Booking av Skyteam bonusreiser- diskusjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av milehigh, 06. juli 2024.

  1. sday

    sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

    Innlegg:
    229
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    leker meg litt inne på søk og fant følgende:
    upload_2024-9-4_12-38-22.png
     
    Insomnia4u, Rapolo and Skarven like this.
  2. largim

    largim Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Mulig det ikke er noe ledig da tilbudet til Bangkok har blitt betydelig dårligere, men er forholdsvis ny her så spør for sikkerhets skyld.

    Skal til Bangkok med samboer og barn (9 mnd) rundt nyttår, med retur slutten av januar. Har èn CT.

    Finner tur hjem fra Bangkok til Oslo, men er ikke noe ledig utreise, hverken CPH, OSL eller ARN. Noen tips? Evt steder å søke?
    Tjenesten fra Sas gir ingen treff, og ser ikke ut til at Awardhacks har med Skyteam enda?
     
  3. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,830
    Likes mottatt:
    8,312
    Bonuspoeng:
    183

    Finner tilgjengelighet hos Kenya Airways og Xiamen - ingen av disse står oppført i søkemotoren - har ikke forsøkt å booke.

    upload_2024-9-4_12-52-46.png

    upload_2024-9-4_12-53-36.png
     
    The_Dude, Skarven and Preference like this.
  4. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,197
    Likes mottatt:
    8,536
    Bonuspoeng:
    183
    Toget har dessverre gått for bonus med Thai Airways direkte OSL-BKK for noen få dager siden, etter SAS gikk ut av Star. Det ville vært beste valg.

    Nå vet ikke jeg om OSL er start-punktet ditt, men med en 9 mnd gammel ville jeg vurdert å søke opp gode priser på OSL-BKK direkte.

    Samt latt lille-barnet sove istedet for vekking og bytting av flight flere ganger, og i stedet for å bruke ekstra mye tid på en allerede veldig tidkrevende reise.

    Hvis det går på prisen, så er også turistklasse hos TG langt bedre enn mange andre flyselskap. Og prisen er ok.

    Så kan dere reise et annet sted med poengene?
     
  5. RavenDalab

    RavenDalab Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Fikk du velge sete AMS-LAS-AMS biz?
     
  6. Galfyr

    Galfyr Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Booket nettopp to SkyTeam business bonusbilletter med CT på nett. OSL-CDG-JFK-CDG-OSL. Gikk knirkefritt! Gleder meg til å prøve ut Air france
     
  7. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,279
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Tipper at disse kommer indirekte via KLM codeshare?
     
  8. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    343
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk gjort en grei booking til Dubai i april neste år, med CT. Så 52500 poeng t/r i business via AMS (AES - AMS - DBX med KLM).
    Under bestillingen så kom det ikke opp setevalg (mener jeg på). Får ikke valgt inne på SAS-sidene heller. Men fikk lagt til booking i KLM-appen, og da kom setevalg opp.
    Dog så fikk jeg kun gratis setevalg på AES - AMS, mens på ekte business-class'en så ville de ha 1700 kr pr sete pr vei ser det ut som. Skal ikke vi ha gratis setevalg som Skyteam Elite (plus) ?
     
  9. sday

    sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

    Innlegg:
    229
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Ja det kan være, men synes det er merkelig at tilgangen på billettene stopper i mai en gang. Kanskje det legges ut manuelt mtp sommermånedene?
     
  10. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    1,117
    Likes mottatt:
    7,388
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke på interkontinentalt. Der har bare Flying Blue sølv og høyere gratis setereservasjon. Fikk faktisk dermed bruk for Flying Blue sølv medlemskapet mitt. Endre fra EB til FB, velge seter og så endre tilbake.
     
    Insomnia4u and The_Dude like this.
  11. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    343
    Bonuspoeng:
    63
    Frode789 and magnusant like this.
  12. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,205
    Likes mottatt:
    3,143
    Bonuspoeng:
    113
    Fått de opp på nett flere ganger. Har dog ikke bestilt
     
  13. lurken

    lurken Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    3
    Fikk beskjed på CT telefonen nå om at alle legs må være i samme klasse, fikk ikke mixe biz og eco, er dette nytt?
     
    NoLimit liker dette
  14. BenSva

    BenSva Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Fikk samme beskjed. Men hvis du blander inn sas flyvninger kunne sas flyene avvike, men alle partner flyvninger måtte være samme klasse. Håper dette bare er midlertidig med nytt system og ikke noe permanent
     
    Frode789, trygveat and lurken like this.
  15. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, ny regel for SkyTeam-bookinger. Foreløpig uklart om det er en midlertidig eller permanent begrensning.
     
  16. lurken

    lurken Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    3
    Ja ok, så kjedelig.

    Er det forøvrig noen som skjønner noe som helst av systemene nå og hva CT telefonen ser vs hva nettsiden viser? Jeg ser masse tilgjengelighet på feks SVG - CPH (og mange andre legs) og klarer å booke denne selv, men de på CT telefonen finner den ikke. Hun jeg snakka med nå mente at tilgjengeligheten vi ser hang bak og viste feil, men hvorfor får jeg da booke det selv? Dette har skjedd om og om igjen nå at jeg finner legs og ringer inn, og får beskjed om at det ikke er noe ledig.
     
  17. Teletori

    Teletori Medlem

    Innlegg:
    120
    Likes mottatt:
    160
    Bonuspoeng:
    43
    Eg hadde noe snedig når jeg søkte rundt, at noen flighter forsvant hvis jeg huka av at jeg ønsket å bruke CT…
     
  18. kjeid

    kjeid Once you go C...

    Innlegg:
    98
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    33
    Booket en reise i dag med følgende legs på utreise:
    SK Plus XXX-OSL
    AF Eco OSL-CDG
    VN Biz CDG-HAN

    Så det går med litt hell på hvem man treffer.
     
  19. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    1,117
    Likes mottatt:
    7,388
    Bonuspoeng:
    183
    Håper det er unntak for å blande C og F, hvis ikke blir det litt vanskelig hvis et legg med F må på egen booking.
     
  20. sday

    sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

    Innlegg:
    229
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    ¨hvis de søker med bookingen din inne, så finner de ikke flighten du ser, men hvis du ber de om å søke uten å legge inn din booking ref så ser de flighten du snakker om. Ulempen er at de ikke kan legge flighten som er synlig utenom bookingref. Hvis det gir mening.
     
    lurken liker dette

Del denne siden