Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,038
    Bonuspoeng:
    113
    Kan vi slå sammen trådene hvor diskusjoner rundt poengreiser foregår? Vi har jo 2 veldig aktive tråder hvor vi diskuterer det samme nå :)
    Admin?

kjeid and paramberg like this.
  2. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,893
    Bonuspoeng:
    93
    Du skal ha tilgang til Delta Sky Club med billett på internasjonal avgang med Skyteam selskap (inkl. SAS), enten i business eller uansett billettklasse som Skyteam Elite Plus medlem. Eneste forbehold at de kanskje kan begrense tilgang til egne kunder om lounge er full.

Jeg var i Delta Sky Club på HND på tirsdag før avgang med SAS HND-CPH, det var en fin lounge synes jeg.

btm liker dette
  3. Mysterio

Mysterio Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,386
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har funnet flights til CMB hos SkyTeam?

4. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,929
    Bonuspoeng:
    113
    China Eastern er eneste ST-selskap som flyr til CMB, og de er enda ikke på listen over selskap som er tilgjengelige for partner-awards.

5. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,023
    Bonuspoeng:
    183
    Og med dei er vi lova F billettar.

6. Kidnet

Kidnet Medlem

Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    33
    Dere som er CDG veteraner; hvor lang tid ville dere hatt for self transfer der? Jeg har bestilt CDG-CAY (;)), men må komme meg til CDG fra OSL på egenhånd. Flyet til CAY går 11:00, og det er et Air France fly som lander på CDG 09:05 fra OSL, altså 1 time og 55 minutter mellomlanding. Jeg antar jeg kan få sjekket inn bagasjen hele veien fra Oslo da begge flyvningene er med Air France, men det blir jo forskjellig billettnummer.

Det skal sies at det er denne ruten SAS selger OSL-CDG-CAY, men jeg er litt nervøs for evt forsinkelser etc når jeg ikke har en gjennomgående billett. Burde jeg ta en natt på hotell i Paris?

7. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,929
    Bonuspoeng:
    113
    Personlig hadde jeg ikke planlagt med 1:55 på utreisen. Selv om ting går på skinner vil du nok ikke ha spesielt mye tid med tanke på at du må komme deg til riktig terminal. Du er også under minstekravet til en del forsikringsselskap.
    Fly inn dagen før og nyt en dag i Paris.

Henrik, Insomnia4u, Kidnet and 3 others like this.
  8. pma

pma Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg brukte en CT med utløp desember 25 i en booking, men nå når jeg ringer inn for å endre så finner de ikke igjen CT-en i systemet. Noen som har opplevd det før?

9. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    8,978
    Bonuspoeng:
    183
    Enig.

Bo i og spis middag på Rêve de Gosse i 17. arr. og Batignolles, der har du et veldig hyggelig nabolag som er godt nedpå. Enkelt å komme seg dit med bare ett bytte fra RER, eventuelt buss 350 til Porte de La Chapelle, rask metro til Porte de Clichy og rusletur gjennom Batignolles.
    https://maps.app.goo.gl/dDryzdFoNeZSzEYv7

Vi skal tilbake nettopp dit neste tur, og har funnet Grand Hotel Chicago noen kvartal unna som et godt alternativ vi tenkte å bo på.
    Plaka, en liten gresk restaurant er like i nærheten og har fått uendelige mengder skryt, så hvis du er der en gang det er akseptabelt å sitte utendørs er det nok et fint sted for lunsj før RdG. https://maps.app.goo.gl/XAdntuZFLDGHx36n9

Enjoy.

10. Fisk

Fisk Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Har booket HND - OSL 30.4.2025. Sannsynlig å finne OSL - HND for midten av april 2025? Usikker om jeg skal avbestille innenfor 24 timer og gamble på å finne tur/retur litt nærmere.

11. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,023
    Bonuspoeng:
    183
    Om du er fleksibel på datoar går det nok fint å finne ein retur innan då. Det kan hende det blir litt vanskelig på rauddagane i påska, men då får du heller ta deg nokre ekstra dagar i Tokyo :)

Fisk and Nordlands like this.
  12. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,125
    Bonuspoeng:
    113
    Enig med @Sunnfjordingen
    Og det er jo bare 750 kroner som står i risikoen. Du kan også sjekke om SAS slipper billetter til PVG. Da kan du eventuelt kjøpe billett fra Shanghai til Tokyo separat og får to spennende byer samtidig. Visa fri til Kina er sannsynligvis på plass innen da og selv om det ikke er slik, så skal det gå fint å benytte transfer without visa.

13. Fisk

Fisk Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Er fleksibel på datoer, ja. Takk for tips ang. PVG, legger inn varsel på den ruta.

14. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,893
    Bonuspoeng:
    93
    Vennligst bruk denne tråden for spørsmål. Det er vel ikke mulig å bestille med mer enn 1 CT i samme bestilling på nettsiden, og den siste posten til @Schlandy er jo en endring av tidligere bestilling som du uansett må ringe inn for å gjøre.

15. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,279
    Bonuspoeng:
    183
    Har en booking hvor det står "Denne bestillingen er ikke knyttet til profilen din. Kontakt SAS kundeservice for hjelp." Noen som vet hva dette betyr?

16. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    Hva er den letteste/beste måten å booke poengreise fra noen andre sin profil på? Har en bekjent som vil la meg booke med hens poeng, men helst uten at vi starter med PointSharing. Hvilken info må/burde vi dele? Har ingen bekymringer mtp sikkerhet eller tillit, så det handler mest om hva som blir enklest/mest smidig.

17. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    793
    Bonuspoeng:
    93
    Navnet ditt (eksakt som skrevet i passet) burde holde i massevis.

Gjerne også e-post og telefonnummer, slik at alle beskjeder vedrørende reisen (forsinkelser osv.) går direkte til deg.

Nordlands and Preference like this.
  18. JeanPaul

JeanPaul Medlem

Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    28
    OpenJaw med SAS/SkyTeam.

Noen som har erfaringer med hvor en opprinnelig OpenJaw endres, hvorav den per defenisjon ikke lenger kan anses som en open jaw ?;

1. Man booker en OpenJaw f.eks
    Reise 1 Oslo- Amsterdam - Alicante
    Reise 2 Alicante - Bergen

2. I etterkant endrer planene seg og man ønsker å legge til et siste LEG hvor da reisen blir Oslo-Amsterdam-Alicante-Bergen-Oslo.

Hvordan vil SAS-kundesenter/agent reagere om man ønsker å legge til OSL som både utreise/hjemreise-by ihht punkt 2 ?

19. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    De har åpnet opp for mulighet å kombinere mixed class nå. Men kun når bookingen allerede er gjort, og at det er innenfor samme sone slik at de ikke behøver å trekke poeng på nytt.

Hadde opprinnelig LAS-ICN-PVG. Men så åpnet YYZ-ICN-PVG seg, reagerte litt sent så ICN-PVG ble tatt i biz.. så den ble i eco, også manglet vi flight fra ATL og videre, og fikk fint lagt på delta flighten da, ettersom det er innenfor samme poengsone:D

obay and Schlandy like this.
  20. 1884derby

1884derby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    832
    Bonuspoeng:
    93
    Fint å høre det….men langt unna gjengs praksis dessverre. 3 av 3 kundebehandlere sa nei i dag til dette. 2 av disse trodde det var OK helt til de ringte backoffice for hjelp til å trekke poengene på nytt - der ble det ‘tyvärr’ begge gangene. I app’en kunne jeg underveis følge med på at de nye flightene jeg ønska meg ble lagt til….mens de så ble fjernet igjen.

Håper dette er på plass snart..

NoLimit liker dette

Del denne siden