Flyselskap: SAS
Avreise fra: Bergen (BGO)
Destinasjon: Chicago (ORD)
Enveis, T/R: T/R
Antall poeng brukt: 42.000 (+FP4) per pers
Skatter & avgifter (per person): 1.128,-
Antall reisende: 2 voksne
Reisen finner sted: November 2024
Booket: September 2024
Flights:
BGO-CPH / SK Plus (E195)
CPH-ORD / SK Business (A350-900)
ORD-CPH / SK Business (A350-900)
CPH-OSL / SK Plus (A320neo)
OSL-BGO / SK Plus (A320neo)
Kommentar:
Jeg lot meg lokke av SAS sitt 30%-tilbud til statene denne uken. Fulgte jevnlig med og så muligheten for en tre-netters tur i november, men før reisefølge fikk bekreftet interessen så forsvant billettene. Utover dagen så forsvant så og si alt av hjemreiser i biz, uavhengig av destinasjon og spesielt hvis man så for 2 pax. Jeg gjorde en siste sjekk før leggetid på alle destinasjoner. Ingen billetter hjemover. Så tok jeg en aller siste sjekk når jeg hadde lagt meg, og der dukket de samme billettene jeg hadde sett på morgenkvisten opp! Bare minutter etter sist sjekk. Det var ingenting å lure på - bare å booke billettene og utnytte 24 timers gratis avbestilling hvis det ikke skulle bli godkjent i familierådet. Det ble til slutt godkjent, så da blir det et nytt forsøk på å få sett Chicago som noe mer enn en transitflyplass.
Jeg fikk gleden av å oppleve Polaris ORD i april, og merker at utsikten til å kun ha tilgang til SAS-lounge demper litt gleden ved å være tidlig ute på flyplass på vei hjem. Sky Team Lounge Finder gav litt blandede signaler, så det kan være et ørlite håp om å slippe inn i
Delta Sky Club? Gjerne gi en lyd om noen har forsøkt dette siden 1. september. Og om noen har et hotell i downtown de er begeistret for tar jeg gjerne imot tips på DM.
På veien hjem er det en time mellom ankomst og avgang OSL. Bagasje må jo tolles inn og sjekkes inn på ny, og med 40 min innsjekkingsfrist så vil det kreve at flyet er i rute og at bagasjen min er på båndet senest innen 15 min etter oppsatt landing. Det er nok i overkant optimistisk. Er jo en gjennomgående billett, men er det jeg som bærer
risikoen for innsjekking av bagasje her? Hvis jeg ikke får baggen i tide og går ut av ankomsthallen uten bag, blir den ettersendt til Bergen og må fortolles inn dit, eller blir den destruert, mon tro? Når jeg har vært for sen tidligere har jeg fått lov til å ta bag med til gate og forsøke å levere den der, men da er man litt låst til å få den forbi sikkerhetskontrollen og dens begrensninger.
Edit: siden dette er ren SAS-reise så ser det ut til at
Domestic Transfer er redningen
Vis alt...