Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    511
    Likes mottatt:
    979
    Bonuspoeng:
    93
    Skriv gjerne her hvordan det gikk etterpå:)
     
  2. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    398
    Likes mottatt:
    808
    Bonuspoeng:
    93
    Ringte en gang før 12:15. Agenten sa at billetten lå i billetteringskø, og at den kunne bli skrevet ut inntil 3 dager senere… Da jeg spurte om det ville være mulig for SAS å billettere en *A-reise først mandag, etter overgangen til ST, virket hun litt usikker

    …derfor ringte jeg inn på nytt 12:20. Agenten sa han skulle gi beskjed om å ‘skynde på’ billetteringen i dag.

    Nå 2 timer senere er intet skjedd…

    Liker det ikke, men tror kanskje jeg uroer meg uten grunn



    Edit: ringte igjen nå, og fikk bekreftet at SAS får lov til å billettere *A utover uka som kommer så lenge endringene ble gjort før 1/9
     
    Last edited: 31. aug 2024
    obay and Lars J like this.
  3. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    700
    Likes mottatt:
    2,056
    Bonuspoeng:
    93
    Det er faktisk svært nyttig info. Det betyr at om du har en reise som som feks BKK-VIE-OSL hvor VIE-OSL får en umulig schedule change så skal det være mulig å kansellere det berørte segmentet og reissue billetten.
     
  4. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    511
    Likes mottatt:
    979
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for oppdatering! Skriv gjerne også når billettene utstedes, jeg venter selv i spenning.
    Mener du at dette bør gå i løpet av den neste uken eller også senere?
     
    1884derby liker dette
  5. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    700
    Likes mottatt:
    2,056
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, slik jeg forstår det kan billettene utstedes på nytt. De har bare ikke mulighet til sette inn nye flighter.
     
    Nurse82 liker dette
  6. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    511
    Likes mottatt:
    979
    Bonuspoeng:
    93
    Når jeg leser på Facebook siden for Eurobonusjegere så kan jeg forstå at det tar lang tid å utstede billetter akkurat nå. Der meldes det om ventetid på 3-6 timer på CT telefonen de siste dagene. Jeg ringte selv inn flere ganger både torsdag og fredag og ventet max 3 minutter hver gang. Så man blir tydeligvis prioritert om man har status :)

    Edit: Ringte nå inn og agenten sjekket med backoffice som lovet at billettene ville bli utstedt før midnatt. Det tok tid pga at det var svært mange billetter som skulle ombookes i dag :)
     
    Last edited: 31. aug 2024
    1884derby liker dette
  7. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    398
    Likes mottatt:
    808
    Bonuspoeng:
    93

    Samme beskjed fikk jeg da jeg ringte inn på nytt ikveld: ‘den utstedes ila. kvelden…’

    Venter enda.
     
  8. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    511
    Likes mottatt:
    979
    Bonuspoeng:
    93
    Nå har jeg fått mine billetter☺️ håper dine også kommer snart!
     
    1884derby liker dette
  9. Kidnet

    Kidnet Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    182
    Bonuspoeng:
    33
    Om du har nok poeng og får søkemotoren til å funke kan du klikke deg videre til skattene dukker opp på denne ruta f.eks: Oslo-Lima t/r 19-25 juni.
    Har desverre ikke nok poeng til å sjekke selv.
     
  10. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,913
    Likes mottatt:
    22,580
    Bonuspoeng:
    293
    Vaskehanske liker dette
  11. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    632
    Likes mottatt:
    1,405
    Bonuspoeng:
    93
    Kan dere skrive destinasjon i parentes, for jeg og sikkert en andre, kan ikke flyplass kodene utenat
     
    yki, Insomnia4u and Preference like this.
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,013
    Likes mottatt:
    33,209
    Bonuspoeng:
    293
    Godt poeng.
    I forumets første uker var det et script inne, så når man leste og kom over en kode, kunne man flytte musa over og fikk opp hele destinasjonen.

    Dessverre så er det ikke all verdens til hardware som kjører, kanske også dårlig latency (tid det tar et signal å gå fra en node til en annen og tilbake i et nettverk), så siten ble omtrent kvelt. De måtte derfor ta bort funksjonen. Dumt, for det var veldig nyttig.

    Savner den i disse dager med alle de nye destinasjonene som luftes.

    Dog, hvis man først skal skrive destinasjonen, så er det jo lite poeng å skrive koden og vil dermed droppe den heller enn å skrive den først for så å ta destinasjonen i parentes.
     
    ina and Insomnia4u like this.
  13. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    380
    Bonuspoeng:
    63
    Som en gyllen middelvei; Foreslår man skriver inn destinasjon i første del av innlegget (destinasjon), og fortsetter å bruke IATA kodene i opplistingen av de ulike segmentene.
     
    Jeanette, yki and RoadKing like this.
  14. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,629
    Likes mottatt:
    3,920
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg liker det faktisk, og det er vel noe av det jeg har satt mest pris på her inne opp gjennom årene. Jeg elsker fun facts, og de gangene jeg kommer over en flyplasskode jeg ikke kjenner fra før gjør jeg et kjapt søk på "iata xxx". Så har jeg lært noe nytt den dagen også :)

    Svært ofte trigger søkeresultatene nysgjerrigheten og mer søking for å se hvor stedet ligger på kartet, informasjon om byen, området, landet osv. En evig kilde til prokrastinering. Vil påstå at jeg er langt mer bevandret i geografi nå enn før jeg fant dette forumet.
     
    Last edited: 08. sept 2024
    Ruby, Thomas123, Kalsnes and 12 others like this.
  15. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    855
    Likes mottatt:
    2,696
    Bonuspoeng:
    93
    Må minne om template fra post 1, som mange bruker, hvor det gjøres slik:

    Destinasjon: Tokyo (HND)

    Dette faller dessverre bort når det er noen som først gjør det raskt/enkelt og bare skriver kode, og så tar nestemann å kopierer deres post og bruker den som template etc...

    Vennligst still spørsmål i denne tråden. Det er bekreftet her, at det er et midlertidig problem som gjør at mixed class ikke går i noen tilfeller.
     
    Teknolai, marekz, holmen and 3 others like this.
  16. bunit

    bunit Medlem

    Innlegg:
    123
    Likes mottatt:
    842
    Bonuspoeng:
    93
    Skal fly min siste StarA poengreise med OSL-SIN nå på onsdag.

    Noe poeng å få lagt Senator nummeret mitt på bookingen? I så fall tips til hvordan? Finner ikke noe mulighet på Thai.com.

    Har Thai lounge på OSL nå etter byttet? På nettsidene står det fortsatt SAS lounge.
     
  17. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    789
    Likes mottatt:
    1,923
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg vet reglene og systemene er slik de er, men noen ting bare er og blir idiotiske.

    Vi er (en familie på) fem som skal hjem fra Atlanta, via CPH til SVG. Konemor og de to eldste sitter foran, mens jeg og minstemann sitter i midten. Greit nok sånn sett, er jo det jeg har bestilt. I dag kom det to ledige business-billetter ATL - CPH, og jeg så frem til en hakket mer behagelig hjemreise, men nei.

    Det er selvfølgelig ikke ledig i "business" CPH - SVG, og det er heller ingen ledige bonusbilletter på denne strekningen om man velger å splitte den. Hele ruten er derimot ledig i plus (som jeg allerede har), men det hjelper såklart ikke.

    Hadde vært veldig greit om SAS kunne fått til å kombinere reiseklasser, uavhengig av hvilke, men spesielt når det i praksis er nøyaktig samme seter og klasser. o_O

    Er klar over ingen her kan gjøre noe med dette, men måtte bare ha noen å klage til. :p
     
    Cumulus, Vaskehanske, Rapolo and 2 others like this.
  18. Akira

    Akira På jakt etter status

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    Ikke mange ledige vindussete igjen i BR C i deres 77W, hvordan er sete 6A eller 7K?
     
  19. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,421
    Likes mottatt:
    8,792
    Bonuspoeng:
    183
    Funker det å bestille en helt ny reise? (Hvis der er en option)
     
  20. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    700
    Likes mottatt:
    2,056
    Bonuspoeng:
    93
    Longshot men verdt et forsøk. Be agenten kontakte supervisor og spørre om de kan freeselle I-klasse på de segmentene du allerede har i F-klasse. Det skal jo ikke være noen ekstra kostnad for SAS.
     

Del denne siden