Booking av Skyteam bonusreiser- diskusjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av milehigh, 06. juli 2024.

  1. WingmanWizard

    WingmanWizard Medlem

    Innlegg:
    80
    Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    18
    Er det noen som har fått til å bestille med Garuda? Jeg prøvde i går, riktignok å endre eksisterende bestilling.
     
  2. lurken

    lurken Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    3
    Prøvde i dag, men agent fant ikke billettene jeg så, fikk henne til å prøve både med og uten (tror jeg, om hun skjønte hva jeg mente, ikke helt sikker) bookingref lagt inn.
     
  3. TT10

    TT10 Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Er det noen som vet hvorfor SXM virker helt umulig? Har ikke funnet én billett til eller fra SXM på Awardfares når jeg søker under Eurobonus.
     
  4. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    1,115
    Likes mottatt:
    7,379
    Bonuspoeng:
    183
    Hva mener du med tillatelse? De er bookbare på nett, ref Australia-bookingen min i vellykkede booking-tråden.
     
    WingmanWizard liker dette
  5. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    931
    Likes mottatt:
    3,439
    Bonuspoeng:
    93
    I påvente av at Awardhacks er oppe og går igjen, og man ønsker en enklere måte å søke på mange datoer samtidig, kan man til dels bruke KLM/AFs egen søkemotor for å få en god indikasjon på ledige seter på deres flyvninger.
    Ved å søke på en spesifikk reiserute uten å legge inn datoer, får man opp månedsvisningen.

    upload_2024-9-5_20-24-36.png

    De dagene med de laveste prisene er veldig ofte en indikator på at det er ledige bonusseter via SAS (Eurobonus).

    Det er ikke 1:1, men riktig sånn 80-90%

    upload_2024-9-5_20-23-41.png
     
    GreenChili, Are, Storbaba and 21 others like this.
  6. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,173
    Likes mottatt:
    36,706
    Bonuspoeng:
    293
    Gos
    må sjekkes :)
     
  7. Kuper

    Kuper Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som har fått til å reservere seter på Garuda eurobonusbiletter?
    Har lasta ned app til Garuda men den sier booking nummer er feil.
    Snakket med Garuda på chat og de sier den er korrekt og jeg finner den på websiden deres men får ikke mulighet til å "manage booking"
    Fikk bestilt en bonusreise fra KRS-AMS-CGK-DPS tur retur i biz
     
    Calling liker dette
  8. coccifera

    coccifera Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    13
    Forsøkte å gjøre en endring på en billett i dag. Ble igjen fortalt at det ikke er mulig å ha eco utreise og biz retur. Hele billetten må ha samme klasse. Men er vel noen som har fått det til. Fryktelig dumt hvis dette er en ny regel og ikke en midlertidig teknisk hindring. Man klarer jo å booke en slik billett gjennom nettsiden, men de på telefonen sier det ikke er mulig.

    Han på telefonen sa også at han kunne ikke booke noe med Garuda. Kan hende det er bare gjennom nettsiden de kan bookes, han sa det skulle være mulig om noen dager.
     
    Last edited: 06. sept 2024
  9. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    716
    Likes mottatt:
    2,140
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk akkurat svar fra Eric i SAS. Han sier det for øyeblikket er en teknisk begrensning som gjør at mixed class ikke er tillatt. Men dette skal fikses.

    Men biz på utreisen og eco tilbake er OK
     
  10. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    1,115
    Likes mottatt:
    7,379
    Bonuspoeng:
    183
    Klarte å reservere seter hos Garuda via Korean sine nettsider. Klarte det heller ikke hverken på nett eller app hos Garuda, KLM eller Air France.
     
    Are liker dette
  11. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    716
    Likes mottatt:
    2,140
    Bonuspoeng:
    93
    Obs: Noen på CT tlf har sagt det vil sendes ut mail til de som har booka VN/CI til feil pris. Tolker det slik at prisen vil bli korrigert, og bookingen i verste fall kansellert om det ikke er nok poeng.
     
    Shyneno, Frode789 and Malmo like this.
  12. Vaskehanske

    Vaskehanske Den evige jakten på poeng..

    Innlegg:
    190
    Likes mottatt:
    387
    Bonuspoeng:
    63
    Hva klikket du på for å få opp en kalenderoversikten over hele måneden?

    Prøvde meg på samme Garuda tok en titt på deres nettsider, men kun hvilke datoer som det var F for salg. Agenten så tilgjengelighet når det var 4 seter til salg på utreise på datoen jeg nevnte.

    Fant da altså 3 First AMS-CGK på utreise og 2 Biz CGK-AMS på retur.
    Skulle deretter søke opp connections fra Oslo. Ble bedt om å holde linjen, og når hun kom tilbake sa hun at hun hadde sjekket opp med EB-avdelingen, og det ikke var mulig å booke First og de ikke noe tilgang til de klassene enda.
    Jeg sa da at dette var veldig merkelig for jeg vet om i hvert fall 2 andre som har fått booket First med Garuda så det kunne ikke stemme.
    Da lurte hun på om jeg hadde referansenr. for disse bookingene. Det har jeg jo ikke på deres flyreise, men vet det er 2 andre som har fått bekreftet at de hadde fått det igjennom. Fikk spørsmål fra agenten om de booket reisen på tlf. eller nett? Da måtte jeg si at First kan du ikke bestille på nett så det er ved å ringe dere. Fikk igjen beskjed om at det ikke mulig å booke First og de som har fått gjennomført en slik booking vil få en kontrabeskjed om kansellering siden SAS ikke har tilgang på disse klassene.
    Spurte pent om hun kunne sjekke en gang til hos EB-avdelingen for dette for virker veldig rart at det er i hvert fall 2 som har fått igjennom bookinger i F allerede + du finner setene nå. Jeg ble satt på vent igjen og hun sjekket opp. Agenten kom tilbake og med samme forklaring at de ikke har tilgang til disse klassene enda og de som har booket disse billettene får beskjed om kansellering.. Eco og Biz var mulig å booke med Garuda, men ikke First.
     
    Last edited: 06. sept 2024
  13. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    931
    Likes mottatt:
    3,439
    Bonuspoeng:
    93
    Du søker uten å legge inn dato, da får du opp kalenderen som vist over.
     
    Vaskehanske liker dette
  14. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,581
    Likes mottatt:
    24,420
    Bonuspoeng:
    183
    Ja. Tinga på nett i dag. MEL-CGK i november. CGK-TPE i same booking. Sjekk bookingtråden.
     
  15. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,581
    Likes mottatt:
    24,420
    Bonuspoeng:
    183
    Neif…!!!
     
  16. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    910
    Likes mottatt:
    3,152
    Bonuspoeng:
    93
    Altid gøy hvis noen har spurt CT telefonen om hjelp til en feilprising :p
     
    EndreD, Frode789, NoLimit and 2 others like this.
  17. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,581
    Likes mottatt:
    24,420
    Bonuspoeng:
    183
    Kan aldri tenke meg at det skjer. Er det i det heile tatt lov. Eg har jo ikkje lese alt som står på nettsida då dei selde billettane til meg :oops:
     
    EndreD and themichael like this.
  18. Kuper

    Kuper Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Fikk det ikke til via Korean sin webside hellet, fikk tak i Garuda på WhatsApp og der la dem inn setene manuelt. De mente jeg måtte kontakte sas siden dem hadde utstedt bilettene.
     
  19. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,444
    Likes mottatt:
    3,874
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kann bare riste på hodet av SAS her.
    Først burde de varsle slike endringer en måned, gjerne et kvartal før uansett.
    Og når dem først har solgt billettene uten dobling i prisen, kan dem i hvert fall la dem stå.

    Det minner om Norwegian, som bare trakk 80 kroner per billett uten å be om tillatelse den tiden da flyseteavgiften ble innført.
     
    tobeornot999, Frode789 and milehigh like this.
  20. Igor

    Igor Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    SAS ringte meg, og sa at jeg må enten kansellere eller betale 375K T/R til Japan med VA for 2 pax med CT. Kansellert og bestilt med Korean istedet for 165K.
    Litt før utreise en opprinnelig planlagt, men 4 dager lengre tur.
     

Del denne siden