De skal ha fått mail på at praksisen er ok. For de skal ikke trekke poengene på nytt, og du kan ikke bytte sone - derfor det går fint. Ringte inn dagen dette skulle være på plass, første agent sa nei, andre agent sa ja vi fikk en mail på det der idag, gi meg litt tid så skal jeg lese. 5 min, så var hun tilbake og fikset alt. Sendt til backoffice og nye billetter sendt ut ett par timer senere
Det blir jo re-kalkulerte skatter/avgifter + 150NOK. Håndteres ikke dette også av "back office", eller tar første linje selv å henter inn disse kostnadene.
Det håndteres av backoffice ja, men poengtrekk gjøres alltid av agenten - og det skal ikke gjøres når man gjør endringer innenfor samme sone etter de nye reglene
Kan bekrefte at det gikk fint for meg også å legge til en feeder AF-flight på eco, mens resten av ruten er i C. Mens agenten prøvde å få det til måtte jeg nevne for han at SAS sine retningslinjer nylig har endret seg og at det skal være lov. Agenten var svensk, noe som kan være verdt å merke seg. Usikker på om de engelsktalende hadde fått det til.....
Ja. Måtte bruke alle triksene i boken for å få det til, knapt noe var søkbart som sammenhengende reise. Bergen - Zanzibar i C-klasse for tre personer i sept2025...
Gjorde nylig en ST-booking hvor EB-nummeret mitt lå inne. I prosessen med å prøve å få valgt sete så la jeg også bookingen inn i KLM-appen for å prøve å velge sete der. I KLM-appen så popper det opp 'Explorer' på passenger details, selv om det på 'lojalitetsbonus' ligger inne med EB-nummer. Jeg fikk ikke valgt sete gratis på KL-flighten, men på KQ-flighten og var litt i stuss på hva som er greien. Gikk derfor inn i SAS-appen og sjekket opp reisen der. Når jeg går inn på bonusnummer så ligger det med mitt EB-nummer, men når jeg går inn og ser på 'by flight' så ser jeg at det er FB-nummeret mitt som ligger inne på både KL-flighten og en KQ-flight i samme booking, men ikke på SV- og GA-flighten hvor setekartet ikke dukker opp i KLM-appen. Det eneste jeg kan forstå er at det har bltit lagt på automatisk i det jeg la til bookingen i KL-appen. For dere som har lagt til ST-bookinger i KLM-appen kan det være greit å sjekke at ting ligger riktig Jeg korrigerte i SAS-appen og fikk nå valgt sete gratis på KL-flighten i KLM-appen.
Har plutselig fått legge til gratis seter på flere AF-flighter på AF sine nettsider som fram til nå har kostet peng, ukjent hvorfor det plutselig er gratis. Har kun sølvstatus for øyeblikket
Kan bekreftet at dette stemmer. Du kommer inn i Delta Sky Club når du flyr business med SAS fra ORD, selv om det ikke fremkommer i lounge finderen (eller SAS appen).
Hvis du skal ha tips bør du nok fortelle litt mer: Reiserute Har dere status Hvilken klasse reiser dere i
Hvem skal min sønn klage til??? CT-telefonen kan ikke hjelpe! Gull-mailen kan ikke hjelpe! Costumer-care skyver ballen tilbake til CT-telefonen .. Følgende situasjon har oppstått: "Min kone og jeg hadde CT-billetter med open jaw Oslo - Buenos Aires - Rio - Oslo med Star Alliance, men nylig dukket det endelig opp noen vesentlig bedre ruter via Sky Team og KLM. 9. oktober på ettermiddagen ringte jeg CT-telefonen og forklarte mitt ærend med ønske om å bytte reiserute. Det skulle gå greit, men først da klokken nærmet seg 1700 foreslo kundebehandleren at jeg kunne bestille selv på nett. Først da jeg spurte om jeg kunne bestille open jaw-rute selv, forsto vedkommende at dette var noe de måtte fikse. Men jeg fikk beskjed om at når klokken bikket 1700, kunne ikke han utføre bestillingen. Problemet var at da hadde han allerede avbooket våre opprinnelige billetter. Dermed måtte jeg, for å sikre at vi hadde billetter til bryllupsreisen vår, bruke begge CT-ene jeg har spart opp og bestille i to omganger. Det forventet jeg at kundesenteret kunne hjelpe meg med å sette sammen. Da jeg ringte dagen etter, klarte ikke personen jeg hadde kontakt med å finne en løsning. De påfølgende dagene har svaret vært at jeg må avbestille den ene reisen i håp om at plassene vi har blir frigitt, slik at vi da kan få til en tur/retur-reise på den ene bestillingen. Men da er det ingen garantier for at vi får returreisen som er bestilt."
Hei. Jeg har booket 2 separate billetter (2 med CT og 2 uten) OSL-AMS-CUR i Påsken. Noen som vet KLM praksis for oppgradering til Premium Economy? Med poeng eller penger ved innsjekk eller på flyplassen feks? Lenge siden jeg har fløyet så langt i ECO, men med en fireseter for oss og barna i en 777 får vi det sikkert praktisk og greit Seter fremst i kabinen koster jo 2000.- pr pers så det gadd jeg ikke..
Ingen mulighet å oppgradere med EB-poeng i Skyteam, men cash er mulig (generet, ikke sjekket KLM), og da ved innsjekk/gate.
Hvis jeg har funnet en SAS bonusreise i biz fra SVG til YYZ via BGO, OSL og CPH.. er det bare å ringe til SAS og be dem istedenfor å legge inn SVG-CPH i plus eller for så vidt økonomi for å slippe denne omveien?
Eller du bestiller CPH-YYZ via nett, og deretter ringer inn og ber om å legge til en «feeder flight» SVG-CPH. Viktig å bestille de « viktige/unike» delene først.
150 NOK/DKK/SEK, 15 EUR/USD avhengig av hvor reisen starter. Merk at det gjelder per person. Skatter og avgifter ellers vil ende på det samme om man gjør det på denne måten vs. å ha booket hele reisen i en omgang på nett/telefon. Disse beregnes basert på flyplassene/landene som er involvert i reisen.