgang langstrekk neste morgen/formiddag om dere eller bagasjen skulle bli forsinket (bør også være mulig å få bagasjen sjekket inn hele veien). Et annet alternativ jeg vurderte på en tur var direkte med Eurowings til DUS og så tog (1:40) til FRA.
Det funket faktisk. Hadde aldri trodd de skulle gå med på det, men traff på en hjelpsom svensk dame som tok dette opp på bakrommet, og da gikk det faktisk gjennom. Måtte ut med det «store» endringsgebyret (i dollar, da det er enveis), men følte ikke jeg kunne kverulere på det etter en liten time i telefonen. Fikk også linket sammen alle bookingene våre (to hver vei for å få det til), så da fikk jeg bekreftet at man kan linke sammen ulike reiseklasser.
SAS har tydeligvis fått på plass nye regler i dag, som sier at de ikke lenger har lov å sy sammen bonusreiser leg for leg. Om dette stemmer, og ikke blir endret, så er det den største devalueringen av bonusprogrammet jeg har sett i min tid. Kan flere her bekrefte at de har fått denne beskjeden på bookingtelefon? Her tenker jeg vi alle må være aktiv i vår tilbakemelding til SAS, slik at de får høre vår misnøye.
Ikke første gang kundeserviceagenter har påstått dette nei. Hviskeleken mellom agentene på kundeservice kan fort ha endret "kan midlertidig ikke kombinere forskjellige klasser" til "kan ikke booke leg for leg i det hele tatt". Samtidig er det jo større sannsynlighet for at det skjer endringer nå med nye systemer og nye allianseregler å forholde seg til
Jeg har fått lagt til et segment på en eksisterende reise i dag. Ikke helt samme problemstilling. Men kam være en "workaround".
Om dette stemmer er det nesten helt krise for oss som ikke nødvendigvis bor ved noen av hovedflyplassene. Der er det svært sjelden at man klarer å finne turer til attraktive steder uten å sy sammen legs.
Bra. Det må nesten være slik som dette og at man kan gjøre småjusteringer på en reise. Disse vil uansett gå via EB-kontoret og dermed vil det være en 'sperre' for kreative endringer.
kjøpt spørsmål som et rask søk ikke gav noe treff på. Jeg har en SA booking som jeg vurderer å kansellere for å bytte til en ST booking. Jeg skulle gjerne brukt de eldste poengene på den nye ST bookingen som per i dag er benyttet på den eksisterende SA bookingen, men ønsker å beholde SA booking en stund til. Kan CT agentene trikse slik at de kan trekke de eldste poengene på nytt etter jeg ev kansellerer SA bookingen? Dette fungerte forøvrig strålende hos Strawberry
Om du gjør en liten endring på bookingen så vil poeng trekkes på nytt og da vil de eldste benyttes. Ellers så kan du jo også legge på eller bytte CT på bookingen, tror poengene dras på nytt også da.. Mulig andre har flere forslag
Jeg har fått til å få trukket poengene på nytt ved å sende mail til diamant/gullmail uten at de gjorde en endring i bestillingen ellers. Det går sikkert til å få kundeservice til å gjøre det også. Jeg skrev at jeg hadde gjort en kansellering, hadde poeng som går ut og heller vil bruke disse på den andre bestillingen.
Takk for tips fra deg og @Jorge Nå har det seg plutselig sånn at ST som hadde tilgjengelig «alle dager» til den nye destinasjonen nå plutselig ikke har en eneste ledig plass lenger.. (noe er muffins med enten ST eller søkemotoren levert av SKIT)