Ja ok, så da må jeg i praksis lage ny booking for hver gang. Så plagsomt. Vet du om dette er et permanent opplegg gjort med vilje, eller et teknisk uhell? Kanskje et forsøk på å stoppe masse endringer på bookinger?
Om det skulle vere losjefolk eller andre slags totalistar her inne, so kan dei glede seg over at Saudia er tilgjengeleg.
Tarom er også på plass...hvis noen har lyst. Om jeg ikke husker feil så har de dedikerte Business seter på sine 737-700...selv om disse er veldig utdatert .
Dette er en kjent feil som SAS har slitt med lenge. Om de skal gjøre endringer på en eksisterende booking er det mange alternativer de ikke finner, men gjør de derimot et frisøk finner de mye mer. Har ofte måtte gjøre SAS-kundeservice/agent oppmerksom på dette, hvorav de blir like overrasket hver gang. Rart at vi skal kunne mer om deres system enn dem selv...
Klarer de å legge de til en eksisterende booking etter å ha søkt bookingrer? Prøvde å få hun jeg snakka med nå til å gjøre det, men tror ikke hun hadde helt kontroll, mente blant annet at de ikke hadde avtale med Garuda Men jaja, skjønner jo at det er mye nytt for de altså.
Det vet jeg dessverre ikke, har selv kun opplevd dette på rene SAS-flyvninger. Det måtte til mye overtaling/forhandling å i det hele tatt få SAS-agenten til å ta et frisøk utenfor min ordinære booking.
jeg har prøvd 9 forskjellige agenter til nå, ingen av de har klart det. På en annen side er jeg redd for at de kan rote med bestillingen min slik at den forsvinner - siden alt er nytt for dem og.
Origin/destination-restriksjoner (O/D) på bonusseter og flybilletter generelt er ikke noe nytt, og er en bevisst måte for flyselskapene å styre pris og tilgjengelighet. SAS kan f.eks. ønske å tilby ekstra mange seter til Eurobonus-medlemmer som søker opp reiser direkte til London, og øremerker derfor et utvalg bonusseter til reiser med London som destinasjon. Disse øremerkede setene vil dermed bli ekskludert dersom det ligger segment med en annen destinasjon i bookingen. Når man gjør en ny booking kan man til en viss grad jobbe seg rundt problemstillingen ved å plukke flyvninger i riktig rekkefølge, men når du først har en booking du vil endre er det lite annet å gjøre enn å vente og se om det etterhvert slippes nye seter uten restriksjoner.
Har fått booket Air France business, men koster penger når jeg skal velge sete. Er ikke det gratis hvis man er SAS diamant?
Jeg fikk 1700 kr pr sete som option med KLM business. Også diamant. Fikk gratis setevalg på første leg fra AES -> AMS dog.
Hei folkens, bruker dere vanlig SAS side til å søke bonusreiser? da tenker jeg på alle partnere også, eller finnes det en egen side som det var før med star alliance award side til å søke?
Er det noen som har klart å booke/finne reiser til/fra Praha? Har lett over lange tidsperioder fra/til forskjellige byer, men ingenting tilgjengelig.